Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuonela
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 368
    • Tampere

    Originally posted by Dani View Post
    Return Pipe tuo #7 joka näyttää tältä:
    Mistä löytäisin tuon osan numeron? RealOEM:n sivuilta en löytänyt...
    (auto siis 530iA 12/01)

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu



      Eikös se ole tuossa tuo numero 7

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        No niinpä on... Kävin mielestäni kaikki kuvat läpi mutta en huomannut tuota. Osakin näyttää kuvassa hieman erilaiselta.

        Kiitos!

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Nuo kuvat on ilmeisesti enemmän tai vähemmän taiteilijan näkemyksiä asiasta

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            Juhannuksena tuli ajettua noin 1000km lenkki maantietä ja tämän jälkeen takaisin kaupunkiajoon. Moottorin alavääntö parani maantie ajon jäljiltä ja on pysynyt nyt parempana useamman viikon. Eli osa alaväännön kadoksissa olosta saattaa olla moottorin karstoittumisesta tms. Kyllähän kutosta tulee kuunneltua myös kaupunkiajossa mutta ilmeisesti todella pitkä maantieajo sitten puhdistaa paikat paremmin.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Paljonkohan 525i:ssa pitäisi tuo MAF-testi näyttää l/h lukemaksi siellä 3 vaihteen rajottimen tuntumassa?

              Kokeilin 2 ja 3 vaihteilla ja minusta luvut jää alle 60l/h. Jossain 54-56l/h lukemissa pyöri.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Mun DISA on tosiaan lähes uusi, mutta eihän se ehkä toimi oikein jos jossain muualla on vikaa.
                Kun noita DISA-juttuja katsotte, niin pitäkää mielessä että se on vaan tyhmä purkki missä on yksi on/off sähköohjattu alipaineventtiili. Se joko toimii tai ei toimi, ei se ymmärrä kierroksista sun muista tuon taivaallista.

                Tänään tuli purkailtua M54:sta jossa korjausarvot korkealla (fuel trim vikakoodi), mutta imuvuodot olikin näköjään entinen omistaja jo korjannut. DISA oli kulunut ihan väljäksi ja läppä irti, vaan mahtaakohan riittää tuosta tuleva vuoto nostamaan korjausarvoja noin paljoa. Taitaa mennä maffihommiksi :think
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Mikozu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 256
                  • Tampere

                  Omassa autossa ollut imuvuotoa, pakilla ilman kaasua humppaa kierroksia 500 - 1400rpm, liikkeelle lähdöt vaikeita, talvella vihelti kovalla pakkasella sisälle asti ja kesällä katto alhaalla kuului tietyllä kaasulla vihellystä myös.

                  Disa näytti tältä, läppä puuttuu ja akselin tiviyskin on varmaan jotain olemattoman ja surkean väliltä:




                  Sitten alemman imuputken pikkuhaara näytti tältä:




                  Koneen takana olevia kumitutteja en katsonut vielä missä kunnossa on, ja lisäksi huohotusjärjestelmä on uusittu. Kunhan saa kasaan niin toivottavasti alkaa toimimaan, eipä tuossa hirveästi enää keksi muuta vaihdettavaa
                  Tesla Model 3 Performance -21
                  MB Sprinter -23

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Mikozu View Post
                    Omassa autossa ollut imuvuotoa, pakilla ilman kaasua humppaa kierroksia 500 - 1400rpm, liikkeelle lähdöt vaikeita, talvella vihelti kovalla pakkasella sisälle asti ja kesällä katto alhaalla kuului tietyllä kaasulla vihellystä myös.

                    Disa näytti tältä, läppä puuttuu ja akselin tiviyskin on varmaan jotain olemattoman ja surkean väliltä:




                    Sitten alemman imuputken pikkuhaara näytti tältä:




                    Koneen takana olevia kumitutteja en katsonut vielä missä kunnossa on, ja lisäksi huohotusjärjestelmä on uusittu. Kunhan saa kasaan niin toivottavasti alkaa toimimaan, eipä tuossa hirveästi enää keksi muuta vaihdettavaa
                    No missäs se läppä on? Sylinterissä?
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Mikozu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 256
                      • Tampere

                      Originally posted by Supa View Post
                      No missäs se läppä on? Sylinterissä?
                      Siellä imusarjassahan se, piti alkaa vihdoin ja viimein korjaamaan imuvuotoja kun mahoton pauke kuulu imusarjasta = läppä moukaroi siellä.
                      Tesla Model 3 Performance -21
                      MB Sprinter -23

                      Comment

                      • unskelotti
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 92
                        • Espoo

                        Originally posted by Mikozu View Post
                        Siellä imusarjassahan se, piti alkaa vihdoin ja viimein korjaamaan imuvuotoja kun mahoton pauke kuulu imusarjasta = läppä moukaroi siellä.
                        Onneks ei lähtenyt toi metallinen akselinpätkä kävelemään. Mulla oli DISAsta myös akseli sieltä tyvestä poikki.
                        Last edited by unskelotti; 19-08-2011, 10:08.
                        E91 325d (04/2008)
                        Ex: E46 330iAT (10/2000)

                        Comment

                        • Mikozu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 256
                          • Tampere

                          Noniin, nyt on kädet ja naama öljyssä = 2 päivää ropattu autoa.
                          Disan läppä löytyi imusarjasta, taaemmasta isosta alasmenevästä osasta. Imusarja piti ottaa irti jotta sai läpän paikallistettua ja huohotin + kaikki putket on uusittu, kuin myös osa nro 17 kuva nro 15 ei ollut olemassa vai? (kts alempi kuva, osanro 17 on nro 5)


                          Noh ei mennyt ihan putkeen sitten, nyt pitää pienellä pintakaasulla 1000rpm kohdilla semmoisen suhina/rääkäisy/tms äänen, kaasua pumppaamalla saa äänestä melkein yhtäjaksoisen. Inpa sanoo Lamda Bank 1 ja 2 ja vielä jotain lamdasta. Sitten jos oikein varovaisesti painaa kaasua niin sammuu koko kone, isommalla kaasulla toimii ok. Lisäksi kun koneen sammuttaa niin kuuluu PHUH ääni. Ilmeisesti Iso imuvuoto jossain remontin jäljiltä?

                          Tietääkö kukaan tai löytääkö kaaviota noista imusarjan takana olevien letkujen järjestystä, tuli hävitettyä ne kun en huomannut että niitä oli niin paljon siellä irroitusvaiheessa.



                          Eli ainakin tällähetkellä on johdot kiinni niin että nro 2 tulee koneen takaa/oikealtapuolelta joltain mötikältä johto. Nro 1 yhdistetty tuolla oik.yläkulmassa näkyvällä venttiilillä numeroon 4 ja nro 3 lähtee sinne alhaalla olevaan isoon peltitynnyriin.
                          Tesla Model 3 Performance -21
                          MB Sprinter -23

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            ^ Nyt kun on noin hieno kuva imusarjan kyljestä niin joku vois todellakin näyttää missä #15 ja #17 (realoem) kumitulpat ovat?
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Pasi_K
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 686
                              • Tyrnävä

                              Originally posted by Dani View Post
                              ^ Nyt kun on noin hieno kuva imusarjan kyljestä niin joku vois todellakin näyttää missä #15 ja #17 (realoem) kumitulpat ovat?
                              #15 on tuo kuvan 3 ja/tai 4 riippuen autosta.
                              #17 on tuo kuvan 5
                              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                              Tsekkaa myytävät osat tästä

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Itselläni siis M54B30 '02.
                                No kokeilemalla se varmaan selviää, kiitos selvennyksestä!
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎