Originally posted by Mauritius
View Post
Säteilylämmitin..
Collapse
X
-
Tulevia pakkasia varten kannattaa kuitenkin korjata se, tuollainen lähtee ilman lämppäreitä ihan nikottelematta käyntiin kovemmillakin pakkasilla, kunhan kaikki on kunnossa. Vähän rajultahan noi dieselit kuulostaa kylmäkäynnistyksessä varsinkin lämmittämättä, mutta ne on vaan paloääniä eikä tee mitään pahaa.Originally posted by Mauritius View PostKyllähän säteilylämmppärit auttavat aika paljon. Oma 2004 e46 320d lähti juuri ja juuri käyntiin 5 yrityksellä -15 pakkasessa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
jos on lämppärit loppu maahantuojalta tai jotain...
Jos ei lämppäriä saa tähän hätään niin uskokaatten pois sisätilalämppäri viritettynä puhaltamaan kattilan kylkeen toimii , hätä-väliaikaisratkaisuna. Mutta minä en korvaa jos näillä neuvoilla poltatte sen ropposen
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Sehän on selvä että vesitilassa oleva lämmittää paremmin mutta apu se on vähäkin.Originally posted by peto2 View Postunohtui tänään sigun e39:n säteilylämppäri koko päiväksi päälle (unohtui koska pesin auton viikonloppuna eikä päässyt aamulla sisälle kuin toisesta takaovesta, mentii sitten kolmenelosella) ja nyt kävin laittamassa käyntiin niin juuri ja juuri viisari heilahti kun m50 koneisen lohkolämppäri nostaa vastaavassa ajassa lämmön sinisen puoleen väliin :think
lähinnä naurettavia romuja tuntus olevan nuo säteilijät
Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
HEHEHE jos ei säteilijä toimi niin pitää katsoa kuka sen on asentanut ja miten.Originally posted by peto2 View Postunohtui tänään sigun e39:n säteilylämppäri koko päiväksi päälle (unohtui koska pesin auton viikonloppuna eikä päässyt aamulla sisälle kuin toisesta takaovesta, mentii sitten kolmenelosella) ja nyt kävin laittamassa käyntiin niin juuri ja juuri viisari heilahti kun m50 koneisen lohkolämppäri nostaa vastaavassa ajassa lämmön sinisen puoleen väliin :think
lähinnä naurettavia romuja tuntus olevan nuo säteilijät
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Oikeassa olet, minulla toimii (itse asennettu) ja jopa lämmittääkin kyseessä m62 pataOriginally posted by Arnolds View PostHEHEHE jos ei säteilijä toimi niin pitää katsoa kuka sen on asentanut ja miten.
Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
Itsellä m52 lohkossa kiinni calixin elementti, lämmitystä 1.5h-2h niin lämpömittari noussu about kahen viisarin verran. Ihan jopa puolen tunnin tai tunnin lämmityksellä rupeaa puhaltamaan paljon nopeampaa kuumaa kuin kylmästä revittäessä käyntiin.
Comment
-
Muutamalla pultilla lämmitin pois ja mittaat miten lämmittää yleismittarilla jossa lämpötila-anturi (biltema, mätänet, hongkong jne.)Originally posted by asis View PostMiten tuon säteilylämmittimen toiminta tarkastetaan?

Sitten samalla putsaat molemmat pinnat ja uusi ohut kerros tahnaa väliin ja testaat kontaktin painamalla lämmityselementin takaisin kiinni ja irti..
Comment
-
Niinhän se toimii,ite muutama vuosi sitten lämmittelin m51d25 diisseliä nuin kun ei ollut lohkolämppäriä eikä lähteny käymään lämmittämättä.. Kerran kävi niin että virittelin sen puhaltimen öljypohjan alle ja olin laittamassa autotallinovea kiinni niin kuulu "wufff" ja sisätilalämppäri ilmiliekeissä auton allaOriginally posted by petrolhead View PostJos ei lämppäriä saa tähän hätään niin uskokaatten pois sisätilalämppäri viritettynä puhaltamaan kattilan kylkeen toimii , hätä-väliaikaisratkaisuna. Mutta minä en korvaa jos näillä neuvoilla poltatte sen ropposen
Ehkä vähemmällä pääsee kun suosiolla asentaa sen lohkolämppärin..
Comment
-
Noinkin tuon voi mitata, mutta minä olen mittaillu laittamalla töpselin väliin tavallisen sähkönkulutusmittarin. Jos siinä näyttää 800 wattia, niin kunnossa on. M62 kone, kahdella elementillä.Originally posted by Dani View PostMuutamalla pultilla lämmitin pois ja mittaat miten lämmittää yleismittarilla jossa lämpötila-anturi (biltema, mätänet, hongkong jne.)
Sitten samalla putsaat molemmat pinnat ja uusi ohut kerros tahnaa väliin ja testaat kontaktin painamalla lämmityselementin takaisin kiinni ja irti..
Kattelin viikko sitten salavalikosta (veden)lämpötiloja kun oli ollut johdon päässä ja kyllä siellä lämmintä oli.
Comment
-
Mites noi säteilylämmittimet, löytyykö näistä mitään yleismalleja. Kävin kysymässä autooni (E34 M5) mutta mitään mallikohtaista säteilylämmitintä ei ole tarjolla. Joudun aina silloin tällöin talvellakin ajamaan ko. autolla ja uskoisin että säteilylämmitin olisi parempi lämmittämään öljyjä vrt. lohkolämmitin? Kellään tietoa minkä auton lämmittimen sais käymään tähän? On niitä jotkut tainneet ainakin laittaa näihin:think
Comment
-
Tai ihan yleismittarilla mitataan vastus pistokkeesta, jos kulutusmittaria ei ole.Originally posted by -KK- View PostNoinkin tuon voi mitata, mutta minä olen mittaillu laittamalla töpselin väliin tavallisen sähkönkulutusmittarin. Jos siinä näyttää 800 wattia, niin kunnossa on.
P(teho, W) = U(jännite) pot2 / R(vastus) = ~55000 / RE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Jep, tunti sitten tuli mitattua yleismittarilla yhden 535d :n säteilylämppärin vastus kiinni autossa ja ~320 wattia näyttäisi laskimen mukaan olevan.Originally posted by Clavurion View PostTai ihan yleismittarilla mitataan vastus pistokkeesta, jos kulutusmittaria ei ole.
P(teho, W) = U(jännite) pot2 / R(vastus) = ~55000 / R
Comment
-
Tässä kattaa huomioida se, että vastuksen lämpötilan muuttuessa eli sen lämmetessä käytön aikana vastusarvokin saattaa muuttua. Eli ihan tarkkaa tehoa ei kylmän vastuksen mittaus varmaankaan anna.Originally posted by -KK- View PostJep, tunti sitten tuli mitattua yleismittarilla yhden 535d :n säteilylämppärin vastus kiinni autossa ja ~320 wattia näyttäisi laskimen mukaan olevan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Niin tuohon oli se mun ensiksi mainitsema helpoin mittaustapa pari postausta aiemmin, eli kulutusmittari kiinniOriginally posted by Petri.Kekkonen View PostTässä kattaa huomioida se, että vastuksen lämpötilan muuttuessa eli sen lämmetessä käytön aikana vastusarvokin saattaa muuttua. Eli ihan tarkkaa tehoa ei kylmän vastuksen mittaus varmaankaan anna.
Comment
Comment