M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6775
    • PK-seutu

    #46
    Originally posted by jannmann View Post
    Pistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?

    Tilaat noi sakuista uutena
    akseli n. 700e
    männät n. 700e
    nokat n. 1000e
    tilkkeet n. 500e
    jakopään kamat n. 300e

    Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
    veivit käytettynä n. 300e
    Toimiiko tuo sama resepti M52B28:lle? Noista US M3 nokka-akseleista olenkin lukenut aiemmin juttua, mutta ainakin M52B28:n kohdalla taisi olla niin, että jompi kumpi koneen omista nokista vaihtaa paikkaa ja toiseksi nokaksi otetaan US-M3:n toinen nokka? (En koskaan muista kumpi ja kumpi )
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #47
      Originally posted by pyroz View Post
      Toimiiko tuo sama resepti M52B28:lle? Noista US M3 nokka-akseleista olenkin lukenut aiemmin juttua, mutta ainakin M52B28:n kohdalla taisi olla niin, että jompi kumpi koneen omista nokista vaihtaa paikkaa ja toiseksi nokaksi otetaan US-M3:n toinen nokka? (En koskaan muista kumpi ja kumpi )
      miksipä ei toimisi. sama poraushan niissä on ja muutenkin melkein sama raakakone. edit: mutta ennemmin tuhoaisin itse siihen käyttöön jonkun m50b25 koneen. tuolla tallissa olis yks m50b25 kone lojumassa. hmmm.
      Last edited by bmwbmw; 01-12-2006, 09:41.
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #48
        Originally posted by jannmann View Post
        Pistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa.
        Onko tietoa mahtaako pelittää nikasil-sylintereille mitoitetut männät rautalohkossa?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #49
          Originally posted by Calypsocoupe View Post
          Onko tietoa mahtaako pelittää nikasil-sylintereille mitoitetut männät rautalohkossa?
          Miksei toimisi?Renkaat valurauta lohkoisesta varmuuden vuoksi, tiedä sitten onko niissäkään eroja...

          Comment

          • xtc
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 2908
            • Heinävesi<->Kuopio

            #50
            Originally posted by jannmann View Post
            Pistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?

            Tilaat noi sakuista uutena
            akseli n. 700e
            männät n. 700e
            nokat n. 1000e
            tilkkeet n. 500e
            jakopään kamat n. 300e

            Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
            veivit käytettynä n. 300e
            Väännöllähän sitä autot liikkuu

            Ebaysta varmasti sais nuo kaikki osat ja varmasti paljon halvemmalla. Pitää sanoa hovitilaajalle et rupee katselemaan noita. Nokkia oli ainakin myynnissä alle 200 eurolla kun niitä joskus katseltiin.

            Mites tuo ketju? Kannattaako sitä ruveta vaihtelemaan vai laittaako uusiks vain sitten jos se on kulunut/venynyt?

            Pyroz: Se oli niin et us mallin imunokka ja tuo nykyinen imunokka pakonokaks.
            Pommit:
            BMW 325 cäbi HooCee optik
            Audee Q7
            Vivaro
            2xFL6

            Comment

            • xtc
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 2908
              • Heinävesi<->Kuopio

              #51
              Originally posted by jannmann View Post
              Pistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?

              Tilaat noi sakuista uutena
              akseli n. 700e
              männät n. 700e
              nokat n. 1000e
              tilkkeet n. 500e
              jakopään kamat n. 300e

              Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
              veivit käytettynä n. 300e
              Väännöllähän sitä autot liikkuu

              Ebaysta varmasti sais nuo kaikki osat ja varmasti paljon halvemmalla. Pitää sanoa hovitilaajalle et rupee katselemaan noita. Nokkia oli ainakin myynnissä alle 200 eurolla kun niitä joskus katseltiin.

              Mites tuo ketju? Kannattaako sitä ruveta vaihtelemaan vai laittaako uusiks vain sitten jos se on kulunut/venynyt?

              Pyroz: Se oli niin et us mallin imunokka ja tuo nykyinen imunokka pakonokaks.

              Mihinkäs kokoon tuo lohko täytyy porata noita b30 mäntiä käytettäessä?
              Pommit:
              BMW 325 cäbi HooCee optik
              Audee Q7
              Vivaro
              2xFL6

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #52
                Originally posted by xtc View Post
                Mihinkäs kokoon tuo lohko täytyy porata noita b30 mäntiä käytettäessä?
                Eikös ne b30:set ihan 84mm porauksella ole...

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  #53
                  Originally posted by Racink View Post
                  Miksei toimisi?Renkaat valurauta lohkoisesta varmuuden vuoksi, tiedä sitten onko niissäkään eroja...
                  Jos jostain syystä eri materiaalista tehdyille lohkoille on erilaiset männät. Näin perstuntumalta lähtisin etsimään syytä välyksestä, lämpölaajenemisesta tai mahdollisista pinnoitteista.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • ///Mikki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 208

                    #54
                    mites stroukkaus 2.8:ksi hyväksi käyttäen m52b28:a?

                    tuossa esimerkki:
                    e36 325 coupe ///M-Technic
                    e46 330dA Touring "///M-Sport"

                    Comment

                    • xtc
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 2908
                      • Heinävesi<->Kuopio

                      #55
                      Originally posted by ///Mikki View Post
                      mites stroukkaus 2.8:ksi hyväksi käyttäen m52b28:a?

                      tuossa esimerkki:
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e36
                      Mieli tekis enemmän kerralla kun konetta jokatapauksessa ruvetaan tekemään.
                      Pommit:
                      BMW 325 cäbi HooCee optik
                      Audee Q7
                      Vivaro
                      2xFL6

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #56
                        Originally posted by Calypsocoupe View Post
                        Jos jostain syystä eri materiaalista tehdyille lohkoille on erilaiset männät. Näin perstuntumalta lähtisin etsimään syytä välyksestä, lämpölaajenemisesta tai mahdollisista pinnoitteista.
                        Männät/sylinterihalkaisijat ovat ainakin M52B28 ja M20B25 moottorissa prikulleen samat, eli välys on sama.JOku "teflon" pinnoite noissa M52:sen männissä näyttää silmämääräisesti katsottuna olevan mutta tuskin se kiinni hitsaa valurautaan, myydänhän noita teflon pinnoitteisia mäntiä ihan rautamoottoreihinkin.
                        Last edited by Racink; 01-12-2006, 15:51.

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #57
                          Originally posted by Racink View Post
                          Männät/sylinterihalkaisijat ovat ainakin M52B28 ja M20B25 moottorissa prikulleen samat, eli välys on sama.
                          Pitää paikkansa, tosin ETK tarjoaa M52B28:iin kolmea eri mäntä-vaihtoehtoa riippuen lohkon materiaalista. Ehkä suunnittelijoilla on ollut vaan tylsää. No, anyway kysymykseni koski tuota mainittua M54B30 mäntää, joka on 83,995 muiden 83,980:n sijaan. Kun poraus on 84,000 ja minimi sallittu välys 0,01 niin voihan sitä kokeilla, voi se toimiakkin :-D
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • xtc
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 2908
                            • Heinävesi<->Kuopio

                            #58
                            Originally posted by Calypsocoupe View Post
                            Pitää paikkansa, tosin ETK tarjoaa M52B28:iin kolmea eri mäntä-vaihtoehtoa riippuen lohkon materiaalista. Ehkä suunnittelijoilla on ollut vaan tylsää. No, anyway kysymykseni koski tuota mainittua M54B30 mäntää, joka on 83,995 muiden 83,980:n sijaan. Kun poraus on 84,000 ja minimi sallittu välys 0,01 niin voihan sitä kokeilla, voi se toimiakkin :-D
                            Eihän siinä mene hukkaan kuin yksi m50b25 lohko
                            Pommit:
                            BMW 325 cäbi HooCee optik
                            Audee Q7
                            Vivaro
                            2xFL6

                            Comment

                            • Racink
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 840
                              • Jkl

                              #59
                              Originally posted by Calypsocoupe View Post
                              Pitää paikkansa, tosin ETK tarjoaa M52B28:iin kolmea eri mäntä-vaihtoehtoa riippuen lohkon materiaalista. Ehkä suunnittelijoilla on ollut vaan tylsää. No, anyway kysymykseni koski tuota mainittua M54B30 mäntää, joka on 83,995 muiden 83,980:n sijaan. Kun poraus on 84,000 ja minimi sallittu välys 0,01 niin voihan sitä kokeilla, voi se toimiakkin :-D
                              Itse en kirjoista nuita mittoja katsonut vaan mittaamalla,molemmissa moottoreissa sylinterit oli tasan 84.00 ja männät 83.95 eli 5 satkua pienempi mäntä jolloin välys on 0.025

                              Comment

                              • Calypsocoupe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 2932
                                • EFNU

                                #60
                                Originally posted by xtc View Post
                                Eihän siinä mene hukkaan kuin yksi m50b25 lohko
                                No itseasiassa ei se lohko välttämättä ole romuttamoon valmis jos systeemi leikkaa kiinni, vaan ne männät enemmin. Mutta M54B30 mäntiä saa näemmä 0,25 ylikoossa jos haluaa porautella eli välyksen osalta löytyi ratkaisu.
                                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                                Comment

                                Working...
                                X