Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JLantern View PostNo vaikka siitä halvemmalla nii. Enää puuttuu rahat. Olisko sulla siihen ratkaisua?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Laitanpa omat kokemukset vihellyksestä, imuvuodosta ja moottoriyksikön keltaisesta valosta E39 M54-B52, 525iA -02.
Valo syttyi jo viime syksynä ja huolto löysi alimmasta haitariputkesta halkeamia. Putki vaihdettiin ja koodit nollattiin mutta syttyi taas muutaman ajokerran jälkeen.
Sitten löydettiin halkeama ylemmästä haitariputkesta, vaihdettiin ja koodit nollattiin mutta syttyi taas parin ajokerran jälkeen.
Mystiseltä alkoi tuntumaan joten luin tämän thredin ja tsekkasin ne kaksi kumituttia imusarjan päädystä, isompi lähti jopa putosi käsiin kun vähän koski. Oli haljennut totaalisesti ja vaihdoin itse uuden. Pienempää tuttia en saanut irti/vaihdettua/tarkistettua. Valo paloi edelleen. Varasin ajan koodin lukuun/nollaukseen josko tämä vaihtamani tutti oli syynä. Totesin tutin vaihdon jälkeen että auto ns kylmäkäynnistyksessä kävi nätimmin.
Huollossa vikakoodeja oli edelleen ja pyysin vaihtamaan pienemmän tutin joka oli ehjä mutta korppuuntunut. Tuttia vaihtaessa otettiin raitisilmakotelo pois jotta sinne pääsee paremmin käsiksi. Samalla löytyi kuvan mukaisen anturin alipaineletkut murtuneet ja roikkui toisen putken varassa. Se revittiin kokonaan irti ja varattiin uusi aika parin päivän päähän. Uskomatonta mutta totta että moottoriyksikön valo paloi kun lähdin mutta seuraavan aamun käynnistyksessä ei enää palanut.
Uusi aika ja vaihdettiin sen 'anturin' alipaineletkut ja kiinnitettiin mihin sitten kuuluikaan. No ei tässä vielä kaikki, raitisilmakotelo poistettiin taas asennuksen takia niin sen alta löytyi samanlaista alipaineletkua joka oli murtunut/poikki kotelon alta johon sen toinen pää kiinnitetään, toinen pää menee muistaakseni ylemmän haitariputken pieneen haarautumaan.
Samalla tämä letku uusittiin. Sitten lukulaitteeseen, ei vikakoodeja ja valo ei enää pala tai syty.
Auton käyttäytyminen ennen toimenpiteitä:
- viheltää pintakaasulla (tätä tehnyt jo useita vuosia), korjaantui alimman haitariputken vaihdolla
- tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksessä todella pätkivää mutta tasaantui normaaliksi lämmetessään, korjaantui paljon isomman kumitutin vaihdolla
ja kokonaan kun kaikki toimenpiteet tehty
- heikentynyt alavääntö, nyt ok
- väittäisin bensakulutuksen olleen korkeampi, nyt normi
Suosittelen kaikille vihellyksen omaaville tätä remppaa kokonaisuudessaan koska on edullinen ja jokainen auto vislaa jossain kohtaa 100% varmasti.
Jos vikakoodit ei pala se voi olla edessä huomenna ja jokin näistä ei välttämättä sytytä valoa mutta vaikuttaa salakavalasti käyttäytymiseen jota ei huomaa koska tulee pikku hiljaa.
Mulla on kaksi samanlaista autoa jotka molemmat viheltää no korjattu ei enää.
Kaikki osat saa KL:stä ja imuputkea metritavarana tuotenro 78187, hinta 27,90€ / metri.
Tällaisia vikakoodeja, Bosch testerillä:
E3 seosvaihtelu lohko 1, poikkeama liian suuri
CA lamdasäätö-vastine lohko 1, seos liian laiha
CB lamdasäätö-vastine lohko 2, seos liian laiha
EE palamiskatkoksia sylinterissä 1
EF palamiskatkoksia sylinterissä 2
F1 palamiskatkoksia sylinterissä 4
Herkempi lähtisi uusimaan puolia, tulppia, lamdaa…
Kyllä käy kuutonen taas nätisti.
Osaako joku sanoa mikä kuvan mukainen 'anturi' on ja tarkoitus?
On siellä hieman taaempana kumituteista.Last edited by azlakki; 24-04-2017, 14:23.
Comment
-
-
Ei ole vissiin anturi tuo vaan "non-return valve" http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2203
Hyvä että vika löytyi. Nuo kaikki pienet ilmaletkut tuolla on vissiin 3.5 millisiä? Pitäisi itsekin vaihdella nuo kaikki maholliset kun otan imusarjan irti ja voisi vaikka tätä tilailla etukäteen jos ei muuta tarvitse http://www.ebay.co.uk/itm/Smooth-Nit...item415daeee34Last edited by Amigo; 25-04-2017, 17:15.E46 328ci
Comment
-
-
Originally posted by Amigo View PostEi ole vissiin anturi tuo vaan "non-return valve" http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2203
Hyvä että vika löytyi. Nuo kaikki pienet ilmaletkut tuolla on vissiin 3.5 millisiä? Pitäisi itsekin vaihdella nuo kaikki maholliset kun otan imusarjan irti ja voisi vaikka tätä tilailla etukäteen jos ei muuta tarvitse http://www.ebay.co.uk/itm/Smooth-Nit...item415daeee34
Comment
-
-
Originally posted by azlakki View PostThanks. mikähän sen tarkoitus/tehtävä on?Last edited by Amigo; 26-04-2017, 14:08.E46 328ci
Comment
-
-
Originally posted by Mirska View Posthttps://youtu.be/Fmvmx_tX7EE
Tälläinen nopea arvuuttelu että imuvuotoako? INPAlla ei moottorin puolelta näy vikakoodeja, sisäilman puhaltimista kuuluva humina muuttuu samaan tahtiin kuin kierrokset. Ilmastointi päälle/pois ei vaikutusta.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by Smack View PostMinulla ois arvoitus. En vaan tiedä siihen itse vastausta.
Autona -02 320i M52B22, 204tkm ajettu. 2,5v sitten kun ostin auton 170tkm ajettuna siihen laitettiin beisan vanos korjaussarja. Silloin alkutilanteessa vanostesti meni juuri ja juuri läpi. Samalla on katsottu olisiko imuvuotoja, ei ollut. Silloin oli pientä häikkää tyhjäkäynnillä, elikkäs nykäisi helposti liikkeelle lähdössä ja joskus jotain pientä häröilyä. Myös tyhjäkäyntimoottori on putsattu.
Ehkä tuosta vuosi etiäpäin yleisin oire oli semmoinen että tyhjäkäynti jäi korkealle, eli jos nosti kaasulta jalan tai vaihtoi vapaalle tai laittoin kytkimen pohjaan ja auto vielä liikkui, tyhjäkäynti oli noin 1300rpm. Kun auto pysähtyi tyhjäkäynti laski normaaliksi.
Nyt auto tekee usein niin, että kun auton liikkeellä ollessa painaa kytkimen pohjaan, kierrokset tippuu noin 500rpm tai hieman alle, sitten ne pompahtaa ylöspäin johonkin tonnin tienoille, ja pomppailee siinä vielä pari kertaa aina lähemmäksi oikeaa 700rpm tasoa johon kierrokset lopulta tasoittuu. Joskus auto saattaa toimia oikeinkin eli kierrokset pysyy tonnin huitteilla kun auto liikkuu ja laskee 700rpm kun auto pysähtyy eikä juuri heijaa. Joskus kierrokset jää vieläkin tuohon 1300rpm kunnes auto pysähtyy. Nämä siis kone lämminnä, kylmänä toimii yleensä paremmin kun kone pitää tyhjäkäynti kierroksia korkeammalla muutenkin. Vikakoodeja ei ole. Paikallaan ollessa kun polkasee kaasua niin kierrosten pomppiminen on paljon pienenpää ja lyhytaikaisempaa, tai ei välttämättä esiinny aina ollenkaan.
Ostin vasta alkuperäisin ilmamassamittarin, ei auttanut mitään (hyvä käytetty olisi muuten kaupan jos joku tarvittee). Adaptaatioarvoja ei nollattu, mutta olen ajanut jo 1500km im:n vaihdon jälkeen, jos ne adaptaatiot säätyy ajan kanssa? Myös semmoinen ominaisuus on että kun laittaa vakkarin päälle, nopeus tippuu 2km/h jonka jälkeen vakkari "ottaa kiinni" ja vauhti nousee asetettuun arvoon. Jos auton ajaa parkkiin vaikkapa lumiselle parkkipaikalle tien viereen, ja painaa kytkimen pohjaan auton vielä liikkuessa (=kierrokset käyn noin 500rpm) tilanteessa jossa käännetään paljon rattia ja ohjaustehostin joutuu kunnolla töihin, auto sammuu aika usein. Ja tosiaan jos haluaa lähteä liikkeelle ilman nykäisyä niin saa ajaa aika kieli keskellä suuta. Jos ajaa jossakin kehä 1:llä ruuhkan aikaan kun pitää vähän väliä liikkua pari metriä eteenpäin niin kierrokset heijaa kytkimen painamisesta helposti siinä 400-1300 väliä ja auto toki myös sammuu aina välillä tuon takia. Joskus, kuitenkin aika harvoin, auto on käynnistyksen jälkeen tuntunut käyvän hetken ikään kuin viidellä pytyllä. Kuitenkaan mitään vikakoodeja ei tosiaan ollut. Voisiko tuokin oire liittyä samaan vyyhtiin.
Mikähän siinä olisi vikana? Ei viitsisi monta osaa arvalla vaihtaa, muttei tämä oikein näinkään mukava ole ajella.
Tänään sammui auto kolmesti. Kerran pakittaissa pintakaasulla, kerran eteenpäin mennessä pintakaasulla ratti melkeen täysin käännettynä ja kerran risteykseen pysähtyessä. Ongelmana se että kun kytkimen painaa pohjaan niin tyhjäkäynti humppaa noin 400-1500 välillä pahimmoilleen, pikkuhiljaa tasaantuen. Joskus humppaa jopa kymmenisen kertaa ennenkuin rauhoittuu. Ja joskus pelaa ihan nätisti, mutta pääasiassa ei. Ei viitsisi kovin monta osaa turhaan vaihtaa Vikakoodeja ei ole ainakaan aiemmin löytynyt tähän asiaan liittyen, vielä ei ole tutkittu olisiko asia muuttunut....
Comment
-
-
Originally posted by Samppale View PostMiten öljykorkin avaus pitäisi vaikuttaa moottorin käyntiin? Tutun 320 m54 moottorissa tyhjäkäynti notkahtaa ja käy vähän huonommin. Normaalia?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAiheuttaa imuvuodon, joten käynti kyllä kuuluu notkahtaa ja käydä vähän huonommin. Miksi sitä korkkia pitää kone käynnissä aukoa?F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
-
Originally posted by Samppale View PostNäin sen itsekkin järkeilin. Selviteltiin mahdollista imuvuotoa. Syyksi paljastuikin rikkinäinen hehkutulppa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Saa avata uuden topikin jos on tarpeen.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment