memebuy23buy

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GARFFi
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    se 10 ei ole imusarjassa kiinni vaan se on klemmarilla tkmoottorissa samoin 8 on toisesta päästä kiinni klemmarilla tkmoottorissa

    pääset koko hommassa helpommalla jos suosiolla purat suodattimen ja irroitat kaasuläpän imusarjasta
    ota tyhjäkäyntimoottorin liitin irti ja sitten kaasuläpän takaa tuo 8:n letkunliitin siinä on sellainen lukitsin(klipsu) pitää nostaa ylös tai painaa alas (linkissä nr.9) ja vetää/työntää kohti kantta jotta irtoaa. muista irroittaa huohottimelta lähtevä pienempi letku

    tämän jälkeen koko paketti moottori 8 ja 10 letkut on enään kiinni haitari kumissa.
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
    Kiitos selventävistä ohjeista. Kieltämättä hermot kyrvähti ku ei päässy ees alkuunkaan koko epistolassa.

    ICV on kuitenki irti ja puhdistettuna, mutta ilmeisesti osa #9 (en katsonut vielä linkkiä) eli se klipsu meni rikki. Täytyy huomenna yrittää jostain saada mahd. nopeeta, että sais auton läjään.

    Ikinä mihinkään autoon kun ei oo tätä tehny nii kyllä hämmensi ihmismieltä, onneks foorumilla on auttavia käsiä. Kiitosta vainen.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Millä helvetillä toi #10 letku pitäs lähtee sieltä imusarjan alta irti? Käsi mahtuu just ja just väliin? Kohta lähtee koko saatanan moottori vaihtoon ja tulee tilalle litrasen mirrin kone että mahtuu vaihtaan tulppia, saatana!

    Sitte tota #8 letkua en oo ees saanu silmiini tuolta letkuhelvetistä, voi jumalauta että sylettää!
    se 10 ei ole imusarjassa kiinni vaan se on klemmarilla tkmoottorissa samoin 8 on toisesta päästä kiinni klemmarilla tkmoottorissa

    pääset koko hommassa helpommalla jos suosiolla purat suodattimen ja irroitat kaasuläpän imusarjasta
    ota tyhjäkäyntimoottorin liitin irti ja sitten kaasuläpän takaa tuo 8:n letkunliitin siinä on sellainen lukitsin(klipsu) pitää nostaa ylös tai painaa alas (linkissä nr.9) ja vetää/työntää kohti kantta jotta irtoaa. muista irroittaa huohottimelta lähtevä pienempi letku

    tämän jälkeen koko paketti moottori 8 ja 10 letkut on enään kiinni haitari kumissa.
    Last edited by Tonton; 27-12-2010, 19:58.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Millä helvetillä toi #10 letku pitäs lähtee sieltä imusarjan alta irti? Käsi mahtuu just ja just väliin? Kohta lähtee koko saatanan moottori vaihtoon ja tulee tilalle litrasen mirrin kone että mahtuu vaihtaan tulppia, saatana!

    Sitte tota #8 letkua en oo ees saanu silmiini tuolta letkuhelvetistä, voi jumalauta että sylettää!

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Vähä hintoja letkuille.

    Osa #3: 25e Marmori
    Osa #8: 10,25e Marmori
    Osa #10: 11,25e KL-varaosat

    Leave a comment:


  • fRONik-_-
    replied
    Joo yhdyn samaa ku JJT kannattaa kattoo neki letkut itse ku katoin niin eihä se letku ollu ees tyhjäkäynti venttiilis kiinni ja toine oli iha murusina.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Tiedätkös JJT, eikös tuosta MAF:ilta lähde 2 letkua jostain siitä alakautta kohti konetta? Onkos ne usein halki tjsp, että kannattaako niitä vaihdella samalla?
    Tuo letku 10 jota kyselit, lähtee juurikin tuosta maffin kumiputken pohjasta. Toinen siitä lähtevä letku on huohotusletku (venttiilikoppaan)
    Kannattaa tarkastaa ainakin.
    Eli tästä tuo letku 3.
    Tuosta venttiilikopasta lähtee letku 5, joka menee tuonne imusarjan alle, samaan liittimeen tyhjäkäyntimoottorin letkun kanssa. Sekin kannattaa katella.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Joo from 9/92.
    Tiedätkös JJT, eikös tuosta MAF:ilta lähde 2 letkua jostain siitä alakautta kohti konetta? Onkos ne usein halki tjsp, että kannattaako niitä vaihdella samalla?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    No just ne. Täng juu.

    EDIT: Otanko alemman #8:n ja #10:n ku se on From, eli lähtien 9/92 ja mulla on 3/94?
    Joo from 9/92.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Huomasithan että nuo numerot pätee vaan 9/92 vm asti, jos sulla on uudempi auto niin tarkista vielä ne.
    Lisäsin jatkokysymyksen juuri tuota varten. Cell, jos viitsit niin voisit lisätä ne suoraan alotuspostaukseen, siis M50B25 #3,#8 ja #10 varaosanumerot?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    No just ne. Täng juu.
    Huomasithan että nuo numerot pätee vaan 9/92 vm asti, jos sulla on uudempi auto niin tarkista vielä ne.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    No just ne. Täng juu.

    EDIT: Otanko alemman #8:n ja #10:n ku se on From, eli lähtien 9/92 ja mulla on 3/94?
    Last edited by GARFFi; 05-12-2010, 14:17.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Nostan vielä tämän ylös ja muuten luovutan. En saatana löydä itse mitään tuolta IKINÄ vaikka itselleni yritän etsiä, ainakun autan muita niin löydän helposti mutta omaan käyttöön en IKINÄ, SAATANA. Menee hermot ku lapsellisiin juttuihin pitää pyytää apua.
    Nämä vai?

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Terve,

    Mitkäs noiden 8 ja 10 varaosanumerot ovat? (ensimmäinen kuva M50B25)

    Tarvis tilata setti niitä..

    EDIT: Muistaakseni IMM alta tai sen vierestä lähtee myös 2 letkua? Onko näissä usein halkeamia tjsp.? Mietin että laittais nuo kaikki letkut nyt kuntoon.
    Nostan vielä tämän ylös ja muuten luovutan. En saatana löydä itse mitään tuolta IKINÄ vaikka itselleni yritän etsiä, ainakun autan muita niin löydän helposti mutta omaan käyttöön en IKINÄ, SAATANA. Menee hermot ku lapsellisiin juttuihin pitää pyytää apua.

    Leave a comment:


  • jani1632
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Sitä harvemmin tarvitsee mitata kun näkyy INPAlla suoraan, ongelmana on vaan että yhtä oikeaa arvoa ei ole. Jos se kokonaan olisi kuollut = oikosulussa/poikki, tulisi siitä vikakoodi.

    Yleensä tunnistaa korkeista korjausarvoista vaikka muut asiat on tarkastettu, mutta varma ei sekään ole (esim. katti tukossa).
    Juu,mutta ajatuksena hyvä,kotiseppiä varten joilta ei välttämättä testeriä löydy...antaisi kuitenkin suunnan mikäli signaali jää selkeästi "alakanttiin"...

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Vieläkun tuohon jatkoksi raapustaa muutaman sanasen MAF:n jännitesignaalin mittauksesta niin avot
    Sitä harvemmin tarvitsee mitata kun näkyy INPAlla suoraan, ongelmana on vaan että yhtä oikeaa arvoa ei ole. Jos se kokonaan olisi kuollut = oikosulussa/poikki, tulisi siitä vikakoodi.

    Yleensä tunnistaa korkeista korjausarvoista vaikka muut asiat on tarkastettu, mutta varma ei sekään ole (esim. katti tukossa).

    Leave a comment:

Working...
X