Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Kyllä se tod näk kolmospytty sielä pätkii. Jos tulpan koloissa ei ole öljyä niin puola vaihtoon tai vaihda ristiin ja lue koodit uudestaan.
    Toki se pakonokan anturikin on hyvä vaihtaa, vanos ei toimi muuten oikein.

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by Pmak View Post
    Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo mutta paketissa tulikin . Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
    Originally posted by Supa View Post
    Resistori eri kohdassa, vaikuttaa puhdistus"polttoon".
    Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.
    Älä laita noita. Mä menin varaosatiskille ja tilasin noi F7LDCR mut myyjä päätti mun puolesta että noi FR7LDC+ on vastaavat ja antoi ne. Laitoin tulpat paikoilleen ja eipä ole koskaan auto noin pätkinyt sytytystä kun tuon tulpanvaihdon jälkeen.
    Vanhat takaisin ja taas toimii kuten ennen.

    Omaan ongelmaan tästä suoraan. -99 E39 528 tutisee vedätettäessä (joskus). Vaihdoin kardaaniin tukilaakerin ja rättinivelen. Tutinat jatkuvat.
    OBD:n kautta tuli ilmoitus pakonokan asentotunnistimen viasta, se kai näissä on yleistä. Tämä tutkimus tietenkin tehtiin kardaaniremontin jälkeen. Myös 3:sta sylinteristä tuli sytytyshäiriö vikailmoitus, lienee noista tulpista johtuva. (jotka siis olivat n. 5 km paikoillaan)
    Tuo tutina on välillä pois päivän, ja tänäänkin 50 km meni hienosti. Kaupasta toiseen mentäessä taas tutinaa, ja taas kaupasta lähtiessä ei tutise.
    Kun tärinä on päällä, moottori käy väristen myös kaasua painettaessa n 2500 kierrokseen asti, jonka jälkeen tärinä lakkaa (siis yli 2500 kierroksen). Myös joskus tyhjäkäynti vaeltaa 500 ja 800 välillä, joskus jopa sammuu kun menee liikaa alle tuon 500.
    Voiskohan noi kaikki tutinat ja sammuilut johtua tuosta pakonokan asentotunnistimesta? Vai haenko vielä imuvuotoja letkuista ja putkista??

    Olihan sekava eka postaus, toivottavasti laatu paranee...
    Last edited by TeeKoo; 07-12-2012, 13:57. Reason: typo

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Pmak View Post
    Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?
    Resistori eri kohdassa, vaikuttaa puhdistus"polttoon".
    Parempi käyttää vaan niitä oikeita tulppia (F7LDCR) kun niitäkin esim motonetista kuitenkin saa.

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Tulppia vaihtelen tuohon m52seen. Tilasin siihen nuo F7LDCR, mutta paketissa tulikin FR7LDC+. Kuulemma korvaava tuote? Luulis toimivan noillakin, vai? Mitenkähän nuo sitten eroaa toisistaan?

    Leave a comment:


  • Rivikuus
    replied
    Click image for larger version

Name:	WP_000050.jpg
Views:	2
Size:	78.2 KB
ID:	4825608
    Mikähän tuo mahtaa olla? Roikuskelee irrallaan tuolla imusarjan alla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Onko jollain M52 koneesta tukkeutunut katti tai mennyt muuten paskaksi ilman, että katista kuuluisi mitään kolinaa? :think Ja katin vaihdon jälkeen tapahtunut mitään mullistavaa?

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • TimBee
    replied
    Mulla aikalailla sama vika. Heti kun nesteiden lämpömittari nousee sinisen alueen alarajaan niin tuntuu et tehot häviäis ja just samanlaisia oireita kun kuvasit. Itel on M50B20TU ja vaihettu melkeenpä samat osat paitsi tietty toi vanoksellinen haluu siemensiä.
    Tuli mieleen et voiskohan vikana olla moottorin kylessä oleva lämpötila-anturi? Jos vaikka antaa vikalämpötilaa ja heittää sen takia rikkaammat seokset (lähinnä arvailuja nämä pohdinnat). Joku varmasti osaa sanoo onko tos mitään perää.

    Kylmänä tuntuu et on väännöt ja tehot tallella mut just ku vähän lämpenee niin tuntuu et tukehtuu kone. Osaisko joku kertoo miten moottorin käyttäytyminen muuttuu kun se alkaa lämpenemään? Meneeko jossain tietyssä vaiheessa jotain antureita päälle?

    Leave a comment:


  • Rivikuus
    replied
    Eipä ollut nokan asentotunnistimen vaihdolla vaikutusta. Kylmänä se käy aika tasasesti eikä savuta, mutta hetken kun on käynyt niin kierrokset laskee, alkaa käydä tosi epätasasesti ja savuttaa, eli rupee käymään rikkaalla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Rivikuus View Post
    Vähän hankala kun auto on seisonnassa, en sitten tiedä löytyskö jotain semmosta millä sais itse mitattua.
    Eikö sielläpäin ole ketään foorumilaista kellä on laitteet ja halua tulla tallille tutkimaan ?

    Leave a comment:


  • Rivikuus
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Jos vikakoodit ensin ?
    Vähän hankala kun auto on seisonnassa, en sitten tiedä löytyskö jotain semmosta millä sais itse mitattua.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Rivikuus View Post
    Aattelin että jos lähtis kokeilemaan
    Jos vikakoodit ensin ?

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Originally posted by Rivikuus View Post
    Osaiskohan joku neuvoa mitä lähtis vaihtelemaan/kokeilemaan seuraavaks? Eli m50b25 kone käy tyhjäkäyntiä kylmänä kohtuu tasasesti, mutta hetken käynnin jälkeen alkaa käydä niin epätasasesti että koko auto heiluu ja rupee savuttamaan harmaata savua suht reilusti. Tähän mennessä tehtyä: tulpat vaihdettu, lambda vaihdettu, sytytys testattu ja kävin puolatkin läpi yksitellen uudella puolalla, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja kokeiltu että toimii. Ja tosiaan tuo vika on ollut tossa siitä lähtien kun sen ostin.

    Lambdan johdot vaihtaneet paikkaa?? :think

    Leave a comment:


  • Rivikuus
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Lambdakorjaus anturin lämmettyä astuu peliin ja vetää seoksen metsään syystä taikka toisesta? Väärä anturi, pakovuoto tmv.
    Kannattaisi melkeen katsoa mihin suuntaan korjausarvot lähtee vetämään.
    Käyttäyty kuitenkin ihan samanlailla ennen lambdan vaihtoa niin en oikeen usko että siihen liittyy, boschin lambdahan tuo on ja putkistokin ihan ehjä. Aattelin että jos lähtis kokeilemaan nokan asentotunnistimen vaihtoa seuraavaks? :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Rivikuus View Post
    Osaiskohan joku neuvoa mitä lähtis vaihtelemaan/kokeilemaan seuraavaks? Eli m50b25 kone käy tyhjäkäyntiä kylmänä kohtuu tasasesti, mutta hetken käynnin jälkeen alkaa käydä niin epätasasesti että koko auto heiluu ja rupee savuttamaan harmaata savua suht reilusti. Tähän mennessä tehtyä: tulpat vaihdettu, lambda vaihdettu, sytytys testattu ja kävin puolatkin läpi yksitellen uudella puolalla, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja kokeiltu että toimii. Ja tosiaan tuo vika on ollut tossa siitä lähtien kun sen ostin.
    Lambdakorjaus anturin lämmettyä astuu peliin ja vetää seoksen metsään syystä taikka toisesta? Väärä anturi, pakovuoto tmv.
    Kannattaisi melkeen katsoa mihin suuntaan korjausarvot lähtee vetämään.

    Leave a comment:


  • Rivikuus
    replied
    Osaiskohan joku neuvoa mitä lähtis vaihtelemaan/kokeilemaan seuraavaks? Eli m50b25 kone käy tyhjäkäyntiä kylmänä kohtuu tasasesti, mutta hetken käynnin jälkeen alkaa käydä niin epätasasesti että koko auto heiluu ja rupee savuttamaan harmaata savua suht reilusti. Tähän mennessä tehtyä: tulpat vaihdettu, lambda vaihdettu, sytytys testattu ja kävin puolatkin läpi yksitellen uudella puolalla, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja kokeiltu että toimii. Ja tosiaan tuo vika on ollut tossa siitä lähtien kun sen ostin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎