Muistaakseni aika kivasti on M20B25 koneeseen saatavilla eriasteisia turbokittejä jotka sisältää ilmeisesti kaiken tarvittavan, ja sitten ei muutaku asentelemaan.
Google auttaa hakemisessa
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Edelleen olen sitä mieltä, että tällaiset toistuvat ja turhat massatopikit pitäisi poistaa saman tien. Jos kysyjä ei itse jaksa ottaa puhelinta käteen ja soittaa pajalle (tai miettiä, onko helpompi vaihtaa valmiiksi turbotettu kone vai turbottaa itse), niin homman vakavuuden voinee päätellä..
Kyllä se haku toimii, kun ei syötä n+1 hakusanaa kerralla. Vika on 99% varmasti käyttäjässä --> opetelkaa käyttämään sitä prkl hakua.
Topikin aloittajalle: kysy sieltä lähimmältä osaavalta pajalta/kyläsepältä/kaupunkisepältä hintoja. Aikaa ja rahaa menee tekijästä ja omasta kukkarosta riippuen 5 - 50 000 euroa tai tuntia, näkyy myös lopputuloksessa. Sitten nuo onko ... mahdollista -kysymykset. Voihan sen turbon tunkea vaikka mummon perseeseen, on mahdollista, eri juttu meneekö mummo enää päästöistä läpi tai tykkääkö se siitä. Vähän oma-aloitteisuutta: www.ake.fi, search, FAQ ja sticky-topikit!
Elikkäs tällainen projekti olisi tässä talven aikana tarkoitus saada käyntiin, auto tulee olemaan E30 325i cabrio -1987 vuodesta alaspäin heti kun sopiva löytyy.
Älkää vetäkö herneitä nenään jos on väärässä osiossa taikka jos en tiedä jotain, ja olen lukenut lukuisia topicceja asiasta, ja katsonut muitten projekteja, mutta ajattelin kuitenkin tehdä oman postaukseni, toivottavasti ketään ei haittaa.
Elikkäs tarkoitus olisi sitten auto turbottaa, turbotus on sinäänsä uutta minulle, eipä ole aikaisemmin tullut tehtyä sellaista hommaa joten tarvisin tässä hieman apua, ja jos hommasta ei tule itse mitään niin luultavasti sitten työstän moottorin jossain. Budjetti tulee olemaan 5000e-7500e~ jossakin tässä välillä ja tehotavoite 300-400hv. Eli mitä tuolla budjetilla nyt pääsisi tekemään? Ja jos joku jaksaa niin pistäkää tarkka lista mitä koneelle tulisi tehdä tai kenen projekteja täällä voisi seurailla joka olisi samantapainen? Mutta koittakaa avuliaat auttaa niin paljon kuin pystytte.
hanki nyt ensin se auto, ei olis ensimmäinen projekti mikä jää suunnitelman asteelle. noita projekteja löytyy täällä kyllä aika paljon mistä saat suuntaa antavaa tietoa. ellet sitten meinaa osia alkaa jo haalimaan etukäteen...
Siis ajattelin nyt ihan erillisen topiicin laittaa aiheesta pystyyn kun kerran on nyt jo melkoisen yleistä tuo m20 myllyn ahtaminen nykypäivänä..
Ja itse heitän tottakai ekat kyssärit:
-mistä olette ottaneet tuosta koneesta (m20b25) öljyntulon turbolle??
-mihin kannattaa sijoittaa öljynlämmön anturi, jos ei öljypohjaan halua laittaa??
-millaisia tulppia olette käyttäneet sytkässä (suorasytkä)??
tässä nyt näin ensalkuun ja lisää varmasti tulossa sekä laittelen ton oman projektin esittelyyn ku saa vain kuvat ladattua koneelle
vastauksia:
Öljyntulo on itsellä toteutettu seuraavasti:
alkuperäisen öljynpaine-anturin paikalla laitettu sopiva liitin ja tuotu letkulla siihen konetilan reunalle oikealle puolelle; sen päässä jakoblokki,jossa on paikat öljynpaine-anturille+erillinen öljynpainemittari+paikka ahtimen öljyn syötölle.
Näin tekemällä ei tule rasitusta sinne lohkon päähän,vaikka siellä olisi useampikin anturi.
Öljynlämmön tosiaan olen sijoittanut itse sinne ölljypohjaan.
Mutta jotkut ovat pistäneet siihen öljynsuodattimen jalkaan niitä. Ei muuta väliä,kuin että öljy kiertää siitä kohtaa,mistä sitä lämpöä mittaat.
Kysymyksiä:
Tarviiko alkuperäiselle huohotukselle tehdä modauksia ylipaineen takia?
Itselle tulee mega jakajasytkällä ja yhdellä puolalla. Mistä kannattaa lähteä hakemaan järeämpää puolaa,jos ja kun tuo alkuperäinen ei jaksa tuottaa kipinää +1bar ahdoilla?
Kysymyksiä:
Tarviiko alkuperäiselle huohotukselle tehdä modauksia ylipaineen takia?
Itselle tulee mega jakajasytkällä ja yhdellä puolalla. Mistä kannattaa lähteä hakemaan järeämpää puolaa,jos ja kun tuo alkuperäinen ei jaksa tuottaa kipinää +1bar ahdoilla?
-Tarvii. Kannesta tulee huohotusletku kaasuläppäkoteloon. -> Letku irroitettava kotelosta ja kotelon reikä/putki tulpattava. Nyt joko laitat sen letkun päähän filsun tai ostat/teet öljynkerääjän/huohotussäiliön.
-Orkkis hyväkuntoinen puola riittää n. 500hv asti jos kaikki kunnossa. Sitte jos mennään tuon yli, suosittelen jakajasta luopumista ja siirtymään hukkakipinään tai suorasytytykseen.
nyt on hyvät neuvot tarpeen, eli miten toi triggeripyörä-homma kannattais toteuttaa..?!?
siis polttoaineen ohjauksesta ja sytytyksestä vastaa megasquirt v2.2
ja on jo hommattu 6-syl puola!
siis epäselvyyttä on siinä että voiko tota bemarin omaa triggeriä käyttää vai mikä olis paras/helpoin ja toimivin yhdistelmä..
siis auto on alkuperäinen e34 m20b25 -89 jonka konetta ruvettu turbottamaan..
nyt on hyvät neuvot tarpeen, eli miten toi triggeripyörä-homma kannattais toteuttaa..?!?
siis polttoaineen ohjauksesta ja sytytyksestä vastaa megasquirt v2.2
ja on jo hommattu 6-syl puola!
siis epäselvyyttä on siinä että voiko tota bemarin omaa triggeriä käyttää vai mikä olis paras/helpoin ja toimivin yhdistelmä..
siis auto on alkuperäinen e34 m20b25 -89 jonka konetta ruvettu turbottamaan..
Lähdetään nyt siitä että tarkoitat siis varmaan 6-syl puolalla sitä hukkakipinä pakettia? Jos se on V6 omegasta, tarvitset myös sille kaveriksi JOKO 3kpl tuommosia -> http://www.mega-efi.fi/product/29/sy...-bosch-bip-373
Helpoin on varmaankin orkkistriggeri, ja hall-anturi. Riippuu siitä onko mielestäsi boksin juottaminen VR anturia varten helpompaa, kuin sovittaa mahdollisesti hall-anturille telinettä vähän uudestaan.
Lähdetään nyt siitä että tarkoitat siis varmaan 6-syl puolalla sitä hukkakipinä pakettia? Jos se on V6 omegasta, tarvitset myös sille kaveriksi JOKO 3kpl tuommosia -> http://www.mega-efi.fi/product/29/sy...-bosch-bip-373
Helpoin on varmaankin orkkistriggeri, ja hall-anturi. Riippuu siitä onko mielestäsi boksin juottaminen VR anturia varten helpompaa, kuin sovittaa mahdollisesti hall-anturille telinettä vähän uudestaan.
siis joo megaan on asennettu joku sytkä hommeli, siis sieltä tulee johdot puolalle... ja tarkoitin sillä puolalla sitä 6-syl hukkakipinäpuolaa. ja mulla on se hall-anturi..
siis jos ymmärsin oikein niin systeemi toimii orkkis triggerillä ja sillä hall-anturilla moitteettomasti, eikä tarvitse muuta ku vähän muokkailla sitä telinettä sille hall-anturille ja sit olis valmis, siis orkkis triggerille ei tartte mitään tehdä.. näinkö..?!
Ihan kaikki hall-anturit ei toimi 60-2 triggerin kanssa ja mun kokemuksen mukaan mega ei sitten toimi kunnolla niiden hall:ien kanssa jotka toimii 60-2 triggerin kanssa.
Se vr-piirin laitto ei ihan aikuisten oikeasti ole mikään ruudinkeksijän homma. Kyllä se onnistuu jos ylipäätään sen megan johdottaminen ja laitto onnistuu.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Ihan kaikki hall-anturit ei toimi 60-2 triggerin kanssa ja mun kokemuksen mukaan mega ei sitten toimi kunnolla niiden hall:ien kanssa jotka toimii 60-2 triggerin kanssa.
M52 hall-anturi, bolt-on ja toimii megan sekä triggeripyörän kanssa. Ei vaan oo ihan ilmanen. VR-piiri maksaa alle kympin ja pikkulapsikin saa sen tehtyä.
Comment