Originally posted by VNT
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by T3Tilavuuslaskelmiin en ota kantaa, mutta 84mm:n tai 82,8mm:n isku yhdistettynä 130mm:n kiertokankeen ei mielestäni oli kovinkaan järkevää.
edit: Puristussuhde on sittenkin uuden laskun mukaan 9.3:1, voiko joku vahvistaa?Last edited by VNT; 28-11-2005, 20:41.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Originally posted by VNTItse itselleni vastaten. Puristussuhde 525tds kampuralla muun koneen ollessa vakiona on 9.44:1. Iskutilavuutta olisi 2.753litraa.
Sen jälkee hukuttasin teidät savuuuun..."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by dunkelblauJust ton puristuksen takia homma menee dieselin kammella pieleen. Mitkäs männät sillon laittasit? Ite pistäisin het S50B30us kampuran, jos ois just ylimäärästä.
Sen jälkee hukuttasin teidät savuuuun...
Tällöin saan puristussuhteen 8.98:1, joka on ihan tarpeeksi alhainen.
Männät on ei-vanos m50b25:sta.
T3:lta silti odotan jotain perusteluita.
Dunkelblau laita ihmeessä privaa jos sinulla on hyllyllä pölyttymässä s50b30us koneen kampiakseli.
-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
No perk! Mikset sä voi heti kysyä silleen et myös muut ymmärtää! Totta helvetis jos siihen turbo tulee, niin sillon oot asian ytimessä!"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by VNTKerro miksi ei ole järkevää?
Tokkopa löytyy edes sellaista mäntää, jossa olis valmiiksi niin lyhyt helma, että mahtuu pyörimään.
Tuollaisilla iskunpituuksilla käyttäisin vähintään 135mm:n kiertokankia, mieluusti 140-145mm.Last edited by T3; 28-11-2005, 21:17..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Tulee varmaan aika jyrkkä kampikulma siinävaiheessa kun mäntä on käynyt akk:ssa ja lähtee sieltä sitten hiljalleen ylös. Eli kysynpä vaan millaisella voimalla se kampiakseli yrittää työntääkään sitä mäntää lohkonkyljestä läpi.
Tokkopa löytyy edes sellaista mäntää, jossa olis valmiiksi niin lyhyt helma, että mahtuu pyörimään.
Tuollaisilla iskunpituuksilla käyttäisin vähintään 135mm:n kiertokankia, mieluusti 140-145mm.
Onko faktaa ettei 130mm kiertokanget mahdu pyörimään vakiomäntien kanssa?
Eikö vakiomäntien helmoista voi sorvata sitten millin tai pari pois?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Tuli vaan mieleen että tuo yhdistelmähän on mahdottomuus.
Jos iskun pituus kasvaa 7.8mm ja kiertokankien pituus lyhenee ainoastaan 5mm, niin mäntähän ampuu kannen läpi männän ollessa ykk. Jotta tuo stroukkaus onnistuisi käytännössä pitäisi männäntapin olla 2.8mm matalemmalla.
Vai jäikö minulta nyt jotain ymmärtämättä?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
hmm.. tuli asiaan liittyen mieleen että itselläni on tuo 105tkm ajettu m52b28 pata tuolla tallin nurkassa lojumassa sekä m50b25tu alakerta niin mites niiden yhdistely turbokäyttöön järkevästi sujuisi?
alulohkohan ei kestä ilmeisesti painetta paljon puoltakiloa yli.. ja sitten tuli mieleen että voikos noita alulohkoon tarkotettuja mäntiä sitten enään käyttääkään teräslohkossa.. vai säästän rahat järkevämpään ja laitan vaparina keulille.. m50 imusarja olisi sovitteineen kanssa jo valmiina olemassa..
tossa oli jotain vielä noistakoneista..
m50b20 poraus 80 isku 66 veivi 135 p.suhde 10.5
m50b20tu poraus 80 isku 66 veivi 145 p.suhde 11
m52b20 poraus 80 isku 66 veivi 145 p.suhde 11
m52b20tu poraus 80 isku 66 veivi 145 p.suhde 11
m50b25 poraus 84 isku 75 veivi 135 p.suhde 10
m50b25tu poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
m52b25 poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
m52b25tu poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
m52b28 poraus 84 isku 84 veivi 135 p.suhde 10.2
m52b28tu poraus 84 isku 84 veivi 135 p.suhde 10.2F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraattija sitten tuli mieleen että voikos noita alulohkoon tarkotettuja mäntiä sitten enään käyttääkään teräslohkossa..-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Originally posted by VNTTuli vaan mieleen että tuo yhdistelmähän on mahdottomuus.
Jos iskun pituus kasvaa 7.8mm ja kiertokankien pituus lyhenee ainoastaan 5mm, niin mäntähän ampuu kannen läpi männän ollessa ykk. Jotta tuo stroukkaus onnistuisi käytännössä pitäisi männäntapin olla 2.8mm matalemmalla.
Vai jäikö minulta nyt jotain ymmärtämättä?
Iskun pituus kasvaa 7.8mm, joten mäntä tulee 7.8mm /2 = 3.9mm ylemmäs (ja toisaalta 3.9mm alemmas). Joten 5mm lyhyemmällä kangella mäntä jää 1.1mm alemmas ku vakiona.
Mitään järkeähän tuollaisessa hommassa ei ole. Tulee ihan typerät geometriat kellariin. Turbokoneen ollessa kyseessä jopa vielä tyhmempää. Keskittyy vaan tekemään hyvin ahdin konstruktion ja rallattaa sitten sitä kohtuullisen geometrian omaavaa vakioalakertaa sinne ~7500-8000rpm...
Comment
-
-
Maza olet ihan oikeassa, en tajunnut laskea että mäntä nousee vain ympyrän säteen verran ylemmäksi.
Mutta nyt löytyi m3 eur version s50b30 koneen alakerta.
Kiertokanget, männät sekä kampiakseli.
Istuuko tuo kampiakseli ollenkaan m50 lohkoon?
Tuolla setillä saisi 2.99litraisen koneen. Lohkoa pitää vain porata n. 2mm suuremmaksi, onko mahdollista m50 koneessa?
Eikö s50b30 kone ole myös valurautaa? Tällöinhän mäntien kanssa ei tule ongelmia?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Originally posted by VNTMaza olet ihan oikeassa, en tajunnut laskea että mäntä nousee vain ympyrän säteen verran ylemmäksi.
Mutta nyt löytyi m3 eur version s50b30 koneen alakerta.
Kiertokanget, männät sekä kampiakseli.
Istuuko tuo kampiakseli ollenkaan m50 lohkoon?
Tuolla setillä saisi 2.99litraisen koneen. Lohkoa pitää vain porata n. 2mm suuremmaksi, onko mahdollista m50 koneessa?
Eikö s50b30 kone ole myös valurautaa? Tällöinhän mäntien kanssa ei tule ongelmia?F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by VNTMutta nyt löytyi m3 eur version s50b30 koneen alakerta.
Kiertokanget, männät sekä kampiakseli.
Istuuko tuo kampiakseli ollenkaan m50 lohkoon?
Tuolla setillä saisi 2.99litraisen koneen. Lohkoa pitää vain porata n. 2mm suuremmaksi, onko mahdollista m50 koneessa?
Eikö s50b30 kone ole myös valurautaa? Tällöinhän mäntien kanssa ei tule ongelmia?
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Comment