Originally posted by kaikkone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jürgen_ View PostClosed loop on se tila jossa moottori käy ns. normaalisti eli säätää seosta lambdan ohjaamana. Noin yksikertaistetusti...
Comment
-
-
Puuh. tuli sitten vaihettua kaikki imusarjan tiivisteet. tyhjäkäynnille menevä imuletku ja haitarikumi.
Purettua separaattori (saakelin kannesta hajos pari klipsiä. noh toivottavasti on vielä tiivis), separaattorin kalvo näytti ehjältä.
Kuvat pistän kuha keksin minne :F, oma palvelin alhaalla.
Ihmettelen sitä kun tuossa koeajoin niin olikoha se kakkosel vai kolmosel kun kierrokset ylitti 3000 niin tuntui kuin hevosia olisi hirnahtanu koneen alla enemmän. talla pohjassa kun kiihdytti niin sen huomas että 3000 kohalla vetoa tuli huomattavasti lisää.
Comment
-
-
Pystyyköhän tuon closed loopin kattoo jotenkin inpalla :think
Tyyliä jos kokeilen kotipihassa että millä arvoilla + kuinka kauan menis että auto siirtyy siihen,.
Mietin myös voisko joku näyttää paljon noi omat mg/stroke arvot on moottorissa esm tyhjäkäynnil, ja mitkä adaptioarvot.
Ei muuttunu oikeestaa vaikka vaihoin ne tiivisteet ja nollasin arvot. hetken päästä taas samoissa lukemissa.
Comment
-
-
Mulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).
Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4
Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).
Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4
Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
Saakeli kun olis vehkeet joilla testata toi oma.
Sapettaa hiukan kun ei pysty testaamaan oikein missä vika. Nooh, maanataina sitte testerillä haisteleen pakokaasuaj kunnon lämmityksen jälkeen jos vaikka menis kuriin..
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).
Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4
Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
Oletko vaihtanut anturin jo, miten vaikutti toimintaan?
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostVielä kun otat uuden anturin kanssa malliskoopin miltä ehjä näyttää
Saakeli kun olis vehkeet joilla testata toi oma.
Sapettaa hiukan kun ei pysty testaamaan oikein missä vika. Nooh, maanataina sitte testerillä haisteleen pakokaasuaj kunnon lämmityksen jälkeen jos vaikka menis kuriin..325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by n0fear View PostVoiskohan mulla olla tuo sama anturi sitten paskana kun oireet vaikuttaa juurikin samanlaisilta?
Oletko vaihtanut anturin jo, miten vaikutti toimintaan?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Osaisko cell sanoa mistä etsiä vikaa jos nuo päästöt ei vieläkään mene kohilleen kun käyn maanantaina mittaileen niitä?
Eli vaihettua on tuliterät kakskärkitulpat ngk, imusarjan kaikki tiiviisteet, separaattori purettu ja todettu kalvo ehjäksi.(taino mistä minä tiiän miltä ehjä kalvo näyttää)
Täs oli nyt myös kuvat mitkä tiivisteet vaihdoin, vasemmalla yks ylimääränen tiiviste, takavakaajantangon koiranluu(tai jotai sinnepäi), ja bensaletkujen tuenta ja se ilm väärä tehostinneste. noh mobilit jo tilalla
Comment
-
-
Mitenkäs tuo ajoitus tarkistetaan?
Oliko nyt kyseessä venttiilien ajoitus?
Onnistuneeko siis pelkästään venakopan avaamalla ja tutkailemalla vai vielä helpommalla?
Kahtelin tuosta kirjasesta että sillä lukitus tapilla + lukituspalikalla saadaan kohilleen.
Nyt sit ihmettelen että miten nuo sitten voi normiajossa lähteä ajotuksestaan?Last edited by kaikkone; 16-10-2010, 23:39.
Comment
-
-
Noniin, kohta ahdistaa.. uusittua on tulpat, imusarjan tiivisteet + haitariputki + letku tyhjäkäyntimoottorille. Tarkistettu että katissa näkyy takaata katsottuna tiheä ritelikkö.
Mitä seuraavaksi? ei edes happea antamaalla ja 40min ajelulla n 3000-4000 rpm kokoajan riittäny saamaan sopivia arvoja.
edit: Vitut. ahdistaa joLast edited by kaikkone; 18-10-2010, 17:40.
Comment
-
-
Ei niillä huudatuksilla tee mitään. Ei se lämpeämisestä kiinni ole, jos kaikki on kunnossa se menee about suoraan startista päästöihin ihan kevyesti.
Mitkäs oli arvot tällä kertaa? Ollaanko lähempänä jo?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi niillä huudatuksilla tee mitään. Ei se lämpeämisestä kiinni ole, jos kaikki on kunnossa se menee about suoraan startista päästöihin ihan kevyesti.
Mitkäs oli arvot tällä kertaa? Ollaanko lähempänä jo?
hc arvo pyöri siinä 130-200 korkeil kierroksilla. co arvo tais olla 0.5
Ei siis ollu oikeastaan vaikutusta yhtään. Ei olla ainakaan parempaan menty :'<
sanoivat että näyttäs käyvän tasasesti rikkaalla.
Eivät pääseet jollai omalla testerillä autoon kiinni .. ähäkutit
Comment
-
Comment