Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • os951
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 447
    • Kerava

    Pistä haussa "key word" kenttään esim näin:
    +325 +turbo
    Tulee aika monta turbojuttua joilla pääset alkuun

    Comment

    • zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

      Muistaakseni aika kivasti on M20B25 koneeseen saatavilla eriasteisia turbokittejä jotka sisältää ilmeisesti kaiken tarvittavan, ja sitten ei muutaku asentelemaan.

      Google auttaa hakemisessa
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

      eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        Edelleen olen sitä mieltä, että tällaiset toistuvat ja turhat massatopikit pitäisi poistaa saman tien. Jos kysyjä ei itse jaksa ottaa puhelinta käteen ja soittaa pajalle (tai miettiä, onko helpompi vaihtaa valmiiksi turbotettu kone vai turbottaa itse), niin homman vakavuuden voinee päätellä..

        Kyllä se haku toimii, kun ei syötä n+1 hakusanaa kerralla. Vika on 99% varmasti käyttäjässä --> opetelkaa käyttämään sitä prkl hakua.

        Topikin aloittajalle: kysy sieltä lähimmältä osaavalta pajalta/kyläsepältä/kaupunkisepältä hintoja. Aikaa ja rahaa menee tekijästä ja omasta kukkarosta riippuen 5 - 50 000 euroa tai tuntia, näkyy myös lopputuloksessa. Sitten nuo onko ... mahdollista -kysymykset. Voihan sen turbon tunkea vaikka mummon perseeseen, on mahdollista, eri juttu meneekö mummo enää päästöistä läpi tai tykkääkö se siitä. Vähän oma-aloitteisuutta: www.ake.fi, search, FAQ ja sticky-topikit!
        Last edited by muuris; 18-03-2009, 22:04.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • plazE
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 1

          M20B20 Turbotus

          Olisko isompia suuttimia + Moottorin ohjausta myynnissä? tai tietoa mikä olis hyvä pistää?
          ei jaksais alkaa kokoamaan mitään megaa ite.

          Vakionahan tässä on 192cc muistaakseni kysessä siis

          520i 12v suora 6.

          Comment

          • Neimko
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 10
            • -

            M20B25 Turbotus

            Elikkäs tällainen projekti olisi tässä talven aikana tarkoitus saada käyntiin, auto tulee olemaan E30 325i cabrio -1987 vuodesta alaspäin heti kun sopiva löytyy.

            Älkää vetäkö herneitä nenään jos on väärässä osiossa taikka jos en tiedä jotain, ja olen lukenut lukuisia topicceja asiasta, ja katsonut muitten projekteja, mutta ajattelin kuitenkin tehdä oman postaukseni, toivottavasti ketään ei haittaa.

            Elikkäs tarkoitus olisi sitten auto turbottaa, turbotus on sinäänsä uutta minulle, eipä ole aikaisemmin tullut tehtyä sellaista hommaa joten tarvisin tässä hieman apua, ja jos hommasta ei tule itse mitään niin luultavasti sitten työstän moottorin jossain. Budjetti tulee olemaan 5000e-7500e~ jossakin tässä välillä ja tehotavoite 300-400hv. Eli mitä tuolla budjetilla nyt pääsisi tekemään? Ja jos joku jaksaa niin pistäkää tarkka lista mitä koneelle tulisi tehdä tai kenen projekteja täällä voisi seurailla joka olisi samantapainen? Mutta koittakaa avuliaat auttaa niin paljon kuin pystytte.

            Kiitos.
            Last edited by Neimko; 15-08-2009, 20:38.
            E34 M5 3.8l -92
            E30 320i -86 projekti
            EX:
            - E36 325td -92
            - E34 525i -89
            -
            E30 "320i" 3.5l tic cabriolet -84

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              hanki nyt ensin se auto, ei olis ensimmäinen projekti mikä jää suunnitelman asteelle. noita projekteja löytyy täällä kyllä aika paljon mistä saat suuntaa antavaa tietoa. ellet sitten meinaa osia alkaa jo haalimaan etukäteen...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                Mitä enemmän sen parempi.. Massia siis

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • pamppu16
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 75
                  • Kontiolahti

                  M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

                  Siis ajattelin nyt ihan erillisen topiicin laittaa aiheesta pystyyn kun kerran on nyt jo melkoisen yleistä tuo m20 myllyn ahtaminen nykypäivänä..

                  Ja itse heitän tottakai ekat kyssärit:
                  -mistä olette ottaneet tuosta koneesta (m20b25) öljyntulon turbolle??
                  -mihin kannattaa sijoittaa öljynlämmön anturi, jos ei öljypohjaan halua laittaa??
                  -millaisia tulppia olette käyttäneet sytkässä (suorasytkä)??

                  tässä nyt näin ensalkuun ja lisää varmasti tulossa sekä laittelen ton oman projektin esittelyyn ku saa vain kuvat ladattua koneelle
                  Last edited by pamppu16; 21-02-2010, 23:46.

                  Comment

                  • --nismo200sx--
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 169
                    • Lohja

                    vastauksia:
                    Öljyntulo on itsellä toteutettu seuraavasti:
                    alkuperäisen öljynpaine-anturin paikalla laitettu sopiva liitin ja tuotu letkulla siihen konetilan reunalle oikealle puolelle; sen päässä jakoblokki,jossa on paikat öljynpaine-anturille+erillinen öljynpainemittari+paikka ahtimen öljyn syötölle.
                    Näin tekemällä ei tule rasitusta sinne lohkon päähän,vaikka siellä olisi useampikin anturi.

                    Öljynlämmön tosiaan olen sijoittanut itse sinne ölljypohjaan.
                    Mutta jotkut ovat pistäneet siihen öljynsuodattimen jalkaan niitä. Ei muuta väliä,kuin että öljy kiertää siitä kohtaa,mistä sitä lämpöä mittaat.

                    Kysymyksiä:
                    Tarviiko alkuperäiselle huohotukselle tehdä modauksia ylipaineen takia?

                    Itselle tulee mega jakajasytkällä ja yhdellä puolalla. Mistä kannattaa lähteä hakemaan järeämpää puolaa,jos ja kun tuo alkuperäinen ei jaksa tuottaa kipinää +1bar ahdoilla?
                    -e30 325tic track

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                      Kysymyksiä:
                      Tarviiko alkuperäiselle huohotukselle tehdä modauksia ylipaineen takia?

                      Itselle tulee mega jakajasytkällä ja yhdellä puolalla. Mistä kannattaa lähteä hakemaan järeämpää puolaa,jos ja kun tuo alkuperäinen ei jaksa tuottaa kipinää +1bar ahdoilla?
                      -Tarvii. Kannesta tulee huohotusletku kaasuläppäkoteloon. -> Letku irroitettava kotelosta ja kotelon reikä/putki tulpattava. Nyt joko laitat sen letkun päähän filsun tai ostat/teet öljynkerääjän/huohotussäiliön.
                      -Orkkis hyväkuntoinen puola riittää n. 500hv asti jos kaikki kunnossa. Sitte jos mennään tuon yli, suosittelen jakajasta luopumista ja siirtymään hukkakipinään tai suorasytytykseen.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • pamppu16
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 75
                        • Kontiolahti

                        nyt on hyvät neuvot tarpeen, eli miten toi triggeripyörä-homma kannattais toteuttaa..?!?
                        siis polttoaineen ohjauksesta ja sytytyksestä vastaa megasquirt v2.2
                        ja on jo hommattu 6-syl puola!

                        siis epäselvyyttä on siinä että voiko tota bemarin omaa triggeriä käyttää vai mikä olis paras/helpoin ja toimivin yhdistelmä..

                        siis auto on alkuperäinen e34 m20b25 -89 jonka konetta ruvettu turbottamaan..

                        Comment

                        • [Riku]
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 499
                          • Pirkkala

                          Originally posted by pamppu16 View Post
                          nyt on hyvät neuvot tarpeen, eli miten toi triggeripyörä-homma kannattais toteuttaa..?!?
                          siis polttoaineen ohjauksesta ja sytytyksestä vastaa megasquirt v2.2
                          ja on jo hommattu 6-syl puola!

                          siis epäselvyyttä on siinä että voiko tota bemarin omaa triggeriä käyttää vai mikä olis paras/helpoin ja toimivin yhdistelmä..

                          siis auto on alkuperäinen e34 m20b25 -89 jonka konetta ruvettu turbottamaan..
                          Lähdetään nyt siitä että tarkoitat siis varmaan 6-syl puolalla sitä hukkakipinä pakettia? Jos se on V6 omegasta, tarvitset myös sille kaveriksi JOKO 3kpl tuommosia -> http://www.mega-efi.fi/product/29/sy...-bosch-bip-373

                          TAI yhden tuommosen -> http://www.mega-efi.fi/product/104/s...-0-227-100-203

                          Voi käyttää orkkis triggeriä, ja anturia. Jos menet orkkis VR anturilla, vaatii boksin päähän rakentelua. ( http://www.mega-efi.fi/product/34/vr...ri-v22-levylle). Itsellä oli vanhan mallin motronic, ja jouduin hommaamaan tuon uudemman mallin triggeripyörän. Eli tälläinen: http://e30world.com/images/BMW-E30-c...B25-engine.jpg

                          Helpoin on varmaankin orkkistriggeri, ja hall-anturi. Riippuu siitä onko mielestäsi boksin juottaminen VR anturia varten helpompaa, kuin sovittaa mahdollisesti hall-anturille telinettä vähän uudestaan.

                          Comment

                          • pamppu16
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 75
                            • Kontiolahti

                            Originally posted by [Riku] View Post
                            Lähdetään nyt siitä että tarkoitat siis varmaan 6-syl puolalla sitä hukkakipinä pakettia? Jos se on V6 omegasta, tarvitset myös sille kaveriksi JOKO 3kpl tuommosia -> http://www.mega-efi.fi/product/29/sy...-bosch-bip-373

                            TAI yhden tuommosen -> http://www.mega-efi.fi/product/104/s...-0-227-100-203

                            Voi käyttää orkkis triggeriä, ja anturia. Jos menet orkkis VR anturilla, vaatii boksin päähän rakentelua. ( http://www.mega-efi.fi/product/34/vr...ri-v22-levylle). Itsellä oli vanhan mallin motronic, ja jouduin hommaamaan tuon uudemman mallin triggeripyörän. Eli tälläinen: http://e30world.com/images/BMW-E30-c...B25-engine.jpg

                            Helpoin on varmaankin orkkistriggeri, ja hall-anturi. Riippuu siitä onko mielestäsi boksin juottaminen VR anturia varten helpompaa, kuin sovittaa mahdollisesti hall-anturille telinettä vähän uudestaan.



                            siis joo megaan on asennettu joku sytkä hommeli, siis sieltä tulee johdot puolalle... ja tarkoitin sillä puolalla sitä 6-syl hukkakipinäpuolaa. ja mulla on se hall-anturi..

                            siis jos ymmärsin oikein niin systeemi toimii orkkis triggerillä ja sillä hall-anturilla moitteettomasti, eikä tarvitse muuta ku vähän muokkailla sitä telinettä sille hall-anturille ja sit olis valmis, siis orkkis triggerille ei tartte mitään tehdä.. näinkö..?!

                            olen niiiiiin amatööri tän megan kans...

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Ihan kaikki hall-anturit ei toimi 60-2 triggerin kanssa ja mun kokemuksen mukaan mega ei sitten toimi kunnolla niiden hall:ien kanssa jotka toimii 60-2 triggerin kanssa.

                              Se vr-piirin laitto ei ihan aikuisten oikeasti ole mikään ruudinkeksijän homma. Kyllä se onnistuu jos ylipäätään sen megan johdottaminen ja laitto onnistuu.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Ihan kaikki hall-anturit ei toimi 60-2 triggerin kanssa ja mun kokemuksen mukaan mega ei sitten toimi kunnolla niiden hall:ien kanssa jotka toimii 60-2 triggerin kanssa.
                                M52 hall-anturi, bolt-on ja toimii megan sekä triggeripyörän kanssa. Ei vaan oo ihan ilmanen. VR-piiri maksaa alle kympin ja pikkulapsikin saa sen tehtyä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎