Pistetään nyt tänne tuo oma setti ja penkki tulos kesältä.
Eli e30+m52b28. Koneeseen vaihdettu m50 imusarja. Vakio pakosarjat. 2,5" putkisto.
Ja tuo valmis viriohjelmallinen ecu. http://www.ebay.co.uk/itm/151507303320
Kone ei ole parhaassa iskussa. Ajettu ainakin 280tkm. Varmuutta lukemasta ei ole. Kuluttaa öljyä jonkinverran ja venttiilinnostimet ääntää.
Eipä ole hääppöset arvot jos endurance 323:ta otetaa vain puristuksia nostamalla ja ohjelmalla 220hp 290Nm. Ei ole varmaan kaikki palikat yhteen
sopivia.
Itse aattelin lähinnä viedä valkeakoskelle hariselle/hestec kun säätänyt noita bemareita monta vuotta. Joo saa nähä kuinka pitkälle noilla päästään vakio m50b25tu.hun lupailevat 252hp (sis peltisarja ja ohjelma)
252 hp pelkällä peltisarjalla ja ohjelmalla ?? Paljonko tuo penkki vetää kotiinpäin ?
EDIT: ilmotettujen suoritusarvojen valossa Alpina 3,3 ja S52B32 US-spec on melko lähellä toisiaan, mutta Alpinassa maksimivääntö ja teho tulevat vähän ylempää.
Alpinassa teho 206 kW @ 6200 ja vääntö 335 Nm @ 4500
Jenkki M3:ssa teho 179 kW @ 6000 ja vääntö 320 Nm @ 4000
Voinee siis veikkailla, että Alpinassa on piirun verran jyrkemmät nokat kuin Jenkki M3:ssa. Harmi, ettei myyjä lähetä Suomeen.
Eipä ole hääppöset arvot jos endurance 323:ta otetaa vain puristuksia nostamalla ja ohjelmalla 220hp 290Nm. Ei ole varmaan kaikki palikat yhteen
sopivia.
No tuohon nyt ei olle vaihdettu kuin tuo vääntöjä laskeva imusarja ja tuo brittien valmis ohjelma.
Ja eihän tuohon ohjelmaan ole luvattukaan tuon imusarjan kanssa kuin 230hv ja 290nm. Ne puuttuvat 8hv/8nm voin kyllä pistää tuon kulahtaneen moottorin piikkiin.
Ja imusarja tulee talven aikana vaihtumaan takaisin m52 vakioon.
EDIT: ilmotettujen suoritusarvojen valossa Alpina 3,3 ja S52B32 US-spec on melko lähellä toisiaan, mutta Alpinassa maksimivääntö ja teho tulevat vähän ylempää.
Alpinassa teho 206 kW @ 6200 ja vääntö 335 Nm @ 4500
Jenkki M3:ssa teho 179 kW @ 6000 ja vääntö 320 Nm @ 4000
Voinee siis veikkailla, että Alpinassa on piirun verran jyrkemmät nokat kuin Jenkki M3:ssa. Harmi, ettei myyjä lähetä Suomeen.
Uudet cat camsit saa halvemmalla ja niitä saa vaikka kuinka monella eri nostolla, ja suurinpiirtein sopivia on mun mielestä schrickilläkin 6-7 erilaista, M50/S50-moottoreille.
Varmaan jäi hiukan epäselväksi jos et tuolta viimeisimmästä viesteistä huomaa niin 260/260 nokat, peltisarja ja kunnollinen ohjelma.
kerrohan kun olet penkissä käynyt mitä tästä irtoaa! kiinnostaa nii pirusti, ja vanoksen toiminta että tarvitseeko muuttaa. myös päästöt kiinnostaa
hienoa tekemisen meininkiä muuten!
Eipä ole hääppöset arvot jos endurance 323:ta otetaa vain puristuksia nostamalla ja ohjelmalla 220hp 290Nm. Ei ole varmaan kaikki palikat yhteen
sopivia.
Haluaisin nähdä sen endurance 323:n joka vain puristusten nostolla ja ohjelmalla luovuttaa 116Nm/l.
Tuota Sillin vanhaa harisen lappoa kattoo, niin ei voi ku ihmetellä , että kuinka voi olla 333nm vääntöä ja suht tasaset käyrätkin. Onkohan Se vielä vakio suuttimilla ollu, vai pääseekö paineen nostolla. Tuo vääntöhän on lähes sama kuin alpinan.
Last edited by Maili; 29-12-2014, 21:03.
Reason: paino virhe alpinan väännöissä
kerrohan kun olet penkissä käynyt mitä tästä irtoaa! kiinnostaa nii pirusti, ja vanoksen toiminta että tarvitseeko muuttaa. myös päästöt kiinnostaa
hienoa tekemisen meininkiä muuten!
Teen sitte koko autosta keväällä showroomin, kun auto on valmis ja kehtaa tehdä esittelyn kyseisestä laitteesta. No mitäs vanoksesta? Vaihdoin tiivisteet ja toimii ihan normaalista eikä vaadi mitään sen kummempia toimenpiteitä
Tuota Sillin vanhaa harisen lappoa kattoo, niin ei voi ku ihmetellä , että kuinka voi olla 333nm vääntöä ja suht tasaset käyrätkin. Onkohan Se vielä vakio suuttimilla ollu, vai pääseekö paineen nostolla. Tuo vääntöhän on lähes sama kuin alpinan.
Joo oon täysin samaa miettiny. Taitaa olla ihan vakio suuttimilla kun muistaakseni joskus kyselin silliltä. Kuulemma Harisen penkki näyttää vähä yläkanttiin, mutta en siltikään ehkä aivan pidä mahdottomina noita tuloksia.
Teen sitte koko autosta keväällä showroomin, kun auto on valmis ja kehtaa tehdä esittelyn kyseisestä laitteesta. No mitäs vanoksesta? Vaihdoin tiivisteet ja toimii ihan normaalista eikä vaadi mitään sen kummempia toimenpiteitä
Sitten kun on valmis. Tuo on taas sitä kuuluisaa itsepetosta. Sehän oli valmis jo tehtaalta lähtiessä.
Laita vaan tänne niitä käppyröitä heti kun mahdollista. Minuakin nimittäin kiinnostaa kovasti.
Joo oon täysin samaa miettiny. Taitaa olla ihan vakio suuttimilla kun muistaakseni joskus kyselin silliltä. Kuulemma Harisen penkki näyttää vähä yläkanttiin, mutta en siltikään ehkä aivan pidä mahdottomina noita tuloksia.
Tuota penkityksen vuosilukua kun kattoo, ja lukee tulosvertailuja eri foorumeilta tuolta vuodelta, niin tuntuu kyllä olevan vähän yläkanttiin.Aika käsittämättömiä eroja pitäisi kyllä tulla, kun kumpikin on omalla eculla. Toki tuossa vaikuttaa koneen kulumisetkin jo jotain , kun alkaa olla jo nämä muovit veteraani iässä.. Aj-techistä jäi kyllä tosi ammattitaitoinen kuva ja muutoinkin homma pelasi erittäin joustavasti ,eli näillä keskusteluilla en Aj-techiä enkä myöskään harista missään nimessä mollaa. Sitä vain pieni ja köyhä ihminen miettii..
Comment