Mahtaako tuollainen "kikkailu" M50 lohkolla ja S50 sisuksilla loppupeleissä kannattaa ? Tuosta on kuitenkin aika pieni matka enää koko S50B30 koneeseen, joka ei turboa kaveriksi enää tarvitsisi.
Petteri
Mutta meneekö s50b30 osat m50b25 moottoriin?
Tuollaiset s50 koneen kampuran, kiertokanget ja männät saattaisin saada "edullisesti".
Sitäpaitsi s50 moottoria ei saa laillisesti e30 koriin.
Mutta meneekö s50b30 osat m50b25 moottoriin?
Tuollaiset s50 koneen kampuran, kiertokanget ja männät saattaisin saada "edullisesti".
Sitäpaitsi s50 moottoria ei saa laillisesti e30 koriin.
S50 koneen saa e30:seen yhtä laillisesti kuin m50 turbon missä ripaus tehopenkityksen jälkeistä painetta. Mutta siis sen saa kuitenkin kilpiin, 3.2 litrasena 204 heppasena..
Ei nyt ruveta tappelemaan siitä saako jonkun laillisesti vai ei.
Eikä siitä kannattaako ostaa s50 moottori.
M50B25 moottori sekä kaikki turbotusosat on jo ostettu.
Kone stroukataan kolmelitraiseksi jos se m3 osilla on mahdollista, jos ei ole niin sitten pidetään kone vakiona sisältä.
Kysymys nyt kuuluukin, saako e36 m3 3.0l kampiakselin, kiertokanget ja männät m50b25 lohkoon porammalla lohkon 2mm isommaksi? Onko tälle jotain estettä, erikokoinen kampiakseli, lohko ei kestä porausta tai jotain muuta..?
Kertokaa te jotka tiedätte!
[offtopic]Nyt jatketaan pilkunnussimista, 3.375l ja 230hp sais E30:seen, jospa siihen S50:seen heittäis hestecin / megaruutan / vastaavan ja penkittää siitä sen 230hp niin eikö se olisi silloin laillinen?[/offtopic]
Itse aiheesta en pahemmin tiedä, mitä nyt kaverin kansi irrallaan olevaa M50:stä kattelin niin ei siinä nyt liikoja pyttyjen välissä ollut.. Ja mutulla heittäisin että S50 kampura menis M50:seen kun se M20:seenkin menee (tai ainakin kaukaiset muistikuvat kertoo että ireland-engineering toimittaa E36 M3 kampuraa M20 stroukkauskitissään..)
Onko nykyään vakio koneen kuristaminen laillista??
Ei valitettavasti,
mutta rakentamalla m50 moottorilohkoon täydellinen s50 kone ja ympätä turbot ja remmit vielä lisäksi.
Käytännössä tässä ei ole mitään laitonta jos tehoa on oikeasti aina 204hv.
Sama onnistuu m30/s38:lle..
Töitähän se vähän tietysti vaatii, mutta tämähän on vain harrastus
Jonskulle: Niin moottorin tehon alentaminen ei auta vaan teho katsotaan alkuperäisestä moottorista. Eli jos ymppäät hi-po osia m50 lohkoon niin alkup. teho on 192.. jnejne
Ja mutulla heittäisin että S50 kampura menis M50:seen kun se M20:seenkin menee (tai ainakin kaukaiset muistikuvat kertoo että ireland-engineering toimittaa E36 M3 kampuraa M20 stroukkauskitissään..)
OT: Onko jollakin tietoa että meneekö tuo E36 M3:n kampura M20:n?
Ei valitettavasti,
mutta rakentamalla m50 moottorilohkoon täydellinen s50 kone ja ympätä turbot ja remmit vielä lisäksi.
Käytännössä tässä ei ole mitään laitonta jos tehoa on oikeasti aina 204hv.
Sama onnistuu m30/s38:lle..
Töitähän se vähän tietysti vaatii, mutta tämähän on vain harrastus
Jonskulle: Niin moottorin tehon alentaminen ei auta vaan teho katsotaan alkuperäisestä moottorista. Eli jos ymppäät hi-po osia m50 lohkoon niin alkup. teho on 192.. jnejne
vahan ampuu jukan topikista ohi mut jos suuttuu niin soittelee......
laillista ja lailista......
itselläni on kylläkin väärän merkkinen mutta kuitenki korin vakio tehot ovat 105hv ja siihen saa 20% säännöllä laittaan 128.1hv mutta ku kone jonka turbotin niin lähtö tehot ovat vaparina 146hv eli liian suuret... mutta teho penkki lappuilla turbotettuna koneesta saatiin kuin saatiinki 126.4hv ja laillinen katupeli.... käsi keskellä kämmentä ja tytöt tykkää....
vahan ampuu jukan topikista ohi mut jos suuttuu niin soittelee......
laillista ja lailista......
itselläni on kylläkin väärän merkkinen mutta kuitenki korin vakio tehot ovat 105hv ja siihen saa 20% säännöllä laittaan 128.1hv mutta ku kone jonka turbotin niin lähtö tehot ovat vaparina 146hv eli liian suuret... mutta teho penkki lappuilla turbotettuna koneesta saatiin kuin saatiinki 126.4hv ja laillinen katupeli.... käsi keskellä kämmentä ja tytöt tykkää....
kaikki on laillista jos haluaa........
Joskus muinon oli katsatussetien kanssa asiasta puhetta...
Lyhyesti juttu meni niin, että alkup. koneen teho on mita valmistaja sanoo mutta jos itse vaihtaa mäntiä, nokkaa yms. ei kone ole enää alkup. vaan ko. henkilön valmistama ja hän ilmoittaa moottorin tehot (eli esittää dynokupongit)
Tämän pitäisi päteä myös muuttuneeseen tyhjäkäytiarvoon! (ja siis myös siihen millä kierroksilla esim. päästöt mitataan - minun logiikallani)
Tämä oli tilanne joskus 10 vuotta sitten... Pitäs varmaan kaivella mitä määräyksista tämäpänä löytyy.
Sori ot
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Kun tämä m50b25 on todettu liian hengettömäksi liikuttamaan painavaa avoa automaattilootalla, pitää ruveta miettimään millä se saatais liikkumaan paremmin.
No tuossa syksyllä rupes koneesta tulemaan sillon tällön vähän öljynhajua kabiiniin kun oli kunnolla polettanut ja pysähtyi liikennevaloihin.. Silloin tuli päätös tuosta koneen remppaamisesta talven aikana. Tiistaina ois nyt tarkotus ruveta purkamaan tuota konetta/laatikkoa pois tuolta ahtaasta konehuoneesta.
Eli nyt niihin kysymyksiin mihin joku varmasti tietää vastauksia. Eli miltä kuulostais tämmönen yhdistelmä:
-m21:sen kampiakseli hiukan muutettuna pitäis sopia m50 ja tilavuus sen jälkeen 2.7?
-Sylintereiden poraus. Mihin kokoon ja mitkä männät? Oon käsittänyt että wisecoltakin sais ihan mittatilaus mäntiä.
-kansi jypylään laitettavaks
-läppärungot. Ebaysta mutta mitkä? S50B30?
-peltipakosarja, katit pois ja koko putkisto uusiks
-Karalalle säätöön.
Loppuen lopuksi ei aivan älyttömän hintaista ja "helppo" tehdä kun kone on irrallaan ja muutakin remonttia pitää tehdä..
Nyt vaan vinkkejä tuosta porauksesta, läppärungoista jne... Tiistaina tulee sitten projektit osioon juttua ja kuvia koneen irrotiuksesta jne..
Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Pistä m54b30 akseli ja veivit ja männät, saat kolmelitraa vääntävää voimaa. Sopii ainakin tomaatin kumppaniksi. Jos teet koneesta liian ylävireisen, aiheutat sille tomaatille murheita. Unohdat ne läppärungot ja wisecot. Haet koneen osat bmw:ltä ja kynit kannen ja pistät sinne jenkkin e36 M3 3,0 version nokat ja annat muun olla vakiona. Säädät karalalla boxin, niin jo luulis olevan sellaset 230hv ja +300nm. Tosta kun ei puhu leimalla niin koskaan ei kukaan huomaa mitään, toisin kuin jos vedät katit metsään. Auto kun kuitenkin on vähäpäästöinen....?
Tilaat noi sakuista uutena
akseli n. 700e
männät n. 700e
nokat n. 1000e
tilkkeet n. 500e
jakopään kamat n. 300e
Veivit taas löytyy varmaan suomesta jos sun koneessa olevat ei sovi, kun en tiedä koneesi vuosimallia(osassa on samanmittaiset veivit kun m54b30 koneessa)
veivit käytettynä n. 300e
Comment