Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Torppa View PostTänään napsin kaikkia antureita irti auton ollessa tyhjäkäynnillä, mitä saatoin käsikopelolla konepellin alta löytää. IMM, EHKÄ vaikuttaa hieman käynnin tasaisuuteen. Ja joo, tuo on tosiaan toinen lambda minkä autoon vaihdan, edellinen nokeentui ja antoi vikakoodia. Voisikohan sittenkin olla puolavikaa :o Hieman alkaa jo kyllästyttää kun en vikaa keksi millään. Vai onko jo ominaisuus 235tkm ajetussa saksantuontipelissä.
Ajelin myöskin IMM piuha irti, ja se perkeleen kulutusmittari nypyttää +- 1L
Imusarja sihisee hieman enemmän kuin mitä joskus sain verrattua yhden tuttavani entisen auton imusarjan ääniin. Mutta mitään vuotoja en ole löytänyt jarrucleanerilla tai letkuja tutkimalla.
Vaikuttaako venttiilikopantiiviste näissä paljonkin käyntiin (pientä hikoilua)? Käynti ei muutu korkkia avaamalla ainakaan. Uudemmissa pemareissa hyvä että edes käynnissä pysyy kun irroittaa öljykorkin.
Entäs missäs sijaitsee bensapaineensäädin? Onko se sähköinen? Mekaaninen?
Ja tosiaan lambda (1) on kuin pakasta vedetty vielä, ettei sen saralta pitäisi olla mitään. Putkikaan ei alkupäästä vuoda pihaustakaan.
Tarvetta olisi kuudelle puolalle kokeiltavaksi. Sekä IMM kokeiluun myös
Leave a comment:
-
-
E36 325i-92
Voiko joku anturivika, esim. asentotunnistin vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Moottori just kasattu uusilla tiivisteillä. uudet venat ja männänrenkaat sekä laakerit. eli perusremppa.
Tyhjäkäynti tuntuu olevan vähän hukassa. välillä jaksaa jäädä käyntiin ja silloinkin usein rupee " hummaamaan".
Lohkon pinnasta otettiin 0.8mm pois sekä kannesta 0,1mm
tyhjäkäyntimoottori vaihdettu eli missä vika?
Leave a comment:
-
Originally posted by antteri View PostEi lähde letkua M50 koneen öljytikusta. Jos sulla on M50 imusarja eikä separaattoria niin kait se kannattaa vaan tukkia tuo putki.
Tässä vielä kuva M50 öljytikusta (320i):
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...vel_indicator/juu m50 imusarja kii on ja huohotus muuten toteutettu kuten m50
Last edited by biimerrrrville; 30-07-2012, 06:08.
Leave a comment:
-
Originally posted by biimerrrrville View PostPitäs niin paljo taas ruveta muokkaamaan jos sen laittasin, ja pitäs hommata
se jostain ja niin edespäin, eli tommosta ratkasua en nyt tähän hae. Jos nyt
vaan joku tietäs lähteekö m50 koneesta sitä letkua sieltä öljytikusta vai ei ja
jos lähtee niin mihin se menee ? :think
Tässä vielä kuva M50 öljytikusta (320i):
Leave a comment:
-
Millanen huohotus siinä sitten on, jos M52 kone eikä separaattoria lainkaan? Onko M52 vai M50 imusarja?
Leave a comment:
-
Originally posted by Haju69 View PostOnko käynyt mielessä että laittaisit sinne sen separaattorin?
se jostain ja niin edespäin, eli tommosta ratkasua en nyt tähän hae. Jos nyt
vaan joku tietäs lähteekö m50 koneesta sitä letkua sieltä öljytikusta vai ei ja
jos lähtee niin mihin se menee ? :thinkLast edited by biimerrrrville; 03-04-2011, 18:40.
Leave a comment:
-
Originally posted by biimerrrrville View PostOsaako kukaan kertoa mitä pitäisi tehdä ÖLJYTIKUN vierestä lähtevälle
putkelle ? siis siitä samasta torvesta mihin öljytikku tungetaan
Autoon on siis m50 koneen tilalle isketty m52 entisen omistajan toimesta,
mutta separaattori on jäänyt laittamatta ja se putki vaan siellä avonaisena
riehuu. Eli pitäisikö putki tukkia vai vetää jonnekkin :think
Mietin tässä vaan että onko tuo sitten voinu olla olevinaan imuvuoto ja sen
takia en ole päästöistä tuota läpi saanut. Autosta puuttuu myös alaväännöt
ja auto alkaa vetää siel 3000 paikkeilla. Autoon vaihdettu öljyt+suodatin,
putsari, lambda, muut imuvuodot paikkailtu ja putki käyty läpi sekä
ilmamassa mittarin puhdistin, eikä mee päästöistä. ekat 2 arvoo siis ylittivät
rajan reilusti. Tulpat kuulema vaihdettu muutama kilsa sitten mut pitää nekin
viel kattoo sit
Leave a comment:
-
Osaako kukaan kertoa mitä pitäisi tehdä ÖLJYTIKUN vierestä lähtevälle
putkelle ? siis siitä samasta torvesta mihin öljytikku tungetaan
Autoon on siis m50 koneen tilalle isketty m52 entisen omistajan toimesta,
mutta separaattori on jäänyt laittamatta ja se putki vaan siellä avonaisena
riehuu. Eli pitäisikö putki tukkia vai vetää jonnekkin :think
Mietin tässä vaan että onko tuo sitten voinu olla olevinaan imuvuoto ja sen
takia en ole päästöistä tuota läpi saanut. Autosta puuttuu myös alaväännöt
ja auto alkaa vetää siel 3000 paikkeilla. Autoon vaihdettu öljyt+suodatin,
putsari, lambda, muut imuvuodot paikkailtu ja putki käyty läpi sekä
ilmamassa mittarin puhdistin, eikä mee päästöistä. ekat 2 arvoo siis ylittivät
rajan reilusti. Tulpat kuulema vaihdettu muutama kilsa sitten mut pitää nekin
viel kattoo sit
Leave a comment:
-
Originally posted by antteri View PostOnko lambdoilla ajettu paljon? Tuo kulutusmittarin nypyttäminen voisi viitata lambdavikaan. Itsellänikin teki tuota aiemmin, mutta tuo sentään hävisi lambdojen vaihdon jälkeen. Muutenkin, jos kylmänä pelaa ja lämpimänä ei niin voisi olla lambdat.
EDIT: Just huomasinkin, että lambda(t) oli jo vaihdettu.
Ajelin myöskin IMM piuha irti, ja se perkeleen kulutusmittari nypyttää +- 1L
Imusarja sihisee hieman enemmän kuin mitä joskus sain verrattua yhden tuttavani entisen auton imusarjan ääniin. Mutta mitään vuotoja en ole löytänyt jarrucleanerilla tai letkuja tutkimalla.
Vaikuttaako venttiilikopantiiviste näissä paljonkin käyntiin (pientä hikoilua)? Käynti ei muutu korkkia avaamalla ainakaan. Uudemmissa pemareissa hyvä että edes käynnissä pysyy kun irroittaa öljykorkin.
Entäs missäs sijaitsee bensapaineensäädin? Onko se sähköinen? Mekaaninen?
Ja tosiaan lambda (1) on kuin pakasta vedetty vielä, ettei sen saralta pitäisi olla mitään. Putkikaan ei alkupäästä vuoda pihaustakaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Torppa View PostKyllä mä ihka uuden maffin ostan jos se siitä on kiinni, kun pääsis vaan kokeilee varmasti toimivalla ennen ostoa.kun tuolta varaosaliikkeestä saan kuitenkin tuotteesta riippuen max 40 pinnaa pois hinnasta.
mutta se tyhjäkäynti lämpimänä täryttää, niin se tuskin on maffista kiinni? :o
Sekä kovin häiritsee tuo viisarin nypyttäminen, joka ilmenee tasaisesti kiihdyttäessä.
EDIT: Just huomasinkin, että lambda(t) oli jo vaihdettu.Last edited by antteri; 28-03-2011, 12:51.
Leave a comment:
-
Kyllä mä ihka uuden maffin ostan jos se siitä on kiinni, kun pääsis vaan kokeilee varmasti toimivalla ennen ostoa.kun tuolta varaosaliikkeestä saan kuitenkin tuotteesta riippuen max 40 pinnaa pois hinnasta.
mutta se tyhjäkäynti lämpimänä täryttää, niin se tuskin on maffista kiinni? :o
Sekä kovin häiritsee tuo viisarin nypyttäminen, joka ilmenee tasaisesti kiihdyttäessä.Last edited by Torppa; 24-03-2011, 18:35.
Leave a comment:
-
Originally posted by Torppa View PostMullakin samaa ongelmaa m50B25, että tärisee tyhjäkäynnillä lämpimänä, kylmänä käynti on tasainen. Kulutus on ollut hieman reiluhkoa
Vaihdettua:
Öljyt + muut huollot
Polttoainesuodatin
Imuhaitariputki
Sytytystulpat, pariin kertaan
Bosch-original lambda
Katalysaattori (kunnolla vedätettäessä haisee vanhalle kananmunalle)
Testattua:
Ei vikakoodeja + Seurattu livedataa antureiden toiminnoista sekä lukemista
Ei havaittu imuvuotoja
Tyhjäkäyntimoottori joskus oikutellu, ei kuitenkaan kovin usein
Puolat näyttää hyvältä, niille tuleva syöttöjännite mitattu myöskin toisia kokeiltu
Nokan ja kampiakselin anturit tarkastettu + putsattu
IMM putsattu ja tarkastettu
---------------------------------------------------------------------------
Auto lähtee laakista käyntiin aina, säällä kuin säällä, ilman sahaamista
Tulpat olivat nokiset kun vaihdoin ne, huomattuani tarkastuksen yhteydessä. Eli käy rikkaalla, josta syystä epäilen katalysaattorin haiskahtavan kovempaa vedätettäessä
Tänään sitten vetelin IMM piuhan irti kun auto oli tyhjäkäynnillä. Käyntiin tuli pieni ryntäys hetkellisesti, kunnes tasoittui. Kävin vetämässä pientä lenkkiä piuha irti. Ja hetkellisen kulutuksen ajotietokone kertoi:
5-Vaihteella kaasu pohjassa noin 60km/h lähtien 23L/100kmh
Samaan tulokseen pääsen piuha kiinni, vedot tuntuvat ihan samalta oli piuha kiinni tai ei. Sitä en huomannut katsoa nypyttääkö kulutusmittarin viisari ilman piuhaa, sillä piuha kiinni ollessaan se tekee sitä.
HUOM. Autossa on LASTU, mutta tilanne oli aivan täysin sama ennen sitä orkkis chipillä.
Anteeksi ehkä hieman sekava viesti.
Haen ratkaisua tähän vaivaan. Jotta ensinnäkään en tuhoaisi uudehkoa katalysaattoriani (magnaflow vapaastivirtaava + keskiputki ~500e)
Ja säästäisin vaivaa ja ennenkaikkea rahaa.
IMM olisi hyvä kokeilla joltain toiselta, mutta tutuillani ei kellään ole vastaavanlaista autoa. Enkä raaskisi mennä ostamaan apauttia rallaa 200-300e IMM tuosta noin vain.
Mutta voisiko kulutus, tyhjäkäynnin tärinä, Kulutusviisarin nypytys johtua pelkästään IMM huonosta toimimattomuudesta??
Toisaalta, auto tuli katsastettua teholastulla sekä MAF piuha irti ongelmitta joten jos ei ala korjaantua nuo nykimis/hengettömyys viat niin taidanpa ajella tyytyväisenä vaan maffin piuha irti..
Leave a comment:
Leave a comment: