Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    Originally posted by marko84 View Post
    Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
    260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
    Nii että 5,4 litraa sataselle? Sehä menee lähes ilmaseks!
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by marko84 View Post
      Eilen tuli ekaa kertaa mitattua mitä oma e34 535(m30) kuluttaa matkaajossa.
      260km matkalla keskinopeus 90km/h (2000rpm) 14l Etanolia,samalla rahalla e98 saisi 9l.
      Mitäs toi kuluttaa samalla matkalla e98:sia?

      Comment

      • JonttuPeke
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 1129
        • Juuka

        Originally posted by Tane- View Post
        Noniin, nyt viimein tulee ihan kohta tänne rovaniemelle ensimmäiselle shellille myyntiin re85. Tätä topicia oon lukenu, mutta kysyn kuitenki.

        Eli autona mulla on e36 325 (m50b25), aivan vakio. Joskus taisin lukea että joillakin on toiminut kyseinen moottori aivan hyvin 50% re85 ja 50% normibensaa seoksella. Mutta ilmeisesti pelkällä re85 ei enää toimi kovin hyvin vaan pitäisi olla isommat suuttimet? Jos jollakin on kokemuksia m50b25 moottorilla re85:sta, niin olis jees kuulla Mitä muutoksia on tehny, vai onko mitään, millä seoksilla, miten toiminut, onko ollu ongelmia jne.
        Yksi juttu kans mitä mietin, on että miten nuo polttoaineletkut on muilla kestäny, jos on isommalla etanolimäärällä ajanu?
        Itselläni on m50b25:sessa vaan 3,2l m3:sen suuttimet ja muuten hyvin toimii, mutta kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
        F06 640D "M6"
        E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by JonttuPeke View Post
          kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
          Motronic ei anna tarpeeksi ainetta käynnistyksessä. etanolia joutuu antamaan käynnistyksessä "järkyttävän paljon" koska käynnistyminen tapahtuu sillä 15% bensiini-osalla.

          Vaatisi ohjelmamuutoksen että saisi sivistyneen käynnistyvyyden. Kaverilleni asia ratkaistiin suuttimien pakko-ohjauksella jolla saa annettua "huikan". Kuvia ja tarinaa tässä topicissa aikaisemmin...
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by JonttuPeke View Post
            Itselläni on m50b25:sessa vaan 3,2l m3:sen suuttimet ja muuten hyvin toimii, mutta kylmänä joutuu sahaamaan (mistä voisi johtua?).
            Kun yölämpötilat laskee alle 10-asteen ja päivälämpötila alle 14-asteen, niin kannattaa lohkolämmitintä käyttää. Naapurit toki ihmettelevät kovasti Vanhemmissa motroniceissa on kylmäkäynnistyssuutin -> kerrasta käyntiin. Ei tarvi pelailla millään virityksillä.

            Jos nostaa pa-paineita, niin saa enempi soppaa kylmänä -> paremmin käyntiin -> lämmettyään lambda säätää sopan optimiksi.

            Ps. etanoolimerkkejä myynnissä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=273136

            Comment

            • jiipee85
              Newbiemmer
              • Aug 2013
              • 7
              • Tampere

              Onkos täällä kukaan asentanut autoonsa e85power-merkkistä etanolimuunnos laatikkoa (http://e85power.hu/)?

              re85-muunnos foorumilla tuosta oli jotain juttua ja vaikutti varsin toimivalta setiltä.

              Tuo boksihan eroaa näistä monista muista markkinoilla olevista muunnossarjoista sikäli, että tuo nuuskii myös lambdaa ja kaasuläpän asentoa. Hintaa tuolle tulee postikuluineen n. 200€ joten se on selkeästi halvin lambdaa nuuskiva boksi markkinoilla.

              Itse ajattelin investoida tuohon boksiin ja asentaa sen M52B20 moottorilla varustettuun kulkineeseeni. Kunhan saan tuon hommattua niin raportoin sitten varmaan tänne kokemuksia.
              Last edited by jiipee85; 21-08-2013, 11:53.

              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                ois sopiva M54 + MS43 aihio proggisteluun.
                ekana olis halu optimoida tuon bensalle -> löytyykö pajaa/harrastajaa joka osais säätää dynossa/ajamalla?
                Sit toinen vaihe muuttaa viinalle eli suuttimet + uusi säätö(?)

                Galletto ja KWP työkalu on tullut jo hommattua, muttei mitään käyttökokemusta vielä. Ilm karitammi ja Pazi88 on vähän 'kartalla'?
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11203
                  • Oulu

                  Aika heikosti ollaan kartalla En oo saanu aikaseksi laittaa laajakaistaa muoviin kiinni, niin ei oo tullu kokeiltua säätämistäkään.

                  Winols softaan löytyy ms43:lle se DLL checksumin kirjotukseen, jos on tarvista.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    Jaahas nyt on luettu koko topikki läpi, ja rupesin pähkäilemään tuota is:n muuttamista viinalle tai viina/bensa.

                    vaihtoehtoina olisi seuraavat

                    http://www.fuelflexfinland.fi/ 260e purnukka, joka ilmeisesti ei tarvitse suuttimien vaihtoa? onko haittaa jos sinne laittaa inasen isommat? ja tässä ilmeisesti toimii kylmäkäynnistys?

                    suuttimet+pumppu+joku hässäkkä kylmäkäynnistykseen (ei kiinnostaisi paskan vertaa ruveta värkkäilemään mitää pakkosyöttöjä )

                    ilmeisesti helpoimmalla pääsee ku ostaa tuon purnukan ja vähä askartelee, ottaa tietty oman aikansa kun on maksanut itsensä takaisin.
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      Miks et Eepo laita vaan 30% isompia suuttimia, ja sillä selvä? Tällä kylällä ainakin yks M50B25-koneinen e34 modattu just noin viinalle, ja toimii aivan kuin originaali. Kylmäkäynnistys talvella vaatii käsittääkseni pari starttia, mut muuten ei ongelmia.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Miks et Eepo laita vaan 30% isompia suuttimia, ja sillä selvä? Tällä kylällä ainakin yks M50B25-koneinen e34 modattu just noin viinalle, ja toimii aivan kuin originaali. Kylmäkäynnistys talvella vaatii käsittääkseni pari starttia, mut muuten ei ongelmia.
                        mistä noita suuttimien tuottoja voi kyttäilä netistä nummeron perusteella?
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Eepo View Post
                          mistä noita suuttimien tuottoja voi kyttäilä netistä nummeron perusteella?
                          Suuttimen numero vaan googleen ja sieltä ettii erilaisia taulukoita. Ei mee varmaan montaa minuuttia, kun löytyy tarpeeks luotettavan oloista tietoa.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • petmik
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 19
                            • Lempäälä

                            72 sivua tullut luettua ja oma kiinnostus re85 touhua kohtaan kasvanut....

                            Moottorina on M52b28. 340 tmk ajettu

                            Eli jos aloitan varovaisesti 30%re85 ja 70%95 tankkiin ...kaikki pitäistoimia normaalisti??

                            Seuraava askel 50/50 pitäis liikkua Vielä vakiona

                            Re85 +50%-->
                            Tästä eteen päin jotain pitäisi muuttaa mutta kumpi valita isommat suutttimet vai re-boksi..??? Ja kumman m3 suutttimet on oikeat s50b30/s50b32 vai onko väliä

                            Ps. Onko kukaan vielä rikkonut konetta??
                            ---Kumiluodilla körötellem---

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Kesäkäyttöön riittää isommat suutimet.

                              Ympärivuotiseen käyttöön suuttimet ja halpa purkki rinnalle. Purkki hoitaa sitten sen kylmäkäynnistysrikastuksen. Sen verta enempi saa kolealla saati pakkasilla syöttää...

                              Ps. Taisi ainakin täällä idässä re85 tehdä hintaennätyksen, oliko jo 1,129e/litra...
                              Last edited by jakeluvesimies; 04-09-2013, 20:20.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by petmik View Post
                                72 sivua tullut luettua ja oma kiinnostus re85 touhua kohtaan kasvanut....

                                Moottorina on M52b28. 340 tmk ajettu

                                Eli jos aloitan varovaisesti 30%re85 ja 70%95 tankkiin ...kaikki pitäistoimia normaalisti??

                                Seuraava askel 50/50 pitäis liikkua Vielä vakiona

                                Re85 +50%-->
                                Tästä eteen päin jotain pitäisi muuttaa mutta kumpi valita isommat suutttimet vai re-boksi..??? Ja kumman m3 suutttimet on oikeat s50b30/s50b32 vai onko väliä

                                Ps. Onko kukaan vielä rikkonut konetta??
                                Olen ajellut koko kesän 25-40% viinaseoksella M52b28tu. Hyvin toimii.

                                1,139€/l

                                Comment

                                Working...
                                X