M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    #91
    On vanoksella. Kui niin? Ymmärrän kyllä et mäntiä pitäis sorvata jos käyttää b28 kiertokankia? Vai oonko ihan hakoteillä?
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #92
      Tuskin, taisit sanoa nyt vaan väärin tossa, eli nimenomaan B28 kangilla ei tarvitse sorvata. M52B28 kanget on 135mm, M50B25 135mm, M50B25TU 140mm. Pidennät iskua 9mm ja lyhennät kankea 5mm, joten mäntä jää 0,5mm alemmaksi kuin vakiona. Mekaanista osumavaaraa kannen kanssa ei ole, puristussuhde kannattaa kuitenkin laskea kun se vakionakin on jo 10,5 ja nyt luultavasti aika lailla suurempi, hatusta heitettynä.

      Vanoksella vai ei kysymys siis siksi, että männät on erilaiset puristuskorkeudeltaan.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • quisma
        BTCF Member
        • May 2005
        • 381
        • Toijala

        #93
        m50(ilman vanosta) stroukkaus -&gt; 2.8

        Tämmönen projekti olisi tarkotus toteuttaa kevään aikana. Osittain ihan mielenkiinnon ja kokeilunhalun takia, mutta myös pienen voimanlisäyksen toivossa.

        Ilmeisesti yksinkertaisin tapa toteuttaa 2,8 iskutilavuus sopivalla puristussuhteella olisi m52b28 kampura + m52b28 männät + m50b25 135mm veivit -> Puristussuhde 10,2:1. Tässä (ilmeisesti) ongelmana on alumiinilohkoisen m52-koneen mäntien sopivuus m50 valurautalohkoon. Kommentteja tähän?

        Toinen yhdistelmä olisi m52b28 kampura + m20-koneen 130mm kanget + m50 männät (ei vanos) -> puristussuhde 10,6:1 Tämä vaikuttaa ainakin paperilla parhaalta vaihtoehdolta.

        Kolmas vaihtoehto olisi m52b28 koneen kampura + m50b25 135mm veivit + m50b25 vanos männät. Tässä ilmeisesti mäntiä joutuu sorvaamaan liian isojen puristuksien takia.

        Kaikki em. vaihtoehdot ovat 84mm porauksella toteutettavia, eikä ylikokoon poraamista tarvita.

        Nyt kaivataankin asiantuntevaa tietoa aiheesta ja fiksuja ehdotuksia, ts. ei yhtäkään "osta m3" -möläytystä.



        lisätään vielä tietolähde, jota käytetty pääasiassa: http://www.behindmatrix.com/e30/foto...140/f01140.htm Osittain ymmärretty, pääosin ei. Huono saksankielen ymmärrys.
        Last edited by quisma; 24-02-2008, 11:53. Reason: tietolähde...
        e46 325ci cabrio m-sport2

        Ex: e46 320da touring -04
        e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
        e39 528ia -96
        e34 525i -92
        e30 320i touring -88
        e36 328i coupe -97
        e36 325i -91

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #94
          menee ehkä vähän tohon osastoon osta m3 mutta miks et osta b28 konetta ja laita siihen uutta sytkää sit toinen nokka vaihtoon ja kanavien muotoilu ja kiilloitus
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #95


            voisko tuosta topicista löytyä vastauksia tai sitten itse Jouman:ilta kysyä vaikka privalla?
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • quisma
              BTCF Member
              • May 2005
              • 381
              • Toijala

              #96
              Tonton: Menee "hieman" yli budjetin.
              Henri: Etusivulla näyttäsikin olevan kokoonpanossa m52b28 kampura, 135mm veivit ja CP-Pistons takomännät. Taitaa noi takomännät olla myös hyvissä hinnoissa..

              Eli pienenä tarkennuksena topicciin: Tarkotuksena kuitenkin saada edes jotenkin järkevä €/hv -suhde
              e46 325ci cabrio m-sport2

              Ex: e46 320da touring -04
              e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
              e39 528ia -96
              e34 525i -92
              e30 320i touring -88
              e36 328i coupe -97
              e36 325i -91

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #97
                Originally posted by quisma View Post
                Tonton: Menee "hieman" yli budjetin.
                Henri: Etusivulla näyttäsikin olevan kokoonpanossa m52b28 kampura, 135mm veivit ja CP-Pistons takomännät. Taitaa noi takomännät olla myös hyvissä hinnoissa..

                Eli pienenä tarkennuksena topicciin: Tarkotuksena kuitenkin saada edes jotenkin järkevä €/hv -suhde
                nii sulta vissii löyty toi m50 lohko valmiiks onhan se sit turhaa ostaa valmis b28
                ja järkevää hv/€ suhdetta ei ole kuin audi s4 lastussa ja ahtopaineen nostossa
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • ozi
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 267
                  • .

                  #98
                  Tämä aihe kiinnostaa myös itseäni..
                  No turbo shit - just real shit
                  e92 335i

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    #99
                    Ehdottomasti b28:sin kangilla, ovat myös 135mm. Ja mitä b28 mäntiin tulee niin kokemuksesta voin sanoa että hyvin toimivat valurautalohkossa. Renkaat kuitenkin vaihdoin m50b25:sen renkaisiin, jossain vuosimalleissa oli saman paksuisina kuin b28.
                    Last edited by Racink; 24-02-2008, 19:18.

                    Comment

                    • quisma
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 381
                      • Toijala

                      Onko b28:n kangissa merkittävää eroa b25 vastaaviin? Massa?
                      Kiitoksia vastauksista!
                      e46 325ci cabrio m-sport2

                      Ex: e46 320da touring -04
                      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                      e39 528ia -96
                      e34 525i -92
                      e30 320i touring -88
                      e36 328i coupe -97
                      e36 325i -91

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        Originally posted by quisma View Post
                        Onko b28:n kangissa merkittävää eroa b25 vastaaviin? Massa?
                        Jep, ei mikään älytön ero kuitenkaan, jotain ~20g:n/kpl luokkaa. Mutta ovatpahan näiden muiden kilkkeiden kanssa yhteen alunperinkin tehtaalla suunniteltu...

                        Jos taas b28 kanget tuntuu kovin kiven alla olevan niin ei niillä m50b25:sen kangillakaan varmasti metsään pahemmin mennä.
                        Last edited by Racink; 24-02-2008, 21:48.

                        Comment

                        • olaus
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 685
                          • jyväskylä

                          vähintään täytyisi vaihtaa männänrenkaat valurautalohkolle tarkoitettuihin jos
                          meinaa alulohkoisen männät laittaa jossa on pinnoitetutsylinteriseinämät..

                          Comment

                          • Hammu
                            Moderator
                            • Nov 2006
                            • 3971
                            • Nurmijärvi

                            Minäpä nyt taas huutelen tänne ihan täyttä offtopiccia.

                            Oletko maisku miettinyt kevyttä vauhtipyörää, ja niiden kaveriksi mietoja virinokkia.
                            Noilla sais helppoa "vauhtia" lisää.

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5728
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by Hammu View Post
                              Minäpä nyt taas huutelen tänne ihan täyttä offtopiccia.

                              Oletko maisku miettinyt kevyttä vauhtipyörää, ja niiden kaveriksi mietoja virinokkia.
                              Noilla sais helppoa "vauhtia" lisää.
                              itellä on e30 m50b25 ja siinä m20b20 kovavauhtis, niin on suhteellisen jännä ajaa, mutta ottaa kyllä suht herkästi kieroksia...
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • Hammu
                                Moderator
                                • Nov 2006
                                • 3971
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by jmp2002 View Post
                                itellä on e30 m50b25 ja siinä m20b20 kovavauhtis, niin on suhteellisen jännä ajaa, mutta ottaa kyllä suht herkästi kieroksia...
                                Omaan miinaan tulee jossain vaiheessa JB racingin 4kg vauhtis ja järeempi kytkin... jännä nähdä kuin vinkee on ajaa

                                Comment

                                Working...
                                X