Originally posted by jannmann
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Toimiiko tuo sama resepti M52B28:lle? Noista US M3 nokka-akseleista olenkin lukenut aiemmin juttua, mutta ainakin M52B28:n kohdalla taisi olla niin, että jompi kumpi koneen omista nokista vaihtaa paikkaa ja toiseksi nokaksi otetaan US-M3:n toinen nokka? (En koskaan muista kumpi ja kumpi
)
S65, S85, H1, N63TU, IB1
-
miksipä ei toimisi. sama poraushan niissä on ja muutenkin melkein sama raakakone. edit: mutta ennemmin tuhoaisin itse siihen käyttöön jonkun m50b25 koneen.Originally posted by pyroz View PostToimiiko tuo sama resepti M52B28:lle? Noista US M3 nokka-akseleista olenkin lukenut aiemmin juttua, mutta ainakin M52B28:n kohdalla taisi olla niin, että jompi kumpi koneen omista nokista vaihtaa paikkaa ja toiseksi nokaksi otetaan US-M3:n toinen nokka? (En koskaan muista kumpi ja kumpi
)
tuolla tallissa olis yks m50b25 kone lojumassa. hmmm.
Last edited by bmwbmw; 01-12-2006, 10:41.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
Onko tietoa mahtaako pelittää nikasil-sylintereille mitoitetut männät rautalohkossa?Originally posted by jannmann View PostPistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Väännöllähän sitä autot liikkuuOriginally posted by jannmann View PostPistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?
Tilaat noi sakuista uutena
akseli n. 700e
männät n. 700e
nokat n. 1000e
tilkkeet n. 500e
jakopään kamat n. 300e
Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
veivit käytettynä n. 300e
Ebaysta varmasti sais nuo kaikki osat ja varmasti paljon halvemmalla. Pitää sanoa hovitilaajalle et rupee katselemaan noita. Nokkia oli ainakin myynnissä alle 200 eurolla kun niitä joskus katseltiin.
Mites tuo ketju? Kannattaako sitä ruveta vaihtelemaan vai laittaako uusiks vain sitten jos se on kulunut/venynyt?
Pyroz: Se oli niin et us mallin imunokka ja tuo nykyinen imunokka pakonokaks.Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
Väännöllähän sitä autot liikkuuOriginally posted by jannmann View PostPistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?
Tilaat noi sakuista uutena
akseli n. 700e
männät n. 700e
nokat n. 1000e
tilkkeet n. 500e
jakopään kamat n. 300e
Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
veivit käytettynä n. 300e
Ebaysta varmasti sais nuo kaikki osat ja varmasti paljon halvemmalla. Pitää sanoa hovitilaajalle et rupee katselemaan noita. Nokkia oli ainakin myynnissä alle 200 eurolla kun niitä joskus katseltiin.
Mites tuo ketju? Kannattaako sitä ruveta vaihtelemaan vai laittaako uusiks vain sitten jos se on kulunut/venynyt?
Pyroz: Se oli niin et us mallin imunokka ja tuo nykyinen imunokka pakonokaks.
Mihinkäs kokoon tuo lohko täytyy porata noita b30 mäntiä käytettäessä?Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
Jos jostain syystä eri materiaalista tehdyille lohkoille on erilaiset männät. Näin perstuntumalta lähtisin etsimään syytä välyksestä, lämpölaajenemisesta tai mahdollisista pinnoitteista.Originally posted by Racink View PostMiksei toimisi?Renkaat valurauta lohkoisesta varmuuden vuoksi, tiedä sitten onko niissäkään eroja...- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
mites stroukkaus 2.8:ksi hyväksi käyttäen m52b28:a?
tuossa esimerkki:
e36 325 coupe ///M-Technic
e46 330dA Touring "///M-Sport"
Comment
-
Mieli tekis enemmän kerralla kun konetta jokatapauksessa ruvetaan tekemään.Originally posted by ///Mikki View Postmites stroukkaus 2.8:ksi hyväksi käyttäen m52b28:a?
tuossa esimerkki:
http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e36Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
Männät/sylinterihalkaisijat ovat ainakin M52B28 ja M20B25 moottorissa prikulleen samat, eli välys on sama.JOku "teflon" pinnoite noissa M52:sen männissä näyttää silmämääräisesti katsottuna olevan mutta tuskin se kiinni hitsaa valurautaan, myydänhän noita teflon pinnoitteisia mäntiä ihan rautamoottoreihinkin.Originally posted by Calypsocoupe View PostJos jostain syystä eri materiaalista tehdyille lohkoille on erilaiset männät. Näin perstuntumalta lähtisin etsimään syytä välyksestä, lämpölaajenemisesta tai mahdollisista pinnoitteista.Last edited by Racink; 01-12-2006, 16:51.
Comment
-
Pitää paikkansa, tosin ETK tarjoaa M52B28:iin kolmea eri mäntä-vaihtoehtoa riippuen lohkon materiaalista. Ehkä suunnittelijoilla on ollut vaan tylsää. No, anyway kysymykseni koski tuota mainittua M54B30 mäntää, joka on 83,995 muiden 83,980:n sijaan. Kun poraus on 84,000 ja minimi sallittu välys 0,01 niin voihan sitä kokeilla, voi se toimiakkin :-DOriginally posted by Racink View PostMännät/sylinterihalkaisijat ovat ainakin M52B28 ja M20B25 moottorissa prikulleen samat, eli välys on sama.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Eihän siinä mene hukkaan kuin yksi m50b25 lohkoOriginally posted by Calypsocoupe View PostPitää paikkansa, tosin ETK tarjoaa M52B28:iin kolmea eri mäntä-vaihtoehtoa riippuen lohkon materiaalista. Ehkä suunnittelijoilla on ollut vaan tylsää. No, anyway kysymykseni koski tuota mainittua M54B30 mäntää, joka on 83,995 muiden 83,980:n sijaan. Kun poraus on 84,000 ja minimi sallittu välys 0,01 niin voihan sitä kokeilla, voi se toimiakkin :-D
Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
Itse en kirjoista nuita mittoja katsonut vaan mittaamalla,molemmissa moottoreissa sylinterit oli tasan 84.00 ja männät 83.95 eli 5 satkua pienempi mäntä jolloin välys on 0.025Originally posted by Calypsocoupe View PostPitää paikkansa, tosin ETK tarjoaa M52B28:iin kolmea eri mäntä-vaihtoehtoa riippuen lohkon materiaalista. Ehkä suunnittelijoilla on ollut vaan tylsää. No, anyway kysymykseni koski tuota mainittua M54B30 mäntää, joka on 83,995 muiden 83,980:n sijaan. Kun poraus on 84,000 ja minimi sallittu välys 0,01 niin voihan sitä kokeilla, voi se toimiakkin :-D
Comment
-
No itseasiassa ei se lohko välttämättä ole romuttamoon valmis jos systeemi leikkaa kiinni, vaan ne männät enemmin. Mutta M54B30 mäntiä saa näemmä 0,25 ylikoossa jos haluaa porautella eli välyksen osalta löytyi ratkaisu.Originally posted by xtc View PostEihän siinä mene hukkaan kuin yksi m50b25 lohko
- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
Comment