Originally posted by Pikkuvelii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
-
-
Originally posted by ProPioneer View PostE: onko jossain oikeita vastusarvoja noille bemarin vakio lämpötila antureille m52b28 koneeseen?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostNoni tuli jonkin aikaa tapeltua ja loppus jo mielenkiintokin. Nyt sain sitten tikulta viimein oikean ajurin ja samantin yhteys boksiin. On se pienestä kiinniVolvo S40 T4 -98
ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85
Comment
-
-
Originally posted by ||Nixu|| View PostItelki sama ongelma ku kokeilin eka kertaa yhteyttä tulostimen usb ab kaapelilla. Nyt jälkeenpäin tuli huomattua et laitehallinnasta usbi asetuksista pitäs latenssi aika laittaa pieneks, saa nähä auttaako ku ens kerran kokeilen. Kokeile jos ei vielä toimi vai alkoiko toimimaan jollain toisella ajurilla? :thinkAutopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostToimii kun on toi oikea ajuri
edit. Jees toimiihan se. Piti etsiä parempi virta virtalukolta, ettei pätkäse virtoja parin sek päästäLast edited by ||Nixu||; 19-02-2016, 18:46.Volvo S40 T4 -98
ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85
Comment
-
-
Laitoin stickyksi koska ensinnäkin tää on hyvä topic ja toisekseen haluun ite löytää tämän helposti .2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Pystyskö joku heittämään about arvoja joita naputella bensa ja sytkäkarttaan, sellasia joilla vois ehkä harjoitella konetta käyntiin.
M10, 2litranen vapari. 258cc/min suuttimet. ~3,7bar bensanpaine alipaineohjattu. ~12,4 puristukset. Läppärungot imutorvilla ja plenumilla, mekaanisesti ja alipaineeella synkronoitavat. Laajakaistalambaadaohjain/näyttö löytyy. Kepin mainosasteet on 300/300. Läppärungoissa on joutokäynnin säädölle ruuvi ja sitte aattelin pujotella M40-moottorisen joutokäyntimoottoriin autoon. Sen ohjauksestakaan mulla ei oo mitään haisua.
Siltä varalta että joku kysyy "miksi noin pienet suuttimet?".. No ne on vakiona 192-heppasessa moottorissa jossa on 3,0 bar paine. Pitäs riittää mulle ensi hätään tolla karvan korkeemmalla paineella.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Kysytääs jos täällä joku osais antaa neuvoja.
Olin penkissä oman remmiahdetun m50 koneen kanssa, jossa on MS3. Muuten toimii ihan hienosti, mut seossuhde heittelee aika paljon, ehkä +-0.5. Esim. jos ajoi tasakaasulla, niin mapissa ei juurikaan ollut heiluntaa, bensakartassa ei mitään ihmeellistä siinä kohdalla, mut kuitenkin afr seilasi ton +-0.5. Tyhjäkäynnillä on myös sama homma, et käy ihan kohtuu tasaista tyhjäkäyntiä, mut kuitenkin afr seilaa.
Mikäs tuollaista voi aiheuttaa? Rikkinäinen bensapaineensäädin? Paikallaan on vakio säädin ja painetta en ole vielä tarkistanut mittarilla.
Kadulla tota ei mun mielestä huomaa ajossa, penkissä oli havaittavissa ihan pientä nykimistä.
Comment
-
-
Originally posted by TeemuM View PostLambda säätö ei ole päällä.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
No nytpä tarvittaisiin sitten tarkemmat speksit kokoonpanosta ja logi ois kiva. Muuten on aivan turha arvailla mahdollisia aiheuttajia.
Kone on M50 ilman vanosta+rotrex, GM:n 3barin mapilla. Ruisku on MS3, mappi-ohjattuna, ja ei ole lambdakorjausta päällä. Suuttimet on Siemens Deka 630, polttoaine E85 ja paineensäädin vakio M50:n, jonka toimivuutta ei tosiaan ole mitattu. Suuttimet pesty ennen kevään käyttöönottoa ja tuotto oli tasainen.
Suuttimien deadtime ei ole mitattu, eli käytin vaan netistä muutamasta lähteestä löytynyttä arvoa, [email protected]. Jos deadtime on väärin, voiko aiheuttaa tollaista?Last edited by TeemuM; 05-05-2016, 21:42.
Comment
-
-
Originally posted by TeemuM View Post.
Suuttimien deadtime ei ole mitattu, eli käytin vaan netistä muutamasta lähteestä löytynyttä arvoa, [email protected]. Jos deadtime on väärin, voiko aiheuttaa tollaista?
Logista toki näkyisi mitä tapahtuu kun pulse width menee alle 2ms.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Niin ja MSQ-asetustiedostosta näkyisi jos jotain asetuksia on jäänyt perseelleen. En lupaa sitä katsoa mutta jos joku muukin sattuisi asiasta kiinnostumaan niin helpottaa.
Eli kaikille yleisesti megan kanssa touhuaville:
Logi ongelmasta ja MSQ-tiedosto helpottaa näitä vika-arvailuja. Laittaa ne johonkin tiedostonjako-palveluun ja linkki tänne...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Oon koittanu etsiä tietoa tosta megan EGO controllista, mutta ei oikein löydy tietoa. Lähinnä siis miten se oikeasti pelaa.
Eli onko siinä joku kartta, joka muuttaa seosta laihemmalle taikka rikkaammalle siinä pisteesä, vai onko siinä vain yksi kerroin koko VE kartalle, jolloin se joko rikastaa tai laihentaa koko karttaa saman verran?
Kuinka nopeasti seoksen muutokset vaikuttaa ja jääkö se muistiin? Eli toimiiko säätö lähes reaaliajassa, eli seosta muutetaan sekunneissa ja tämä tieto unohtuu kun kone sammutetaan (eli niinkuin short term fuel trim). Vai että tietoa kerätään pidemmältä aikaväliltä, eli säätö lasketaan jopa usean käynnistyskerran välillä (long term fuel trim)?
En ole itse uskaltanut ottaa mokomaa edes käyttöön, kun en ole tosiaan saanut selville miten tuo pelaa, että millaista käytöstä siltä osaisi odottaa eri tilanteissa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment