2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
NGK BKR6EK
Bosch F7LDCR
tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.
Noh, nyt on sit viat ainakin ajettu omistajan toimesta esiin tosta käyntiongelmaisesta tekniikanvaihto 523ia:sta. Ihmettelin, kun auto oli illan omistajalla ajossa, ja miulle takaisin tullessaan kävi vielä huonommin. Imusarjasta kuuluu epämääräinen supattava ääni, ja heti tuli mieleen, että nyt sieltä on ainakin venttiiliä solmussa.
Alakertaan puhaltaa, eli eiku mottia pois ja vaihtoon. Eli todennäköisesti huonon käynnin syynä oli alusta asti jonkinnäköinen mekaaninen vaurio(vääntynyt venttiili, rikkinäinen mäntä tjsp.)
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos
Vastaan itselleni: 140.40mm
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Rupee hermot menemään tuon oman 328:in kanssa. Vaihdoin tossa uudet NGK BKR6EK tulpat, nyt paukkuu tyhjäkäynnillä putkessa. Moottori täristää ihan helvetisti. Denson vanhoilla tulpilla ei mitään ongelmia.
Mistä tämä oikein johtuu? Onko autossa jokin vika vai eikö NGK:n tulpat vain sovi? Hain eilen kooällästä boschin FR7LDC+ tulpat ja kokeilen tänään vaikuttaako mitään. Vikakoodit luettu, ei mitään. Kaikki muu tuntuisikin sitten toimivan täysin oikein, ei nyi ajaessa ja vedot on tallessa
2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
NGK BKR6EK
Bosch F7LDCR
tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.
Rupee hermot menemään tuon oman 328:in kanssa. Vaihdoin tossa uudet NGK BKR6EK tulpat, nyt paukkuu tyhjäkäynnillä putkessa. Moottori täristää ihan helvetisti. Denson vanhoilla tulpilla ei mitään ongelmia.
Mistä tämä oikein johtuu? Onko autossa jokin vika vai eikö NGK:n tulpat vain sovi? Hain eilen kooällästä boschin FR7LDC+ tulpat ja kokeilen tänään vaikuttaako mitään. Vikakoodit luettu, ei mitään. Kaikki muu tuntuisikin sitten toimivan täysin oikein, ei nyi ajaessa ja vedot on tallessa
Turha tulppien merkkiä vaihtamaan jos vanhoilla toimi, näin olen kuullut
Nuo boschin FR7LDC+ on väärät tulpat, eikä ainakaan itsellä toiminut yhtään kuten tuossa ylempänä mainittu...
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Kävin palauttamassa kooällään noi väärät tulpat ja vaihdoin NGK:oiden tilalle vanhat densot. Nyt toimii taas normaalisti. NGK:n tulpat oli valko-mustat? Mikähä hitto siinä on ettei toimi NGK:n tulpilla. :think
Noita Boschin F7LDCR:iä ei tunnu saavan mistään.
NGK tulppien pää on hieman erilainen kuin muissa, kun puolien hatut menee huonoksi toimii joko NGK:n pää tai sitten se toinen paremmin, joskus ei sitten kumpikaan.
No prkl. Pitääkin syynätä tarkkaan tulpanhatut. Sen huomasin tulppia vaihtaessani, että jokainen tulpanhatun jousi on ehjä (puola ponnahtaa ylös kun mutterit aukaisee).
No prkl. Pitääkin syynätä tarkkaan tulpanhatut. Sen huomasin tulppia vaihtaessani, että jokainen tulpanhatun jousi on ehjä (puola ponnahtaa ylös kun mutterit aukaisee).
Joo kannattaa katsoa läpi , mulla oli jokasessa hatussa halkeama vaihdoin uudet ja toimii kuin unelma
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
elikkä mistäpäin olette tilailleet osia? ilmeisesti saksasta?
kaksoismassassa haluaisin pysyä kun se sinne kuuluu mutta kytkin voisi olla vakiotaki pitävämpi, kuhan tuo jäykkyys ei menisi älyttömyyksiin. mitoitus 250 heppaan noin suurinpiirtein.
varmaankin luk vauhtipyörä? onko jotai luotettavaa myyjää?
ja tosiaan se kytkinpaketti, millainen ja mistä?
kiitos jo tässä vaiheessa, on todella hieno foorumi kun on kokeneempaa porukkaa jeesaamassa näissä asioissa!
Oon lukennu topiccia hartaasti läpi mutta kysäsempä nyt viisaammilta kun en keksi mikä itellä häikkää.
Auto on e36 m52b25 98/8 161tkm ja käynnistyksessä sekä kylmänä että lämpimänä starttaa pitkään ja lähtee hieman yskähtäen lopulta käymään. Kylmemmällä tilanne on vielä vaikeampi. Foorumia oon selaillut ja inpalla lukasin vikakoodit ja kampiakselin asentotunnistinta herjas. Paikallaan oli Hellan osa, ja tilalle ostin VDO:n tunnistimen eikä tilanne muuttunu miksikään. Myyjä vakuutteli että VDO ois OEM laatua ja pitäisi olla laadukas.
IMM kunnossa, haitariputki ok. Hieman kyllä rohisevaa ääntä kuultavissa kun kone käy ja nostaa öljytikkua eli ilmeisesti huohottimen voisi kyllä uusia.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Juu eli alkuperäinen asentoanturi on Siemensin 5V mallia ja korvaavat osat ovat 12V malleja. BMW:n oma muutos spekseihin eli katso meneekö tuolle asentoanturille piuha joka ryöstää 12V-käyttöjännitteen vanoksen yksiköltä, alkuperäinen 5V syöttö tulee suoraan boksilta saman piuhan kautta. Vanhemmiten tuolta boksilta tuleva 5V jännite laskee sen verran että mikään kampuran asentoanturi ei hyväksyttävää signaalia enää aikaiseksi saa. Takaisinkutsu asiasta on BMW:n puolelta tehty jo vuonna -99.
Tuo korvaava 12V hall-anturi on sama kuin M52TU:ssa ja M54:ssä eli anturissa on liitin ei piuhaa ja BMW:ltä tuleva uusi anturin piuha kytketään hall-anturin lisäksi vanhaan anturin liittimeen ja vanoksen solenoidiin josta ryöstetään käyttöjännite.
Niin ja varmistuksena tuohon naukkiksen kommenttiin, niin onhan se anturi koneen takapäässä lohkossa? Ko. vinkit koskee vaan sitä takapäässä olevaa anturia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment