Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2883
    • Akaa / Toijala

    Kiitos tästä vastauksesta.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Tämän tapaisilla on tullut kaiveltua katkenneita pultteja.
      Irrotusöljyä avuksi ja lämmittää nopeasti sitä alumiiniä pultiin kohdalta.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1451
        • Tampere

        Originally posted by JJT View Post
        Tämän tapaisilla on tullut kaiveltua katkenneita pultteja.
        Irrotusöljyä avuksi ja lämmittää nopeasti sitä alumiiniä pultiin kohdalta.
        Juuri tämä oli se lyötävä neliömäinen työkalu, mitä tarkoitin. Vastakierretapit tosiaan toimii vägän etevämmin isommassa koossa
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2883
          • Akaa / Toijala

          Mä en ny tajua tuota tappia? Miten toi toimii?

          Eiköhän tuo jämä tuolta jotenkin pois saada.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by Kal.ju View Post
            Mä en ny tajua tuota tappia? Miten toi toimii?

            Eiköhän tuo jämä tuolta jotenkin pois saada.
            Porataan reikä ja lyödään tuo tappi siihen. Nuo terävät sivut puree hyvin pulttiin muttei kuitenkaan levitä niin paljoa kun kartio vastakierretappi.
            Mutterista käännetään auki.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • IceV
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 31
              • Olkkola

              Vieläkö tämä topic voimissaan?

              Meni 124 merssu vaihdossa tällaseen e34 m5 s38b38 bemariin. Vuosimallia -92.

              Moottori hikoilee öljyä jostain takapään tienoilta. Uusi tiivistesarja on hankittu. Haisee todella pahalle kun hetken käyttää autoa paikallaan. Mitään huomioitavaa tässä projektissa, lähinnä kiinnostaa onko joku tietty tyypillinen paikka josta öljyä tulee?

              Toinen huomioo kaipaava ominaisuus. Kylmänä todella haastava saada auto liikkeelle, sammuu jos liikaa antaa kaasua, rykii ja pätkii lisäksi. Lämmetessä alkaa toimimaan paremmin. Tasakaasulla huomaa että auto hieman nykii. Täyskaasulla ei mitään ongelmaa, välillä paukkuu putkessa moottorijarruttaessa. Alipainevuotoa? Onko näihin jotain alipaineletkusarjaa olemassa vai haenko vaan letkua metritavarana jostain.
              Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

              Comment

              • Mikko Sivonen
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 29
                • Joensuu

                Moro, onkos täällä vielä harrastajia näiden vehkeiden parissa? Lähinnä kaipaisin tietoa, mistä kannattaisi etsiä moottorin osia s38 vielä nykyään. onko marmorilta saatavissa mitään, ja onko tiedossa olevia nettikauppoja mistä saisi vielä tavaraa, tiivistesarjat, laakerit, öjlypumppu, ym. totaali remonttia varten.

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by Mikko Sivonen View Post
                  Moro, onkos täällä vielä harrastajia näiden vehkeiden parissa? Lähinnä kaipaisin tietoa, mistä kannattaisi etsiä moottorin osia s38 vielä nykyään. onko marmorilta saatavissa mitään, ja onko tiedossa olevia nettikauppoja mistä saisi vielä tavaraa, tiivistesarjat, laakerit, öjlypumppu, ym. totaali remonttia varten.
                  Merkkiliike. Jotain satunnaisia löytyy aitodocilta
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Mikko Sivonen
                    Newbiemmer
                    • Dec 2015
                    • 29
                    • Joensuu

                    Mites alakerran laakerien öljyvälykset? Onko tehtaan specsit samat kuin m30?

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Mikko Sivonen View Post
                      Mites alakerran laakerien öljyvälykset? Onko tehtaan specsit samat kuin m30?
                      Runkolaakerit 0,03-0,07mm (0,02-0,046 tarjoaa myös)
                      Kiertokanget 0,02-0,055mm
                      Kampiakselin päittäisvälys 0,085-0,174mm

                      Tississä tuollaisia välyksiä.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • numberi
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 89
                        • Hamina

                        Vähän kansipulttiasiaa, jos joku vaikka sattuisikin tietämään..

                        S38B36 olisi uusia kansipulttia vailla, osanumero 11121307135.
                        Ongelma on vaan siinä, että jokainen marmoria vastaava pulju on ilmoittanut, ettei tuotetta enää saa.

                        B38 kannenpulttia sais Ajusan tarvikkeena, mutta tietty varaosanumero eri kuin B36.

                        Ajusan pultit on ainakin M12x146,5mm 1,5mm nousulla. En ole vielä S38B36 omia mittaillut, mutta ulkonäöllisesti ovat kyllä identtiset.

                        Kellään omakohtaista kokemusta?
                        Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
                        Käyttis: Nissan ///Minterstar
                        Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Originally posted by numberi View Post
                          Vähän kansipulttiasiaa, jos joku vaikka sattuisikin tietämään..

                          S38B36 olisi uusia kansipulttia vailla, osanumero 11121307135.
                          Ongelma on vaan siinä, että jokainen marmoria vastaava pulju on ilmoittanut, ettei tuotetta enää saa.

                          B38 kannenpulttia sais Ajusan tarvikkeena, mutta tietty varaosanumero eri kuin B36.

                          Ajusan pultit on ainakin M12x146,5mm 1,5mm nousulla. En ole vielä S38B36 omia mittaillut, mutta ulkonäöllisesti ovat kyllä identtiset.

                          Kellään omakohtaista kokemusta?
                          Varaosanunerolla tarjoaa vain s38b36 ja s14 moottoreigin sopivuutta.
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • numberi
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 89
                            • Hamina

                            Originally posted by MH motorsport View Post
                            Varaosanunerolla tarjoaa vain s38b36 ja s14 moottoreigin sopivuutta.
                            Niin, tuo osanumero 11 12 1 307 135 on siis S38B36 oma, mikä käy juurikin B36 ja S14. Sitä en oo saanut keltään jälleenmyyjältä ostettua, "not available anymore".

                            11 12 1 317 018 on taas B38 kannenpultin varaosanumero, tätä saa ainakin vielä Ajusan tarvikkeena.

                            Aikaisemmassa viestissä olikin näköjään väärän pultin tiedot, mutta tuo Ajusa olisi siis M12x118 1,75mm nousulla, https://www.autodoc.fi/ajusa/7193980 (E34 S38B38 340hv).

                            Mittaamalla vanha B36 pulttihan se selviää, onko specsit samat vaikka varaosanumero eri.
                            Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
                            Käyttis: Nissan ///Minterstar
                            Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2718
                              • .fi

                              Varmasti olet tietoinen, että jos BMW osaa vielä myy, kuten tässäkin tilanteessa nyt näyttäisi olevan,
                              eli hinta löytyy vaikkei kellään hyllyssä olisikaan, niin ostamalla ne pääset jonon jatkoksi odottamaan.

                              Tuommoinen jonotus/jälkitoimitus toimii myös ainakin mm. bmwautoparts.net ja schmiedmann.fi kautta tilatessa(ulkomailta pari e/kpl halvemmalla).
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2883
                                • Akaa / Toijala

                                Kysytääs täältä.

                                Millainen homma on irroittaa dampperin pyörä B38 moottorista? Lähinnä että jos vaikka kampiakselin etutiivisteen ja ketjukopan tiivisteet vaihtaisi.

                                Kone on jo pukilla ja kaikki ns. paikat hyvin esillä. En vain uskalla noita dampperin pultteja aukaista, kun en tiedä mitä pitää ottaa huomioon. Tarvitaanko siihen uudet pultit? Pitääkö se jotenkin lukita, onko riskinä että jako menee persiilleen??:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎