Sama kysymys ku edellisellä. :think
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joo nuo kitit jatkaa aukioloaikaa suhteessa läpi menneeseen suuttimenohjauspulssiin, ja tuota suhdetta voi säätää.
Itse en näe mitään syytä sille miksei toimisi, koska autot toimii suoraan 50/50 seoksella ja kun ruiskutusta lisätään, toimii tuolla 85:lläkin.
Ei tuolla boksilla kannata minnekään Kemoran kiihytyskisoihin lähtiä, mutta perusajossa pitäs pelittää minun käsityksen mukaan.
Ja tuo boksihan vaaditaan, koska autojen moottoriohjauksien suutinten korjausvara on jätetty vajaaksi (monessa lähteessä kuullut +-25%) jotta ne ei ole kaikelle löpölle sopivia. Mutta tuo säätövara kuitenkin sen lisäruiskutuksen kanssa mahdollistaa ajon jopa normi 95:lla.Range Rover 2004 M62TUB44
BMW 325i 2008 N53-B30A
Comment
-
-
Joo, mutta ei poista sitä faktaa, että suurimmissa osissa tapauksista jää silti vakio suuttimet pieniksi, vaikka pistäis mitä laatikoita sinne väliin..
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kanikune View PostJoo nuo kitit jatkaa aukioloaikaa suhteessa läpi menneeseen suuttimenohjauspulssiin, ja tuota suhdetta voi säätää.
Itse en näe mitään syytä sille miksei toimisi, koska autot toimii suoraan 50/50 seoksella ja kun ruiskutusta lisätään, toimii tuolla 85:lläkin.
Ei tuolla boksilla kannata minnekään Kemoran kiihytyskisoihin lähtiä, mutta perusajossa pitäs pelittää minun käsityksen mukaan.
Ja tuo boksihan vaaditaan, koska autojen moottoriohjauksien suutinten korjausvara on jätetty vajaaksi (monessa lähteessä kuullut +-25%) jotta ne ei ole kaikelle löpölle sopivia. Mutta tuo säätövara kuitenkin sen lisäruiskutuksen kanssa mahdollistaa ajon jopa normi 95:lla.
Comment
-
-
Ei se kitti säädäkään, vaan ECU, joka säätää varsinaista ruiskutuksen kestoa, joka vaikuttaa suoraan myös ylimääräiseen ruiskutukseen.
Rautalanka: tuo kitin boksi ruiskuttaa ECU:n tietämättä liikaa löpöä koneeseen. Mikäli koneessa onkin alle 85%:sta polttoainetta, on seos liian rikkaalla. Tällöinhän lambda aistii rikkaan seoksen. ECU reagoi tähän vähentämällä ruiskutusaikaansa. Tällöin myös lisäruiskutus vähenee samassa suhteessa.
ECU vähentää ruiskutusaikaa, kunnes seos kohillaan. -Olettaen että ECUn säätövara riittää. Tämän takia "lisäruiskutus" on säädettävissä näissä bokseissa.
Ja kaikissa autoissa, missä on reguloitu paine pa-linjassa, ruiskutuksen säätö tapahtuu suuttimen aukioloaikaa muuttamalla. Eli peruskäytössä suutin ei jää pieneksi, koska normi kierrosalueella ruiskutusaikaa voi jatkaa minkään menemättä sekaisin. Ainoastaan täyskaasulla seos voi käydä laihalla, mikäli perusruiskutus päällä koko ajan, eikä tarpeeksi löpöä kerkeä pumppautua imusarjaan ennen ottosykliä.
Korjatkaa mikäli asiavirrheitä.Range Rover 2004 M62TUB44
BMW 325i 2008 N53-B30A
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuossa linkissä väitetään, että käyttää orggis lambdaa säätääkseen seosta. Miten suuttimien johdoista saa lambdan tietoa?
* In “Auto” mode adapter will add only 20% fuel, and if your stock ECU can do correction by oxygen (lambda) sensor, you will not need to switch fuel modes when you fill different fuel.*
* If your ECU can not do correction by oxygen (lambda) sensor, you need to select type of fuel on adapter. Usually there are two blends of ethanol fuels - E85 (summer blend) with 85% of ethanol and 15% of gasoline, and E70 (winter blend) with 70% of ethanol and 30% of gasoline.
Katsotaan sitten kun tuo tulee miten se pelaa. Kuten edellä sanottiin ei tuolla kemoran kiihdytysajoihin kannata lähteä. Ei tuo niin kallis ole kuitenkaan ja ei suurta tuhoa tee kun volvoon olen tuota laittamassa.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by humala View PostMissä niin sanotaan?
Mutta tosiaan, tuohan ei tietä mistään mitään vaan pidentää aukioloa.
Comment
-
-
Originally posted by kanikune View PostOnko täyskaasutuksessa kovemmilla kierroksilla ruiskut auki jatkuvasti?
Ja suuttimet on mitoitettu vakiona tarjoamaan vain sen parikymmentä prosenttia ylimääräistä kapasiteettiä sen takia että mitä pienemmät suuttimet sen pidempi aukioloaika ja sen myötä tasaisempi seoksen muodostus, tämähän on tehty yleensä jopa niin pitkälle että suuremmilla kuormituksilla hylätään ruiskutuksen sekventiaalisuus suuttimien tuoton riittämättömyyden takia koska pienemmillä suuttimilla saavutetaan parempi seoksen muodostus osakaasu-alueille.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostJos ovat niin suuttimet ovat auttamattomasti liian pienet. Eli eivät ole. Siirryttäessä käyttämään E85:ttä joka tarvitsee sen 30% pidemmät suuttimen aukioloajat voidaan joutua tilanteeseen jossa suuttimet ovat liian pienet ja ovat täyskaasulla täysin auki yläkierroksilla mikä tarkoittaa että siitä suuremmilla kierroksilla moottoriin ei saada syötettyä riittävästi polttoainetta.
Ja suuttimet on mitoitettu vakiona tarjoamaan vain sen parikymmentä prosenttia ylimääräistä kapasiteettiä sen takia että mitä pienemmät suuttimet sen pidempi aukioloaika ja sen myötä tasaisempi seoksen muodostus, tämähän on tehty yleensä jopa niin pitkälle että suuremmilla kuormituksilla hylätään ruiskutuksen sekventiaalisuus suuttimien tuoton riittämättömyyden takia koska pienemmillä suuttimilla saavutetaan parempi seoksen muodostus osakaasu-alueille.
Onneksi tuolla vulvalla ei ole tarvetta koskaan painaa lappua lattiaan on se sen verran laiska..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
E28 / 528i / 1984 käy ja kukkuu normisti 66f/33b seoksella.
Onkos se laihalla vai säätyykö kaasujalalla eli huomaamattaan painaa vakionopetta ylläpitäessään enemmän? Hajottasko tuo seos koneen jos on laihalla?
Just sain kampuran vaihdettua ja käy niinnätistiettä
Polttoaineletkut joutuu varmaan uusimaan - joskus? Hyvä niin kun onhan ne jo vanhat.
Punottua tavaraa niin tuskin ratkeavat eli alkavat ennemminkin tihkua jostain?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostE28 / 528i / 1984 käy ja kukkuu normisti 66f/33b seoksella.
Onkos se laihalla vai säätyykö kaasujalalla eli huomaamattaan painaa vakionopetta ylläpitäessään enemmän? Hajottasko tuo seos koneen jos on laihalla?
Lambda-anturi irroitettuna veti vielä huonommin... Eikös silloin pitäisi käydä rikkaammalla?Last edited by jakeluvesimies; 16-04-2012, 19:01.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostLambda-anturi irroitettuna veti vielä huonommin... Eikös silloin pitäisi käydä rikaammalla?
Comment
-
-
Repäsin kyllä täyskaasulla valoissa ja motarin rampissa yli 6000r.
Huipputeho puuttuu hiukka, mutta väittäsin 200kmt/E85 tikkaavan!
Jos tehosta joku 15% puuttuu niin ei sitä täällä Suomessa AINA tarvii.
PS. Mistä ja millaista bensaletkua, ne kyllä vaihdan tähänkin heti.
Oikeesti tarviiko E28 / E85 muuta?Last edited by tsbmw; 16-04-2012, 19:23.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment