Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Last edited by luikas; 23-12-2012, 14:12.
-
-
Kaverin autossa 520i 99/00, M52B20TU satunnaista vikaa ilmennyt syksyn tultua. Taustatietoa: Autoon vaihdettiin liikkeessä separaattori + letkut + kopan tiiviste öljyvuodon takia.
Sitten itse vikaan: Sytyttää MIL -valon, käynti on epämääräistä ja kannen tienoilta kuuluu sellainen "lopsotus"-ääni. INPA:lla antaa vikakoodeiksi
Signal Camshaft sensor outlet aktiivisena, sekä aiemmin ennen nollausta oli jäänyt mm. burning fail 1,2,3 sylintereiltä sekä
202 lambda control Bank 1 control block
151 Signal Lambda probe before-Kat Bank 1 min value less then limit
227 lambda contol tolerance Bank 1 to big
228 lambda contol tolerance Bank 2 to big
123 avtivate grid-controlled cooling
40 thermal sensor for oillevel defect
Käynti livedata roughness arvot:
Välillä näytti maksimia muistaakseni myös 1 ja 2 sylinteillekin.
Onko arvauksia vikaan muutakuin viallinen nokan anturi pakopuolella?
Kiitos vastauksista ja avusta monessa ongelmassa tähän astikin.Last edited by luikas; 29-06-2016, 12:15.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostTästä seuraa kysymys, että tarkastitko jo imuvuodot? Jostain syystä pakonokka-herjaa on tavattu myös autoissa joissa on ollut pelkästään suurehko imuvuoto. Luulee ehkä liian pienen ilmamäärän johtuvan siitä.
Kiitoksia jo näistä vinkeistä, pääsen taas eteenpäin.
Leave a comment:
-
-
Tästä seuraa kysymys, että tarkastitko jo imuvuodot? Jostain syystä pakonokka-herjaa on tavattu myös autoissa joissa on ollut pelkästään suurehko imuvuoto. Luulee ehkä liian pienen ilmamäärän johtuvan siitä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostJos sieltä ns. livedataa eli anturitietoa saa jostain valikosta ulos niin todennäköisesti joo.
Jos ei niin sitten parempi käyttää esim bemarin omia diagnostiikkasoftia.
EDIT: Mutta todennäköisesti tuo suomessa polttoaineen ylipaineesta tarkoittaa käytännössä korjausarvojen ylittymistä. Ei oo käännökset taas menny niinku elokuvissa, yhtä paskaa ku boschin testereissä...
Siis suomennettu hassusti. Vähintäänkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostKiitokset tästä selvennyksestä. Mahtaako tuo Autocom osata sellaisia korjausarvoja löytää, vai pitääkö etsiä "paremmat" laitteet.
Jos ei niin sitten parempi käyttää esim bemarin omia diagnostiikkasoftia.
EDIT: Mutta todennäköisesti tuo suomessa polttoaineen ylipaineesta tarkoittaa käytännössä korjausarvojen ylittymistä. Ei oo käännökset taas menny niinku elokuvissa, yhtä paskaa ku boschin testereissä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin, ei ole mitään paineanturia polttoaineen mittaukseen näissä.
Eli pitäisi katsoa korjausarvot kummaltakin ohjausryhmältä sekä säätölambdan toiminnan tarkastus, näin suomeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostAutocom on ohjelma.
Ja sit toi loppu, en oikeastaan käsitä tuosta sun vinkistä enempää kuin sika pohjantähdestä...
Eli pitäisi katsoa korjausarvot kummaltakin ohjausryhmältä sekä säätölambdan toiminnan tarkastus, näin suomeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostTuskinpa herjaa polttoaineen ylipainetta, millä luet koodeja?
Katso adaptaatiot ykkös ja kakkospankeilta. Sitten pre-cat lambdan toiminta samoista.
Ja sit toi loppu, en oikeastaan käsitä tuosta sun vinkistä enempää kuin sika pohjantähdestä...
Leave a comment:
-
-
Tuskinpa herjaa polttoaineen ylipainetta, millä luet koodeja?
Katso adaptaatiot ykkös ja kakkospankeilta. Sitten pre-cat lambdan toiminta samoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostNo niin, edelleen kädet mustana. Nokkatunnistin vaihdettu, samoin tulpat. Antoi taas kolmesta sylinteristä sytytyshäiriön vikakoodin, 1,2 ja 3 pytyt. Vaihdoin puolat nyt eri paikkoihin, katsotaan meneekö vika perässä. Vikakoodi myös polttoaineen paineesta, ylipaine ryhmä 1 ja 2. Mitäs tämä sitten käytännössä tarkoittaa. Auto edelleen pidemmän joutokäynnin jälkeen ajoon lähtiessä ravistaa vedätettäessä. Sammutus korjaa tilanteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostTaistelu jatkuu. Nyt olen onnistunut rajaamaan vian pidemmän tyhjäkäynnin jälkeiseen tilaan. Eli jos auto käy hetken tyhjäkäyntiä, se tutisee varmasti ajoon lähdettäessä. Moottori käy epätasaisesti. Sammutus ja uusi käynnistys korjaa taas vian.
Viikonloppuna taas pääsee pirssin kimppuun, pakonokan tunnistin ja tulpat listalla. Myös vikakoodit viikon ajalta luetaan. Kai tämä tästä selviää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostKäyn huomenna johdon päässä uudelleen. Jos sytytyshäiriöt siellä vielä on, niin sitten tutkin sitä. Tarkoitin myös tuossa että kolmessa sylinterissä oli sytytyshäiriö. Ei pelkässä kolmospytyssä. 1,3 ja 6 pytyssä oli häiriöt.
Tulpankoloissa ei ollut sanottavasti öljyä, ihan hiukan oli mustaa parissa pohjassa. Mutta en tiedä mikä on häiritsevä määrä.
Viikonloppuna taas pääsee pirssin kimppuun, pakonokan tunnistin ja tulpat listalla. Myös vikakoodit viikon ajalta luetaan. Kai tämä tästä selviää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se tod näk kolmospytty sielä pätkii. Jos tulpan koloissa ei ole öljyä niin puola vaihtoon tai vaihda ristiin ja lue koodit uudestaan.
Toki se pakonokan anturikin on hyvä vaihtaa, vanos ei toimi muuten oikein.
Tulpankoloissa ei ollut sanottavasti öljyä, ihan hiukan oli mustaa parissa pohjassa. Mutta en tiedä mikä on häiritsevä määrä.Last edited by TeeKoo; 07-12-2012, 16:29.
Leave a comment:
-
Leave a comment: