Kyllä se tod näk kolmospytty sielä pätkii. Jos tulpan koloissa ei ole öljyä niin puola vaihtoon tai vaihda ristiin ja lue koodit uudestaan.
Toki se pakonokan anturikin on hyvä vaihtaa, vanos ei toimi muuten oikein.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Pmak View PostTulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo mutta paketissa tulikin . Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?Originally posted by Supa View PostResistori eri kohdassa, vaikuttaa puhdistus"polttoon".
Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.
Vanhat takaisin ja taas toimii kuten ennen.
Omaan ongelmaan tästä suoraan. -99 E39 528 tutisee vedätettäessä (joskus). Vaihdoin kardaaniin tukilaakerin ja rättinivelen. Tutinat jatkuvat.
OBD:n kautta tuli ilmoitus pakonokan asentotunnistimen viasta, se kai näissä on yleistä. Tämä tutkimus tietenkin tehtiin kardaaniremontin jälkeen. Myös 3:sta sylinteristä tuli sytytyshäiriö vikailmoitus, lienee noista tulpista johtuva. (jotka siis olivat n. 5 km paikoillaan)
Tuo tutina on välillä pois päivän, ja tänäänkin 50 km meni hienosti. Kaupasta toiseen mentäessä taas tutinaa, ja taas kaupasta lähtiessä ei tutise.
Kun tärinä on päällä, moottori käy väristen myös kaasua painettaessa n 2500 kierrokseen asti, jonka jälkeen tärinä lakkaa (siis yli 2500 kierroksen). Myös joskus tyhjäkäynti vaeltaa 500 ja 800 välillä, joskus jopa sammuu kun menee liikaa alle tuon 500.
Voiskohan noi kaikki tutinat ja sammuilut johtua tuosta pakonokan asentotunnistimesta? Vai haenko vielä imuvuotoja letkuista ja putkista??
Olihan sekava eka postaus, toivottavasti laatu paranee...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pmak View PostTulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.
Leave a comment:
-
-
Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
Leave a comment:
-
-
-
Onko jollain M52 koneesta tukkeutunut katti tai mennyt muuten paskaksi ilman, että katista kuuluisi mitään kolinaa? :think Ja katin vaihdon jälkeen tapahtunut mitään mullistavaa?
Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Mulla aikalailla sama vika. Heti kun nesteiden lämpömittari nousee sinisen alueen alarajaan niin tuntuu et tehot häviäis ja just samanlaisia oireita kun kuvasit. Itel on M50B20TU ja vaihettu melkeenpä samat osat paitsi tietty toi vanoksellinen haluu siemensiä.
Tuli mieleen et voiskohan vikana olla moottorin kylessä oleva lämpötila-anturi? Jos vaikka antaa vikalämpötilaa ja heittää sen takia rikkaammat seokset (lähinnä arvailuja nämä pohdinnat). Joku varmasti osaa sanoo onko tos mitään perää.
Kylmänä tuntuu et on väännöt ja tehot tallella mut just ku vähän lämpenee niin tuntuu et tukehtuu kone. Osaisko joku kertoo miten moottorin käyttäytyminen muuttuu kun se alkaa lämpenemään? Meneeko jossain tietyssä vaiheessa jotain antureita päälle?
Leave a comment:
-
-
Eipä ollut nokan asentotunnistimen vaihdolla vaikutusta. Kylmänä se käy aika tasasesti eikä savuta, mutta hetken kun on käynyt niin kierrokset laskee, alkaa käydä tosi epätasasesti ja savuttaa, eli rupee käymään rikkaalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rivikuus View PostOsaiskohan joku neuvoa mitä lähtis vaihtelemaan/kokeilemaan seuraavaks? Eli m50b25 kone käy tyhjäkäyntiä kylmänä kohtuu tasasesti, mutta hetken käynnin jälkeen alkaa käydä niin epätasasesti että koko auto heiluu ja rupee savuttamaan harmaata savua suht reilusti. Tähän mennessä tehtyä: tulpat vaihdettu, lambda vaihdettu, sytytys testattu ja kävin puolatkin läpi yksitellen uudella puolalla, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja kokeiltu että toimii. Ja tosiaan tuo vika on ollut tossa siitä lähtien kun sen ostin.
Lambdan johdot vaihtaneet paikkaa?? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostLambdakorjaus anturin lämmettyä astuu peliin ja vetää seoksen metsään syystä taikka toisesta? Väärä anturi, pakovuoto tmv.
Kannattaisi melkeen katsoa mihin suuntaan korjausarvot lähtee vetämään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rivikuus View PostOsaiskohan joku neuvoa mitä lähtis vaihtelemaan/kokeilemaan seuraavaks? Eli m50b25 kone käy tyhjäkäyntiä kylmänä kohtuu tasasesti, mutta hetken käynnin jälkeen alkaa käydä niin epätasasesti että koko auto heiluu ja rupee savuttamaan harmaata savua suht reilusti. Tähän mennessä tehtyä: tulpat vaihdettu, lambda vaihdettu, sytytys testattu ja kävin puolatkin läpi yksitellen uudella puolalla, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja kokeiltu että toimii. Ja tosiaan tuo vika on ollut tossa siitä lähtien kun sen ostin.
Kannattaisi melkeen katsoa mihin suuntaan korjausarvot lähtee vetämään.
Leave a comment:
-
-
Osaiskohan joku neuvoa mitä lähtis vaihtelemaan/kokeilemaan seuraavaks? Eli m50b25 kone käy tyhjäkäyntiä kylmänä kohtuu tasasesti, mutta hetken käynnin jälkeen alkaa käydä niin epätasasesti että koko auto heiluu ja rupee savuttamaan harmaata savua suht reilusti. Tähän mennessä tehtyä: tulpat vaihdettu, lambda vaihdettu, sytytys testattu ja kävin puolatkin läpi yksitellen uudella puolalla, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja kokeiltu että toimii. Ja tosiaan tuo vika on ollut tossa siitä lähtien kun sen ostin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: