Announcement

Collapse
No announcement yet.

Common Rail suuttimien huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Latelammas
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 89
    • Kanta-Häme

    #31
    Originally posted by pke70 View Post
    Ilmoittelethan sitten oliko tuo oikea lääke? Suuret kiitokset jo etukäteen.
    Jep, raportoin tuon vaihdon jälkeen miten starttailee...nollakelillä ja siitä alaspäin
    F25 X3 M-Sport 30D

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by wmb330d View Post
      RL-2 puhdistaa tehokkaasti ruiskutussuuttimet sekä voitelee pumpun ja suuttimet. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä.

      Omassa (olikohan m57n) 2006 koneessa käytän joka tankkauksen yhteydessä tuota.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • pke70
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 67
        • Finland

        #33
        Originally posted by Tommix View Post
        OT:

        Nuo ei löydä yhtään vikakoodia Bimmereistä. Nuo ei ymmärrä kuin ecu:ssa olevat vikakoodit. Bemarissa vikakoodit on moduuleissa...
        No sitten pitää hommata (työpaikalle ) sellanen lukija jolla pääsee myös moduleihin.
        Ehdotuksia?
        Olisko toi:

        Mutta kun mulla on 02/2008 valmistunut auto, ja tuo käy 2008 asti?
        E91 320d -08 130kW

        Comment

        • Latelammas
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 89
          • Kanta-Häme

          #34
          Originally posted by Latelammas View Post
          Jep, raportoin tuon vaihdon jälkeen miten starttailee...nollakelillä ja siitä alaspäin
          Ensimmäinen startti -3 asteen pakkasessa ilman webaston lämmitystä antoi ihan positiivisen kokemuksen. Ensimmäistä kertaa auto lähtee käyntiin ilman ryskytystä ja ''vajaalla'' käyntiä...Näyttäisi siltä, että nuo oireet lähtivät hehkureleen vaihdolla. Ja niinkuin aiemmin mainittua, olin jo keväällä vaihtanut uudet hehkutulpat koneeseen. Turvallisin mielin parin-kolmenkympin pakkasia kohti...
          F25 X3 M-Sport 30D

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by pke70 View Post
            No sitten pitää hommata (työpaikalle ) sellanen lukija jolla pääsee myös moduleihin.
            Ehdotuksia?
            Olisko toi:

            Mutta kun mulla on 02/2008 valmistunut auto, ja tuo käy 2008 asti?
            Mikäli firma maksaa niin ehdottomasti GT1.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5433
              • S:t Karins

              #36
              Originally posted by BreeZi View Post
              Mikäli firma maksaa niin ehdottomasti GT1.
              Ja nimenomaan tuo OPS versio (2006 -> 2009 mallit).
              "BMW OPS can work up to 2009 models. For old models before 2006 you can use BMW GT1"
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • pke70
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 67
                • Finland

                #37
                Originally posted by Latelammas View Post
                Ensimmäinen startti -3 asteen pakkasessa ilman webaston lämmitystä antoi ihan positiivisen kokemuksen. Ensimmäistä kertaa auto lähtee käyntiin ilman ryskytystä ja ''vajaalla'' käyntiä...Näyttäisi siltä, että nuo oireet lähtivät hehkureleen vaihdolla. Ja niinkuin aiemmin mainittua, olin jo keväällä vaihtanut uudet hehkutulpat koneeseen. Turvallisin mielin parin-kolmenkympin pakkasia kohti...

                Kiitos tiedosta! Taitaa mennä hehkut ja se RELE vaihtoon. Mitä muuten kustansi releen vaihtotyö?

                Tommix: Olisko linkkiä mistä tuon GT1 / BMW OPS löytää?
                E91 320d -08 130kW

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #38
                  Originally posted by pke70 View Post
                  Kiitos tiedosta! Taitaa mennä hehkut ja se RELE vaihtoon. Mitä muuten kustansi releen vaihtotyö?

                  Tommix: Olisko linkkiä mistä tuon GT1 / BMW OPS löytää?
                  Diagnostiikalla saikkaamiseen on ihan oma threadinsä, palataas aiheeseen
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Latelammas
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 89
                    • Kanta-Häme

                    #39
                    Originally posted by pke70 View Post
                    Kiitos tiedosta! Taitaa mennä hehkut ja se RELE vaihtoon. Mitä muuten kustansi releen vaihtotyö?
                    Uusi rele nettona 103,5€ Autokeskus (ovh 115€),
                    vaihtotyö 76€ Uusi Autohuolto.

                    Rele olisi maksanut Uusi Autohuollossa 120€, joten kävin tilaamassa OEM marmoritiskiltä.
                    F25 X3 M-Sport 30D

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Vähän nyt hukku offtopiciksi näköjään. En itsekkään lähettänyt suutinta huoltoon kun mikään paja ei oikein vakuuttanut kuitenkaan.
                      Ostin käytetyn suuttimen 40eurolla saksasta, toivotaan että olis toimiva.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #41
                        Kuopion Dieselhuolto

                        Soitin omsastani 535d 2006 solenoidi suuttimista ja kysyin huoltoa niin sieltä selvitti että suuttimet pitää koodata ja ei vielä onnistu huolto, noin kuukauden kuluttua onnistuisi mutta maksaa jotain 250 eur huolto, ostaisin mielummin remanufactured boschit varaosatiskiltä hintaan 310 eur, mutta mitäs se tuo koodaaminen sitten on?

                        ja millanen homma se on noihin vaihto? imusarja irti ja dieselputki irti, sähkötöpseli irti ja diesel letku irti ja suutin irti?
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          ja millanen homma se on noihin vaihto? imusarja irti ja dieselputki irti, sähkötöpseli irti ja diesel letku irti ja suutin irti?

                          Irroitus onnistunee noin, tosin joskus suuttimet on tiukassa...

                          Asennus onkin sitten toinen homma.
                          Korkeapaineputket "pitäisi" joka kerta vaihtaa.
                          Käytännössä kuitenkin kestää parin kolmen kerran kiristyksen ennenkuin
                          alkaa vuotaamaan ne liitokset. Putket pitää kuitenkin puhdistaa
                          esim. naftalla ja kuivata sen jälkeen, sinne suuttimeen kun
                          ei saa päästä yhtään mitään...

                          Lisäksi suuttimen kolo pitää puhdistaa hyvin ja tiiviste aina vaihtaa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #43
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Irroitus onnistunee noin, tosin joskus suuttimet on tiukassa...

                            Asennus onkin sitten toinen homma.
                            Korkeapaineputket "pitäisi" joka kerta vaihtaa.
                            Käytännössä kuitenkin kestää parin kolmen kerran kiristyksen ennenkuin
                            alkaa vuotaamaan ne liitokset. Putket pitää kuitenkin puhdistaa
                            esim. naftalla ja kuivata sen jälkeen, sinne suuttimeen kun
                            ei saa päästä yhtään mitään...

                            Lisäksi suuttimen kolo pitää puhdistaa hyvin ja tiiviste aina vaihtaa...
                            Eli jää iteltä vaihtamatta..

                            löytyikö niitä evukkaampia suuttimia muuten koskaan?
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #44
                              Harvassa pajassa noin tarkkaa ohjekirjan mukaan kuitenkaan suoritetaan vaihtoa käytännössä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9158
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Supa View Post
                                Harvassa pajassa noin tarkkaa ohjekirjan mukaan kuitenkaan suoritetaan vaihtoa käytännössä.
                                Tosiaan aika harvassa taitaa pajat olla, joissa palopesä paineistetaan paineilmalla hehkun reiän kautta ja suuttimen potero sekä tiivistyspinta jyrsitään siistiksi sitä varten tehdyllä työkalulla.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎