Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #31
    Originally posted by petteriu
    Mahtaako tuollainen "kikkailu" M50 lohkolla ja S50 sisuksilla loppupeleissä kannattaa ? Tuosta on kuitenkin aika pieni matka enää koko S50B30 koneeseen, joka ei turboa kaveriksi enää tarvitsisi.

    Petteri
    Mutta meneekö s50b30 osat m50b25 moottoriin?
    Tuollaiset s50 koneen kampuran, kiertokanget ja männät saattaisin saada "edullisesti".
    Sitäpaitsi s50 moottoria ei saa laillisesti e30 koriin.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1468
      • Veikkola

      #32
      Originally posted by VNT
      Mutta meneekö s50b30 osat m50b25 moottoriin?
      Tuollaiset s50 koneen kampuran, kiertokanget ja männät saattaisin saada "edullisesti".
      Sitäpaitsi s50 moottoria ei saa laillisesti e30 koriin.
      S50 koneen saa e30:seen yhtä laillisesti kuin m50 turbon missä ripaus tehopenkityksen jälkeistä painetta. Mutta siis sen saa kuitenkin kilpiin, 3.2 litrasena 204 heppasena..

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #33
        Ei nyt ruveta tappelemaan siitä saako jonkun laillisesti vai ei.
        Eikä siitä kannattaako ostaa s50 moottori.
        M50B25 moottori sekä kaikki turbotusosat on jo ostettu.
        Kone stroukataan kolmelitraiseksi jos se m3 osilla on mahdollista, jos ei ole niin sitten pidetään kone vakiona sisältä.

        Kysymys nyt kuuluukin, saako e36 m3 3.0l kampiakselin, kiertokanget ja männät m50b25 lohkoon porammalla lohkon 2mm isommaksi? Onko tälle jotain estettä, erikokoinen kampiakseli, lohko ei kestä porausta tai jotain muuta..?
        Kertokaa te jotka tiedätte!
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #34
          Originally posted by f1zz
          Mutta siis sen saa kuitenkin kilpiin, 3.2 litrasena 204 heppasena..
          Onko nykyään vakio koneen kuristaminen laillista??
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #35
            [offtopic]Nyt jatketaan pilkunnussimista, 3.375l ja 230hp sais E30:seen, jospa siihen S50:seen heittäis hestecin / megaruutan / vastaavan ja penkittää siitä sen 230hp niin eikö se olisi silloin laillinen?[/offtopic]

            Itse aiheesta en pahemmin tiedä, mitä nyt kaverin kansi irrallaan olevaa M50:stä kattelin niin ei siinä nyt liikoja pyttyjen välissä ollut.. Ja mutulla heittäisin että S50 kampura menis M50:seen kun se M20:seenkin menee (tai ainakin kaukaiset muistikuvat kertoo että ireland-engineering toimittaa E36 M3 kampuraa M20 stroukkauskitissään..)
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1468
              • Veikkola

              #36
              Originally posted by jmp2002
              Onko nykyään vakio koneen kuristaminen laillista??
              Ei valitettavasti,
              mutta rakentamalla m50 moottorilohkoon täydellinen s50 kone ja ympätä turbot ja remmit vielä lisäksi.
              Käytännössä tässä ei ole mitään laitonta jos tehoa on oikeasti aina 204hv.

              Sama onnistuu m30/s38:lle..

              Töitähän se vähän tietysti vaatii, mutta tämähän on vain harrastus

              Jonskulle: Niin moottorin tehon alentaminen ei auta vaan teho katsotaan alkuperäisestä moottorista. Eli jos ymppäät hi-po osia m50 lohkoon niin alkup. teho on 192.. jnejne

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #37
                Noniin nyt nopeasti faktatietoa?!?

                1. Sopiiko euroopan version m3 3.0 e36 kampiakseli, kiertokanget, männät m50b25 moottoriin?
                2. Voiko m50b25 lohkoa porata n. 2mm isommaksi kokoon 86mm?
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • FroZ
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 298
                  • jkl

                  #38


                  myy ainakin m50 stroker sarjoja 3.2 litraan asti...

                  Comment

                  • Patrolli
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 552
                    • Kempester

                    #39
                    Originally posted by Jonsku
                    Ja mutulla heittäisin että S50 kampura menis M50:seen kun se M20:seenkin menee (tai ainakin kaukaiset muistikuvat kertoo että ireland-engineering toimittaa E36 M3 kampuraa M20 stroukkauskitissään..)
                    OT: Onko jollakin tietoa että meneekö tuo E36 M3:n kampura M20:n?
                    projekten:
                    3xxTTiX e30 2d 6gang
                    316 e30 2d ”kaljan auto”

                    Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                    Corsa A 1.2ässä
                    trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                    TRX300 "Big Red"
                    nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                    "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                    Comment

                    • Jukka81
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 1176

                      #40
                      selvisikö se nyt että pystyykö alumiinilohkoisen M52B28:n mäntiä käyttämään valurautalohkossa?

                      ei tuo saksa oikeen taivu, jos siitä tuossa VNT:n postaamassa saksankielisessä tekstissä oli kyse...?
                      -E30 325i M-TechII Turbo
                      -E39 528iA M-Sport
                      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        #41
                        Originally posted by f1zz
                        Ei valitettavasti,
                        mutta rakentamalla m50 moottorilohkoon täydellinen s50 kone ja ympätä turbot ja remmit vielä lisäksi.
                        Käytännössä tässä ei ole mitään laitonta jos tehoa on oikeasti aina 204hv.

                        Sama onnistuu m30/s38:lle..

                        Töitähän se vähän tietysti vaatii, mutta tämähän on vain harrastus

                        Jonskulle: Niin moottorin tehon alentaminen ei auta vaan teho katsotaan alkuperäisestä moottorista. Eli jos ymppäät hi-po osia m50 lohkoon niin alkup. teho on 192.. jnejne
                        vahan ampuu jukan topikista ohi mut jos suuttuu niin soittelee......

                        laillista ja lailista......
                        itselläni on kylläkin väärän merkkinen mutta kuitenki korin vakio tehot ovat 105hv ja siihen saa 20% säännöllä laittaan 128.1hv mutta ku kone jonka turbotin niin lähtö tehot ovat vaparina 146hv eli liian suuret... mutta teho penkki lappuilla turbotettuna koneesta saatiin kuin saatiinki 126.4hv ja laillinen katupeli.... käsi keskellä kämmentä ja tytöt tykkää....

                        kaikki on laillista jos haluaa........
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2069
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #42
                          Jukka81:lle
                          Juu ei käy. Mun saksalla siinä puhutaan jotain mäntien erilaisista lämpölaajentumisista.
                          Last edited by Tzeimi; 01-12-2005, 16:22.
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2069
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by 2bar..ahhh
                            vahan ampuu jukan topikista ohi mut jos suuttuu niin soittelee......

                            laillista ja lailista......
                            itselläni on kylläkin väärän merkkinen mutta kuitenki korin vakio tehot ovat 105hv ja siihen saa 20% säännöllä laittaan 128.1hv mutta ku kone jonka turbotin niin lähtö tehot ovat vaparina 146hv eli liian suuret... mutta teho penkki lappuilla turbotettuna koneesta saatiin kuin saatiinki 126.4hv ja laillinen katupeli.... käsi keskellä kämmentä ja tytöt tykkää....

                            kaikki on laillista jos haluaa........
                            Joskus muinon oli katsatussetien kanssa asiasta puhetta...
                            Lyhyesti juttu meni niin, että alkup. koneen teho on mita valmistaja sanoo mutta jos itse vaihtaa mäntiä, nokkaa yms. ei kone ole enää alkup. vaan ko. henkilön valmistama ja hän ilmoittaa moottorin tehot (eli esittää dynokupongit)
                            Tämän pitäisi päteä myös muuttuneeseen tyhjäkäytiarvoon! (ja siis myös siihen millä kierroksilla esim. päästöt mitataan - minun logiikallani)

                            Tämä oli tilanne joskus 10 vuotta sitten... Pitäs varmaan kaivella mitä määräyksista tämäpänä löytyy.
                            Sori ot
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • xtc
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 2908
                              • Heinävesi<->Kuopio

                              #44
                              stroukkaus m50b25

                              Kun tämä m50b25 on todettu liian hengettömäksi liikuttamaan painavaa avoa automaattilootalla, pitää ruveta miettimään millä se saatais liikkumaan paremmin.

                              No tuossa syksyllä rupes koneesta tulemaan sillon tällön vähän öljynhajua kabiiniin kun oli kunnolla polettanut ja pysähtyi liikennevaloihin.. Silloin tuli päätös tuosta koneen remppaamisesta talven aikana. Tiistaina ois nyt tarkotus ruveta purkamaan tuota konetta/laatikkoa pois tuolta ahtaasta konehuoneesta.

                              Eli nyt niihin kysymyksiin mihin joku varmasti tietää vastauksia. Eli miltä kuulostais tämmönen yhdistelmä:
                              -m21:sen kampiakseli hiukan muutettuna pitäis sopia m50 ja tilavuus sen jälkeen 2.7?
                              -Sylintereiden poraus. Mihin kokoon ja mitkä männät? Oon käsittänyt että wisecoltakin sais ihan mittatilaus mäntiä.
                              -kansi jypylään laitettavaks
                              -läppärungot. Ebaysta mutta mitkä? S50B30?
                              -peltipakosarja, katit pois ja koko putkisto uusiks
                              -Karalalle säätöön.

                              Loppuen lopuksi ei aivan älyttömän hintaista ja "helppo" tehdä kun kone on irrallaan ja muutakin remonttia pitää tehdä..

                              Nyt vaan vinkkejä tuosta porauksesta, läppärungoista jne... Tiistaina tulee sitten projektit osioon juttua ja kuvia koneen irrotiuksesta jne..
                              Pommit:
                              BMW 325 cäbi HooCee optik
                              Audee Q7
                              Vivaro
                              2xFL6

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #45
                                Pistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?

                                Tilaat noi sakuista uutena
                                akseli n. 700e
                                männät n. 700e
                                nokat n. 1000e
                                tilkkeet n. 500e
                                jakopään kamat n. 300e

                                Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
                                veivit käytettynä n. 300e
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎