Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    Originally posted by Harri G View Post

    Ainoa minkä tarviin niin imusarjalta bensanpaineensäätimelle yksi alipaineletku ja yhden pienen ja isomman letkulähdön tulppaan? Voisi joku asiantuntija varmistaa.
    Juuri näin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Juuri näin.
      Kiitti
      E39 ja E91

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        No sitten tuo luistoneston läppä, viskaanko mäkeen vai?
        E39 ja E91

        Comment

        • LordHamwich
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 436
          • Kuopio-Kuhmo

          Originally posted by Harri G View Post
          No sitten tuo luistoneston läppä, viskaanko mäkeen vai?
          Mäkeen vaan jos ei tarvitse, joko pelkkä läppä tai koko paska koteloineen. Siinä samalla voikin sitten irroitella kaasuläppäkotelosta ne lämmitysletkut.
          1997 E39 523i Cosmosschwartz
          sigpic

          Gone with the wind:
          1994 VW Passat 2.0
          1995 E36 323i

          Comment

          • opTA
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 924
            • Suomi

            Mitäs kaikkea on vialla tai mahdollisesti menossa rikki, kun...
            -Moottori käynnistyy/toimii kuten pitää
            -Käynnissä ollessa nakuttaa hieman samallatavalla kuin diesel kone nakuttaa (kuuluu selkeimmin etuakselin kohdalla, konepellin ollessa kiinni, auki ollessa vieläkin selkeämmin)
            -Laturi/vesipumppu/hihnat/muut laitteet toimivat hyvin(?) ainakaan mitään toimintahäiriöitä ei ole (viim.vaihto ajankohdista ei tietoa/merkintöjä)
            -Moottori vuotaa hyvin vähän öljyä, etuosasta ja oikeasta kyljestä vanoksen kohdalla (jatkuvasti pas*aisen kuivat/kosteat öljyjäljet)
            -Ilmastointi toimii(?)(en tosin pahemmin ole käyttänyt)
            -Tuuletin/puhallin toimii (lämmintä/kylmää tulee hyvin)
            -Kerran puhallin alkoi elämään omaa elämää (puhaltimen nopeus vaelteli omaan tahtiin kiinni-täysillä -välillä)

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by opTA View Post
              Mitäs kaikkea on vialla tai mahdollisesti menossa rikki, kun...
              -Moottori käynnistyy/toimii kuten pitää
              -Käynnissä ollessa nakuttaa hieman samallatavalla kuin diesel kone nakuttaa (kuuluu selkeimmin etuakselin kohdalla, konepellin ollessa kiinni, auki ollessa vieläkin selkeämmin)
              Nostajat tai vanos. Poistuuko nakutus hetkeksi uusilla öljyillä?
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Varmaankin nokan anturi kuollut, mutta tarkistetaan huomenna
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • opTA
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 924
                  • Suomi

                  Originally posted by kaol View Post
                  Nostajat tai vanos. Poistuuko nakutus hetkeksi uusilla öljyillä?
                  Vanoksen tiedän olevan huollon tarpeessa (ainakin tiiviste) muttei vielä ole hätää siihen. Nostajia muutamaan otteeseen itsekkin mietiskellyt..
                  Uusia öljyjä en vielä ole vaihtanut (vaikka vaihtoaika alkaa olla jo käsillä, km-määrään nähden)
                  Joskus aiemminkin nakutteli (uusilla/vanhoilla öljyillä, ei eroa), mutta poistui samointein kuin ilmenikin, tosin välillä tuntuu siltä että valohoito auttaa paremmin kuin mikä tahansa muu koneeseen tehtävä operointi...
                  ääh, ota näistä nyt sit selvää, aina on kuun kiertoradan asento väärä saturnuksen renkaisiin.
                  Originally posted by Supa View Post
                  Varmaankin nokan anturi kuollut, mutta tarkistetaan huomenna
                  Jep, huomenna tarkistellaan.
                  Last edited by opTA; 19-02-2013, 23:35.

                  Comment

                  • Belegone
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 46
                    • paimio

                    jako

                    joo elikkä tuli ostettua e39 528 vm.98 ja joku ammattilainen tehny vissiin jonkun sortin kansi remontin ja oli onnistunut jättämäm yhden kannen pultin auki ja nyt on sitten taas kone auki ja kansi koneistamolla eli mistäköhän sais jako merkit sun muut tiedot kaivettua ja mahtaako kyseisessä motissa olla jotain huomioitavaa kun kasailee.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Alakerta lukkoon tapilla joka menee vauhtipyörässä olevaan reikään ja nokkien päähän lukituspalikat.
                      Pakonokan pultit löysällä, vanos pitää asentaa ensimmäiselle hampaalle mille lähtee menemään ja kääntää tappiin.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • jones\\
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 90
                        • Lahti

                        Bmw tis

                        http://translate.google.fi/translate...ed=0CFMQ7gEwAw
                        Last edited by jones\\; 21-02-2013, 11:26.
                        e91 320da

                        Comment

                        • Späne
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 129
                          • Kajaani

                          Tervehdys,

                          Millanen kuuluu olla m52 moottorin lisäilmaluisti virrattomana? Auki vai kiinni?
                          Mihin napoihin tohtii syöttää virtaa että voi kokeilla toimivuuden?

                          Auto on vm-97 e39 ja siis single vanos....
                          E61 520d - 08
                          Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                          Comment

                          • opTA
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 924
                            • Suomi

                            Originally posted by kaol View Post
                            Nostajat tai vanos. Poistuuko nakutus hetkeksi uusilla öljyillä?
                            Öljyt+suodatin vaihdettu, ajettu ~300km. Vaihdon jälkeen nakutus ääni hävisi mutta omasta mielestä nakutus kuuluu vieläkin vaimeana taustalla, kun oikein kuuntelee.. tai sitten itsellä on luulosairautta tuota ääntä kohtaan.
                            Olisikohan nostajissa sitten jotain alkavaa vaivaa, kun vanos toimii kuitenkin niinkuin pitääkin...?

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14350
                              • Oulu

                              Tarkoitus viedä viikonlopun aikaan tuo jakopään remppa loppuun. Onko joku vaihtanut M52:een noita ketjuja? Viimeksi kun jakopää oli auki, niin katselin vähän siihen malliin ettei öljypumpun pyörää saa irroitettua ja vaihdettua ilman että löysää öljypohjan irti ja nostaa hieman konetta. Vai onnistuuko?

                              Melko syvällä tuntu vaan olevan. :think
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11079
                                • Oulu

                                Veikkaisin että ei onnistu ilman öljypohjan irrotusta. Itte oon niitä ketjuja vaihdellu, mutta sillon on ollu koko konekkin pois paikoiltaan.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎