Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    Originally posted by Remotion View Post
    Säilytetäänkö vanoksen toiminta täysin muuttumattomana noilla kovemmilla virikepeilläkin?

    Ihan normaalistihan se toimii.
    Last edited by Busch; 28-12-2014, 23:09.

    Comment

    • ASDTurku
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 145
      • Turku

      Originally posted by EMP View Post
      Pistetään nyt tänne tuo oma setti ja penkki tulos kesältä.

      Eli e30+m52b28. Koneeseen vaihdettu m50 imusarja. Vakio pakosarjat. 2,5" putkisto.
      Ja tuo valmis viriohjelmallinen ecu. http://www.ebay.co.uk/itm/151507303320

      Kone ei ole parhaassa iskussa. Ajettu ainakin 280tkm. Varmuutta lukemasta ei ole. Kuluttaa öljyä jonkinverran ja venttiilinnostimet ääntää.

      Eipä ole hääppöset arvot jos endurance 323:ta otetaa vain puristuksia nostamalla ja ohjelmalla 220hp 290Nm. Ei ole varmaan kaikki palikat yhteen
      sopivia.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        Originally posted by Busch View Post
        Itse aattelin lähinnä viedä valkeakoskelle hariselle/hestec kun säätänyt noita bemareita monta vuotta. Joo saa nähä kuinka pitkälle noilla päästään vakio m50b25tu.hun lupailevat 252hp (sis peltisarja ja ohjelma)
        252 hp pelkällä peltisarjalla ja ohjelmalla ?? Paljonko tuo penkki vetää kotiinpäin ?

        Comment

        • Busch
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 271
          • Seinäjoki/Lapua

          Originally posted by jr66 View Post
          252 hp pelkällä peltisarjalla ja ohjelmalla ?? Paljonko tuo penkki vetää kotiinpäin ?
          Varmaan jäi hiukan epäselväksi jos et tuolta viimeisimmästä viesteistä huomaa niin 260/260 nokat, peltisarja ja kunnollinen ohjelma.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Kellään tietoa, minkälaiset nokat Alpina B3 3.3:ssa on?



            Ei oo vissiin kamerasta löytyny makroasetusta.

            EDIT: ilmotettujen suoritusarvojen valossa Alpina 3,3 ja S52B32 US-spec on melko lähellä toisiaan, mutta Alpinassa maksimivääntö ja teho tulevat vähän ylempää.

            Alpinassa teho 206 kW @ 6200 ja vääntö 335 Nm @ 4500
            Jenkki M3:ssa teho 179 kW @ 6000 ja vääntö 320 Nm @ 4000

            Voinee siis veikkailla, että Alpinassa on piirun verran jyrkemmät nokat kuin Jenkki M3:ssa. Harmi, ettei myyjä lähetä Suomeen.
            Last edited by Skarpa; 29-12-2014, 11:37.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 822
              • Kuusjoki

              Originally posted by ASDTurku View Post
              Eipä ole hääppöset arvot jos endurance 323:ta otetaa vain puristuksia nostamalla ja ohjelmalla 220hp 290Nm. Ei ole varmaan kaikki palikat yhteen
              sopivia.
              No tuohon nyt ei olle vaihdettu kuin tuo vääntöjä laskeva imusarja ja tuo brittien valmis ohjelma.
              Ja eihän tuohon ohjelmaan ole luvattukaan tuon imusarjan kanssa kuin 230hv ja 290nm. Ne puuttuvat 8hv/8nm voin kyllä pistää tuon kulahtaneen moottorin piikkiin.

              Ja imusarja tulee talven aikana vaihtumaan takaisin m52 vakioon.
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                Originally posted by Skarpa View Post
                Kellään tietoa, minkälaiset nokat Alpina B3 3.3:ssa on?



                Ei oo vissiin kamerasta löytyny makroasetusta.

                EDIT: ilmotettujen suoritusarvojen valossa Alpina 3,3 ja S52B32 US-spec on melko lähellä toisiaan, mutta Alpinassa maksimivääntö ja teho tulevat vähän ylempää.

                Alpinassa teho 206 kW @ 6200 ja vääntö 335 Nm @ 4500
                Jenkki M3:ssa teho 179 kW @ 6000 ja vääntö 320 Nm @ 4000

                Voinee siis veikkailla, että Alpinassa on piirun verran jyrkemmät nokat kuin Jenkki M3:ssa. Harmi, ettei myyjä lähetä Suomeen.
                Uudet cat camsit saa halvemmalla ja niitä saa vaikka kuinka monella eri nostolla, ja suurinpiirtein sopivia on mun mielestä schrickilläkin 6-7 erilaista, M50/S50-moottoreille.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • nevari
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 256
                  • jyväskylä

                  Originally posted by Busch View Post
                  Varmaan jäi hiukan epäselväksi jos et tuolta viimeisimmästä viesteistä huomaa niin 260/260 nokat, peltisarja ja kunnollinen ohjelma.
                  kerrohan kun olet penkissä käynyt mitä tästä irtoaa! kiinnostaa nii pirusti, ja vanoksen toiminta että tarvitseeko muuttaa. myös päästöt kiinnostaa
                  hienoa tekemisen meininkiä muuten!

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by ASDTurku View Post
                    Eipä ole hääppöset arvot jos endurance 323:ta otetaa vain puristuksia nostamalla ja ohjelmalla 220hp 290Nm. Ei ole varmaan kaikki palikat yhteen
                    sopivia.
                    Haluaisin nähdä sen endurance 323:n joka vain puristusten nostolla ja ohjelmalla luovuttaa 116Nm/l.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Maili
                      BTCF Member
                      • Aug 2011
                      • 444
                      • E-pohjanmaa

                      Tuota Sillin vanhaa harisen lappoa kattoo, niin ei voi ku ihmetellä , että kuinka voi olla 333nm vääntöä ja suht tasaset käyrätkin. Onkohan Se vielä vakio suuttimilla ollu, vai pääseekö paineen nostolla. Tuo vääntöhän on lähes sama kuin alpinan.
                      Last edited by Maili; 29-12-2014, 21:03. Reason: paino virhe alpinan väännöissä
                      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 271
                        • Seinäjoki/Lapua

                        Originally posted by nevari View Post
                        kerrohan kun olet penkissä käynyt mitä tästä irtoaa! kiinnostaa nii pirusti, ja vanoksen toiminta että tarvitseeko muuttaa. myös päästöt kiinnostaa
                        hienoa tekemisen meininkiä muuten!
                        Teen sitte koko autosta keväällä showroomin, kun auto on valmis ja kehtaa tehdä esittelyn kyseisestä laitteesta. No mitäs vanoksesta? Vaihdoin tiivisteet ja toimii ihan normaalista eikä vaadi mitään sen kummempia toimenpiteitä

                        Comment

                        • Busch
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 271
                          • Seinäjoki/Lapua

                          Originally posted by Maili View Post
                          Tuota Sillin vanhaa harisen lappoa kattoo, niin ei voi ku ihmetellä , että kuinka voi olla 333nm vääntöä ja suht tasaset käyrätkin. Onkohan Se vielä vakio suuttimilla ollu, vai pääseekö paineen nostolla. Tuo vääntöhän on lähes sama kuin alpinan.
                          Joo oon täysin samaa miettiny. Taitaa olla ihan vakio suuttimilla kun muistaakseni joskus kyselin silliltä. Kuulemma Harisen penkki näyttää vähä yläkanttiin, mutta en siltikään ehkä aivan pidä mahdottomina noita tuloksia.

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15225
                            • Ajamisen Iloa

                            Originally posted by Busch View Post
                            Teen sitte koko autosta keväällä showroomin, kun auto on valmis ja kehtaa tehdä esittelyn kyseisestä laitteesta. No mitäs vanoksesta? Vaihdoin tiivisteet ja toimii ihan normaalista eikä vaadi mitään sen kummempia toimenpiteitä
                            Sitten kun on valmis. Tuo on taas sitä kuuluisaa itsepetosta. Sehän oli valmis jo tehtaalta lähtiessä.
                            Laita vaan tänne niitä käppyröitä heti kun mahdollista. Minuakin nimittäin kiinnostaa kovasti.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Calypsocoupe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 2932
                              • Vihti

                              Originally posted by r.w. View Post
                              Haluaisin nähdä sen endurance 323:n joka vain puristusten nostolla ja ohjelmalla luovuttaa 116Nm/l.
                              Ketään tommoset louskut kisapelit kiinnosta...

                              ... ... ...



                              Auto: BMW 325 -92
                              Vakiona: 192hv / 245Nm
                              Moottori: M50B25 (ilman vanosta)
                              Moottorin ohjainyksikkö: Bosch M3.1

                              Tehon mittaus ennen:
                              Autoon muutettu pakoputkisto / ilmansuodatin
                              143,9kw (196hv) / 265Nm

                              Tehon mittaus jälkeen:
                              Ohjelmamuutos dynamometrissä
                              164,4kw (224hv) / 300Nm
                              ... ... ...

                              Taitaa olla maailmanennätys. Olisi kiva nähdä näitä vaikka Lokalahdella.
                              Last edited by Calypsocoupe; 30-12-2014, 03:45.
                              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 444
                                • E-pohjanmaa

                                Originally posted by Busch View Post
                                Joo oon täysin samaa miettiny. Taitaa olla ihan vakio suuttimilla kun muistaakseni joskus kyselin silliltä. Kuulemma Harisen penkki näyttää vähä yläkanttiin, mutta en siltikään ehkä aivan pidä mahdottomina noita tuloksia.
                                Tuota penkityksen vuosilukua kun kattoo, ja lukee tulosvertailuja eri foorumeilta tuolta vuodelta, niin tuntuu kyllä olevan vähän yläkanttiin.Aika käsittämättömiä eroja pitäisi kyllä tulla, kun kumpikin on omalla eculla. Toki tuossa vaikuttaa koneen kulumisetkin jo jotain , kun alkaa olla jo nämä muovit veteraani iässä.. Aj-techistä jäi kyllä tosi ammattitaitoinen kuva ja muutoinkin homma pelasi erittäin joustavasti ,eli näillä keskusteluilla en Aj-techiä enkä myöskään harista missään nimessä mollaa. Sitä vain pieni ja köyhä ihminen miettii..
                                Last edited by Maili; 30-12-2014, 10:11.
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎