Originally posted by Magirus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Doodiih, kyselläämpäs taas vähän..
Eli viikonloppuna oli tarkoitus putsata tuota IMM paremman vedon toivossa.. Niinhän siinä sitten kävi että hieman lipsahti ja tämä ohut lanka (kuumalanka?) katkesi sieltä sisältä.. Nooh aikani koitin turata sitä mutta oli luovutettava ja revin koko langan irti. Sen jälkeen mittari + piuha kiinni ja kas kummaa, Check engine valo loistaa kirkkaasti mittaristossa eikä auton käynti muutu mitenkään kun IMM johdon kiinnittää/irrottaa eli siis IMM on nyt pimeänä.
Ja nyt tullaan sitten itseasiaan. Eli auto alkoi vetää lämpimällä koneella huomattavasti paremmin kun IMM "särkyi" ja kulutus putosi 80km/h vauhdissa 8.0l/100km sekä 100km/h vauhdissa 8.5l/100km. Aikaisemmin reilut 0.5l korkeammalla kulutuksella mennyt ja nyt muutenkin auto kuulostaa pelkästään korvalla käyvän "vapaammin".
Nyt ois sitten hommattava uus(käytetty?) IMM mutta tuliki mieleen että mistäs helvetistä nyt sitten osaa ostaa ehjän IMM:n kun ei kerta tuo entinenkään antanut koskaan vikakoodia vaikka auto toimi sillä helvetin huonostiMikä noissa mittareissa sitten "väsyy" ajan kanssa kun ne alkaa heikentämään auton toimintaa? Ja missä kaikissa koneissa on sopiva mittari tuohon M50B25 koneeseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostJos sulla on se ilmamassamittari hajalla? Oisko kellään toista jota kokeilla?Voisko joku muu anturi tai vastaava aiheuttaa tuon aaltomaisuuden ja nytkähtelyn lämpimällä koneella? Lambda tulisi taas ensimmäisenä mieleen mutta ei tohtisi uskoa että alle kuukauden vanha boschilainen olisi jo luovuttanut
Putkistoon tuossa näyttää kyllä kosteutta kertyvän melko runsaasti, viime viikonloppuna tuli tehtyä pieni reikä takapönttöön että edes suurin osa valuisi pois ja kyllähän se muutaman desin lorotteli..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostNyt alkaa tuntua siltä että auto alkaa toimia vaan entistä huonomminYllä olevassa postauksessa näkyy kaikki mitä tehty tai vaihdettu. Niin sanotusti "semi" lämpöisenä tuntuisi vetävän parhaiten. Kylmänä myös pyörii erittäin tasaista tyhjäkäyntiä mutta heti kun motti on lämmennyt normaaliin lämpöönsä, alkaa tyhjäkäyntiin tulla "nytkähtelyä" ja kuulostaa muutenkin raskaalta. Välillä tasasella kulutusmittari 15-18l kohdilla kun vauhtia 40-50km/h
Jossainhan tuota vikaa on oltava kun heittäytyy välistä noin nihkeäksi, vikakoodeja ei pedaalitestillä anna vieläkään. Miten mahtaa käyttäytyä jos katti olisi välillä tukossa ja välillä ei? Tyhjäkäynnillä kun joskus polkaisee niin kierrosten laskettua kuuluu jostain outoa resonoivaa terävää särinää hetken ja yhtäkkiä häviää..
Leave a comment:
-
-
Nyt alkaa tuntua siltä että auto alkaa toimia vaan entistä huonomminYllä olevassa postauksessa näkyy kaikki mitä tehty tai vaihdettu. Niin sanotusti "semi" lämpöisenä tuntuisi vetävän parhaiten. Kylmänä myös pyörii erittäin tasaista tyhjäkäyntiä mutta heti kun motti on lämmennyt normaaliin lämpöönsä, alkaa tyhjäkäyntiin tulla "nytkähtelyä" ja kuulostaa muutenkin raskaalta. Välillä tasasella kulutusmittari 15-18l kohdilla kun vauhtia 40-50km/h
Jossainhan tuota vikaa on oltava kun heittäytyy välistä noin nihkeäksi, vikakoodeja ei pedaalitestillä anna vieläkään. Miten mahtaa käyttäytyä jos katti olisi välillä tukossa ja välillä ei? Tyhjäkäynnillä kun joskus polkaisee niin kierrosten laskettua kuuluu jostain outoa resonoivaa terävää särinää hetken ja yhtäkkiä häviää..
Leave a comment:
-
-
Dooddiih, nyt ois sitten seuraavat osa-alueet käyty läpi tuosta omasta M50 hyrskyttimestä:
- Haljenneet "kusenkeltaisella tekstillä" varustetut puolat vaihdettu Boschilaisiin
- Venttiilinkopan tiivisteet vaihdettu, lähes jokainen tulppa ui öljyssä
- Lambda vaihdettu uuteen boschilaiseen
- Imuvuodot tsiigailtu, ei ole
- Boksiin vaihdettu tuholastu thermoshock ongelman korjaamiseksi.
- "Check engine" valo kytketty käyttöön. Antaa koodin 1444, eli ei vikoja.
Lisäys 13.2 (ei vaikutusta toimintaan, edelleen nykivää menoa kiihdyttäessä ja kulutusmittari seilailee)
- Tulpat vaihdettu Densoon
- Ilmansuodatin vaihdettu
- Tyhjäkäyntiventtiili putsailtu
- Ilmamassamittari putsattu
Tulokset:
Auto ei paukuta enää putkessa kun polkasee paikallaan. Kulutus kohtuu maltillinen, n. 8-8.5l/100km @ 80km/h ja 9.0-9.5l/100km @ 100kmh/h Ei kuitenkaan parantunut entisestään. Tasakaasulla kiihdyttäessä edelleen kulutusmittari seilaa parin litran säteellä ja nykimistä havaittavissa. Tyhjäkäynti tasaista kylmänä, mutta kun kone lämpiää, alkaa hieman heittelehtiä. Ei paljoa mutta korvalla kuulee ja näkee esim ajotietokoneen "litraa/tunnissa kulutus" osiosta että heittelee välillä 1.3l/h - 1.6l/h.
Mitähän tuolle vielä koittaisi tehdä vai onko tyydyttävä siihen ettei näitä alkupään M50 koneita saa käymään kunnolla.. Tarkoitus vielä putsata tyhjäkäyntiventtiili ja massamittari mutta nekin on putsattu noin vuosi sitten viimeksi. Tulpat menee heti ensi viikolla uusiin muttei nekään loppuun ajetuilta näyttäneet.. Välillä tosiaan tuntuu että vetää huomattavasti pirteämmin, sitten tulee taas niitä jaksoja kun muuttu nihkeäksi ja "raskaaksi" vedoiltaan..Last edited by Magirus; 13-02-2011, 18:54.
Leave a comment:
-
-
Eli olis tyhjäkäynti ongelmainen e36 318i 1991.
Ei pidä tyhjäkäyntiä juurikaan yhtään ja jos sattuu toimimaan niin humppaa 500-1500 tai on tasasesti 1200 kierrosta. Vaihtoon ihan ekana lähti tulpat ja ja sen johdot,nyt lähti lambda uusiks ko ei millään päästöistä läpi, mutta eipä sekään ratkaissut tyhjäkäynti ongelmaa! Tyhjäkäynti venttiiliä koitin putsailla (oli ihan paskanen). Se varmaanki seuraavana täytyykin testata? Tietääkö kukaan kuinka 318i -91 ja 318is -94 osat menis yksiin,kun vois koittaa kaverin tyhjäkäynti venttiilillä kuinka pelaa, ettei kaikkia tulis turhaa uusittuaJa osaisko joku neuvoa kuinka putsaan ilmamäärä mittarin,ko ostaessa ton romun ei siinä ollut kantta,mutta nykysin löytyy, vikahan voi olla siinäkin ?
Ja toivottavasti tää viesti ei oo 100 kertaa tässä ko en oikein hallitte tätä systeemiä!=DLast edited by mirella; 02-02-2011, 19:48.
Leave a comment:
-
-
Nyt tarvittais m43 koneesta samanlaista tietoa. E46 318i vm 2000 vuotoa pakosarjan alueella. Missä mahtaa olla vika?
Kone täristää ja päästöjä liikaa (ilmaa)
Leave a comment:
-
-
Mulla e36 325i tyhjäkäynti seilaa toisinaa ja silloin ajaessakin kulutus on törkee. Ajaessakin vika saattaa poistua yhtäkkiä, kulutus laskee ja tuntuu nykäyksenä vedossa. Voiko kuitenkin olla imuilmavuoto vian syy?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostTulipa tänään purettua puolat tuosta -91 m50b25 non-vanoksesta ja siellähän ne viisi haljennutta zündspuule majaili ja yksi merkitön.. Onko noihin halkeemiin mitään väliaikaista ratkaisua olemassa, ja minkälaisella töhnällä ne tointais käsitellä? Kestääkö normaali lakka niitä lämmönvaihteluja mitä siellä onPaukuttelee putkessa, nykii, kulutusmittari seilaa ja välillä vedot katoaa. Suurin osa tästä kuitenkin tapahtuu kylmällä/kosteella joten ei nyt vielä järki ole mennyt..
Leave a comment:
-
-
Tulipa tänään purettua puolat tuosta -91 m50b25 non-vanoksesta ja siellähän ne viisi haljennutta zündspuule majaili ja yksi merkitön.. Onko noihin halkeemiin mitään väliaikaista ratkaisua olemassa, ja minkälaisella töhnällä ne tointais käsitellä? Kestääkö normaali lakka niitä lämmönvaihteluja mitä siellä onPaukuttelee putkessa, nykii, kulutusmittari seilaa ja välillä vedot katoaa. Suurin osa tästä kuitenkin tapahtuu kylmällä/kosteella joten ei nyt vielä järki ole mennyt..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Posttuskin on kellään hyllyssä mutta se osa (nr9)maksoi täällä merkkiliikkeestä 3€ ja sisälsi tuon tiivisteen nr10
se pysyy siellä ilman sitä klipsua katsoo vain että menee kunnolla pohjaan että ei sen takia kannata kiirehtiä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GARFFi View PostKiitos selventävistä ohjeista. Kieltämättä hermot kyrvähti ku ei päässy ees alkuunkaan koko epistolassa.
ICV on kuitenki irti ja puhdistettuna, mutta ilmeisesti osa #9 (en katsonut vielä linkkiä) eli se klipsu meni rikki. Täytyy huomenna yrittää jostain saada mahd. nopeeta, että sais auton läjään.
Ikinä mihinkään autoon kun ei oo tätä tehny nii kyllä hämmensi ihmismieltä, onneks foorumilla on auttavia käsiä. Kiitosta vainen.
se pysyy siellä ilman sitä klipsua katsoo vain että menee kunnolla pohjaan että ei sen takia kannata kiirehtiä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonton View Postse 10 ei ole imusarjassa kiinni vaan se on klemmarilla tkmoottorissa samoin 8 on toisesta päästä kiinni klemmarilla tkmoottorissa
pääset koko hommassa helpommalla jos suosiolla purat suodattimen ja irroitat kaasuläpän imusarjasta
ota tyhjäkäyntimoottorin liitin irti ja sitten kaasuläpän takaa tuo 8:n letkunliitin siinä on sellainen lukitsin(klipsu) pitää nostaa ylös tai painaa alas (linkissä nr.9) ja vetää/työntää kohti kantta jotta irtoaa. muista irroittaa huohottimelta lähtevä pienempi letku
tämän jälkeen koko paketti moottori 8 ja 10 letkut on enään kiinni haitari kumissa.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
ICV on kuitenki irti ja puhdistettuna, mutta ilmeisesti osa #9 (en katsonut vielä linkkiä) eli se klipsu meni rikki. Täytyy huomenna yrittää jostain saada mahd. nopeeta, että sais auton läjään.
Ikinä mihinkään autoon kun ei oo tätä tehny nii kyllä hämmensi ihmismieltä, onneks foorumilla on auttavia käsiä. Kiitosta vainen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GARFFi View PostMillä helvetillä toi #10 letku pitäs lähtee sieltä imusarjan alta irti? Käsi mahtuu just ja just väliin? Kohta lähtee koko saatanan moottori vaihtoon ja tulee tilalle litrasen mirrin kone että mahtuu vaihtaan tulppia, saatana!
Sitte tota #8 letkua en oo ees saanu silmiini tuolta letkuhelvetistä, voi jumalauta että sylettää!
pääset koko hommassa helpommalla jos suosiolla purat suodattimen ja irroitat kaasuläpän imusarjasta
ota tyhjäkäyntimoottorin liitin irti ja sitten kaasuläpän takaa tuo 8:n letkunliitin siinä on sellainen lukitsin(klipsu) pitää nostaa ylös tai painaa alas (linkissä nr.9) ja vetää/työntää kohti kantta jotta irtoaa. muista irroittaa huohottimelta lähtevä pienempi letku
tämän jälkeen koko paketti moottori 8 ja 10 letkut on enään kiinni haitari kumissa.
Last edited by Tonton; 27-12-2010, 19:58.
Leave a comment:
-
Leave a comment: