Lautaspyörä menee pudottamalla kun lämmittää sen ja lukko on kylmä. Kasatessa huomattavasti helpompi saada komponentit eri lämpötilaan ☺
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View PostLautaspyörän ruuvit taitaa olla tiuhalla kierteellä joten joutunee duunaamaan "erikoistyökalun" jolla saa vetästyä uuden lautaspyörän yksikön päälle, normi pitkä M12 ruuvi ei käy ku tosiaan tuntu olevan eri nousuilla.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostLautaspyörä menee pudottamalla kun lämmittää sen ja lukko on kylmä. Kasatessa huomattavasti helpompi saada komponentit eri lämpötilaan ☺Originally posted by jannmann View Post+1
Ite lämmitin ihan hellan levyn päällä ja johan holahti uunikintailla paikoilleen.
Originally posted by I-Ienkka View Postrenkaan pultissa sama kierre
Halusin pystyä toimimaan vikkelästi jotta saa vetästyä ruuvit suunnilleen pohjaan ennen kun osat on jökissä toisiinsa.
Neuvottiin vetämään ruuvit 100Nm+90 astetta lukitteen kanssa.. Melko julmettu kiristys mutta eipä nuo ainakaan katkeilleeet.Last edited by petrolhead; 23-03-2015, 20:05.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by petrolhead View PostLautaspyörän ruuvit taitaa olla tiuhalla kierteellä joten joutunee duunaamaan "erikoistyökalun" jolla saa vetästyä uuden lautaspyörän yksikön päälle, normi pitkä M12 ruuvi ei käy ku tosiaan tuntu olevan eri nousuilla.
Ei oo hirmu kovaa kamaa se lautaspyörä, voi käydä kierteisiin kurjasti.
Kova jätkä laittais vanhoista pulteista pari-kolme "ohjuria" ja hakkais rattaan kumivasaralla sisään, ehkä jopa hieman lämmitettynä.
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostÄlä!
Ei oo hirmu kovaa kamaa se lautaspyörä, voi käydä kierteisiin kurjasti.
Kova jätkä laittais vanhoista pulteista pari-kolme "ohjuria" ja hakkais rattaan kumivasaralla sisään, ehkä jopa hieman lämmitettynä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Kuorien shimmilevyjä. Ainakin itse todennu, että heitot on ennemmin kuorissa, kuin välityksissä. Mutta pitää hammaskosketus yms. tarkastaa silti ja vaihtaa shimmejä jos tarve vaatii.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostLukkokamat siirtyy e34 kuorista e30 kuoriin. Pinionin laakerit uusitaan, mutta kumman perän shimmilevyä käytän pinionissa?
Originally posted by Pazi88 View PostKuorien shimmilevyjä. Ainakin itse todennu, että heitot on ennemmin kuorissa, kuin välityksissä. Mutta pitää hammaskosketus yms. tarkastaa silti ja vaihtaa shimmejä jos tarve vaatii.
Itellä ei passannu kosketus kuorissa olleella eikä ratasparin mukana tulleella shimmillä, joutui soveltamaan.Last edited by petrolhead; 27-03-2015, 21:43.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by petrolhead View PostNiitä jotka on sopivia.
Jos sattuu laakista kohalleen ni hyvä.
Itellä ei passannu kosketus kuorissa olleella eikä ratasparin mukana tulleella shimmillä, joutui soveltamaan.
Mutta, shimmien vaihtelua kun tekee niin oppii nopeesti miten kasata perän laakerointi niin ettei riko mitään.
Ite noita GM 10- ja 12-pulttisia kasannu niin monta et menee jo rutiinilla.
Ei kande pelätä välityksen vaihtoa, se on lopunviimein aika iisi homma. Jos joku haluaa neuvoja niin niitä kyllä annetaan. Hammaskosketuksen ohjeistus löytyy toki englanniks googlestakin. Muuttuvat suureet on oikean ja vasemman puolen poskilaakerin välilevyt ja pinjonin välilevyt, mitattavat suureet on hammaskulma, kosketus, kuvio, backslash ja öö, siinä ne vissii oli. Mitataan maalikuviota tulkitsemalla paitsi backslash mitataan heittokellolla.
Comment
-
herrakani
Sellanen motonetin ulosvetäjäsarja on osoittautunu kultaakin kalliimmaksi näissä perseduuneissa.
Comment
-
Tuli talvella vaihdettua typ188 lukkoperä. Nyt kävin ekat reipas 50km ajamassa. Kuuluu sellainen tasainen hiljainen kuiva kahina ääni. Ei siis vollota/ujella vaan sellainen mikä voisi kuulua jos esim vetarin/kardaanilaipan pölysuoja hankais ihan snadisti kiinni.
Perään vaihtelin talvella vetarin sekä kardaanilaipan pölysuojat ja stefat. Silloin pyörittelin ja muka katsoin ettei ota ne pölysuojat kiinni. Kardaanilaipan mutterin merkitsin tarkasti ja kiristin tasan samaan kohti missä olikin. Näin neuvottiin ja näin on ainakin ennen onnistuneesti toiminut. Öljyinä uudet castrolin lukkoperäöljyt.
Ääni alkaa kuulua about 30-35km/h vauhdissa. En tiedä kahiseeko jo aiemmin hiljempaa ettei kuule. Vajaan satkun vauhdissa taas kasvaa jo ajometeli sen verran kovaksi ettei osaa sanoa ääntääkö vai ei. Tuntuu että se ääni ei muutukkaan juuri mikskään vauhdin muuttuessa silloin kun se kuuluu vaan "taajuus" pysyy samana.
Ideoita mistä tuo kuuluisi?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostTuli talvella vaihdettua typ188 lukkoperä. Nyt kävin ekat reipas 50km ajamassa. Kuuluu sellainen tasainen hiljainen kuiva kahina ääni. Ei siis vollota/ujella vaan sellainen mikä voisi kuulua jos esim vetarin/kardaanilaipan pölysuoja hankais ihan snadisti kiinni.
Perään vaihtelin talvella vetarin sekä kardaanilaipan pölysuojat ja stefat. Silloin pyörittelin ja muka katsoin ettei ota ne pölysuojat kiinni. Kardaanilaipan mutterin merkitsin tarkasti ja kiristin tasan samaan kohti missä olikin. Näin neuvottiin ja näin on ainakin ennen onnistuneesti toiminut. Öljyinä uudet castrolin lukkoperäöljyt.
Ääni alkaa kuulua about 30-35km/h vauhdissa. En tiedä kahiseeko jo aiemmin hiljempaa ettei kuule. Vajaan satkun vauhdissa taas kasvaa jo ajometeli sen verran kovaksi ettei osaa sanoa ääntääkö vai ei. Tuntuu että se ääni ei muutukkaan juuri mikskään vauhdin muuttuessa silloin kun se kuuluu vaan "taajuus" pysyy samana.
Ideoita mistä tuo kuuluisi?
Stefojen uusimisesta tuli sen verran mieleen, että niitä vaihtaessa kannattaa ainakin huomioida ettei jousirenkula lennä huitsinvittuun sieltä huulen sisäpuolelta. Sellanen ainakin voi äänen tehdä jos pyörii itekseen laippa-akselin päällä.
Mun käsittääkseni kardaanilalaipan vaihtaminen tolla lailla on ihan OK. Periaatteessa pitäs varmistaa että kiristäessä saavutetaan min 185Nm momentti, ilman että se pinjoniakselin pyöritysmomentti kasvaa liian suureksi. Siitähän se on kiinni miten kerran käytetty krymppi sielä sisällä käyttäytyy.Last edited by petrolhead; 06-04-2015, 19:55.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment