Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raimo1
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 296
    • Kouvola,ksnk

    Niin mullakin pelas nyt kevääl sen 2kk tosi hyvin. Mut siel mamasanil sanottii et vois kokeilla sitä omaa virtaa ja maata, testaan ton nyt ainaki joku päivä. Mut en tiiä sit ku vika tulee ja menee
    E30 m20b27hyrrä

    The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

    Comment

    • raimo1
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 296
      • Kouvola,ksnk

      Vika tais löytyä. Plx.n boxilta lambdalle lähtevä johto nippu. Yksi johto tuossa liittimessä ei ole hyvin kiinni. Johtoa kun painoi liittimeen niin rupes näyttämään lukuja.
      E30 m20b27hyrrä

      The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11134
        • Oulu

        Elikkä semmonen ongelma, että mulla loppuu VE kartassa skaala kesken alapäässä. Tossa toi mun nykynen VE kartta, jota ei oo vielä yläpäässä säädetty:


        Mutta siis tuolla tyhjäkäynnin tienoilla arvon muuttamien 8->7 vaikuttaa AFR lukuun tyyliin 14,3 -> 15.1 Muutenhan tuo on ok, mut kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua, niin seokset menee joko laihalle tai liian rikkaalle riippuen ympäröivistä arvoista, eikä kone kuulosta oikealta + kaupungissa ajaminen on vittumaista, kun vedot katoaa pikku hetkeksi. Vähänkään kun on kierroksia, niin kaikki pelaa hyvin, koska on skaalaa mitä säätää.

        Onkohan mulla nyt joku asetus pielessä, tai voiko tuohon VA kartan skaalaan vaikuttaa jollain arvolla? Esim req. fuel?

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Onkohan mulla nyt joku asetus pielessä, tai voiko tuohon VA kartan skaalaan vaikuttaa jollain arvolla? Esim req. fuel?
          Req. fuel vaikuttaa suoraan kartan "nollapisteeseen" eli pienentämällä sitä pitäisi saada suurempia VE-arvoja ja sitäkautta lisää säädettävyyttä. Siinä on sitten yläpäässä rajana arvo 255 jota suurempia ei voi VE-karttaan laittaa.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            Tsekkaa Pazi myös, että siulla on Multiply MAP käytössä.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • TeemuM
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 233
              • Turku

              Tää ei nyt varmaan liity tohon edelliseen ongelmaan, kun mulla on skaalaa alapäässä paljon enemmin, mut vähän samantyyppinen.

              Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle. Painallus on siis tosi pieni, eli ei lähde vielä kiihdytysrikastus päälle, eikä juuri edes kierrokset nouse. On tosi ärsyttävä ominaisuus kaupungissa, kun ryömii pikkuhiljaa eteenpäin, niin ihan pienet kaasupolkimen liikkeet vetää laihalle -> auto alkaa nykimään.
              Sitten kun on isompi kaasupolkimen painallus niin toimii jo normaalisti, eli ei vedä laihalle, vaan lähtee heti vetämään. Ja myöskään isommilla kierroksilla ei tee tuota. VE-kartassa ei tossa kohtaa ole laihaa paikkaa, et jos muussa tilanteessa menen tohon ko. kohtaan niin ei ole laihalla.

              Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
              Last edited by TeemuM; 18-06-2015, 09:25.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11134
                • Oulu

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Tsekkaa Pazi myös, että siulla on Multiply MAP käytössä.
                Eipä näy olevan :think Pitänee muuttaa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Eipä näy olevan :think Pitänee muuttaa.
                  Jeah, joskus ite ihmettelin, miks loppuu säätövara polttoainekartasta, niin mazajns vinkkas, että toi pitää olla käytössä.

                  Ja muuta se ennenkuin kosket siihen req fueliin. Tosin kartta menee aika pitkälti uusiksi tuon muutoksen jälkeen.

                  Tossa jotain juttua aiheesta: http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=47895
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by TeemuM View Post
                    Tää ei nyt varmaan liity tohon edelliseen ongelmaan, kun mulla on skaalaa alapäässä paljon enemmin, mut vähän samantyyppinen.

                    Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle. Painallus on siis tosi pieni, eli ei lähde vielä kiihdytysrikastus päälle, eikä juuri edes kierrokset nouse. On tosi ärsyttävä ominaisuus kaupungissa, kun ryömii pikkuhiljaa eteenpäin, niin ihan pienet kaasupolkimen liikkeet vetää laihalle -> auto alkaa nykimään.
                    Sitten kun on isompi kaasupolkimen painallus niin toimii jo normaalisti, eli ei vedä laihalle, vaan lähtee heti vetämään. Ja myöskään isommilla kierroksilla ei tee tuota. VE-kartassa ei tossa kohtaa ole laihaa paikkaa, et jos muussa tilanteessa menen tohon ko. kohtaan niin ei ole laihalla.

                    Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
                    Koitas muuttaa Acceleration enrichmenteistä sitä TPS Thresholdia, sillä yleensä korjaantuu vastaavat ongelmat. Sekin voi auttaa, jos siitä rikastuskäyrästä siirrät sitä alinta/ensimmäistä pistettä vaakasuunnassa suuntaan taikka toiseen.

                    Ja rikastus kannattaa olla nimenomaan 100% TPS-pohjainen, tai ite ainakin saanu sen toimimaan parhaiten tilanteessa kuin tilanteessa.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by TeemuM View Post
                      Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle.


                      Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
                      Onhan siellä sitten sellaiset kuin EAE ja X-tau kiihdytysrikastuksen puolella joilla tuommoiset ongelmat pitäsi pystyä poistamaan. Kummallakaan algoritmilla vaan säätäminen ei tapahdu ihan lennosta. Manuaalia joutuu lukemaan useammankin kerran.

                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • TeemuM
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 233
                        • Turku

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Koitas muuttaa Acceleration enrichmenteistä sitä TPS Thresholdia, sillä yleensä korjaantuu vastaavat ongelmat. Sekin voi auttaa, jos siitä rikastuskäyrästä siirrät sitä alinta/ensimmäistä pistettä vaakasuunnassa suuntaan taikka toiseen.

                        Ja rikastus kannattaa olla nimenomaan 100% TPS-pohjainen, tai ite ainakin saanu sen toimimaan parhaiten tilanteessa kuin tilanteessa.
                        Täytyy testata noita, kiitoksia. Rikastus on nyt 100% TPS.

                        Onhan siellä sitten sellaiset kuin EAE ja X-tau kiihdytysrikastuksen puolella joilla tuommoiset ongelmat pitäsi pystyä poistamaan.
                        Noista manuaalista lueskelinkin, mut on vielä kokeilematta, kun vaikuttivat niin monimutkaisilta. Mut täytyy testata noitakin, ellei muuten saa hyväksi.

                        Säätömahdollisuuksia noissa rikastuksissa näyttää olevan ihan tarpeeks, kunhan osais vaan käyttää.
                        EAE Adhere-to-walls - EAE Sucked-from-walls - Puddling Factors - Time Factors - ym ym

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11134
                          • Oulu

                          Originally posted by O-Peksi View Post
                          Jeah, joskus ite ihmettelin, miks loppuu säätövara polttoainekartasta, niin mazajns vinkkas, että toi pitää olla käytössä.

                          Ja muuta se ennenkuin kosket siihen req fueliin. Tosin kartta menee aika pitkälti uusiksi tuon muutoksen jälkeen.

                          Tossa jotain juttua aiheesta: http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=47895
                          Jep eipä tuo kartan uusiksi meneninen ole suuri ongelma, kun ei oo penkissä keretty ajaa vielä kohdalleen. Oli tuolla linkissä, miten ton nykysen saa laskettua kohdilleen multiply map asetukselle, et ei taas ihan nollista tarvi lähtä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            Kertokaastte viisaat noista kylmäkäynnistysasetuksista aloittelijalle. Eli m20b27 pitäisi saada hyvin käyntiin ilman kaasulla avitusta. Lämmettyä käy ja kukkuu... Muinoin jäi e85:llä pyörimään laakista, vakio motronicilla. Nyt mega, kylmäkäynnistyssuutin poies ja 95 tankissa. Starttaa ja sammuu. kaasuttelu auttaa. Asea rukattu ylös... Kuin paljon sitä uskaltaa laittaa..? Sitten ne muut asetukset tunerstudiolla, hepreaa

                            Suuttimet about 400cc...
                            Last edited by jakeluvesimies; 19-06-2015, 02:33.

                            Comment

                            • andhu
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 535
                              • vihti

                              Vastaavaa ongelmaa ollut muilla? Koodin päivityksen jälkeen uusimpaan versioon, luonnollisesti anturit piti kalibroida uusiksi jne. Mutta tyhjäkäynti moottorin asetuseket meni jotenkin metsään. Eli ennen kun on laittanut virrat päälle on tkmoottori kloksahtanut, mutta nyt tekeen sen virrat poiskytkettäessä. Ja tk moottori kuumenee tulikuumaksi. Muutenkin tuntuu sekoittaneen pakkaa aika huolella. Täytyy varmaan koittaa etsiä vanhoja asetuksia ja koittaa pelaisko niillä?
                              E30 316 Turbo

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by andhu View Post
                                Vastaavaa ongelmaa ollut muilla? Koodin päivityksen jälkeen uusimpaan versioon, luonnollisesti anturit piti kalibroida uusiksi jne. Mutta tyhjäkäynti moottorin asetuseket meni jotenkin metsään. Eli ennen kun on laittanut virrat päälle on tkmoottori kloksahtanut, mutta nyt tekeen sen virrat poiskytkettäessä. Ja tk moottori kuumenee tulikuumaksi. Muutenkin tuntuu sekoittaneen pakkaa aika huolella. Täytyy varmaan koittaa etsiä vanhoja asetuksia ja koittaa pelaisko niillä?
                                MS2-koodin päivityksessähän ei säily muut kuin kalibrointiarvot joten periaatteessa niitä ei olisi pitänyt tarvita muuttaa. Kaikki muu on laitettava talteen _ennen_ päivitystä .MSQ-tiedostona ja päivityksen jälkeen ladattava takaisin. Joskus tosin saattaa käydä niin ettei vanhan ja uuden koodin .MSQ-tiedostot olekkaan yhteensopivia jolloin asetukset joutuu naputtamaan käsin. Ohjelma kyllä herjaa ristiriitaisuuksista ja jos tällaisia virheilmoituksia on tullut niin silloin ei pitäisi yrittää laittaa sitä .MSQ:ta.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎