Kiitokset Cellille hyvin kiteytetystä säikeestä.
Sellainen tuli mieleen, jonka ehkä voisi lisätä M52-osioon, eli liittyy käynnistys ongelmiin. Huono bensanpaineensäädin saattaa aiheuttaa pitkää starttia ja tämä tapahtuu yleensä ns. puolilämpimällä koneella. Täältä foorumilta sain vinkit että pa-paineensäädin on tod.näk syypää ongelmiin.
Ensi viikolla vaihdan säätimen ja katsotaan ratkesiko ongelma. Tosin pakkasilla ongelma on yleensä loistanut poissaolollaan..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vinkkini: Jos auto ei meinaa mennä päästöistä niin, paljon hanaa paikoillaan ollessa. Jos on siis kurkattu että lambdad toimii ja katin sisällä on roinat.
Omalla kohdalla katti ei meinaa lämmetä mitenkään. kyllä senkin sai lämpimäksi kun antoi kunnolla hanaa.
Ja. Minulla oli ennen tätä ongelmana kannen väljyys. Kansirempan jälkeenkään ei meinannut mennä läpi joten hanaa piti antaa paljon että meni. Sitten menikin ihan nätisti
Leave a comment:
-
-
MAF:n jälkeinen lörtäke jo tilattu, nyt tutkimaan loputkin letkut...
= tyhjäkäynniltä nopeesti polkastuna viivettä suhahduksen kera:think
Röörit auki ja pahvia keulaan talveks.
Leave a comment:
-
-
Loistavaa!
Esimerkillisesti kirjoitettu infopläjäys. Ei muuta kun tutkimaan tuota omaa M52...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostSe onko erikseen helppoa tapaa varmistaa istuvuus en osaa sanoa.
Jääköön tämä siihen kategoriaan, että jollei edellämainituilla ohjeilla tokene, pistää kysymyksen foorumille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostLisätty tekstiä M52 lambdoista, sekä nokka-akselin tunnistinviasta joka M52 (ehkä myös m50) koneita usein vaivaa, jopa omistajan tietämättä.
Tarkista tulpanhattujen tiukka istuvuus tulppaan. Löysät hatut aiheuttavat ongelmia joidenkin tulppien kanssa, kun kontakti jää epävarmaksi.
Hattuja saa erikseen, ei tartte ostaa koko sytytyspuolaa.
Se onko erikseen helppoa tapaa varmistaa istuvuus en osaa sanoa.
Leave a comment:
-
-
noista tiivisteistä
mistä saa tuohon venakoppaan nuo 14 kumitappia ja nuo rinkulat jotka tulee tulppien alle? ku ei vihtis koko yläpään tiivistesarjaa rueta ostamaan et saa vaan pari osaa
Leave a comment:
-
-
Lisätty tekstiä M52 lambdoista, sekä nokka-akselin tunnistinviasta joka M52 (ehkä myös m50) koneita usein vaivaa, jopa omistajan tietämättä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostM50B25 / M50B20:
Voit mennä lukemaan vikakoodit, ja toivoa että rikkinäinen lambda näkyy siellä, voi olla näkymättäkin joten hukkaan meni.
Toisaalta voit mennä lukemaan vikakoodit, ja todettuasi ettei siellä näy mitään, tarkistaa moottorinohjauksen livedatasta (tämä ei joka paikassa onnistu) seilaako lambdan antama jännite tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella 0,1-1v väliä jatkuvasti. Jos jännite on koko ajan esim. 0,4 on lambda tai sen lämmitys rikki, jota et taas näe välttämättä koneelta.
Kolmas vaihtoehto on ottaa yleismittari käteen ja könytä auton alle. Etsi käsiisi lambdan liitin ja vedä auton puoleisesta liittimestä kumisukka pois päältä niin että pääse mittaamaan pinneistä. Auto käyntiin ja mittaa vihreä-sinisen ja ruskean välinen jännite. Siellä pitäisi olla n. akkujännite. Jos löytyy, lämmitys on kunnossa. Jos ei, lämmitys on rikki ja vaatii lisäselvitystä, en käsittele asiaa tässä. Seuraavaksi mittaa mustan ja keltaisen välinen jännite. Lambdan lämmettyä (saattaa kestää hetken) jännitteen tulee seilata n. 0,1-1v välistä aluetta jatkuvasti. Jos se on tasainen, lambda ei toimi, vaihtoon meni.
Lambdaksi vain aitoa boschia, orkkista vastaavaa anturia saa vajaalla satasella ilman alkuperäistä liitintä, mutta huonolla liitoksella lambda ei toimi joten turvallisinta on hakea valmiilla liittimellä lambda.
Voiko kyseisellä menetelmällä tarkistaa myös M52b25:sen lambdat?, ei tule vikakoodia mokomista, mutta olisihan se hyvä tarkistaa että onko ehjät ja ei viitsisi ostaa uusia turhaankaan :P
Jaja. itselläni tuo M52B25 näyttää melkein tältä:
Mutta mulla on tuo MAF toisinpäin. ja osaan 9 liittyvä letku osa 14 tulee toiselle puolelle ja osaan 9 liitty joku "resonator" laatikko (osa 12)
kuvasta:
Pystyykö joku kertomaan tarkemmin sen laatikon ajatusta vai kannattaako vaihtaa johonkin sellaseen ruttuputkeen jossa olisi vähän vähemmän lähtöjä eri letkuille ->> vähemmän mahdollisia tulevia imuvuotokohtia
Edit: laatikko on resonaattori, vähentää imuiilman ääniä. Tiedä sitten kuinka paljon, veikkaisin turhaksi osaksi.Last edited by kaikkone; 17-10-2010, 10:18.
Leave a comment:
-
-
Dunky: Siemens löytyy vain M50B20TU koneesta, M50B20 maf on bosch ja itseasiassa sama kuin esim. M70B50 maf. M50B25TU maf on myös boschilainen, ja sama kuin esim M60B30 jne.
Tuokki2: Taitaa kaikilta tulppavalmistajilta löytyä oma "vastaa tuota mallia" varianttinsa, mutta nuo ovat ainoat virallisesti speksatut ja sellaisena aikalailla varma valinta. Kaikkia ei voi listata joten jos haluaa käyttää eri merkkiä, tieto löytyy varaosatiskiltä.
JJT: Ok, hyvä tietää, pitää kurkata vielä tuosta omasta kinderistä ettei tuo koske esim. vain niitä missä ei ole pakoputkessa läppää, editoin sitten sen tänne. Enpä ole moista kuitenkaan huomioinut
Leave a comment:
-
-
Hyvä cell, tää ansaitsee kyllä jo stickyn ettei huku paskan joukkoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dunky View PostNiin pieni korjaus tähän moottoriin: M50B25 / M50B20
Eikös sieltä yleensä löydy Siemens (jos oikein muistan) merkkinen MAF?
Yksi ainakin m52-koneisen potentiaalinen imuvuodon aiheuttaja löytyy imusarjan alta, ylimääräinen alipaineletkun paikka jossa on kumitulppa, tämä tulppa on usein haurastunut ja haljennut.
Leave a comment:
-
Leave a comment: