RL-2 puhdistaa tehokkaasti ruiskutussuuttimet sekä voitelee pumpun ja suuttimet. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä.
Omassa (olikohan m57n) 2006 koneessa käytän joka tankkauksen yhteydessä tuota.
Jep, raportoin tuon vaihdon jälkeen miten starttailee...nollakelillä ja siitä alaspäin
Ensimmäinen startti -3 asteen pakkasessa ilman webaston lämmitystä antoi ihan positiivisen kokemuksen. Ensimmäistä kertaa auto lähtee käyntiin ilman ryskytystä ja ''vajaalla'' käyntiä...Näyttäisi siltä, että nuo oireet lähtivät hehkureleen vaihdolla. Ja niinkuin aiemmin mainittua, olin jo keväällä vaihtanut uudet hehkutulpat koneeseen. Turvallisin mielin parin-kolmenkympin pakkasia kohti...
Mutta kun mulla on 02/2008 valmistunut auto, ja tuo käy 2008 asti?
Mikäli firma maksaa niin ehdottomasti GT1.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Ensimmäinen startti -3 asteen pakkasessa ilman webaston lämmitystä antoi ihan positiivisen kokemuksen. Ensimmäistä kertaa auto lähtee käyntiin ilman ryskytystä ja ''vajaalla'' käyntiä...Näyttäisi siltä, että nuo oireet lähtivät hehkureleen vaihdolla. Ja niinkuin aiemmin mainittua, olin jo keväällä vaihtanut uudet hehkutulpat koneeseen. Turvallisin mielin parin-kolmenkympin pakkasia kohti...
Kiitos tiedosta! Taitaa mennä hehkut ja se RELE vaihtoon. Mitä muuten kustansi releen vaihtotyö?
Tommix: Olisko linkkiä mistä tuon GT1 / BMW OPS löytää?
Vähän nyt hukku offtopiciksi näköjään. En itsekkään lähettänyt suutinta huoltoon kun mikään paja ei oikein vakuuttanut kuitenkaan.
Ostin käytetyn suuttimen 40eurolla saksasta, toivotaan että olis toimiva.
Soitin omsastani 535d 2006 solenoidi suuttimista ja kysyin huoltoa niin sieltä selvitti että suuttimet pitää koodata ja ei vielä onnistu huolto, noin kuukauden kuluttua onnistuisi mutta maksaa jotain 250 eur huolto, ostaisin mielummin remanufactured boschit varaosatiskiltä hintaan 310 eur, mutta mitäs se tuo koodaaminen sitten on?
ja millanen homma se on noihin vaihto? imusarja irti ja dieselputki irti, sähkötöpseli irti ja diesel letku irti ja suutin irti?
ja millanen homma se on noihin vaihto? imusarja irti ja dieselputki irti, sähkötöpseli irti ja diesel letku irti ja suutin irti?
Irroitus onnistunee noin, tosin joskus suuttimet on tiukassa...
Asennus onkin sitten toinen homma.
Korkeapaineputket "pitäisi" joka kerta vaihtaa.
Käytännössä kuitenkin kestää parin kolmen kerran kiristyksen ennenkuin
alkaa vuotaamaan ne liitokset. Putket pitää kuitenkin puhdistaa
esim. naftalla ja kuivata sen jälkeen, sinne suuttimeen kun
ei saa päästä yhtään mitään...
Lisäksi suuttimen kolo pitää puhdistaa hyvin ja tiiviste aina vaihtaa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Irroitus onnistunee noin, tosin joskus suuttimet on tiukassa...
Asennus onkin sitten toinen homma.
Korkeapaineputket "pitäisi" joka kerta vaihtaa.
Käytännössä kuitenkin kestää parin kolmen kerran kiristyksen ennenkuin
alkaa vuotaamaan ne liitokset. Putket pitää kuitenkin puhdistaa
esim. naftalla ja kuivata sen jälkeen, sinne suuttimeen kun
ei saa päästä yhtään mitään...
Lisäksi suuttimen kolo pitää puhdistaa hyvin ja tiiviste aina vaihtaa...
Eli jää iteltä vaihtamatta..
löytyikö niitä evukkaampia suuttimia muuten koskaan?
Harvassa pajassa noin tarkkaa ohjekirjan mukaan kuitenkaan suoritetaan vaihtoa käytännössä.
Tosiaan aika harvassa taitaa pajat olla, joissa palopesä paineistetaan paineilmalla hehkun reiän kautta ja suuttimen potero sekä tiivistyspinta jyrsitään siistiksi sitä varten tehdyllä työkalulla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment