Announcement

Collapse
No announcement yet.

Common Rail suuttimien huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Laku View Post
    Yhden ainoan suuttimen puhdistus 250 euroa ?
    Kunnostus, vaatii todennäkösesti uusia osia mutta onhan se silti suolanen hinta kun halvemmalkin saa saman homman.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #17
      Originally posted by Supa View Post
      Kunnostus, vaatii todennäkösesti uusia osia mutta onhan se silti suolanen hinta kun halvemmalkin saa saman homman.
      Jep. En huomannut kysyä PP:stä mitä suuttimelle oikeesti tehdään. Tiivisteethän ei tuollaiseen maksa kuin max 15-20€ ja pajoille todennäköisesti vain muutaman euron. Luulostelen, että suuttimet menevät testipenkkiin, jossa niistä ajetaan puhdistusliuokset läpi ja jos ohivuoto saadaan tällä kuriin, se on huollettu Voi toki olla, että ne myös puretaan, UÄ -pestään ja tiivisteet uusitaan ja sitten vasta penkitetään. Paljoa niille tuohon 80€:n hintaan ei varmaan tehdä, mutta jos jälkimmäinen hoito toteutuu, hinta on todella edullinen
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Sekottaja
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 73
        • kuopio

        #18
        Reilu vuosi sitten kunnostutin yhden suuttimen kuopion dieselhuollossa ohivuodon takia, muistaakseni kustanti noin 70 ekua. Siis vaihtoivat tiivisteet ja testasivat penkissä. Jos kärjen olisi joutunut vaihtamaan niin olis ollu 70 ekua lisää. Kuulemma valitettavan yleinen vika commonraileissa tuo ohivuoto. Kärjet kuulemma pajan mukaan kestävät hyvin ainakin noissa bemarin suuttimissa. Hyvin tuo on ainakin pelannu viimeiset 40 tkm niinkuin pari muuta englannista tilattuja kunnostettujakin. Edit: ultraäänipesukin kuului ohjelmaan.
        530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

        Comment

        • [Max]
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 28

          #19
          Linnus-Auto Oy Kokkolassa korjaa raili suuttimet, ja koodaavatkin uudet suuttimet, eli tulee jetsulleen oikein. Halvempi kuin uusi, muttei ilmainen, ja suuttimista tulee uutta vastaavat. Korjaavat perkeleesti suuttimia raskaaseen kalustoon, ja kokemukset on olleet enemmän kuin tyytyväisiä. Ja postihan kulkee. Niiden palveluja käyttää monet merkkikorjaamotkin.

          Käsittääkseni Suomessa ei muut koodaile raili suuttimia...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #20
            Originally posted by [Max] View Post
            Linnus-Auto Oy Kokkolassa korjaa raili suuttimet, ja koodaavatkin uudet suuttimet, eli tulee jetsulleen oikein.
            Miten itse suutin koodataan, kun siis käytetty kunnostetaan? Minä olen ymmärtänyt, että uudemmat suuttimet käyvät tehtaalla penkissä, joka arvio ruiskutusmäärän tarkemmin ja sen mukaan suuttimen päälle painetaan koodi, joka sitten ilmoitetaan moottorinohjaukselle.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Miten itse suutin koodataan, kun siis käytetty kunnostetaan? Minä olen ymmärtänyt, että uudemmat suuttimet käyvät tehtaalla penkissä, joka arvio ruiskutusmäärän tarkemmin ja sen mukaan suuttimen päälle painetaan koodi, joka sitten ilmoitetaan moottorinohjaukselle.
              Asiaa oheten, pitääkö bemareissa olla suuttimet samaa tai vierekkäistä luokkaa?
              Volvoissa ei voi esim. 3-luokan suuttimia sekoittaa 1:ien kanssa jne...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • [Max]
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 28

                #22
                Suutin kunnostetaan, mitataan tuotto ja verrataan säätökorttiin jolloin testeri sylkäisee koodin ulos joka sitten kerrotaan moottorinohjaukselle (=kompensoidaan mekaanisia ominaisuuksia/eroja ruiskutuksen pituudella). Vaatii vähän paremmat pelit ja pensselit, ja niillä on.
                Last edited by [Max]; 02-01-2012, 22:44.

                Comment

                • pke70
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 67
                  • Finland

                  #23
                  Eukon auto, 118d 122hp -06, ilman DPF:ää lähtee aika huonosti käyntiin kylmänä, ja käy aluksi kuin kolmella. Lisäksi lykkää käynnistyksen jälkeen hetken kitkerää sinistä perinteistä diesel savua.

                  Olisko ehdotuksia onko vika suuttimessa vai jossain muualla?
                  (Salavalikosta katellen moottorin lämpötila anturi toimisi oikein.)

                  Onko noista PA-järjestelmän "pesuaineista" hyötyä siinä määrin, että jotain jopa "korjaantuisi"? Esim Redlinen RL-2, vai olisko parempia ehdotuksia.

                  Ja jos ei tuosta em. ole apuja, niin kukas vaikka Tampereella tai siitä pohjoiseen päin tarkastaisi Inpalla(-ko?) nuo suuttimet kohtuu hintaan?
                  Last edited by pke70; 03-01-2012, 10:09.
                  E91 320d -08 130kW

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #24
                    Redlinen RL-2 on lähinnä lisäaine, esim. lisäämään voitelua talvidieselin kanssa.

                    Ei siis korjaa mitään, pesuaineet erikseen, esim. Forte:n Diesel fuel conditioner vai mikä olikaan...

                    Comment

                    • wmb330d
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 184
                      • KS

                      #25
                      lisäaine

                      Mitäs tämä sitten tarkoittaa...

                      RL-2 puhdistaa tehokkaasti ruiskutussuuttimet sekä voitelee pumpun ja suuttimet. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä.

                      polar autovarusteen sivuilta toi

                      Comment

                      • Hanza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1931
                        • Juvan Shell. Requiescat in pace

                        #26
                        Originally posted by pke70 View Post
                        Eukon auto, 118d 122hp -06, ilman DPF:ää lähtee aika huonosti käyntiin kylmänä, ja käy aluksi kuin kolmella. Lisäksi lykkää käynnistyksen jälkeen hetken kitkerää sinistä perinteistä diesel savua.

                        Olisko ehdotuksia onko vika suuttimessa vai jossain muualla?
                        (Salavalikosta katellen moottorin lämpötila anturi toimisi oikein.)

                        Onko noista PA-järjestelmän "pesuaineista" hyötyä siinä määrin, että jotain jopa "korjaantuisi"? Esim Redlinen RL-2, vai olisko parempia ehdotuksia.

                        Ja jos ei tuosta em. ole apuja, niin kukas vaikka Tampereella tai siitä pohjoiseen päin tarkastaisi Inpalla(-ko?) nuo suuttimet kohtuu hintaan?
                        Hehkut kunnossa?
                        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                        t: luft waffel

                        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                        Comment

                        • pke70
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 67
                          • Finland

                          #27
                          Originally posted by Hanza View Post
                          Hehkut kunnossa?
                          No sitä itsekin ensiksi epäilin, mutta kun eihän tuo edes näillä nollakeleillä hehkuta? Tai ei ainakaan syty hehkun valo koetaulussa. (toisin kuin omassa N47 koneisessa)

                          Halpis/yleis OBD-II lukijoilla ei näkynyt vikakoodeja.

                          Lorautin just 3/4 tankilliseen pullollisen tuota ylempänä mainittua Forten Diesel Fuel Conditioneria kun sitä sattui paikallisesta liikkeestä löytyyn.


                          Vähän epäilen, mutta koitetaan nyt. Jos ongelma jatkuu, niin onko sauraava / ainoa vaihtoehto ajaa merkkihuoltoon, esim Benkara Ylöjärvi, ja käskee testata missä vika?
                          (Ja ottaa korjausarvio ja teettää se työ sitten jossain halvemmalla pajalla)
                          Last edited by pke70; 03-01-2012, 19:59.
                          E91 320d -08 130kW

                          Comment

                          • Latelammas
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 89
                            • Kanta-Häme

                            #28
                            Itsellä ollut samat oireet M47/T2 koneessa, ei siihen Forte-käsittely mitään auta (testattu juttu). Itsellä kanssa käy nolla-kelin pinnassa pari-kolme sekuntia "kolmella" ennen kuin käynti tasaantuu.

                            Itsellä luettu vikakoodit ja siellä 4 koodia liittyen hehkuihin. Hehkut vaihdettu viime keväänä jo samojen oireiden vuoksi, mutta silloin tietämättömyyden seurauksena hehkurele jäi vaihtamatta. Nyt vaihdan tuon hehkureleen uuteen, josko sillä nuo oireet loppuisivat. Torstaina menee vaihtoon.

                            Tuo rele maksoi marmoritiskillä 115€.
                            F25 X3 M-Sport 30D

                            Comment

                            • pke70
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 67
                              • Finland

                              #29
                              Originally posted by Latelammas View Post
                              Itsellä ollut samat oireet M47/T2 koneessa, ei siihen Forte-käsittely mitään auta (testattu juttu). Itsellä kanssa käy nolla-kelin pinnassa pari-kolme sekuntia "kolmella" ennen kuin käynti tasaantuu.

                              Itsellä luettu vikakoodit ja siellä 4 koodia liittyen hehkuihin. Hehkut vaihdettu viime keväänä jo samojen oireiden vuoksi, mutta silloin tietämättömyyden seurauksena hehkurele jäi vaihtamatta. Nyt vaihdan tuon hehkureleen uuteen, josko sillä nuo oireet loppuisivat. Torstaina menee vaihtoon.

                              Tuo rele maksoi marmoritiskillä 115€.
                              Ilmoittelethan sitten oliko tuo oikea lääke? Suuret kiitokset jo etukäteen.
                              E91 320d -08 130kW

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

                                #30
                                OT:
                                Originally posted by pke70 View Post
                                Halpis/yleis OBD-II lukijoilla ei näkynyt vikakoodeja.
                                Nuo ei löydä yhtään vikakoodia Bimmereistä. Nuo ei ymmärrä kuin ecu:ssa olevat vikakoodit. Bemarissa vikakoodit on moduuleissa...
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎