Ei sitä mielestäni tartte irrottaa, imulämpöanturi on suoraan sen läpän kohdalla imusarjan alapinnassa, kiinni pikakiinikkeellä.
Mahtuu mielestäni nyppäämään välistä pois.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Katso topicin alku imuvuodoista ja kaasuläpän irroitukseen menee n. 45s aikaa kun haitariputki on irti.
Leave a comment:
-
-
Laitoin jo tuohon toiseenkin M52 topikkiin, mutta laitetaan tännekkin jos sattuu osaavampien silmiinKattelin tuossa vikakoodeja tuosta e39:sistä ja anto jonkun lämpöanturin. Livedatasta sit kattelin niin imuilman lämpöanturi olis kokoajan -33. Eli ilmeisesti oikosessa.
Pitääkö tuossa m52:sessa oikeasti irrottaa kaasuläppäkotelo, niinkuin tuossa alfamerin opuksessa väitellään? Siis ei TU kyseessä. Vai onko siihen joku helpompi reitti?
Osaisiko joku sitten neuvoa, että mitä kaikkia letkuja tuolta sitten kannattaa katsella ilmavuotojen kannata? Sen IMM:rin letkun/putken vaihdoin, mutta muuta?
Leave a comment:
-
-
Potilaana E30 cab johon laitettu yläpäärempattu M50B25 ei-vähäpäästöisestä -91 E34 touringista, ko. koneessa ei ole lambdaa joten lambdan liitin tulpattu OEM tulpalla.
Vetää hyvin koko kierrosalueen mutta kylmänä tyhjäkäynti reilu 1500 rpm (lämpimänä 800 rpm) ja röpöttää ensimmäisen kilometrin ajan ja pintakaasulla, lisäksi pakokaasu tuoksuu voimakkaasti ja kulutus on aavistuksen korkea.
Kuuluisiko jokaisessa M3.1:ssä olla lambda vai onko se ihan lastu kohtaista??käsittääkseni lambdan ohjaus kuuluu M3.1:een mutta toimii ilmankin kiinteällä kartalla.
Eikös tyhjäkäynti pitäisi olla lähempänä 600 rpm?
Leave a comment:
-
-
Tervehdys.Tarvitseeko m50b25 non-vanos runkomaadoittavan lambdan vai käykö ihan normaali? vaihdoin uuden ei runkomaadoittavan ja testeri sanoo että lamdan signaali 0V.
Leave a comment:
-
-
Aattelinpa tuossa pesun jälkeen huvin vuoksi tsiigailla e39 vikakoodit kun tässä lämpimässä hallissa se on huomattavasti mukavampaa. Muistissa ei ollut vikakoodeja mutta kun nyt opin käyttämään tuota livedata ominaisuuttakin niin tuossa pomppasi pari arvoa silmille. Onko tuo normaalia vai onko tässä nyt jotain vikaa, tyhjäkäynti vaikuttaa hieman raskaalta mutta muuta en ole huomannut.
Leave a comment:
-
-
Morjens, en suoraan löytäny vastaavaa kun tuolta pengoin posteja, niin pistänpäs oman ongelmani listan jatkoks.
Elikkäs kärri olis
BMW 520i e34 vm 1993 M50B20TU
Käytetty huollossa tuossa syksyllä liian korkeiden päästöjen takia. Just ja just meni läpi huollon jälkeenkin. Huollon jälkeen kärri käy heti startin jälkeen kylmänä moitteettomasti, mutta heti kun lämpömittarin viisari alkaa nousemaan, tehoja häviää etenkin matalilla kierroksilla. ~3000 kierroksen kohdalla ottaa jo paremmin, mutta sillonkin vähän laiskemmin kuin taas kylmällä koneella. Tuntuu että tukehtuu koko moottori.
Aiemmin kesällä tehot saattoi hävitä normaalissa ajossa muutamaksi sekunniks, mutta matalilla kierroksilla kiihty ihan hyvin. Tuntui kun olis alkanu käymään vajaalla.
Huollossa vaihettu nyt syksyllä
- tulpat
- ilmansuodatin
- nokka-akselin asentotunnistin
- lambda (testattu ja toimii)
- aiemmin keväällä vaihdettiin ilmamassamittari kun luultin tehojen häviämisen johtuvan siitä (testattu toisella anturilla nyt syksyllä, ei vaikutusta)
Huollossa tarkistettu:
- alipainejärjestelmä
- imuvuodot
- happitunnistimen toiminta
- EGR
- Kaasuläppä
- Jäähdytysnesteen lämpötunnistin
- sähköliitännät
- moottorin ohjainlaitteen johdinsarja
- polttoainepaine
- ruiskusuuttimet
- ilmamassamittari
- imusarjan paineentunnistin
- puolat
- puristuspaineet
- katalysaattori
- tulpat
Alkaa iteltä ja huollon pojilta loppua ideat kesken tän suhteen. Huollon mittauksien perusteella auton pitäisi toimia täysin moiteettomasti. Vanos vähän rouhottaa, mutta on rouhottanu jo aiemmin. Huollon jälkeen tuli moottoriin terävä nakuttava ääni, mutta ilmeisesti on venttiileistä kuuluva ääni, joka sieltä pitäisikin kuulua...
Onko jääny jotain oleellista huomioimatta?
Käykö moottori rikkaamalla seoksella heti startin jälkeen vai pitäiskö sen toimia samoilla koko ajan?
Kiitokset!
Leave a comment:
-
-
Alkaa vitsit väheneen. -91 e36 m50b25 non-vanos käy ravistaen. Pysyy aivan nätisti käynnissä, mutta joku pielessä kun täristää koko autoa ja pakopuolella tasanen pätkytys. Kierroksilla tuntuisi käyvän nätisti, enempää en ole autolla päässyt ajamaan kun seisonnassa ja leima ummessa.
Kokeiltu seuraavaa:
-puristukset OK
-imm vaihdettu
-tulpat vaihdettu
-puolat vaihdettu + mitattu että saa maata
-lambda vaihdettu + lämmitys todettu toimivaksi
-nokka-akselin asentotunnistinta kokeiltu toista
-lämpöanturi todettu toimivaksi
-johdot mitattu pääosin anturien-boxin välillä
-boxin maadoitukset mitattu
-tyhjäkäyntiventtiili putsattu
-kaasuläpän asentotunnistin todettu mittaamalla toimivaksi
-suuttimet ja bensanpaineensäädin vaihdettu
-letkut + imusarjan pitävyys varmistettu muutamaan otteeseen
-bensapumppu
Ei tule enään muuta mieleen kokeilla kun seuraavat:
-kampiakselin asentotunnistin (mitattu 550 ohms, toimivasta autosta otettu vastaava oli 506 ohms, Bentleyn opas sanoo 1280 ohms???)
-tyhjäkäyntiventtiili vaihtoon + mittaus
-402 loppuinen ehjä boxi jostain kokeiluun
-vikakoodeista ja livedatasta vois jotain selvitä
Olenko unohtanut jotain?
Tulipahan mieleen että voisko olla kansihalki? Voiko se sekottaa tyhjäkäyntiä tolleen, kun ei luulis iso halkeema olevan ku ei tupruttele, eikä öljyn joukossa mitään sinne kuulumatonta?
Leave a comment:
-
-
mikäköhän mahtaa olla vikana ku vaihdoin ohjeiden mukaiset letkut uusihin, vanhojen hapertuneiden ja halkenneidet letkujen tilalle. Niin Seilaaminen pahentu huomattavasti ja kulutus nousi?:think
Leave a comment:
-
-
lamdojen piuhoihin ei ole ikinä puututtu. missä ne edes ovat? ja tuskin siihen vaikuttaa että kolmosesta karkaa paineet johonkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by escort View Posttänään oltiin muutama tunti piuhan päässä ja lopputuloksena oli kansi vika.
nokan anturilta tulee ok singnaalia.
kivenkovaan väittivät että rynkyttävä tyhjäkäynti johtuu imuvuodosta,imupuolelle kaikki vuotava vaihdettu ja vaikka sumuttelee mitä sinne ei käynti muutu.
koneen käydessä tulee joka pytyltä tietoa seoksen korjaus arvoista ja 3 pytty +puolella reilusti ja 6pytty -puolella reilusti muut suurinpiirtein samassa,sytytys järjestys 3-6 3sylinterissä oleva vuoto(ilmeisesti imupuolella)sekoittaa myös 6pytyn käyntiä.
paineilmaa jos laittaa pyttyyn suhisee se jonnekin?? todennäköisesti imupuolelle.
siltikään ei selvinnyt miksi kone on hengetön alle 3000rpm? vanoksen tiiviste?
pakokaasupäästöt olivat kuitenkin hyvät mitä ihmettelivät vaikka kone rynkyttääkin tyhjäkäyntiä.
minkälainen homma kannen irroitus on? onko missään ohjeita ettei mene ihan tuhraamiseksi?
ja ajoitus kalut tarvitsee,biltemassa oli 150€ sarja.
Leave a comment:
-
-
tänään oltiin muutama tunti piuhan päässä ja lopputuloksena oli kansi vika.
nokan anturilta tulee ok singnaalia.
kivenkovaan väittivät että rynkyttävä tyhjäkäynti johtuu imuvuodosta,imupuolelle kaikki vuotava vaihdettu ja vaikka sumuttelee mitä sinne ei käynti muutu.
koneen käydessä tulee joka pytyltä tietoa seoksen korjaus arvoista ja 3 pytty +puolella reilusti ja 6pytty -puolella reilusti muut suurinpiirtein samassa,sytytys järjestys 3-6 3sylinterissä oleva vuoto(ilmeisesti imupuolella)sekoittaa myös 6pytyn käyntiä.
paineilmaa jos laittaa pyttyyn suhisee se jonnekin?? todennäköisesti imupuolelle.
siltikään ei selvinnyt miksi kone on hengetön alle 3000rpm? vanoksen tiiviste?
pakokaasupäästöt olivat kuitenkin hyvät mitä ihmettelivät vaikka kone rynkyttääkin tyhjäkäyntiä.
minkälainen homma kannen irroitus on? onko missään ohjeita ettei mene ihan tuhraamiseksi?
ja ajoitus kalut tarvitsee,biltemassa oli 150€ sarja.
Leave a comment:
-
-
suatana
Tajusimpas tuossa äskön että putkesta tulee vettä, runsaan valkoisen savun kera. Että onkohan mahollista että se ois jäähytysnestettä :O? Sitten ku kuotspytyn putken juuresta tulee savua ja haisee vähän öljyltä. Joku nuissa päästöissä nytten mättää ja kovvoo..Last edited by salamine; 15-10-2011, 15:31.
Leave a comment:
-
-
Mielestäni se on niin että kun töpselin ottaa pois auton pitäis sammua? Korjaatkoon joku joka on täysin varma asiasta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: