Niin mullakin pelas nyt kevääl sen 2kk tosi hyvin. Mut siel mamasanil sanottii et vois kokeilla sitä omaa virtaa ja maata, testaan ton nyt ainaki joku päivä. Mut en tiiä sit ku vika tulee ja menee
E30 m20b27hyrrä
The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play
Vika tais löytyä. Plx.n boxilta lambdalle lähtevä johto nippu. Yksi johto tuossa liittimessä ei ole hyvin kiinni. Johtoa kun painoi liittimeen niin rupes näyttämään lukuja.
E30 m20b27hyrrä
The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play
Elikkä semmonen ongelma, että mulla loppuu VE kartassa skaala kesken alapäässä. Tossa toi mun nykynen VE kartta, jota ei oo vielä yläpäässä säädetty:
Mutta siis tuolla tyhjäkäynnin tienoilla arvon muuttamien 8->7 vaikuttaa AFR lukuun tyyliin 14,3 -> 15.1 Muutenhan tuo on ok, mut kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua, niin seokset menee joko laihalle tai liian rikkaalle riippuen ympäröivistä arvoista, eikä kone kuulosta oikealta + kaupungissa ajaminen on vittumaista, kun vedot katoaa pikku hetkeksi. Vähänkään kun on kierroksia, niin kaikki pelaa hyvin, koska on skaalaa mitä säätää.
Onkohan mulla nyt joku asetus pielessä, tai voiko tuohon VA kartan skaalaan vaikuttaa jollain arvolla? Esim req. fuel?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onkohan mulla nyt joku asetus pielessä, tai voiko tuohon VA kartan skaalaan vaikuttaa jollain arvolla? Esim req. fuel?
Req. fuel vaikuttaa suoraan kartan "nollapisteeseen" eli pienentämällä sitä pitäisi saada suurempia VE-arvoja ja sitäkautta lisää säädettävyyttä. Siinä on sitten yläpäässä rajana arvo 255 jota suurempia ei voi VE-karttaan laittaa.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Tää ei nyt varmaan liity tohon edelliseen ongelmaan, kun mulla on skaalaa alapäässä paljon enemmin, mut vähän samantyyppinen.
Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle. Painallus on siis tosi pieni, eli ei lähde vielä kiihdytysrikastus päälle, eikä juuri edes kierrokset nouse. On tosi ärsyttävä ominaisuus kaupungissa, kun ryömii pikkuhiljaa eteenpäin, niin ihan pienet kaasupolkimen liikkeet vetää laihalle -> auto alkaa nykimään.
Sitten kun on isompi kaasupolkimen painallus niin toimii jo normaalisti, eli ei vedä laihalle, vaan lähtee heti vetämään. Ja myöskään isommilla kierroksilla ei tee tuota. VE-kartassa ei tossa kohtaa ole laihaa paikkaa, et jos muussa tilanteessa menen tohon ko. kohtaan niin ei ole laihalla.
Tää ei nyt varmaan liity tohon edelliseen ongelmaan, kun mulla on skaalaa alapäässä paljon enemmin, mut vähän samantyyppinen.
Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle. Painallus on siis tosi pieni, eli ei lähde vielä kiihdytysrikastus päälle, eikä juuri edes kierrokset nouse. On tosi ärsyttävä ominaisuus kaupungissa, kun ryömii pikkuhiljaa eteenpäin, niin ihan pienet kaasupolkimen liikkeet vetää laihalle -> auto alkaa nykimään.
Sitten kun on isompi kaasupolkimen painallus niin toimii jo normaalisti, eli ei vedä laihalle, vaan lähtee heti vetämään. Ja myöskään isommilla kierroksilla ei tee tuota. VE-kartassa ei tossa kohtaa ole laihaa paikkaa, et jos muussa tilanteessa menen tohon ko. kohtaan niin ei ole laihalla.
Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
Koitas muuttaa Acceleration enrichmenteistä sitä TPS Thresholdia, sillä yleensä korjaantuu vastaavat ongelmat. Sekin voi auttaa, jos siitä rikastuskäyrästä siirrät sitä alinta/ensimmäistä pistettä vaakasuunnassa suuntaan taikka toiseen.
Ja rikastus kannattaa olla nimenomaan 100% TPS-pohjainen, tai ite ainakin saanu sen toimimaan parhaiten tilanteessa kuin tilanteessa.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Ajan tasakaasulla pienillä kierroksilla, n. 1200-2000, ja kun painaa ihan vähän kaasua niin menee tosi laihalle.
Edit. Kyseessä MS3, ja M50 omilla antureillaan.
Onhan siellä sitten sellaiset kuin EAE ja X-tau kiihdytysrikastuksen puolella joilla tuommoiset ongelmat pitäsi pystyä poistamaan. Kummallakaan algoritmilla vaan säätäminen ei tapahdu ihan lennosta. Manuaalia joutuu lukemaan useammankin kerran.
Koitas muuttaa Acceleration enrichmenteistä sitä TPS Thresholdia, sillä yleensä korjaantuu vastaavat ongelmat. Sekin voi auttaa, jos siitä rikastuskäyrästä siirrät sitä alinta/ensimmäistä pistettä vaakasuunnassa suuntaan taikka toiseen.
Ja rikastus kannattaa olla nimenomaan 100% TPS-pohjainen, tai ite ainakin saanu sen toimimaan parhaiten tilanteessa kuin tilanteessa.
Täytyy testata noita, kiitoksia. Rikastus on nyt 100% TPS.
Onhan siellä sitten sellaiset kuin EAE ja X-tau kiihdytysrikastuksen puolella joilla tuommoiset ongelmat pitäsi pystyä poistamaan.
Noista manuaalista lueskelinkin, mut on vielä kokeilematta, kun vaikuttivat niin monimutkaisilta. Mut täytyy testata noitakin, ellei muuten saa hyväksi.
Säätömahdollisuuksia noissa rikastuksissa näyttää olevan ihan tarpeeks, kunhan osais vaan käyttää.
EAE Adhere-to-walls - EAE Sucked-from-walls - Puddling Factors - Time Factors - ym ym
Jep eipä tuo kartan uusiksi meneninen ole suuri ongelma, kun ei oo penkissä keretty ajaa vielä kohdalleen. Oli tuolla linkissä, miten ton nykysen saa laskettua kohdilleen multiply map asetukselle, et ei taas ihan nollista tarvi lähtä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kertokaastte viisaat noista kylmäkäynnistysasetuksista aloittelijalle. Eli m20b27 pitäisi saada hyvin käyntiin ilman kaasulla avitusta. Lämmettyä käy ja kukkuu... Muinoin jäi e85:llä pyörimään laakista, vakio motronicilla. Nyt mega, kylmäkäynnistyssuutin poies ja 95 tankissa. Starttaa ja sammuu. kaasuttelu auttaa. Asea rukattu ylös... Kuin paljon sitä uskaltaa laittaa..? Sitten ne muut asetukset tunerstudiolla, hepreaa
Vastaavaa ongelmaa ollut muilla? Koodin päivityksen jälkeen uusimpaan versioon, luonnollisesti anturit piti kalibroida uusiksi jne. Mutta tyhjäkäynti moottorin asetuseket meni jotenkin metsään. Eli ennen kun on laittanut virrat päälle on tkmoottori kloksahtanut, mutta nyt tekeen sen virrat poiskytkettäessä. Ja tk moottori kuumenee tulikuumaksi. Muutenkin tuntuu sekoittaneen pakkaa aika huolella. Täytyy varmaan koittaa etsiä vanhoja asetuksia ja koittaa pelaisko niillä?
Vastaavaa ongelmaa ollut muilla? Koodin päivityksen jälkeen uusimpaan versioon, luonnollisesti anturit piti kalibroida uusiksi jne. Mutta tyhjäkäynti moottorin asetuseket meni jotenkin metsään. Eli ennen kun on laittanut virrat päälle on tkmoottori kloksahtanut, mutta nyt tekeen sen virrat poiskytkettäessä. Ja tk moottori kuumenee tulikuumaksi. Muutenkin tuntuu sekoittaneen pakkaa aika huolella. Täytyy varmaan koittaa etsiä vanhoja asetuksia ja koittaa pelaisko niillä?
MS2-koodin päivityksessähän ei säily muut kuin kalibrointiarvot joten periaatteessa niitä ei olisi pitänyt tarvita muuttaa. Kaikki muu on laitettava talteen _ennen_ päivitystä .MSQ-tiedostona ja päivityksen jälkeen ladattava takaisin. Joskus tosin saattaa käydä niin ettei vanhan ja uuden koodin .MSQ-tiedostot olekkaan yhteensopivia jolloin asetukset joutuu naputtamaan käsin. Ohjelma kyllä herjaa ristiriitaisuuksista ja jos tällaisia virheilmoituksia on tullut niin silloin ei pitäisi yrittää laittaa sitä .MSQ:ta.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment