Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #76
    Originally posted by kaikkone View Post
    mihin hiton closed looppii? :P,
    Onko sulla tuplavanos vai single?
    Closed loop on se tila jossa moottori käy ns. normaalisti eli säätää seosta lambdan ohjaamana. Noin yksikertaistetusti...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #77
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Closed loop on se tila jossa moottori käy ns. normaalisti eli säätää seosta lambdan ohjaamana. Noin yksikertaistetusti...
      ookra :o, elikkäs elikkäs vois koklata ensviikol jos ny perjantaina saan ne tiivisteet että lykkis tiivisteet paikoilleen ja kierrättäs mottia oikein huolella ja kunnon kierroksilla testeriin

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #78
        Puuh. tuli sitten vaihettua kaikki imusarjan tiivisteet. tyhjäkäynnille menevä imuletku ja haitarikumi.
        Purettua separaattori (saakelin kannesta hajos pari klipsiä. noh toivottavasti on vielä tiivis), separaattorin kalvo näytti ehjältä.
        Kuvat pistän kuha keksin minne :F, oma palvelin alhaalla.

        Ihmettelen sitä kun tuossa koeajoin niin olikoha se kakkosel vai kolmosel kun kierrokset ylitti 3000 niin tuntui kuin hevosia olisi hirnahtanu koneen alla enemmän. talla pohjassa kun kiihdytti niin sen huomas että 3000 kohalla vetoa tuli huomattavasti lisää.

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #79
          Pystyyköhän tuon closed loopin kattoo jotenkin inpalla :think
          Tyyliä jos kokeilen kotipihassa että millä arvoilla + kuinka kauan menis että auto siirtyy siihen,.

          Mietin myös voisko joku näyttää paljon noi omat mg/stroke arvot on moottorissa esm tyhjäkäynnil, ja mitkä adaptioarvot.
          Ei muuttunu oikeestaa vaikka vaihoin ne tiivisteet ja nollasin arvot. hetken päästä taas samoissa lukemissa.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #80
            Mulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).

            Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4

            Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              #81
              Originally posted by Cell View Post
              Mulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).

              Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4

              Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
              Vielä kun otat uuden anturin kanssa malliskoopin miltä ehjä näyttää
              Saakeli kun olis vehkeet joilla testata toi oma.
              Sapettaa hiukan kun ei pysty testaamaan oikein missä vika. Nooh, maanataina sitte testerillä haisteleen pakokaasuaj kunnon lämmityksen jälkeen jos vaikka menis kuriin..

              Comment

              • n0fear
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 289
                • Rollo

                #82
                Originally posted by Cell View Post
                Mulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).

                Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4

                Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
                Voiskohan mulla olla tuo sama anturi sitten paskana kun oireet vaikuttaa juurikin samanlaisilta?
                Oletko vaihtanut anturin jo, miten vaikutti toimintaan?

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #83
                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Vielä kun otat uuden anturin kanssa malliskoopin miltä ehjä näyttää
                  Saakeli kun olis vehkeet joilla testata toi oma.
                  Sapettaa hiukan kun ei pysty testaamaan oikein missä vika. Nooh, maanataina sitte testerillä haisteleen pakokaasuaj kunnon lämmityksen jälkeen jos vaikka menis kuriin..
                  Perus kanttiaaltoa se pukkaa ehjällä anturilla, tuolla on hall-anturi nokalla.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #84
                    Originally posted by n0fear View Post
                    Voiskohan mulla olla tuo sama anturi sitten paskana kun oireet vaikuttaa juurikin samanlaisilta?
                    Oletko vaihtanut anturin jo, miten vaikutti toimintaan?
                    Mahdollista, mutta sulla on myös suuri mahdollisuus ajoituksen pieleen menosta. Ajoituksen tarkastus onnistuu ilman skooppia, joten tee se nyt ensin.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      #85
                      Osaisko cell sanoa mistä etsiä vikaa jos nuo päästöt ei vieläkään mene kohilleen kun käyn maanantaina mittaileen niitä?
                      Eli vaihettua on tuliterät kakskärkitulpat ngk, imusarjan kaikki tiiviisteet, separaattori purettu ja todettu kalvo ehjäksi.(taino mistä minä tiiän miltä ehjä kalvo näyttää)








                      Täs oli nyt myös kuvat mitkä tiivisteet vaihdoin, vasemmalla yks ylimääränen tiiviste, takavakaajantangon koiranluu(tai jotai sinnepäi), ja bensaletkujen tuenta ja se ilm väärä tehostinneste. noh mobilit jo tilalla

                      Comment

                      • n0fear
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 289
                        • Rollo

                        #86
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mahdollista, mutta sulla on myös suuri mahdollisuus ajoituksen pieleen menosta. Ajoituksen tarkastus onnistuu ilman skooppia, joten tee se nyt ensin.
                        Jebulis...

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          #87
                          Mitenkäs tuo ajoitus tarkistetaan?
                          Oliko nyt kyseessä venttiilien ajoitus?
                          Onnistuneeko siis pelkästään venakopan avaamalla ja tutkailemalla vai vielä helpommalla?

                          Kahtelin tuosta kirjasesta että sillä lukitus tapilla + lukituspalikalla saadaan kohilleen.
                          Nyt sit ihmettelen että miten nuo sitten voi normiajossa lähteä ajotuksestaan?
                          Last edited by kaikkone; 16-10-2010, 23:39.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            #88
                            Noniin, kohta ahdistaa.. uusittua on tulpat, imusarjan tiivisteet + haitariputki + letku tyhjäkäyntimoottorille. Tarkistettu että katissa näkyy takaata katsottuna tiheä ritelikkö.
                            Mitä seuraavaksi? ei edes happea antamaalla ja 40min ajelulla n 3000-4000 rpm kokoajan riittäny saamaan sopivia arvoja.

                            edit: Vitut. ahdistaa jo
                            Last edited by kaikkone; 18-10-2010, 17:40.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #89
                              Ei niillä huudatuksilla tee mitään. Ei se lämpeämisestä kiinni ole, jos kaikki on kunnossa se menee about suoraan startista päästöihin ihan kevyesti.

                              Mitkäs oli arvot tällä kertaa? Ollaanko lähempänä jo?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                #90
                                Originally posted by Cell View Post
                                Ei niillä huudatuksilla tee mitään. Ei se lämpeämisestä kiinni ole, jos kaikki on kunnossa se menee about suoraan startista päästöihin ihan kevyesti.

                                Mitkäs oli arvot tällä kertaa? Ollaanko lähempänä jo?
                                Ei mokomat antanu lappua. lambda arvo oli n 1.03,
                                hc arvo pyöri siinä 130-200 korkeil kierroksilla. co arvo tais olla 0.5

                                Ei siis ollu oikeastaan vaikutusta yhtään. Ei olla ainakaan parempaan menty :'<

                                sanoivat että näyttäs käyvän tasasesti rikkaalla.

                                Eivät pääseet jollai omalla testerillä autoon kiinni .. ähäkutit

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎