M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 272
    • Seinäjoki/Lapua

    Originally posted by jannmann View Post
    Tyhmäkin tajuaa, että tolla annetulla hinnalla ei taatusti ole mitään käsittelyä.
    Ja yleisesti ottaen BMW:n nokat on niin laadukasta materiaalia, ettei mitään käsittelyä tarvita. 500tkm ajettu m54 kone, etkä pysty mittaamaan onko nokka kulunut. Paljonko ajat sun virikoneellla? 100-300tkm?
    Mulle tuli m50 hiotutnokat kappaleelta 160€ sis. fosfanoinnin. Yleisesti ottaen melkeen kaikki jotka noita nokkia hio rintakarista lähtien käsittelee noi nokat oli ne mitä materiaalia tahansa.
    Sen tiedänkin bemarin nokka-akselit on laadukasta materiaalia. Tuline millaseen koneeseen tahansa hyvä ne olis silti käsitellä, Edes fosfanoida.

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3428
      • Kotka

      Antti Karppinen kirjoitti 18.02.2016 12:45:

      Hei, kiitoksia näistä tiedoista. Hintahan vaikuttaa ihan soveliaalta.
      Kahta asiaa kysyisin vielä. Teettekö nokille jonkinlaisen pinnoituksen
      hionnan jälkeen? Minkä verran uskoisit moottorin luonteeseen
      vaikuttavan, jos myös pakonokan hioisi samaan profiiliin?

      moi.bmw nokka-akselit on chilled-castia joille ei tehdä hionnan jälkeen pinnoitusta(ei autonvalmistajakaan ole niitä pinta-/lämpökäsitellyt mitenkään).jos myös pakoprofiili hiotaan,niin tehon nousu tapahtuu vetoalueen yläpäähän.alakierroksilla vaikutus vähäisempi.vakio m52 on luonteeltaan sellainen että 5500-6000 jälkeen moottorissa ei enään tapahdu "mitään".tarjoamillani profiileilla moottori vetää aina n.7000 asti.tehon lisäys 25-30hp mutta yhtä tärkeää on myös moottorin luonteen muutos.varsinkin kun suurennat iskutilavuutta niin ilma loppuu moottorista vielä aikaisemmin (rpm) kuin 2.5l moottorista.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 272
        • Seinäjoki/Lapua

        Hyvä että tuli sekin asia sitten lopullisesti ratkaistua

        Voisihan tuonne tuon nv imunokan lähettää ja imupuolella ostaa cat:in nokan :think

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3428
          • Kotka

          Originally posted by Busch View Post
          Hyvä että tuli sekin asia sitten lopullisesti ratkaistua

          Voisihan tuonne tuon nv imunokan lähettää ja imupuolella ostaa cat:in nokan :think
          Taidan itse hiotuttaa imu- ja pakonokan.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1009
            • Vaasa

            Muistutetaan tännekin että s52b32 imunokka on uutena halvempi kuin nuo viripajojen tekeleet. 350€ pielmeierillä.
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Originally posted by Busch View Post
              Mulle tuli m50 hiotutnokat kappaleelta 160€ sis. fosfanoinnin. Yleisesti ottaen melkeen kaikki jotka noita nokkia hio rintakarista lähtien käsittelee noi nokat oli ne mitä materiaalia tahansa.
              Sen tiedänkin bemarin nokka-akselit on laadukasta materiaalia. Tuline millaseen koneeseen tahansa hyvä ne olis silti käsitellä, Edes fosfanoida.
              Ainakin japsikoneissa aikanaan alkuperäinen nokan nitraus on sen verran syvälle että hionnan jälkeenkin nokan käsittely on alkuperäinen nitraus. Fosfatointihan ei nokan kestävyyteen kait vaikuta mitään, tarjonnee suojan ruostumista vastaan varastoitaessa ja mahdollisesti parantaa voitelua ensikäynnistyksellä. Mulla hiotuissa nokissa ei ole ollut mitään ongelmia kestävyyden suhteen oli ne fosfatoitu tai ei hionnan jälkeen.

              Ohuen nitrauksen omaavat nokathan vaativat hionnan jälkeen uuden nitrauksen mutta ainakin jossain vaiheessa koneistamojen kanta oli em. nokka-akseleihin monesti että ei hiota.

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by JIPSKI View Post
                Muistutetaan tännekin että s52b32 imunokka on uutena halvempi kuin nuo viripajojen tekeleet. 350€ pielmeierillä.
                Kuin täälä nyt nokista ja hinnoista ihmetellään..
                Omasta mielestä 350€ "vakio" nokasta on ihan v***n paljon
                Jos kerta vakio nokasta saa hiottua jopa paremman 200€ hintaan, eli kaksi nokkaa saa hiottua lähes ton yhen uuden hinnalla.
                Ja sitte kuin ottaa huomioon että esim. enem ja ppf myy kunnon bolt-on virinokkia 1000€/pari eli 500€/kpl..
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11202
                  • Oulu

                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Kuin täälä nyt nokista ja hinnoista ihmetellään..
                  Omasta mielestä 350€ "vakio" nokasta on ihan v***n paljon
                  Jos kerta vakio nokasta saa hiottua jopa paremman 200€ hintaan, eli kaksi nokkaa saa hiottua lähes ton yhen uuden hinnalla.
                  Ja sitte kuin ottaa huomioon että esim. enem ja ppf myy kunnon bolt-on virinokkia 1000€/pari eli 500€/kpl..
                  Niinkuin sanoin jo, niin vakio nokasta ei saa kuin 240 asteisen hiottua niin että se on bolt-on. s52b32 nokka on 252 astetta ja bolt-on myöskin. Toki vakio nokasta voi hioa jämymmänkin, mut se ei ole enään bolt-on. Toki tuo s52 nokallakaan ei vielä kuuhun mennä kunnon virikoneessa, mut se pelaa vielä käyttöpelissä oikein hyvin.
                  Last edited by Pazi88; 20-02-2016, 14:53.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Busch
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 272
                    • Seinäjoki/Lapua

                    Originally posted by naukkis View Post
                    Ainakin japsikoneissa aikanaan alkuperäinen nokan nitraus on sen verran syvälle että hionnan jälkeenkin nokan käsittely on alkuperäinen nitraus. Fosfatointihan ei nokan kestävyyteen kait vaikuta mitään, tarjonnee suojan ruostumista vastaan varastoitaessa ja mahdollisesti parantaa voitelua ensikäynnistyksellä. Mulla hiotuissa nokissa ei ole ollut mitään ongelmia kestävyyden suhteen oli ne fosfatoitu tai ei hionnan jälkeen.

                    Ohuen nitrauksen omaavat nokathan vaativat hionnan jälkeen uuden nitrauksen mutta ainakin jossain vaiheessa koneistamojen kanta oli em. nokka-akseleihin monesti että ei hiota.
                    Ymmärtääkseni toi fosfanointi auttaa öljykalvon pysymistä nokan ympärillä, pienentää kitkaa ja auttaa ensikäynnistyksessä. Varmaan pitkään kostealla varastoinnissa paras. Nitraushan lujittaa pintaa mikä varmaan parasratkaisu. Mites sintraus oon kuullut sitä jonkun käyttävän myös.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Busch View Post
                      Ymmärtääkseni toi fosfanointi auttaa öljykalvon pysymistä nokan ympärillä, pienentää kitkaa ja auttaa ensikäynnistyksessä. Varmaan pitkään kostealla varastoinnissa paras. Nitraushan lujittaa pintaa mikä varmaan parasratkaisu. Mites sintraus oon kuullut sitä jonkun käyttävän myös.
                      Kyllä fosfatointi öljyttynä suojaa hyvin korroosiolta, en kyllä muista nähneeni nokka-akselia jossa nokat olisi fosfatoitu
                      Sintraus ei ole mikään käsittely, vaan valmistustapa jossa kappale tehdään jauheesta puristamalla.
                      Hiotut nokat yleensä nitrataan mikäli tarpeen.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 272
                        • Seinäjoki/Lapua

                        Googlasin kans tuota sintrausta en tiedä mistä sen sekoitin tuohon....

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Niinkuin sanoin jo, niin vakio nokasta ei saa kuin 240 asteisen hiottua niin että se on bolt-on. s52b32 nokka on 252 astetta ja bolt-on myöskin. Toki vakio nokasta voi hioa jämymmänkin, mut se ei ole enään bolt-on. Toki tuo s52 nokallakaan ei vielä kuuhun mennä kunnon virikoneessa, mut se pelaa vielä käyttöpelissä oikein hyvin.
                          Tossa aikasemmin mainitun pajaworksin sivuilta: https://asiakas.kotisivukone.com/fil...m52_33H210.pdf
                          Nämä ovat hiotut bolt-on vanos nokat 250 astetta ja 9,4mm nostolla.
                          Tulee halvemmaksi kuin ostaa s52b32 imunokka ja sitten vielä nonvanos imunokka sen lisäksi..
                          Kumpi sitten loppupeleissä parempi kombinaatio niin en osaa sanoa mutta luulisin että nämä hiotut.
                          Jos sitten jaksetaan vähän työstää nokkapukkeja niin saadaan nokkiin jo huomattavasti kireemmät speksit suunnilleen samaan rahaan, mutta sitten kannattaa jo varmaan tehdä vähän muutakin..
                          Last edited by ^Tonix^; 20-02-2016, 20:44.
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            Minulle tuo kyseinen keppipaja sanoi pystyvänsä hiomaan vakiosta non-vanos imunokasta "260 asteisen millistä milliin, mainos asteiden ollessa 295" jonka seurauksena olis nostoa 11,6mm vai 12mm joka on aika raju ottaen huomioon ettei nostolla saa pakopuolelta mitään irti enään 8mm jälkeen johtuen pienistä venttiileistä.. ja tuo oli viellä vakio hydraulisilla nostajilla...

                            Sillä vain kun koitan saada reilusti aukioloa pakopuolelle jota kansi mekaanikko suositteli.. ja tuplaimunokat onjo olemassa..
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11202
                              • Oulu

                              Originally posted by Exami View Post
                              Minulle tuo kyseinen keppipaja sanoi pystyvänsä hiomaan vakiosta non-vanos imunokasta "260 asteisen millistä milliin, mainos asteiden ollessa 295" jonka seurauksena olis nostoa 11,6mm vai 12mm joka on aika raju ottaen huomioon ettei nostolla saa pakopuolelta mitään irti enään 8mm jälkeen johtuen pienistä venttiileistä.. ja tuo oli viellä vakio hydraulisilla nostajilla...

                              Sillä vain kun koitan saada reilusti aukioloa pakopuolelle jota kansi mekaanikko suositteli.. ja tuplaimunokat onjo olemassa..
                              Olen ollut siinä ymmärryksessä, että m50 kone sallis vähän jämymmät hiomalla tehdyt nokat, mitä m52, mutta voin olla väärässäkin :think

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Irl-Racing
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1755
                                • Naantali

                                Hetken selailin ja luovutin.

                                Kelpaako mikään m50-m54 vakio mäntä 2.8 kampuran ja 140mm veivin kanssa? samalla mitä puristuksia sinne syntyy.
                                Autot
                                Bmw I8
                                Mini cooper S

                                Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                                IG: Irl_Customs

                                Comment

                                Working...
                                X