Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Niin ja käytännössä huomattua, e39 523i ei ohjaa vanosta paikallaan kierrätettäessä välttämättä, ainoastaan kuorman alla eli ajaessa pitää katsoa. Jotain eroa siis dme:n softassa e36 ja e39 välillä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Jeah, kiitoksia vastauksista! Onkos tuolla väliä, kun luovutettu tekniikka on -95 vuoden 328ia:sta ja tää laitossa oleva auto on 523ia? Eli voiko ton ohjainboksin vaihtaa myös 3- ja 5-sarjalaisten kesken? Onnistuuko se ews:n räplääminen inpalla?
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 387
        • Finnland

        Onko kukaan pistäny merkille kuinka pitkään M52:n jäähdytysjärjestelmä pitää paineet koneen sammutuksen jälkeen? Tein tuossa syyläri/termari/vesipumppu revohkan ja epäilen että korkki ei ole enää ihan kondiksessa. Jäähdytinvesiletkut ei vaikuta yhtä kovilta kun kuuluisi olla koska ne saa lämpimänäkin puristettua lyttyyn. Oli mulla valmiina uusi 1.4 barin hattu KL-varaosilta mutta se ei pidä paineita näköjään olleskaan.
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Löwen View Post
          Onko kukaan pistäny merkille kuinka pitkään M52:n jäähdytysjärjestelmä pitää paineet koneen sammutuksen jälkeen? Tein tuossa syyläri/termari/vesipumppu revohkan ja epäilen että korkki ei ole enää ihan kondiksessa. Jäähdytinvesiletkut ei vaikuta yhtä kovilta kun kuuluisi olla koska ne saa lämpimänäkin puristettua lyttyyn. Oli mulla valmiina uusi 1.4 barin hattu KL-varaosilta mutta se ei pidä paineita näköjään olleskaan.
          Ilmasitko kunnolla?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 387
            • Finnland

            Ilmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16343
              • Leppävirta

              Originally posted by Löwen View Post
              Ilmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
              Onkos sulla jokin varsinainen ongelma nyt päällä?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Löwen View Post
                Ilmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
                suhiseeko korkki kun puristat letkua?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Löwen View Post
                    Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
                    paineen pitäisi laskea samaa tahtia kuin moottorin lämpökin :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Löwen View Post
                      Ilmasin. Osaan ilmata järjestelmän oikein ja käytän aina pullopatenttia. Mitä ajoit takaa tuolla?
                      Noin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:think

                      Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
                      Last edited by janke; 07-09-2013, 16:45.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Löwen View Post
                        Ei se kyllä minun korvaan suhise, silloinhan se olisi varmasti paskana. Silläpä juuri kyselin, että kauanko toimiva järjestelmä pitää paineet sammutuksen jälkeen. Eikä tässä nyt varsinaista ongelmaa ole mutta näkyy hieman kuluttavan nestettä, eikä tee mielestäni tarpeeksi painetta systeemiin. Pitää tilata uusi ALKUPERÄINEN 1.4b korkki niin saapi varmuuden.
                        Alkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2bar

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 387
                          • Finnland

                          Originally posted by janke View Post
                          Noin justiinsa pitääkin ilmata!! Moottorin jäähtymisen lomassa pitäisi paineetkin haihtua.:think

                          Edit: Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
                          Ei ole mulla tuota vekotinta. Lämmöt täysillä tyhjäkäynnilläkin puhaltaa niin kuumaa, että käsi palaa jos kauan pitää räppänän edessä...

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Alkuperäinen M52 korkki taitaa olla 2bar
                          Niin on mutta oon siinä uskossa, että tuo pienempi paineinen korkki olisi vikatilanteessa parempi lämppärin kennon kannalta.
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Ei siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 387
                              • Finnland

                              Originally posted by janke View Post
                              Onko autossasi tämä?: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18 Kysyn aina tätä samaa, kun itse taistelin aikoinaan jäähdytysjärjestelmän kanssa tuosta tietämättä.
                              Itseasiassa taitaakin ollakin tuo vempele koska löytyy tuo taukolämmityskin (REST). Mitä ajoit takaa viittaamalla tuohon?

                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Ei siellä järjestelmässä mikään pakko sitä painetta ole olla. Kuumilla nesteillä jos korkki on auki, ei se paine siellä luonnollisesti lisäänny, jos korkin laittaa kiinni. Kyllä melkeinpä toimivimmat koneet mitä meijän porukoissa on nyt pyöriny(sekä turbot, että vaparit) on pitäneet letkunsa suht pehmeinä normaaliajossa.
                              Paineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Originally posted by Löwen View Post
                                Paineen lisäämisellähän nesteen kiehumispistettä saadaan suljetussa tilassa korkeammaksi, joten eikö siellä painetta kuulu hiukan olla? Monissa autoissahan on noita yli 100 asteisia termareitakin. Jos sellainen jäähdytysjärjelmä olisi täysin paineeton, voisi neste jossain tilanteesa jo kiehua ennekuin termostaatti edes kerkiää kokonaan aueta.
                                Kyllä kyllä, mutta jos sie ilmaamisen aikana käytät koneen kuumaksi(nesteet vaikka sen 92C), niin ei se paine siitä käytännössä nouse, kun korkin laitat kiinni. Toki sillon nousee, jos poljet konetta reilusti tuota 92C kuumemmaksi. Käytännössä noi taitaa toimia silleen, että ilmaamisen jälkeen korkki kiinni jäähtyessään jostain tulee aavistuksen verran korvausilmaa kutistuvan jäähdytysnesteen tilalle, ja sit seuraavalla kerralla letkut kovenee enemmän, kun ulospäin painetta ei pääse(paitsi yli 2bar paineella).
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎