On nyt suoritettu. Oli ihan suht simppeli homma. Mitään ihmeellisiä työkaluja ei tarvittu ja kerrankin homma meni ihan putkeen. O-renkaiden vaihto sujui beisanin ohjeilla ihan helposti. Aikaa kului n. 4 tuntia melko verkkaisella tahdilla. Ja sitten siitä lopputuloksesta;
Kone käy nyt todella tasaisesti. Kone ei nyi enää liikkeellelähdöissä ja kone käy korkeaa tyhjäkäyntiä ilman sytytyskatkoksia. Ennen se putputti satunnaisesti tyhjäkäynnillä 1000r-3000r välillä. Peruuttaminen sujuu ilman nykimisiä ja stumppailuita
Kulutus tippui roimasti. Rouvan ajossa auto oli alkanut viemään lähes 10L/100km keskinopeuden ollessa n. 40km/h nurkilla. Nyt rempan jälkeen 80km/h tasakaasulla tuotti 6,9L/100km. Ennen meni 8,3. Olisi pitänyt rempata paljon aikaisemmin.
Parasta kuitenkin on se, että nyt auto kulkee kunnolla 4000r jälkeen aina rajoittajalle asti.
Vanoksen vanhat tiivisteet olivat aivan loppu ja kivikovat. Männät tipahtivat suoraan kolon pohjalle kun niistä päästi irti. Alemmat o-renkaatkin olivat aivan kopppurat.
Voin kyllä suositella kaikille tuon konetyypin omaavan auton omistajille tuota remppaa. Tarvittavat osat omalla kohdalla olivat vanoksen tiivistesarja ja venakopan tiivisteet. Vanoksen rungon tiivisteen käytin uudestaan ja varmistin pitävyyden mustalla loctitellä. Vanoksen mäntien kansien alla oli metalliset tiivisteet, mutta niitä ei uusittu.
Edit: Mun autolla on nyt ajettu 93tkm. Pienistä kilsoista huolimatta olivat aivan valmiit. Samalla tuli huomattua kuinka paskaa jälkeä long life huollot tekevät koneeseen. Karstaa oli alkanut kerääntymään pinnoille ja kaikki osat olivat kellertävän värisiä. Nyt noi piet saatiin vielä putsattua, mutta voin kuvitella miten täynnä paskaa tuo kone olisi 150tkm-200tkm kohdilla. Tuollaisilla kilsoilla en long life huollettuun koneeseen uskaltaisi kipata edes fortea. Nyt onneksi tuokin asia oli vielä korjattavissa ja karstat pyyhittiin pois. Voitelu oli sentään kuitenkin pelannut ja esim nokat eivät uusia hävenneet.
Kone käy nyt todella tasaisesti. Kone ei nyi enää liikkeellelähdöissä ja kone käy korkeaa tyhjäkäyntiä ilman sytytyskatkoksia. Ennen se putputti satunnaisesti tyhjäkäynnillä 1000r-3000r välillä. Peruuttaminen sujuu ilman nykimisiä ja stumppailuita
Kulutus tippui roimasti. Rouvan ajossa auto oli alkanut viemään lähes 10L/100km keskinopeuden ollessa n. 40km/h nurkilla. Nyt rempan jälkeen 80km/h tasakaasulla tuotti 6,9L/100km. Ennen meni 8,3. Olisi pitänyt rempata paljon aikaisemmin.
Parasta kuitenkin on se, että nyt auto kulkee kunnolla 4000r jälkeen aina rajoittajalle asti.
Vanoksen vanhat tiivisteet olivat aivan loppu ja kivikovat. Männät tipahtivat suoraan kolon pohjalle kun niistä päästi irti. Alemmat o-renkaatkin olivat aivan kopppurat.
Voin kyllä suositella kaikille tuon konetyypin omaavan auton omistajille tuota remppaa. Tarvittavat osat omalla kohdalla olivat vanoksen tiivistesarja ja venakopan tiivisteet. Vanoksen rungon tiivisteen käytin uudestaan ja varmistin pitävyyden mustalla loctitellä. Vanoksen mäntien kansien alla oli metalliset tiivisteet, mutta niitä ei uusittu.
Edit: Mun autolla on nyt ajettu 93tkm. Pienistä kilsoista huolimatta olivat aivan valmiit. Samalla tuli huomattua kuinka paskaa jälkeä long life huollot tekevät koneeseen. Karstaa oli alkanut kerääntymään pinnoille ja kaikki osat olivat kellertävän värisiä. Nyt noi piet saatiin vielä putsattua, mutta voin kuvitella miten täynnä paskaa tuo kone olisi 150tkm-200tkm kohdilla. Tuollaisilla kilsoilla en long life huollettuun koneeseen uskaltaisi kipata edes fortea. Nyt onneksi tuokin asia oli vielä korjattavissa ja karstat pyyhittiin pois. Voitelu oli sentään kuitenkin pelannut ja esim nokat eivät uusia hävenneet.
Comment