Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    Originally posted by JJT View Post
    Ajoin pitkästä aikaa e36:lla jossa e39 b28 ecu, ja huomasin että kierrokset ei auton liikkuessa leiju yhtään vrt m52 normaalisti, onko tuossa jotain vikaa vai minne se ärsyttävä leijailu on hävinny Kevyt vp, muuten ihan vakiokunnossa.
    On noissa pieniä softaeroja, mutta ei oo kyllyt tutkittua tuolta osalta e39 ecua :think Vauhtipyörällä voi olla osansa kyllä. Mulla ei vaan ikinää oo ollu kevyttä vauhtista, niin en osaa sanoa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Pazi88 View Post
      On noissa pieniä softaeroja, mutta ei oo kyllyt tutkittua tuolta osalta e39 ecua :think Vauhtipyörällä voi olla osansa kyllä. Mulla ei vaan ikinää oo ollu kevyttä vauhtista, niin en osaa sanoa.
      E36 omalla eculla muistaakseni jää kierrokset leijumaan vaihdettaessa kevyelläkin vp:llä.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        Eikö tuota leijumista aiheuta kytkimen CDV, tämähän on ainakin E39:ssä, en tiedä miten E36:sessa, Zetoissa taas sitä ei ole.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Eikö tuota leijumista aiheuta kytkimen CDV, tämähän on ainakin E39:ssä, en tiedä miten E36:sessa, Zetoissa taas sitä ei ole.
          Ei aiheuta.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Eikö tuota leijumista aiheuta kytkimen CDV, tämähän on ainakin E39:ssä, en tiedä miten E36:sessa, Zetoissa taas sitä ei ole.
            Originally posted by JJT View Post
            Ei aiheuta.
            Juu ei aiheuta, kyllä luistava kytkin on ihan eri juttu kuin kierrosten leijunta

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Siis kierrosten päällejäänti kaasu ylhäällähän riippuu missä asennossa tyhjäkäynti eli IACV-venttiili on ja sitä pääsee säätämään ihan vapaasti jos säätelee boksia muutenkin. Vakiona IACV jätetään kierroksilla melko paljon auki jotta kierrokset laskevat hitaasti, tärkeää jotta päästöt jää noissakin tilanteissa pieniksi ennen fuelcuttia. IACV vaan kiinni kierroksille niin kierrokset tipahtavat nopeasti alas jos sitä haluaa.

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15251
                • Ajamisen Iloa

                Ei ole CDV:tä alkupään malleissa ollenkaan, esim itselläni. Ja ihan vaijerikaasu.
                Leijuu silti satunnaisesti varsinkin kun tulee täyskaasulta 1 vaihteella kytkimelle ja vapaalle. Luulin että johtuu isommasta kaasuläpästä ja jotenkin sen jähmeästä toiminnasta, että se päästäisi pienellä viiveellä vielä huomattavan annoksen soppaa koneelle. Tuo IACV vaikuttaa realistiselta selitykseltä. Tuollainen terävämpi käytös olisi enemmän taas omaan mieleen muutenkin, täytyykin tarkastella aihetta.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11122
                  • Oulu

                  Ei se oo mikään selitys, koska sen näkee ihan logeistakin. Riippuu moottorin kuormasta, kierrosluvusta ja kuinka nopeasti kaasuläpän sulkee, että pitääkö se IACV:tä kuinka kauan auki. Niistä kartoista näyttää olevan montaa eri versiota, mutta ihan tuosta vaan sen IACV:n käyttöä ei voi napsaista pois päältä, koska samat kartat vaikuttaa myös seoksen laihennukseen ja sytkän myöhäistykseen noissa tilanteissa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    1029 postausta

                    Tehkää uus haaveilutopikki
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎