Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tuota, käytiin tuossa ajelemassa n.20km lenkki niin lämpimänä auto pyörii paljon huonommin kun kylmänä.. Missähän se vika mahtaa piilee..
-
-
1 puola käytiin ostamassa, muistaakse 2 ja 5 pytty ei toiminu nii hyvi, niin kakkos pyttyyn iskettiin se puola, käynti ei korvalla ainakaan mihinkään muuttunut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salamine View PostTulpat on vaihdettu, käynti ei ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan, mutta tiiä sitten vaikuttaako päästöihin, pitäs taas käyttää testerissä.
Leave a comment:
-
-
joo
Tulpat on vaihdettu, käynti ei ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan, mutta tiiä sitten vaikuttaako päästöihin, pitäs taas käyttää testerissä.
Leave a comment:
-
-
Tulpat vaihdettu?
Originally posted by salamine View PostNoniii tämän vissiin oikea aihe laittaa oma vikani..
Itelläni on bmw 320 e36, vm91. Päästöt on liian isot, ettei mene katastuksesta läpi. Ensin tyhjäkäynti oli tosi epätasainen, oli jossain 600 kierokset ja auto heilui sivuttain edestakaisin.
Asia korjaantuin kuitenkin kun ostin uuden ilmamassamittarin, tarvike mallin.
Mutta kun käytettiin päästötesterissä nii päästöt oli ihan pielessä joka tapauksessa. Auto muutenkin nykii liikkele lähtiessä, muttakun laittaa kierrokset n. 2000 nii kulkee normaalisti.
Lambda vaihettiin ennen ilmamassamittaria, että onko vanha massamittari voinu jotenki tuhota sen uuden lambdan? Päästötestissä kävi ilmi että 2 pyttyä käy hieman kylmempänä että ei polta seosta kai niin hyvin.
Osaisko joku kertoa yhtään missä mahtais olla vika, tai jos on ollut samanlaisia kokemuksia nii miten on saanut kuntoon? Ei nimittäin viihtis mihinkään korjaamolle viiä, maksas maltaita ja turhaa osien ostoa pitäis välttää..
Leave a comment:
-
-
vittu saatana
Noniii tämän vissiin oikea aihe laittaa oma vikani..
Itelläni on bmw 320 e36, vm91. Päästöt on liian isot, ettei mene katastuksesta läpi. Ensin tyhjäkäynti oli tosi epätasainen, oli jossain 600 kierokset ja auto heilui sivuttain edestakaisin.
Asia korjaantuin kuitenkin kun ostin uuden ilmamassamittarin, tarvike mallin.
Mutta kun käytettiin päästötesterissä nii päästöt oli ihan pielessä joka tapauksessa. Auto muutenkin nykii liikkele lähtiessä, muttakun laittaa kierrokset n. 2000 nii kulkee normaalisti.
Lambda vaihettiin ennen ilmamassamittaria, että onko vanha massamittari voinu jotenki tuhota sen uuden lambdan? Päästötestissä kävi ilmi että 2 pyttyä käy hieman kylmempänä että ei polta seosta kai niin hyvin.
Osaisko joku kertoa yhtään missä mahtais olla vika, tai jos on ollut samanlaisia kokemuksia nii miten on saanut kuntoon? Ei nimittäin viihtis mihinkään korjaamolle viiä, maksas maltaita ja turhaa osien ostoa pitäis välttää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilsku View PostOsaisiko kukaan neuvoa mistä noita tulpan"hattuja" saisi erikseen? Täältä Treen seudulta ainakaan KL-varaosien tai Motonetin listauksista en löytänyt moisia...Vai onko nuo jotenkin geneerisiä eri merkkien vastaavien kanssa?
Huomasin tuossa tulppia vaihtaessa että yhden puolan hattu on päästä haljennut, 99% varmuudella syy satunnaisiin käyntihäiriöihin lähinnä tyhjäkäynnillä.
M52B28 siis kyseessä.
Leave a comment:
-
-
joo korjailin vähän tekstiä jos siitä nyt sais edes vähän selvää :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dappis View Post-Elikkä mulla bemarissa pytty(jä?) kävin lukee vikakoodit ni herjas 1. pytyn sytytyksestä ja Lamdasta.
-vaihoin lamdan, puolan ja tulpan ei mitään vaikutusta ?
-sellanen tuli mieleen että miten päin näissä lasketaan noi pytyt? tää mikä on eniten keulilla on 1.pytty ja lähimpänä kuskia 6. pytty?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dappis View Post-Elikkä mulla bemarissa pytty(jä?) kävin lukee vikakoodit ni herjas 1. pytyn sytytyksestä ja Lamdasta.
-vaihoin lamdan, puolan ja tulpan ei mitään vaikutusta ?
-sellanen tuli mieleen että miten päin näissä lasketaan noi pytyt? tää mikä on eniten keulilla on 1.pytty ja lähimpänä kuskia 6. pytty?
Kyllä, 1. sylinteri on keulasta päin ensimmäinen.
Leave a comment:
-
-
käynti ongelmia
e36 325 -92
eli oli syylärii tullu reikä ja päästäny vedet pihalle -> auto nosti lämmöt melkee punaselle muutamankerran kotimatkalla..
tän jälkee ku laitoin uuden syylärin ni huomas että on tehot hukassa. Kuuluu jännä röpellys ja auton takana kun on ni putkesta papatus. pytty pimeenä?
kävin lukee vikakoodit ni herjas 1. pytyn sytytyksestä ja Lamdasta
-vaihoin lamdan, 1.puolan ja tulpat ei mitään vaikutusta ?
sellanen tuli mieleen että miten päin näissä lasketaan noi pytyt? tää mikä on eniten keulilla on 1.pytty ja lähimpänä kuskia 6. pytty?
voisko kansipahvi olla mennyttä ?
auto kerenny olla mulla vajaan viikon..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vilsku View PostOsaisiko kukaan neuvoa mistä noita tulpan"hattuja" saisi erikseen? Täältä Treen seudulta ainakaan KL-varaosien tai Motonetin listauksista en löytänyt moisia...Vai onko nuo jotenkin geneerisiä eri merkkien vastaavien kanssa?
Huomasin tuossa tulppia vaihtaessa että yhden puolan hattu on päästä haljennut, 99% varmuudella syy satunnaisiin käyntihäiriöihin lähinnä tyhjäkäynnillä.
M52B28 siis kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostVoisiko Cell ehkä harkita yhtä lisäystä M52 moottorin tarkistuskohteeksi käyntihäiriöiden aiheuttajana, eli:
Tarkista tulpanhattujen tiukka istuvuus tulppaan. Löysät hatut aiheuttavat ongelmia joidenkin tulppien kanssa, kun kontakti jää epävarmaksi.
Hattuja saa erikseen, ei tartte ostaa koko sytytyspuolaa.
Huomasin tuossa tulppia vaihtaessa että yhden puolan hattu on päästä haljennut, 99% varmuudella syy satunnaisiin käyntihäiriöihin lähinnä tyhjäkäynnillä.
M52B28 siis kyseessä.Last edited by vilsku; 01-09-2011, 16:13.
Leave a comment:
-
-
Kellää ideaa mikä vois olla, tankkasin lähes täytee vpoweria ni tehot katos.. Tai toimii 5trpm sen jälkee vaa rökää.. Imm vaihdoon ei auttanu..
Leave a comment:
-
-
mikä mahtaa olla viella tossa bemarin paskassa auton ku lyö käyntii ja vähän aikaa ku se käy tyhjäkäynnillä nii sellainen imu ääni kuuluu mut en löydä mistä voisi vetästä ilmaa letkut uusittu ja kaikkee tilpehööriä ja tehot vähän hukassa auttakaa tyhmää
Leave a comment:
-
Leave a comment: