523i anto kampuran tunnistimesta koodia ja vaihdettu. Nyt ei koodeja tule mutta ei käynnisty. Starttaa ja lupailee mutta ei käynnisty. Pumppukin tuntuu surahtavan tankissa.
Vanhalla anturilla käynnistyi mutta kävi huonosti ja väännötön.
Tässä välissä myös bensasuodatin vaihdettu... Ilmaako? Tosin on käynyt jonkun aikaa tåmänkin jälkeen, että suodatin luulisi olevan jo täysi. Vai oma epäilys "liimaventtiili" -efekti. :think
Joo, usko meinas jo loppua kun akullinen piti startata tyhjäksi ja vielä tänään melko pitkään yrittää. Tulpatki piti kaivaa varastosta vanhat ja vaihtaa. Tukehtu nuo paikalla olevat ilmeisesti sen verran ettei enää kipinää antanu.
Melkoisen savun saattelemalla auto pikkuhiljaa virkos ja rupes pelaamaan. Tulipahan sekin todettua että näköjään kampuran asentotunnistinkin voi tuolla tavalla rikkoutua, että auto vielä lähtee käyntiin mutta täysin ontunut/väännötön. :think
M52B28 kannen paksuus taikka korkeus (miten sen nyt kukin käsittää) olisi mielenkiintoista tietää Lähinnä siksi, että voisin mitata paljonko tuota on laskettu?? Ei löytynyt Summan hakukoneella varmaa vastausta, joten jos jollakin on varmasti plaanamaton kansi irti niin tönärillä tarkka mitta, kiitos
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Nyt on konstit loppu ton tekniikanvaihto E39:n kanssa. Moottorin(M52B28) oma boksi on nyt koodattu toimimaan tossa 523i korissa EWS:n kanssa, ja myös ilmamäärämittari on boksin kanssa samaa paria ollut. Kokeilin uudella nokan asentotunnistimella --> ei vaikutusta.
Tämmöinen näyttö inpalla:
Koneessa uudet imusarjantiivisteet, kaasuläpän tiiviste, haitarikumi, separaattori yms. eli imuvuotoja on äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä.
Lambdakorjaukset tapissa ja molemmat lambdat antaa sellaista 4.8V jännitettä. Ei vaikutusta, vaikka johdot irroittaa käynnissä ollessa. Lambdat hajalla?
Ideoita?
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Lue lambdan live dataa ja laita kuva näytille...
Koitas nypätä maffin piuha lennosta irti, mitä käy, vai käykö mitään?
Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.
Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
Ei näy lambdan livedatassa mitään muuta, kuin jännite, joka on 4.76-4.8V koko ajan molemmissa lambdoissa. Maffin piuhan ku irrottaa, toi Gesamtluftbedarf HLM tipahtaa.
Ja kokeiltu kolmella eri imm:llä, kaikilla sama homma.
Lambda irti ja poltat kaasupillillä punaiseksi sen
Pitäs kyllä rajummin volttien vaihdella kuin tuon mitä kirjoitit...
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Nappaa lambdat irti, nollaa adaptaatiot ja kokeile toimiiko miten hyvin. Saat osviittaa siitä onko tilanne todellinen. Toisaalta jos lambdan liittimet irroittamalla ei tule vikakoodia, niin saattaa joutua kääntymään johtosarjan puoleen.
Kiitoksia, pitää kokeilla heti aamusta! Inpa antoi aiemmin ainakin jossain valikossa tekstin ERROR_ECU_REJECTED, mitä ikinä se tarkoittaakin. Tällä "oikealla" boksilla en muista varmaksi, tuliko tuota ilmoitusta. Pitää sekin tsekata aamulla.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Onko käytetty kierroksilla että anturit lämpee varmasti?
Vanhat ei välttämättä jaksa pysyä toimintalämmöissä tyhjäkäynnillä eikä tuota täten signaaliakaan.
Noniin kävi vähän arveluttaa:think ostin uudet tulpat mätänetistä kysyin noita Boschin F7LDCR tulppia ei ollut, ja tarjosi tilalle F7LDC+ nämä otin ja nyt mietin että mitä eroa näillä on
Tarkotus olis vaihtaa tänään
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
2) Samalla kun touhuilet voit vaihtaa tulpat. Tähän koneeseen kuuluu jokin seuraavista:
NGK BKR6EK
Bosch F7LDCR
tai jos olet rikas ja haluat todella pitkät vaihtovälit (ei muuta vaikutusta):
NGK BKR6EQUP
Bosch FGR7DQP
Tulpan on oltava juuri jokin edellä mainituista, sen tyyppikirjaimet eivät saa olla eri järjestyksessä eikä sinne saa lisätä väliin plussia tms. Motonetistä saa oikeaa ngk:ta, mutta väärää boschia. Toimii se sillä väärälläkin, muttei se sinne kuulu ja sillä selvä.
Comment