Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by Kal.ju View Post

    "Helpointa" ja helpointa. Sitten pitäisi lähteä etsimään joku sorvari jostain. Mun tsägällä lähin löytyy jostain kaukaa...
    Jos tuolle pultille löytyy mitat jostain, niin voin sorvata sellaisen. Mahtaakohan mahtua sorvattu M8 kuusiokolokanta paikalleen?

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2883
      • Akaa / Toijala

      Originally posted by Micce///M View Post
      Jos tuolle pultille löytyy mitat jostain, niin voin sorvata sellaisen. Mahtaakohan mahtua sorvattu M8 kuusiokolokanta paikalleen?
      Hienoa kiitos avusta.
      Täytyy pitää mielessä, jos homma tuohon pisteeseen "eskaloituu", kokeilen nyt noita muita temppuja eka.

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2883
        • Akaa / Toijala

        Ja niin siinä sitten kävi niinkuin arvelinkin, eli enemmän pilalle meni kun tuon kanssa tusasin.

        Sain porattua tuota reikää isommaksi ja näytti siltä että tuohon saisi tehtyä tosiaan uudelleen tuon M6 kierteen. Ei muuta kuin kierretappia ostamaan ja kokeilemaan.

        Perseelleen meni ja huolella, kun tuo kierretappi katkesi tuon reijän sisään. Voi sitä noitumisen määrää, kun kuului "naps". Yritin porata 3mm reikää tuohon tappiin, josko sen saisi vastakierretapilla irti, mutta ei siihen tavan porat uppoa ollenkaan...

        Antaapi paskan olla. Kasaan nyt tuon tuosta ja laitan liimalla kiinni, josko se paremmin pitäisi litkut sisällä, kuin aikaisempi tilanne.

        Vitun vittu....



        Uuden kannen sais reilulla 4k€:lla. Säästellään sitä varten, niin saa ainakin kunnollisen kierteen...
        Last edited by Kal.ju; 15-06-2021, 21:16.

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          Kyllähän tuohon äkkiä mutterin hitsaa ja pyörittelee tapin jämät pois. Sen jälkeen tekee kierteen loppuun ja pyörittelee uuden OEM-pultin paikalleen, niinkuin tällaiseen museopeliin kuuluukin

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2883
            • Akaa / Toijala

            Originally posted by *makke* View Post
            Kyllähän tuohon äkkiä mutterin hitsaa ja pyörittelee tapin jämät pois. Sen jälkeen tekee kierteen loppuun ja pyörittelee uuden OEM-pultin paikalleen, niinkuin tällaiseen museopeliin kuuluukin
            Äkkiä ja äkkiä... En omista hitsivehkeitä, enkä osaa hitsata...
            Tiedä sitten miten tuo alumiini reagoi hitsailuihin, en ole koskaan tehnyt...

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3167
              • 47200

              Originally posted by Kal.ju View Post
              Äkkiä ja äkkiä... En omista hitsivehkeitä, enkä osaa hitsata...
              Tiedä sitten miten tuo alumiini reagoi hitsailuihin, en ole koskaan tehnyt...

              Kyllähän nyt jollain on matkamallin hitsit mitkä saa paikan päälle kannettua. Toi alumiini ei oo moksiskaan pikku lämmöstä. Yksi vaihtoehto vois olla porata toi reikä vähän isoksi, täyttää se vaikka tecknoweldillä ja tehä uusi kierre alusta asti. Sais orkkispultin siihen. Eikä tarvis paljoakaan lämmittää edes.

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                Joo nyt ehdottomasti hätäily seis ja tekee homman kunnolla. Hitsaa mutterin tohon tappiin ja vääntää pois. Tämän jälkeen vääntää helicoilin sinne. Ehdottomasti jos on mahdollisuus niin ostaa nyt vaikka sen elämän ensimmäisen mig hitsauskoneen niin saa homman hoidettua. Mullistuu elämä muutenkin hitsauskoneen hankinnan jälkeen ja miettii miksi ei ole tälläistä tullut aikaisemmin ostettua.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2098
                  • Lappeenranta

                  Älä hitsaa mutteria tuohon, vaan prikka (tai korialuslevy). Sitten kun prikka on tapin jämässä kiinni, niin hitsaat pultin (tai miksei mutterin) siihen prikkaan/hitsiin kiinni ja jämät helvettiin.

                  Jos ei itseltä luonnistu, niin kai kaveripiirissä on joku joka voi jeesiä?

                  -Timo
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Tämä hyvä tapa ja itse vielä suosin tig hitsiä kys hommassa mutta migillä onnistuu ihan yhtä hyvin. Lämpö on myös hyvä lääke kun hitsataan kun on joku kiinniruostunut liitos.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2883
                      • Akaa / Toijala

                      Jees tähän hommaan on nyt saatu apua foorumilta. Ensiviikolla ollaan viisaampia, miten kävi.

                      Comment

                      • jaskap
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 528
                        • Finland Rovaniemi

                        Originally posted by MH motorsport View Post
                        Joo nyt ehdottomasti hätäily seis ja tekee homman kunnolla. Hitsaa mutterin tohon tappiin ja vääntää pois. Tämän jälkeen vääntää helicoilin sinne. Ehdottomasti jos on mahdollisuus niin ostaa nyt vaikka sen elämän ensimmäisen mig hitsauskoneen niin saa homman hoidettua. Mullistuu elämä muutenkin hitsauskoneen hankinnan jälkeen ja miettii miksi ei ole tälläistä tullut aikaisemmin ostettua.
                        Juuri näin. Vielä noin hyvin esillä oleva ja irtokomponentti. Irrotettaessa hätäily pois ja milli kerrallasn nytkäytellen. Jos ei hermo riitä, niin vie osaajalle.
                        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                        e32 750 iA -88 DoubleSex.
                        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                        e32 735 1/18
                        e34 M5 1/18
                        e24 635 Csi 1/18
                        e9 3.0 CSi 1/18
                        e31 850 Csi

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3599
                          • Raisio

                          Originally posted by Kal.ju View Post
                          Jees tähän hommaan on nyt saatu apua foorumilta. Ensiviikolla ollaan viisaampia, miten kävi.

                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Tommi
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 289
                            • Kajaani

                            Kaasuläppävivusto meinaa välillä jumia reilumpaa kaasua käyttäessä.
                            Mitä voiteluainetta suosittelisitte? Ja onko vivusto vääntynyt vai normaali?
                            Alla kuva.
                            Attached Files
                            Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                            Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                            e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Ainakin toi kaasuvaijerin korvake on vääntänyt. Tekisin täydellisen vivuston säädön ja läppärunkojen synkkauksen ja kattoisin että kaikki laakerit liikkuu kevyesti ja palautusjouset on ok.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • mortimer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 1079
                                • Satulinna kaukomaan

                                Vaijeri liian kireälle säädetty.

                                Wurthin drylube ihan toimiva ja melko tahraamaton
                                Jos purat enemmän niin litiumrasva hyvää neulalaakereihin.

                                i3S -20
                                E30M3 slotcar 1:32
                                XKE FHC 1971
                                Mgb Gt -66
                                T6 -19
                                E91 -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎