Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Ms3 ja en saa yhteyttä tunerstudiolla. Sama piuha ja tunerstudio versio kuin kahdessa muussa koneessa joita säätäjät ovat käyttäneet. Olen kolmella tietokoneella koittanut ja kaikkia mahdollisia usb portteja ja aina odflinessa. Windows xp ja 7 käyttöjärjestelmällä. Puuttuuko joku ajuri vai mikä mahtaa olla...
    Noni tuli jonkin aikaa tapeltua ja loppus jo mielenkiintokin. Nyt sain sitten tikulta viimein oikean ajurin ja samantin yhteys boksiin. On se pienestä kiinni
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11095
      • Oulu

      Originally posted by ProPioneer View Post
      E: onko jossain oikeita vastusarvoja noille bemarin vakio lämpötila antureille m52b28 koneeseen?
      Kalibroi ite ne anturit. Kolme pistettä: huoneenlämpö, kiehuva vesi ja jäinen vesi, ja syötät noista vastus arvot sinne tunerstudion kalibrointiin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • ||Nixu||
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 260
        • Joensuu

        Originally posted by Pikkuvelii View Post
        Noni tuli jonkin aikaa tapeltua ja loppus jo mielenkiintokin. Nyt sain sitten tikulta viimein oikean ajurin ja samantin yhteys boksiin. On se pienestä kiinni
        Itelki sama ongelma ku kokeilin eka kertaa yhteyttä tulostimen usb ab kaapelilla. Nyt jälkeenpäin tuli huomattua et laitehallinnasta usbi asetuksista pitäs latenssi aika laittaa pieneks, saa nähä auttaako ku ens kerran kokeilen. Kokeile jos ei vielä toimi vai alkoiko toimimaan jollain toisella ajurilla? :think
        Volvo S40 T4 -98

        ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Originally posted by ||Nixu|| View Post
          Itelki sama ongelma ku kokeilin eka kertaa yhteyttä tulostimen usb ab kaapelilla. Nyt jälkeenpäin tuli huomattua et laitehallinnasta usbi asetuksista pitäs latenssi aika laittaa pieneks, saa nähä auttaako ku ens kerran kokeilen. Kokeile jos ei vielä toimi vai alkoiko toimimaan jollain toisella ajurilla? :think
          Toimii kun on toi oikea ajuri
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • ||Nixu||
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 260
            • Joensuu

            Originally posted by Pikkuvelii View Post
            Toimii kun on toi oikea ajuri
            itellä win10, kokeilin uusimmalla ja vanhemmalla ajurilla mut ei saa yhteyttä. Virrat ja maadutukset ok. Mikä lie.

            edit. Jees toimiihan se. Piti etsiä parempi virta virtalukolta, ettei pätkäse virtoja parin sek päästä
            Last edited by ||Nixu||; 19-02-2016, 18:46.
            Volvo S40 T4 -98

            ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Laitoin stickyksi koska ensinnäkin tää on hyvä topic ja toisekseen haluun ite löytää tämän helposti .
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Pystyskö joku heittämään about arvoja joita naputella bensa ja sytkäkarttaan, sellasia joilla vois ehkä harjoitella konetta käyntiin.
                M10, 2litranen vapari. 258cc/min suuttimet. ~3,7bar bensanpaine alipaineohjattu. ~12,4 puristukset. Läppärungot imutorvilla ja plenumilla, mekaanisesti ja alipaineeella synkronoitavat. Laajakaistalambaadaohjain/näyttö löytyy. Kepin mainosasteet on 300/300. Läppärungoissa on joutokäynnin säädölle ruuvi ja sitte aattelin pujotella M40-moottorisen joutokäyntimoottoriin autoon. Sen ohjauksestakaan mulla ei oo mitään haisua.

                Siltä varalta että joku kysyy "miksi noin pienet suuttimet?".. No ne on vakiona 192-heppasessa moottorissa jossa on 3,0 bar paine. Pitäs riittää mulle ensi hätään tolla karvan korkeemmalla paineella.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • TeemuM
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 233
                  • Turku

                  Kysytääs jos täällä joku osais antaa neuvoja.
                  Olin penkissä oman remmiahdetun m50 koneen kanssa, jossa on MS3. Muuten toimii ihan hienosti, mut seossuhde heittelee aika paljon, ehkä +-0.5. Esim. jos ajoi tasakaasulla, niin mapissa ei juurikaan ollut heiluntaa, bensakartassa ei mitään ihmeellistä siinä kohdalla, mut kuitenkin afr seilasi ton +-0.5. Tyhjäkäynnillä on myös sama homma, et käy ihan kohtuu tasaista tyhjäkäyntiä, mut kuitenkin afr seilaa.
                  Mikäs tuollaista voi aiheuttaa? Rikkinäinen bensapaineensäädin? Paikallaan on vakio säädin ja painetta en ole vielä tarkistanut mittarilla.
                  Kadulla tota ei mun mielestä huomaa ajossa, penkissä oli havaittavissa ihan pientä nykimistä.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by TeemuM View Post
                    seossuhde heittelee aika paljon, ehkä +-0.5.
                    Tarkasta lambdasäädön asetukset. Tarvittaessa laittaa sen pois päältä ja seuraa sitten rauhottuuko seokset.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • TeemuM
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 233
                      • Turku

                      Lambda säätö ei ole päällä.

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by TeemuM View Post
                        Lambda säätö ei ole päällä.
                        No nytpä tarvittaisiin sitten tarkemmat speksit kokoonpanosta ja logi ois kiva. Muuten on aivan turha arvailla mahdollisia aiheuttajia.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • TeemuM
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 233
                          • Turku

                          No nytpä tarvittaisiin sitten tarkemmat speksit kokoonpanosta ja logi ois kiva. Muuten on aivan turha arvailla mahdollisia aiheuttajia.
                          Ei löytynyt koneelta oikein sopivaa logia missä toi ongelma ois näkynyt selvästi. Täytyy ottaa seuraavaksi.

                          Kone on M50 ilman vanosta+rotrex, GM:n 3barin mapilla. Ruisku on MS3, mappi-ohjattuna, ja ei ole lambdakorjausta päällä. Suuttimet on Siemens Deka 630, polttoaine E85 ja paineensäädin vakio M50:n, jonka toimivuutta ei tosiaan ole mitattu. Suuttimet pesty ennen kevään käyttöönottoa ja tuotto oli tasainen.

                          Suuttimien deadtime ei ole mitattu, eli käytin vaan netistä muutamasta lähteestä löytynyttä arvoa, [email protected]. Jos deadtime on väärin, voiko aiheuttaa tollaista?
                          Last edited by TeemuM; 05-05-2016, 21:42.

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by TeemuM View Post
                            .

                            Suuttimien deadtime ei ole mitattu, eli käytin vaan netistä muutamasta lähteestä löytynyttä arvoa, [email protected]. Jos deadtime on väärin, voiko aiheuttaa tollaista?
                            Varsinkin dekat on hankalia pienillä aukioloajoilla joten voi aiheuttaa väärällä dead timella ongelmia. Siellä on sitä varten jännitekorjattu dead time-käyrä ja pienien aukioloaikojen korjausarvot että eo. ongelmat saa korjattua. Niitä vaan pitää käyttää. Lisää ohjeita manuaalista.

                            Logista toki näkyisi mitä tapahtuu kun pulse width menee alle 2ms.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Niin ja MSQ-asetustiedostosta näkyisi jos jotain asetuksia on jäänyt perseelleen. En lupaa sitä katsoa mutta jos joku muukin sattuisi asiasta kiinnostumaan niin helpottaa.

                              Eli kaikille yleisesti megan kanssa touhuaville:

                              Logi ongelmasta ja MSQ-tiedosto helpottaa näitä vika-arvailuja. Laittaa ne johonkin tiedostonjako-palveluun ja linkki tänne...
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11095
                                • Oulu

                                Oon koittanu etsiä tietoa tosta megan EGO controllista, mutta ei oikein löydy tietoa. Lähinnä siis miten se oikeasti pelaa.

                                Eli onko siinä joku kartta, joka muuttaa seosta laihemmalle taikka rikkaammalle siinä pisteesä, vai onko siinä vain yksi kerroin koko VE kartalle, jolloin se joko rikastaa tai laihentaa koko karttaa saman verran?

                                Kuinka nopeasti seoksen muutokset vaikuttaa ja jääkö se muistiin? Eli toimiiko säätö lähes reaaliajassa, eli seosta muutetaan sekunneissa ja tämä tieto unohtuu kun kone sammutetaan (eli niinkuin short term fuel trim). Vai että tietoa kerätään pidemmältä aikaväliltä, eli säätö lasketaan jopa usean käynnistyskerran välillä (long term fuel trim)?

                                En ole itse uskaltanut ottaa mokomaa edes käyttöön, kun en ole tosiaan saanut selville miten tuo pelaa, että millaista käytöstä siltä osaisi odottaa eri tilanteissa.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎