Ei edes lupaa. Tuohon nyt varmaan pikapuolin saan korjauksen softatekijältä. Raakasti vaan lisää rikastusta. Tosin näillä pakkasilla alkaa toi kesälaatu varmaan muutenkin vaatimaan hieman lämmitystä ennen kuin jaksaa syttyä.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Thuppu View PostTosin näillä pakkasilla alkaa toi kesälaatu varmaan muutenkin vaatimaan hieman lämmitystä ennen kuin jaksaa syttyä.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Suosittelen lämpimästi lisärikastussuutinta, ja sille ohjausventtiili sekä nappi kabiiniin.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostEi vaadi. Sopiva määrä vaan ainetta niin auto käynnistyy.
Originally posted by A.I View PostSuosittelen lämpimästi lisärikastussuutinta, ja sille ohjausventtiili sekä nappi kabiiniin.
Comment
-
-
Onkos kukaan vielä nyhjännyt itse moottoria E85:lle paremmin sopivaksi, eli puristusten nosto ~14-15:1 korville olisi aika optimi, kulutus laskisi 10-20%, teho ja vääntö nousisivat kymmenkunta prosenttia ja erityisesti tuo kylmäkäynnistys helpottuisi paljon.
Itse meinasin tuon M52B25:n muokata kunhan saan aikaiseksi, eli M52:ssa on varaa ohentaa kannentiivistettä ainakin milli ja kannen tasopinnasta saanee toisen höylättyä, näillä likistykset nousevat jonnekin 13:1 korville. B20-kannella pääsisi sitten 15:1 tasollekin mutta noita on vähän huonosti saatavilla ja venttiilien koossa tulisi takapakkia, tosin sopivamman kokoiset kanavat kompensoisivat eroa.
Riittävän ylös kun saa rutistukset niin kylmäkäynnistyskin toimii ihan vastaavalla kompensaatiolla kuin muukin E85 käyttö, se turhanpäiväinen läträäminen kylmäkäynnistyksessä polttoaineella ei ole millään tavalla kovin hyväksi moottorille. Kovilla rutuilla onnistuu tarvittaessa bensalla ajokin kun ei turhanpäiten vedätä.
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostTuollainen projektihan kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta mitähän alumiinilohko tykkää 13-15 rutuista?
Nakutus tietysti aiheuttaisi rasituksia mutta E85:lla tuskin nakuttaa ennen 20:1 puristuksia, ja paljealueiden välyksen minimointi vähentää nakutusriskiä ja -rasituksia, M52B25:ssa on aika reilu 1,75mm paljerako vakiona(ja b28:ssa vielä suurempi ~2mm).
Onkohan kukaan testaillut kuinka ohuella kansipahvilla b25 tulee toimeen vakiohuippukierroksilla, noihinhan saa tosi ohuita kerrosmetallitiivisteitä mutta lienevät B28:iin enemmin tarkoitettu kun siinä mäntä jää reilun puoli milliä dekin alle vakiona? Täytyy varmaan tähdätä siihen perinteiseen kymppi per 1000 rpm, siihenkin tosin jää vatvomista että 0,65 vai varman päälle 0,75..... Alublokinen vaan saattaisi tietysti toimia paljon pienemmälläkin välyksellä jos viitsisi kokeilla, on vaan reilun pari sataa tiiviste niin ei niitä viitsi kovin montaa hankkia.
Comment
-
-
^Mikä on paljealue?
Originally posted by Thuppu View PostOk, näyttää tosiaan toisella foorumilla olevan kokemuksia et nätisti lähtee tulille -20 asteen pakkasessakin ilman lämmitystä kunhan säädöt on kunnossa.
Olisi haluja muuttaa e46 325 cabbe viinalla kulkevaksi. Ei tarvitse olla flexi, mutta sekin on plussaa. Jotain pientä tuunausta haluttaisi tehdä päälle (= 330 sisuskaluja). Jos joku on innokas neuvomaan PK-seudulla, niin ota YV:tä tms.
Comment
-
-
Originally posted by karitammi View Post^Mikä on paljealue?
Kuva: http://www.grumpysperformance.com/quench1g.jpgsigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by karitammi View Post^Mikä on paljealue?
Ja em-alueet vaikuttavat moottorin toimintaan paljon, mm sen takia että sinne joutunut polttoaine-ilmaseos palaa myöhemmin kuin muualla palotilassa, -> viritettäessä mäntä kannattaa tuoda niin lähelle kantta kuin osumatta pystyy tuomaan. Liian pieni välys aiheuttaa ikävän sivuäänen moottorin käyntiin......
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View Postsinne joutunut polttoaine-ilmaseos palaa myöhemmin kuin muualla palotilassa
KUVAsigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by karitammi View Post^Mikä on paljealue?
Olisiko linkkiä /viitettä? Olen koittanut kaivella MS43:n tuunausohjeita, muttei tahdo oikein löytyä.
Olisi haluja muuttaa e46 325 cabbe viinalla kulkevaksi. Ei tarvitse olla flexi, mutta sekin on plussaa. Jotain pientä tuunausta haluttaisi tehdä päälle (= 330 sisuskaluja). Jos joku on innokas neuvomaan PK-seudulla, niin ota YV:tä tms.
Tuner prolle löytyy esim. täältä XDF -tiedosto, joka helpottaa kummasti karttojen säätöä. Vammanen foorumi, kun tuon tiedoston lataamista varten pitää kirjautua ja tehdä 10 asiapostausta, ennenkö tiedostoja voi ladata.
Sitten toki säätämisessä ois hyvä olla ainakin laajakaista lamda apuna.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
^Kiitos vastauksista ja vinkeistä. Galletto on jo ostettu ja nuo binit löydetty. Checksumit ym. vähän mietityttää. Kuinka helposti korruptio koko ECUn? Helpoiten varmaan menisi 330 suuttimilla 325 koneessa, vaikkei olekaan ihan tuota 30% eroa, voisi ehkä antaa pienemmän suutinkoon Gallettolla. Ms43 ei tosiaan ole kovin hyvin julkisesti dokumentoitu.
Käytettävissä olisi myös m54b30 moottori ja mietin miten hyödyntää sitä.
Comment
-
-
Multa löytyy plugini dll:t checksumien laskemiseen ms43:lle, jos et oo muualta löytäny.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment