Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    Originally posted by Tonton View Post
    jos nää on odotukset niin kyllä laitat aivan turhaan sitä rahaa menemään tässä lainaus eräästä topicista
    edit: täältä:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70801&page=1

    "mulle tuli dynosta lukemat 163,5kW ja 282nm"
    m50b25+chippi
    oli muistaakseni lappukin näkyvillä
    chippi 65€
    tuskin saat noita b28 hilkkeitä tohon hintaan
    siitä autosta ei tainnu vieläkään selvitä mitä palikkaa on sisällä... ei sentää ihan jokaisesta M50b25:sta lastulla tollasia lukemia oteta.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      No tiiä sit millä Karala kaliproi penkkiään... puheiden mukaan uusilla autoilla... kuinka toden mukaisia ne tehot sitten on:think:think:think Koneen päästä vai pyöriltä:think
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • #BMW#
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 488
        • Espoo

        Voin laittaa käyppyrää esille jos olis skanneri. (jos joku seinäjokinen bemaristi vois jeesata?)
        E38 pre 740i 4.4l Manual

        Comment

        • quisma
          BTCF Member
          • May 2005
          • 381
          • Toijala

          En itsekään usko näiden taikalastujen huimiin vaikutuksiin sekuntiakaan.Ehkä sen 5-10hv jollakin kierrosalueella voi saada (vakio ohjelmaan verrattuna) puristettua lisää. "Nothing can beat cubic inches" on ennemminkin lause, johon vaparivirityksessä lähtisin uskomaan. :think
          e46 325ci cabrio m-sport2

          Ex: e46 320da touring -04
          e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
          e39 528ia -96
          e34 525i -92
          e30 320i touring -88
          e36 328i coupe -97
          e36 325i -91

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Tonton View Post
            jos nää on odotukset niin kyllä laitat aivan turhaan sitä rahaa menemään tässä lainaus eräästä topicista
            edit: täältä:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70801&page=1

            "mulle tuli dynosta lukemat 163,5kW ja 282nm"
            m50b25+chippi
            oli muistaakseni lappukin näkyvillä
            chippi 65€
            tuskin saat noita b28 hilkkeitä tohon hintaan
            Tostakin tulisi parempi selvyys jos edes joskus nämä autojensa "virittelijät" jaksaisivat käydä samassa penkissä, ennen ja jälkeen virityksen. Mielellään vielä eri muutosten välissäkin. Tulee kokonaiskuva mitä mikäkin palikka vaikuttaa...
            Toi yllä oleva on joka tapauksessa paskaa. +30hv lastulla vai??
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              no nii no nii. rauhotutaan taas.
              nii noi sporttiauton kaverit ei osaa hommaansa koska ei ole ns. bmw miehiä ???
              tuolla kuitenkin penkitettiin muutama muukin auto samana päivänä eikä niissä kaikissa ollut 30hv ylimääräistä

              no kuitenkin jos tosta on kuitenkin edes 10hv tullu jonnekkin kierros alueelle niin siinä on kuta kuinkin silti parempi hv/€/vaiva

              toki vituttaa, iteekin vituttais mut ei tarvi tukkaa repiä jos vaikka joku saisikin vitusti pienemmäällä vaivalla ja pienempään rahaan "samat" tehot kuin ite.
              henkilö kohtaisesti en kuitekaan tyydy/tyytyisi sijoittamaan "huomaamattomiin" 10-30hv eroihin omissa projekteissani.

              tämä tästä.
              miksi tyytyä tälläsessä stroukkauksessa 2.8 miksi ei suoraan 3.0 niinkuin o-peksin ac. eikö siinäkin pohjana ollut m50b25
              juu ja en tie "tästäkään" mitään kunhan kysyin
              Last edited by Tonton; 27-02-2008, 15:59.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Mielenkiintoinen laskutapa.

                Kyllä tuolla sporttiauton penkissä on käynyt muitakin vehkeitä mistä on mitattu aika outoja lukuja, vakiosta M50B25 tuollaisia tehoja ei kuitenkaan irtoa ja piste. Huipputehoa lastulla ei saa kun se ei ole mahdollista, sytkäennakoiden kiristäminen ei paranna huipputehoa (kun ne on vakionakin jo mahdollista saada optimiin) ja rikkaammalle sitä ei juuri saa säädettyä. Joten ihan hattiwatteja on nuo 163,5kw. Ja 2.8 konversiosta tulee kyllä enemmän kuin 10hp.


                3.0 konversio vaatii paljon kalliimpia ja harvinaisempia osia.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Kuppila
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 47

                  Mitäköhän harinen pyytää pelkästä penkityksestä? Pitäis tässä kevään mittaan alotella m50b25vanos koneen stroukkaus. Jos vaikka käyttäs ennen ja jälkeen penkissä ni olis sitten vähän käyriä ja käppyröitä joita vois vertailla keskenään.
                  Seuraa projektipäivityksiä Facebookissa

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by Kuppila View Post
                    Mitäköhän harinen pyytää pelkästä penkityksestä? Pitäis tässä kevään mittaan alotella m50b25vanos koneen stroukkaus. Jos vaikka käyttäs ennen ja jälkeen penkissä ni olis sitten vähän käyriä ja käppyröitä joita vois vertailla keskenään.
                    riippuu varmaan vähän kiireistä... voi olla, että ei ala pelkkää penkitystä aina edes tekemään muutaman kympin takia? :think
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Laakeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 981
                      • Rovaniemi

                      Pahoittelen että herättelen vanhaa topikkia, mutta kysymykseni koskeekin juurikin tämän topikin aihetta.

                      Elikkä, mitkä kaikki kampiakselit sopivat stroukkausmielessä M50B25 lohkoon?
                      Tahtovat olla nuo M52B28 tai M3 US kampiakselit kiven alla, joten olen miettinyt sopisiko M57D30 tms dieselin kammet tähän lohkoon mitenkään? Näitähän tuntuu olevan, kun noita läppiä on syöty vissin usiampaan otteeseen. Tuo aiemmin esitelty sakemannien linkki ei käsitelly oikeen näitä diisselin kampuroita, joten ajattelin kysyä täältä viisaammilta.
                      E34 S38B38
                      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                      2gen RAM 5.9 cummins

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by Laakeri View Post
                        Pahoittelen että herättelen vanhaa topikkia, mutta kysymykseni koskeekin juurikin tämän topikin aihetta.

                        Elikkä, mitkä kaikki kampiakselit sopivat stroukkausmielessä M50B25 lohkoon?
                        Tahtovat olla nuo M52B28 tai M3 US kampiakselit kiven alla, joten olen miettinyt sopisiko M57D30 tms dieselin kammet tähän lohkoon mitenkään? Näitähän tuntuu olevan, kun noita läppiä on syöty vissin usiampaan otteeseen. Tuo aiemmin esitelty sakemannien linkki ei käsitelly oikeen näitä diisselin kampuroita, joten ajattelin kysyä täältä viisaammilta.
                        525Tds:än kampura käy ainakin, joku oli täällä sitä käyttänytkin. Jos jollakin olisi tietoa tosiaan mitkä kaikki kampurat käy m50:iin stroukkausmielessä niin tieto olisi tervetullutta.

                        Mitenkäs nuo e36 m3:n kampurat käy tuohon m50:iin?

                        Itsellä ollut mielessä rakennella kone käyttäen M54B30 kampuraa, näitähän tuntuu saavan jo suht edullisesti

                        Comment

                        • Scyber
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 686
                          • Hyvinkää

                          Mistä noita m54b30 kampuroita saa edullisesti?
                          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                          www.napalmi.com

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Scyber View Post
                            Mistä noita m54b30 kampuroita saa edullisesti?
                            Käytettynä näkyy pyörivän n.400€ hintaluokassa, postikulut riippuu tietysti sitten mistä tilaa (saksa, jenkit, ??)

                            Uusi oli laakereineen BMW:ltä n.1000€

                            En kyllä tiedä mistä Jannmann olisi uutta saanut 700€(threadin eka sivu)

                            Comment

                            • Laakeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 981
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by Simo View Post
                              Käytettynä näkyy pyörivän n.400€ hintaluokassa, postikulut riippuu tietysti sitten mistä tilaa (saksa, jenkit, ??)

                              Uusi oli laakereineen BMW:ltä n.1000€

                              En kyllä tiedä mistä Jannmann olisi uutta saanut 700€(threadin eka sivu)
                              Minä en oo tuohon hintaan tuollasta irtokampuraa löytänyt. Mistä löysit? Tollanenhan se pitää tilata kun noin edukas on.
                              E34 S38B38
                              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                              2gen RAM 5.9 cummins

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Simo View Post
                                En kyllä tiedä mistä Jannmann olisi uutta saanut 700€(threadin eka sivu)
                                Näky olevan saksassa alkuvuoden hinnastossa hinta peräti hivenen alle 700e.
                                Tarvitaan tietysti "vaihto-osa" joksi kelpaa vaikkapa m20b20 akseli jne.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎