Porataan reikä ja lyödään tuo tappi siihen. Nuo terävät sivut puree hyvin pulttiin muttei kuitenkaan levitä niin paljoa kun kartio vastakierretappi.
Mutterista käännetään auki.
Meni 124 merssu vaihdossa tällaseen e34 m5 s38b38 bemariin. Vuosimallia -92.
Moottori hikoilee öljyä jostain takapään tienoilta. Uusi tiivistesarja on hankittu. Haisee todella pahalle kun hetken käyttää autoa paikallaan. Mitään huomioitavaa tässä projektissa, lähinnä kiinnostaa onko joku tietty tyypillinen paikka josta öljyä tulee?
Toinen huomioo kaipaava ominaisuus. Kylmänä todella haastava saada auto liikkeelle, sammuu jos liikaa antaa kaasua, rykii ja pätkii lisäksi. Lämmetessä alkaa toimimaan paremmin. Tasakaasulla huomaa että auto hieman nykii. Täyskaasulla ei mitään ongelmaa, välillä paukkuu putkessa moottorijarruttaessa. Alipainevuotoa? Onko näihin jotain alipaineletkusarjaa olemassa vai haenko vaan letkua metritavarana jostain.
Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Moro, onkos täällä vielä harrastajia näiden vehkeiden parissa? Lähinnä kaipaisin tietoa, mistä kannattaisi etsiä moottorin osia s38 vielä nykyään. onko marmorilta saatavissa mitään, ja onko tiedossa olevia nettikauppoja mistä saisi vielä tavaraa, tiivistesarjat, laakerit, öjlypumppu, ym. totaali remonttia varten.
Moro, onkos täällä vielä harrastajia näiden vehkeiden parissa? Lähinnä kaipaisin tietoa, mistä kannattaisi etsiä moottorin osia s38 vielä nykyään. onko marmorilta saatavissa mitään, ja onko tiedossa olevia nettikauppoja mistä saisi vielä tavaraa, tiivistesarjat, laakerit, öjlypumppu, ym. totaali remonttia varten.
Merkkiliike. Jotain satunnaisia löytyy aitodocilta
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Vähän kansipulttiasiaa, jos joku vaikka sattuisikin tietämään..
S38B36 olisi uusia kansipulttia vailla, osanumero 11121307135.
Ongelma on vaan siinä, että jokainen marmoria vastaava pulju on ilmoittanut, ettei tuotetta enää saa.
B38 kannenpulttia sais Ajusan tarvikkeena, mutta tietty varaosanumero eri kuin B36.
Ajusan pultit on ainakin M12x146,5mm 1,5mm nousulla. En ole vielä S38B36 omia mittaillut, mutta ulkonäöllisesti ovat kyllä identtiset.
Kellään omakohtaista kokemusta?
Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp Käyttis: Nissan ///Minterstar Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm,1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
Vähän kansipulttiasiaa, jos joku vaikka sattuisikin tietämään..
S38B36 olisi uusia kansipulttia vailla, osanumero 11121307135.
Ongelma on vaan siinä, että jokainen marmoria vastaava pulju on ilmoittanut, ettei tuotetta enää saa.
B38 kannenpulttia sais Ajusan tarvikkeena, mutta tietty varaosanumero eri kuin B36.
Ajusan pultit on ainakin M12x146,5mm 1,5mm nousulla. En ole vielä S38B36 omia mittaillut, mutta ulkonäöllisesti ovat kyllä identtiset.
Kellään omakohtaista kokemusta?
Varaosanunerolla tarjoaa vain s38b36 ja s14 moottoreigin sopivuutta.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Varaosanunerolla tarjoaa vain s38b36 ja s14 moottoreigin sopivuutta.
Niin, tuo osanumero 11 12 1 307 135 on siis S38B36 oma, mikä käy juurikin B36 ja S14. Sitä en oo saanut keltään jälleenmyyjältä ostettua, "not available anymore".
11 12 1 317 018 on taas B38 kannenpultin varaosanumero, tätä saa ainakin vielä Ajusan tarvikkeena.
Aikaisemmassa viestissä olikin näköjään väärän pultin tiedot, mutta tuo Ajusa olisi siis M12x118 1,75mm nousulla, https://www.autodoc.fi/ajusa/7193980 (E34 S38B38 340hv).
Mittaamalla vanha B36 pulttihan se selviää, onko specsit samat vaikka varaosanumero eri.
Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp Käyttis: Nissan ///Minterstar Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm,1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
Varmasti olet tietoinen, että jos BMW osaa vielä myy, kuten tässäkin tilanteessa nyt näyttäisi olevan,
eli hinta löytyy vaikkei kellään hyllyssä olisikaan, niin ostamalla ne pääset jonon jatkoksi odottamaan.
Tuommoinen jonotus/jälkitoimitus toimii myös ainakin mm. bmwautoparts.net ja schmiedmann.fi kautta tilatessa(ulkomailta pari e/kpl halvemmalla).
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Millainen homma on irroittaa dampperin pyörä B38 moottorista? Lähinnä että jos vaikka kampiakselin etutiivisteen ja ketjukopan tiivisteet vaihtaisi.
Kone on jo pukilla ja kaikki ns. paikat hyvin esillä. En vain uskalla noita dampperin pultteja aukaista, kun en tiedä mitä pitää ottaa huomioon. Tarvitaanko siihen uudet pultit? Pitääkö se jotenkin lukita, onko riskinä että jako menee persiilleen??:think
Comment