Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Doodiih, kyselläämpäs taas vähän..

    Eli viikonloppuna oli tarkoitus putsata tuota IMM paremman vedon toivossa.. Niinhän siinä sitten kävi että hieman lipsahti ja tämä ohut lanka (kuumalanka?) katkesi sieltä sisältä.. Nooh aikani koitin turata sitä mutta oli luovutettava ja revin koko langan irti. Sen jälkeen mittari + piuha kiinni ja kas kummaa, Check engine valo loistaa kirkkaasti mittaristossa eikä auton käynti muutu mitenkään kun IMM johdon kiinnittää/irrottaa eli siis IMM on nyt pimeänä.

    Ja nyt tullaan sitten itseasiaan. Eli auto alkoi vetää lämpimällä koneella huomattavasti paremmin kun IMM "särkyi" ja kulutus putosi 80km/h vauhdissa 8.0l/100km sekä 100km/h vauhdissa 8.5l/100km. Aikaisemmin reilut 0.5l korkeammalla kulutuksella mennyt ja nyt muutenkin auto kuulostaa pelkästään korvalla käyvän "vapaammin".

    Nyt ois sitten hommattava uus(käytetty?) IMM mutta tuliki mieleen että mistäs helvetistä nyt sitten osaa ostaa ehjän IMM:n kun ei kerta tuo entinenkään antanut koskaan vikakoodia vaikka auto toimi sillä helvetin huonosti Mikä noissa mittareissa sitten "väsyy" ajan kanssa kun ne alkaa heikentämään auton toimintaa? Ja missä kaikissa koneissa on sopiva mittari tuohon M50B25 koneeseen?
    Eli se maf on ollut rikki, jo ennen kuin katkaisit kuumalangan. Uutta tilalle, uuden pitää olla samalla numerolla kuin entinen.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Doodiih, kyselläämpäs taas vähän..

    Eli viikonloppuna oli tarkoitus putsata tuota IMM paremman vedon toivossa.. Niinhän siinä sitten kävi että hieman lipsahti ja tämä ohut lanka (kuumalanka?) katkesi sieltä sisältä.. Nooh aikani koitin turata sitä mutta oli luovutettava ja revin koko langan irti. Sen jälkeen mittari + piuha kiinni ja kas kummaa, Check engine valo loistaa kirkkaasti mittaristossa eikä auton käynti muutu mitenkään kun IMM johdon kiinnittää/irrottaa eli siis IMM on nyt pimeänä.

    Ja nyt tullaan sitten itseasiaan. Eli auto alkoi vetää lämpimällä koneella huomattavasti paremmin kun IMM "särkyi" ja kulutus putosi 80km/h vauhdissa 8.0l/100km sekä 100km/h vauhdissa 8.5l/100km. Aikaisemmin reilut 0.5l korkeammalla kulutuksella mennyt ja nyt muutenkin auto kuulostaa pelkästään korvalla käyvän "vapaammin".

    Nyt ois sitten hommattava uus(käytetty?) IMM mutta tuliki mieleen että mistäs helvetistä nyt sitten osaa ostaa ehjän IMM:n kun ei kerta tuo entinenkään antanut koskaan vikakoodia vaikka auto toimi sillä helvetin huonosti Mikä noissa mittareissa sitten "väsyy" ajan kanssa kun ne alkaa heikentämään auton toimintaa? Ja missä kaikissa koneissa on sopiva mittari tuohon M50B25 koneeseen?

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Jos sulla on se ilmamassamittari hajalla? Oisko kellään toista jota kokeilla?
    Valitettavasti ei ketään tuttuja ainakaan ole keltä voisi kysyä lainaan.. Kokeilin töitten jälkeen mitä vaikutusta kun ottaa IMM:sta johdon irti ja kävin ajamassa lenkin. Tuloksista sen verran ettei auto tuntunut ainakaan huonommin vetävän, mutta silti kulutusmittari tekee terävää nytkettä tasakaasulla ajaessa ja tyhjäkäynti on hieman nytkähtelevää. Samalla tuli todettua että kyllä tuo Check Engine -valo todellakin ilmoittaa jos joku menee täysin pimeäksi Voisko joku muu anturi tai vastaava aiheuttaa tuon aaltomaisuuden ja nytkähtelyn lämpimällä koneella? Lambda tulisi taas ensimmäisenä mieleen mutta ei tohtisi uskoa että alle kuukauden vanha boschilainen olisi jo luovuttanut Putkistoon tuossa näyttää kyllä kosteutta kertyvän melko runsaasti, viime viikonloppuna tuli tehtyä pieni reikä takapönttöön että edes suurin osa valuisi pois ja kyllähän se muutaman desin lorotteli..

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Nyt alkaa tuntua siltä että auto alkaa toimia vaan entistä huonommin Yllä olevassa postauksessa näkyy kaikki mitä tehty tai vaihdettu. Niin sanotusti "semi" lämpöisenä tuntuisi vetävän parhaiten. Kylmänä myös pyörii erittäin tasaista tyhjäkäyntiä mutta heti kun motti on lämmennyt normaaliin lämpöönsä, alkaa tyhjäkäyntiin tulla "nytkähtelyä" ja kuulostaa muutenkin raskaalta. Välillä tasasella kulutusmittari 15-18l kohdilla kun vauhtia 40-50km/h

    Jossainhan tuota vikaa on oltava kun heittäytyy välistä noin nihkeäksi, vikakoodeja ei pedaalitestillä anna vieläkään. Miten mahtaa käyttäytyä jos katti olisi välillä tukossa ja välillä ei? Tyhjäkäynnillä kun joskus polkaisee niin kierrosten laskettua kuuluu jostain outoa resonoivaa terävää särinää hetken ja yhtäkkiä häviää..
    Jos sulla on se ilmamassamittari hajalla? Oisko kellään toista jota kokeilla?

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Nyt alkaa tuntua siltä että auto alkaa toimia vaan entistä huonommin Yllä olevassa postauksessa näkyy kaikki mitä tehty tai vaihdettu. Niin sanotusti "semi" lämpöisenä tuntuisi vetävän parhaiten. Kylmänä myös pyörii erittäin tasaista tyhjäkäyntiä mutta heti kun motti on lämmennyt normaaliin lämpöönsä, alkaa tyhjäkäyntiin tulla "nytkähtelyä" ja kuulostaa muutenkin raskaalta. Välillä tasasella kulutusmittari 15-18l kohdilla kun vauhtia 40-50km/h

    Jossainhan tuota vikaa on oltava kun heittäytyy välistä noin nihkeäksi, vikakoodeja ei pedaalitestillä anna vieläkään. Miten mahtaa käyttäytyä jos katti olisi välillä tukossa ja välillä ei? Tyhjäkäynnillä kun joskus polkaisee niin kierrosten laskettua kuuluu jostain outoa resonoivaa terävää särinää hetken ja yhtäkkiä häviää..

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Dooddiih, nyt ois sitten seuraavat osa-alueet käyty läpi tuosta omasta M50 hyrskyttimestä:

    - Haljenneet "kusenkeltaisella tekstillä" varustetut puolat vaihdettu Boschilaisiin
    - Venttiilinkopan tiivisteet vaihdettu, lähes jokainen tulppa ui öljyssä
    - Lambda vaihdettu uuteen boschilaiseen
    - Imuvuodot tsiigailtu, ei ole
    - Boksiin vaihdettu tuholastu thermoshock ongelman korjaamiseksi.
    - "Check engine" valo kytketty käyttöön. Antaa koodin 1444, eli ei vikoja.

    Lisäys 13.2 (ei vaikutusta toimintaan, edelleen nykivää menoa kiihdyttäessä ja kulutusmittari seilailee)
    - Tulpat vaihdettu Densoon
    - Ilmansuodatin vaihdettu
    - Tyhjäkäyntiventtiili putsailtu
    - Ilmamassamittari putsattu

    Tulokset:

    Auto ei paukuta enää putkessa kun polkasee paikallaan. Kulutus kohtuu maltillinen, n. 8-8.5l/100km @ 80km/h ja 9.0-9.5l/100km @ 100kmh/h Ei kuitenkaan parantunut entisestään. Tasakaasulla kiihdyttäessä edelleen kulutusmittari seilaa parin litran säteellä ja nykimistä havaittavissa. Tyhjäkäynti tasaista kylmänä, mutta kun kone lämpiää, alkaa hieman heittelehtiä. Ei paljoa mutta korvalla kuulee ja näkee esim ajotietokoneen "litraa/tunnissa kulutus" osiosta että heittelee välillä 1.3l/h - 1.6l/h.

    Mitähän tuolle vielä koittaisi tehdä vai onko tyydyttävä siihen ettei näitä alkupään M50 koneita saa käymään kunnolla.. Tarkoitus vielä putsata tyhjäkäyntiventtiili ja massamittari mutta nekin on putsattu noin vuosi sitten viimeksi. Tulpat menee heti ensi viikolla uusiin muttei nekään loppuun ajetuilta näyttäneet.. Välillä tosiaan tuntuu että vetää huomattavasti pirteämmin, sitten tulee taas niitä jaksoja kun muuttu nihkeäksi ja "raskaaksi" vedoiltaan..
    Last edited by Magirus; 13-02-2011, 18:54.

    Leave a comment:


  • mirella
    replied
    Eli olis tyhjäkäynti ongelmainen e36 318i 1991.

    Ei pidä tyhjäkäyntiä juurikaan yhtään ja jos sattuu toimimaan niin humppaa 500-1500 tai on tasasesti 1200 kierrosta. Vaihtoon ihan ekana lähti tulpat ja ja sen johdot,nyt lähti lambda uusiks ko ei millään päästöistä läpi, mutta eipä sekään ratkaissut tyhjäkäynti ongelmaa! Tyhjäkäynti venttiiliä koitin putsailla (oli ihan paskanen). Se varmaanki seuraavana täytyykin testata? Tietääkö kukaan kuinka 318i -91 ja 318is -94 osat menis yksiin,kun vois koittaa kaverin tyhjäkäynti venttiilillä kuinka pelaa, ettei kaikkia tulis turhaa uusittua Ja osaisko joku neuvoa kuinka putsaan ilmamäärä mittarin,ko ostaessa ton romun ei siinä ollut kantta,mutta nykysin löytyy, vikahan voi olla siinäkin ?

    Ja toivottavasti tää viesti ei oo 100 kertaa tässä ko en oikein hallitte tätä systeemiä!=D
    Last edited by mirella; 02-02-2011, 19:48.

    Leave a comment:


  • Defi
    replied
    Nyt tarvittais m43 koneesta samanlaista tietoa. E46 318i vm 2000 vuotoa pakosarjan alueella. Missä mahtaa olla vika?

    Kone täristää ja päästöjä liikaa (ilmaa)

    Leave a comment:


  • bimmerjake
    replied
    Mulla e36 325i tyhjäkäynti seilaa toisinaa ja silloin ajaessakin kulutus on törkee. Ajaessakin vika saattaa poistua yhtäkkiä, kulutus laskee ja tuntuu nykäyksenä vedossa. Voiko kuitenkin olla imuilmavuoto vian syy?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Tulipa tänään purettua puolat tuosta -91 m50b25 non-vanoksesta ja siellähän ne viisi haljennutta zündspuule majaili ja yksi merkitön.. Onko noihin halkeemiin mitään väliaikaista ratkaisua olemassa, ja minkälaisella töhnällä ne tointais käsitellä? Kestääkö normaali lakka niitä lämmönvaihteluja mitä siellä on Paukuttelee putkessa, nykii, kulutusmittari seilaa ja välillä vedot katoaa. Suurin osa tästä kuitenkin tapahtuu kylmällä/kosteella joten ei nyt vielä järki ole mennyt..
    aineista en osaa sanoa mutta eiköhän noita käytettyjä puolia rupea saamaan kohtuu hinnalla. ainakin noita purettuja m50:jä on nettivaraosa pullollaan ja varmaan fooruminkin kautta saa järkihintaiset hommattua

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Tulipa tänään purettua puolat tuosta -91 m50b25 non-vanoksesta ja siellähän ne viisi haljennutta zündspuule majaili ja yksi merkitön.. Onko noihin halkeemiin mitään väliaikaista ratkaisua olemassa, ja minkälaisella töhnällä ne tointais käsitellä? Kestääkö normaali lakka niitä lämmönvaihteluja mitä siellä on Paukuttelee putkessa, nykii, kulutusmittari seilaa ja välillä vedot katoaa. Suurin osa tästä kuitenkin tapahtuu kylmällä/kosteella joten ei nyt vielä järki ole mennyt..

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tuskin on kellään hyllyssä mutta se osa (nr9)maksoi täällä merkkiliikkeestä 3€ ja sisälsi tuon tiivisteen nr10

    se pysyy siellä ilman sitä klipsua katsoo vain että menee kunnolla pohjaan että ei sen takia kannata kiirehtiä
    Juu, näin mulle ohjeistettiin, mut voi olla et tuskin tulis laitettua uutta ollenkaan, jos ei hommais sitä. Mut jos ei ajoissa kerkeä tuleen niin sitte laitetaan paketti kasaan ilman sitä klipsua.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Kiitos selventävistä ohjeista. Kieltämättä hermot kyrvähti ku ei päässy ees alkuunkaan koko epistolassa.

    ICV on kuitenki irti ja puhdistettuna, mutta ilmeisesti osa #9 (en katsonut vielä linkkiä) eli se klipsu meni rikki. Täytyy huomenna yrittää jostain saada mahd. nopeeta, että sais auton läjään.

    Ikinä mihinkään autoon kun ei oo tätä tehny nii kyllä hämmensi ihmismieltä, onneks foorumilla on auttavia käsiä. Kiitosta vainen.
    tuskin on kellään hyllyssä mutta se osa (nr9)maksoi täällä merkkiliikkeestä 3€ ja sisälsi tuon tiivisteen nr10

    se pysyy siellä ilman sitä klipsua katsoo vain että menee kunnolla pohjaan että ei sen takia kannata kiirehtiä

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    se 10 ei ole imusarjassa kiinni vaan se on klemmarilla tkmoottorissa samoin 8 on toisesta päästä kiinni klemmarilla tkmoottorissa

    pääset koko hommassa helpommalla jos suosiolla purat suodattimen ja irroitat kaasuläpän imusarjasta
    ota tyhjäkäyntimoottorin liitin irti ja sitten kaasuläpän takaa tuo 8:n letkunliitin siinä on sellainen lukitsin(klipsu) pitää nostaa ylös tai painaa alas (linkissä nr.9) ja vetää/työntää kohti kantta jotta irtoaa. muista irroittaa huohottimelta lähtevä pienempi letku

    tämän jälkeen koko paketti moottori 8 ja 10 letkut on enään kiinni haitari kumissa.
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
    Kiitos selventävistä ohjeista. Kieltämättä hermot kyrvähti ku ei päässy ees alkuunkaan koko epistolassa.

    ICV on kuitenki irti ja puhdistettuna, mutta ilmeisesti osa #9 (en katsonut vielä linkkiä) eli se klipsu meni rikki. Täytyy huomenna yrittää jostain saada mahd. nopeeta, että sais auton läjään.

    Ikinä mihinkään autoon kun ei oo tätä tehny nii kyllä hämmensi ihmismieltä, onneks foorumilla on auttavia käsiä. Kiitosta vainen.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Millä helvetillä toi #10 letku pitäs lähtee sieltä imusarjan alta irti? Käsi mahtuu just ja just väliin? Kohta lähtee koko saatanan moottori vaihtoon ja tulee tilalle litrasen mirrin kone että mahtuu vaihtaan tulppia, saatana!

    Sitte tota #8 letkua en oo ees saanu silmiini tuolta letkuhelvetistä, voi jumalauta että sylettää!
    se 10 ei ole imusarjassa kiinni vaan se on klemmarilla tkmoottorissa samoin 8 on toisesta päästä kiinni klemmarilla tkmoottorissa

    pääset koko hommassa helpommalla jos suosiolla purat suodattimen ja irroitat kaasuläpän imusarjasta
    ota tyhjäkäyntimoottorin liitin irti ja sitten kaasuläpän takaa tuo 8:n letkunliitin siinä on sellainen lukitsin(klipsu) pitää nostaa ylös tai painaa alas (linkissä nr.9) ja vetää/työntää kohti kantta jotta irtoaa. muista irroittaa huohottimelta lähtevä pienempi letku

    tämän jälkeen koko paketti moottori 8 ja 10 letkut on enään kiinni haitari kumissa.
    Last edited by Tonton; 27-12-2010, 19:58.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎