Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • superb
    replied
    Originally posted by salamine View Post
    Tulpat on vaihdettu, käynti ei ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan, mutta tiiä sitten vaikuttaako päästöihin, pitäs taas käyttää testerissä.
    Ootko puolia vaihdellut? 2 pyttyä uupuu pelistä tyhjäkäynnillä? Yleensä ne just tulee kierroksilla takas mukaan.

    Leave a comment:


  • salamine
    replied
    joo

    Tulpat on vaihdettu, käynti ei ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan, mutta tiiä sitten vaikuttaako päästöihin, pitäs taas käyttää testerissä.

    Leave a comment:


  • superb
    replied
    Tulpat vaihdettu?

    Originally posted by salamine View Post
    Noniii tämän vissiin oikea aihe laittaa oma vikani..

    Itelläni on bmw 320 e36, vm91. Päästöt on liian isot, ettei mene katastuksesta läpi. Ensin tyhjäkäynti oli tosi epätasainen, oli jossain 600 kierokset ja auto heilui sivuttain edestakaisin.

    Asia korjaantuin kuitenkin kun ostin uuden ilmamassamittarin, tarvike mallin.
    Mutta kun käytettiin päästötesterissä nii päästöt oli ihan pielessä joka tapauksessa. Auto muutenkin nykii liikkele lähtiessä, muttakun laittaa kierrokset n. 2000 nii kulkee normaalisti.

    Lambda vaihettiin ennen ilmamassamittaria, että onko vanha massamittari voinu jotenki tuhota sen uuden lambdan? Päästötestissä kävi ilmi että 2 pyttyä käy hieman kylmempänä että ei polta seosta kai niin hyvin.

    Osaisko joku kertoa yhtään missä mahtais olla vika, tai jos on ollut samanlaisia kokemuksia nii miten on saanut kuntoon? Ei nimittäin viihtis mihinkään korjaamolle viiä, maksas maltaita ja turhaa osien ostoa pitäis välttää..

    Leave a comment:


  • salamine
    replied
    vittu saatana

    Noniii tämän vissiin oikea aihe laittaa oma vikani..

    Itelläni on bmw 320 e36, vm91. Päästöt on liian isot, ettei mene katastuksesta läpi. Ensin tyhjäkäynti oli tosi epätasainen, oli jossain 600 kierokset ja auto heilui sivuttain edestakaisin.

    Asia korjaantuin kuitenkin kun ostin uuden ilmamassamittarin, tarvike mallin.
    Mutta kun käytettiin päästötesterissä nii päästöt oli ihan pielessä joka tapauksessa. Auto muutenkin nykii liikkele lähtiessä, muttakun laittaa kierrokset n. 2000 nii kulkee normaalisti.

    Lambda vaihettiin ennen ilmamassamittaria, että onko vanha massamittari voinu jotenki tuhota sen uuden lambdan? Päästötestissä kävi ilmi että 2 pyttyä käy hieman kylmempänä että ei polta seosta kai niin hyvin.

    Osaisko joku kertoa yhtään missä mahtais olla vika, tai jos on ollut samanlaisia kokemuksia nii miten on saanut kuntoon? Ei nimittäin viihtis mihinkään korjaamolle viiä, maksas maltaita ja turhaa osien ostoa pitäis välttää..

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by vilsku View Post
    Osaisiko kukaan neuvoa mistä noita tulpan"hattuja" saisi erikseen? Täältä Treen seudulta ainakaan KL-varaosien tai Motonetin listauksista en löytänyt moisia...Vai onko nuo jotenkin geneerisiä eri merkkien vastaavien kanssa?
    Huomasin tuossa tulppia vaihtaessa että yhden puolan hattu on päästä haljennut, 99% varmuudella syy satunnaisiin käyntihäiriöihin lähinnä tyhjäkäynnillä.

    M52B28 siis kyseessä.
    sytyttääkö vikavalon ?

    Leave a comment:


  • Dappis
    replied
    joo korjailin vähän tekstiä jos siitä nyt sais edes vähän selvää :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Dappis View Post
    -Elikkä mulla bemarissa pytty(jä?) kävin lukee vikakoodit ni herjas 1. pytyn sytytyksestä ja Lamdasta.
    -vaihoin lamdan, puolan ja tulpan ei mitään vaikutusta ?
    -sellanen tuli mieleen että miten päin näissä lasketaan noi pytyt? tää mikä on eniten keulilla on 1.pytty ja lähimpänä kuskia 6. pytty?
    Oliko tuo kysymys vai mikä? Mikä auto? Mikä moottori?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Dappis View Post
    -Elikkä mulla bemarissa pytty(jä?) kävin lukee vikakoodit ni herjas 1. pytyn sytytyksestä ja Lamdasta.
    -vaihoin lamdan, puolan ja tulpan ei mitään vaikutusta ?
    -sellanen tuli mieleen että miten päin näissä lasketaan noi pytyt? tää mikä on eniten keulilla on 1.pytty ja lähimpänä kuskia 6. pytty?
    Mikä auto?
    Kyllä, 1. sylinteri on keulasta päin ensimmäinen.

    Leave a comment:


  • Dappis
    replied
    käynti ongelmia

    e36 325 -92

    eli oli syylärii tullu reikä ja päästäny vedet pihalle -> auto nosti lämmöt melkee punaselle muutamankerran kotimatkalla..

    tän jälkee ku laitoin uuden syylärin ni huomas että on tehot hukassa. Kuuluu jännä röpellys ja auton takana kun on ni putkesta papatus. pytty pimeenä?

    kävin lukee vikakoodit ni herjas 1. pytyn sytytyksestä ja Lamdasta
    -vaihoin lamdan, 1.puolan ja tulpat ei mitään vaikutusta ?

    sellanen tuli mieleen että miten päin näissä lasketaan noi pytyt? tää mikä on eniten keulilla on 1.pytty ja lähimpänä kuskia 6. pytty?

    voisko kansipahvi olla mennyttä ?
    auto kerenny olla mulla vajaan viikon..
    Last edited by Dappis; 07-09-2011, 22:24. Reason: ei mitään tolkkua tekstissä

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by vilsku View Post
    Osaisiko kukaan neuvoa mistä noita tulpan"hattuja" saisi erikseen? Täältä Treen seudulta ainakaan KL-varaosien tai Motonetin listauksista en löytänyt moisia...Vai onko nuo jotenkin geneerisiä eri merkkien vastaavien kanssa?
    Huomasin tuossa tulppia vaihtaessa että yhden puolan hattu on päästä haljennut, 99% varmuudella syy satunnaisiin käyntihäiriöihin lähinnä tyhjäkäynnillä.

    M52B28 siis kyseessä.
    Soita sinne kl:n, kyllä sieltä saa.

    Leave a comment:


  • vilsku
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Voisiko Cell ehkä harkita yhtä lisäystä M52 moottorin tarkistuskohteeksi käyntihäiriöiden aiheuttajana, eli:

    Tarkista tulpanhattujen tiukka istuvuus tulppaan. Löysät hatut aiheuttavat ongelmia joidenkin tulppien kanssa, kun kontakti jää epävarmaksi.

    Hattuja saa erikseen, ei tartte ostaa koko sytytyspuolaa.
    Osaisiko kukaan neuvoa mistä noita tulpan"hattuja" saisi erikseen? Täältä Treen seudulta ainakaan KL-varaosien tai Motonetin listauksista en löytänyt moisia...Vai onko nuo jotenkin geneerisiä eri merkkien vastaavien kanssa?
    Huomasin tuossa tulppia vaihtaessa että yhden puolan hattu on päästä haljennut, 99% varmuudella syy satunnaisiin käyntihäiriöihin lähinnä tyhjäkäynnillä.

    M52B28 siis kyseessä.
    Last edited by vilsku; 01-09-2011, 16:13.

    Leave a comment:


  • 4wd_seat
    replied
    Kellää ideaa mikä vois olla, tankkasin lähes täytee vpoweria ni tehot katos.. Tai toimii 5trpm sen jälkee vaa rökää.. Imm vaihdoon ei auttanu..

    Leave a comment:


  • Jesuh
    replied
    mikä mahtaa olla viella tossa bemarin paskassa auton ku lyö käyntii ja vähän aikaa ku se käy tyhjäkäynnillä nii sellainen imu ääni kuuluu mut en löydä mistä voisi vetästä ilmaa letkut uusittu ja kaikkee tilpehööriä ja tehot vähän hukassa auttakaa tyhmää

    Leave a comment:


  • JD
    replied
    M52 vastauksia

    328i ei mennyt päästöistä läpi, arvot oli kierroksilla hyvät, mutta tyhjäkäynnillä HC vaelteli liian korkealla, myös pieniä sytytskatkoksia oli havaittavissa tyhjäkäynnillä. Miten korjattiin:
    - imusarjan alla oleva pieni alipaineletku oli irronnut, se jota ei näe mistään suunnalta.
    => ei havaittavaa vaikutusta päästöarvoihin.
    - Koska ongelma koski tyhjäkäyntialuetta niin Vanos voisi liittyä asiaan: Vanoksen tiivisteet kuntoon, solenoidin toiminnan tarkastus, nokka-akselien ajoitus tarkasti arvoihin.
    => Kaikki päästöarvot oli nyt hyvät.

    Pieniä sytyskatkoksia on edelleen havaittavissa harvakseltaan tyhjäkäynnillä, ei vaikutusta ajossa tai päästöihin.

    523i jätti kierrokset hetkeksi korkealle kun kaasun hölläsi, myös epätasaista käyntiä, syy:
    - öljytikulle menvä huohotinletku oli muuttunut lötköksi ja reikäiseksi, uusiminen korjasi oireet.

    523i nyki tasakaasulla 80 km/h vauhdissa, nopeuden lisäys tai vähennys poisti nykimisen, syy:
    - Vanoksen männän kumitiivisteet oli kuluneet, ei toiminut kunnolla tuossa vaihtokohdassaan, kumitiivisteiden uusiminen poisti ongelman.

    523i halkaisi lämmityslaitteelle menevän letkun, myöhemmin alkoi vuotamaan vettä myös jäähdyttäjän juuresta, uusi pienempi paineinen korkki oli käytössä, pientä öljyvuotoa kannen välistä imusarjan alla oli havaittavissa. Syy ongelmiin:
    - Kannentiivisteessä oli vuoto, kone oli remontoitu huonosti ja kierteitä oli rikottu lohkosta, niiden korjaus oli epäonnistunut ja kannen pultit löystyi. Uusi moottori ratkaisi ongelmat.

    Leave a comment:


  • pampam
    replied
    mystistä.

    Elikkäs, 325 e36 m50b25, on nyt kahtena viimisenä päivänä tehnyt tälläistä
    ------>
    -Vauhdissa bensan kulutus nousee yli 30l/100
    -nykii, ja bensan kulutuksen noustua, tehot poistuu, ei vastaile kaasuun, tottakai.
    -tyhjäkäynti heittelee 0-2000 väliin, ja useimmiten sammuu.
    -kaasua kun painaa nopeasti, kuuluu järjetön suhahdus, jostain?? emt
    -ja kun auto seilailee tyhjäkäynnilla, niin ihan matalilla kierroksilla kuuluu ihme vinkuna hetken aikaa, n 1s.

    Letkuja ei ole halki, imm, tkm, kaasuläppä, liittimet yms. putsattu.

    ja ongelma poistuu välillä, yhtääkkiä ajon aikana, ja ihan samalla vauhdilla ilmestyy takasinkin??!!
    lähtee hyvin käymään.
    ja toimii moitteettomasti kun ongelma poistuu.

    olisi hienoa jos täältä saisi oikeaa apua! :think
    Last edited by pampam; 24-06-2011, 21:44.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎