Onko moni/kukaan täällä kokeillut ajaa ahdin peliä tuolla Alpha-N kartalla ja sitten pitää "multiply map" päällä? => Kakkoskartta kertovana SD karttana
Läppärungollisissa peleissä toi ongelma pelkällä SD kartalla on aika huomattava, mutta kyllä se tässä omassakin vaivaa.
Olen aina käyttänyt tuota pelkkää SD karttaa.. onhan se sangen helppo säätää mutta ei siitä kyllä täydellinen tule sellaisena (toki ihan ajokelpoinen.)
Eli kun säätää seoksen 100% avauksella kohdilleen on se sitten aika paksulla kun ajat sellaisella 30% avauksella samalla paineella/kierroksilla = samassa kohtaa karttaa. Ero on mulla käytännössä siis jos on WOT säädetty ~12,5-13afr seokselle niin tuollaisessa 140kmh matkassa se menee 10-10,5 seoksella.. ja jos sen siitä laihentelee on se sitten kivuliaan laihalla kun mennään kovaa kaasupohjassa. => Jos ajelee säätö päällä säätää se sitä suuntaan tai toiseen kokoajan riippuen onko kiihdytellyt laiskasti pikku avauksilla vai täyskaasulla. = päättymätön projekti.
Mikä tällä tavalla säädettynä olisi oikea tapa säätää tämä? Ensin ajaa alipaine puolta läpi ja AN kartta sinnepäin kuntoon niin pienillä paineilla kun pystyy, SD kartta täynnä "100" ja sitten siirtyä hieromaan pelkästään kakkos karttaa ajaen vetoja TPS 20%, 30%, 40% jne. ja hiljaksiin painetta nostaen? ja sen jälkeen palata hieromaan AN karttaa kun SD karttaan on tullut sopiva keskimääräinen profiili eri avauksista?
Vai onko turha haaveilla että tämä säätötapa (an+sd) ratkaisee tuota ongelmaa? Vaikeampi säädön aloitus on ainakin näin kun on kaksi karttaa sekaisin.. Ja ei toikaan nyt sama ole kuin olisi joka TPS arvolle esim 10% välein oma kartta. väkisin tässäkin kai säädetään eri tilanteissa samoja ruutuja.. hmm..
Läppärungollisissa peleissä toi ongelma pelkällä SD kartalla on aika huomattava, mutta kyllä se tässä omassakin vaivaa.
Olen aina käyttänyt tuota pelkkää SD karttaa.. onhan se sangen helppo säätää mutta ei siitä kyllä täydellinen tule sellaisena (toki ihan ajokelpoinen.)
Eli kun säätää seoksen 100% avauksella kohdilleen on se sitten aika paksulla kun ajat sellaisella 30% avauksella samalla paineella/kierroksilla = samassa kohtaa karttaa. Ero on mulla käytännössä siis jos on WOT säädetty ~12,5-13afr seokselle niin tuollaisessa 140kmh matkassa se menee 10-10,5 seoksella.. ja jos sen siitä laihentelee on se sitten kivuliaan laihalla kun mennään kovaa kaasupohjassa. => Jos ajelee säätö päällä säätää se sitä suuntaan tai toiseen kokoajan riippuen onko kiihdytellyt laiskasti pikku avauksilla vai täyskaasulla. = päättymätön projekti.
Mikä tällä tavalla säädettynä olisi oikea tapa säätää tämä? Ensin ajaa alipaine puolta läpi ja AN kartta sinnepäin kuntoon niin pienillä paineilla kun pystyy, SD kartta täynnä "100" ja sitten siirtyä hieromaan pelkästään kakkos karttaa ajaen vetoja TPS 20%, 30%, 40% jne. ja hiljaksiin painetta nostaen? ja sen jälkeen palata hieromaan AN karttaa kun SD karttaan on tullut sopiva keskimääräinen profiili eri avauksista?
Vai onko turha haaveilla että tämä säätötapa (an+sd) ratkaisee tuota ongelmaa? Vaikeampi säädön aloitus on ainakin näin kun on kaksi karttaa sekaisin.. Ja ei toikaan nyt sama ole kuin olisi joka TPS arvolle esim 10% välein oma kartta. väkisin tässäkin kai säädetään eri tilanteissa samoja ruutuja.. hmm..
Comment