Ei tuossa vastusarvon muuttamisessa ole mitään ongelmaa. Sen kun vaan laittaa vastuksen sinne. Ongelma on siinä, kun ei ole tarkkaa tietoa paljonko mikäkin vastusarvo muuttaa mitattua jännitettä.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
Fiksummat M50 ylikoko -topikissa tiesi kertoa että ei käy Nikasil lohkoon. Materiaali väärä ja M54B30 männissä eri kokoiset urat, eli vaatis koneistusta.Originally posted by Suh0 View PostEikö tuo Goetzen sarja 08-705100-00 muka käykkään ?Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
Jooh eipä taas paljoa tämän päivän kokeiluista viisastunut. Enemmänkin herätti vaan lisää kysymyksiä
Elikkä tämmösen viritelmän tein kokeeksi:

DME boksi on siis kytketty tuohon meikän penkki-softaus systeemiin ja lisäksi kytkin vielä vakio MAF:n kiinni moottorinohjaukseen. MAF:n läpi sitten vetää ilmaa serverituuletin jonkä jännitettä pystyy muuttamaan. Toiveissa oli että tuo sen verran sais vedettyä ilmaa läpi, että jotain tuloksia saisi. Lisäksi vielä läppärillä teston avustuksella seuraan MAF jännitettä.
No sitten havaintoja. Tuommonen tuuletin ei tahdo riittää tämmöiseen hommaan ollenkaan. 0,2 volttia sain mitattua maksimissaan. Tuon boksin ADC on ilmeisesti 8-bittinen (näin toki voinee päätellä jo 256 arvon kokoisesta MAF kartasta) joten se mittaa jännitettä n.0,02 voltin pykälissä. Mikä on tähän mittaukseen liian epätarkka, koska tuolla tuulettimella ei saa enempää jännitettä nousemaan. Jännitteen muutosta on siis mitattava yleismittarilla
Mutta sitten erikoisiin havaintoihin. Keltaisella signaalipiuhalla ei näytä tämän kokeilun perusteella olevan merkitystä mitattuun MAF jännitteeseen.
Ei mitään vaikutusta, vaikka koko piuhaa ei ole edes kytketty. Toki tilanne voi olla eri auton käydessä. Niinpä vaikka siihen väliin kytki vastuksen, niin ei lukema muuttunut.
Mustalla MAF piuhalla olikin sitten odotettu vaikutus. En kylläkään tiedä mistä tuo boksi mittaa jännite-eroa, kun ei ainakaan mustan ja keltaisen piuhan välistä. Mustan ja maa-piuhan väliltä sain mitattua hyvin tarkkaan samaa jännitettä, mitä testo näytti. Tämän perusteella 1k ohmin vastus puottaisi jännitettä n.4% ja 2,2k ohmin vastus puottaa jännitettä joku 8-9%. Mutta koska saadut maksimijännitteet oli vielä niin pieniä, en pidä koko mittausta luotettavana.
Pitänee kehittää parempi tapa tehdä tämä mittaus. Niin ja lisäksi vielä semmoinen havainto, että MAF:lle ei tule mitään +12v vertailujännitettä boksille. Sille tulee vain suoraan piuha akkjännitteestä ilman mitään regulointia. Itse MAF:n sisällä on oltava siis jokin aktiivinen piiri tätä varten. Tätä tukee myös se, että MAF lämpenee käytössä ja siinä näkyy olevan sisäpuolella jäähdytinsiilikin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Jotain tuollaista siel ilmeisesti on. https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1CpUpG...Xq6xXFXXXU.jpgCoupe :think
sigpic
Comment
-
BMW M52 BBTB enlarged big bore throttle body
Kävin tuon postista tänään hakemassa. ( postikuluineen alle 100e ) Eroa on kyllä vakioon aikalailla
Googlasin mielenkiintoisen Threadin tästä jutusta... Liekö jo täällä on, mutta tuommoinen.
http://www.bimmerforums.com/forum/sh...-Racing-w-Pics!!
Täältä mielestäni edullinen paikka ostaa tuo isompi kaasuläppä, jos ei itse väsää...
Comment
-
Eikö kannattaisi vaan hommata Fordin tai Nissanin massamittarin anturi, joihin on olemassa kartat? Liian helppoa vai? Hintaa kuitenkin vain muutaman kympin.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Joo siis uudella isommalla maffilla saa helposti toimimaan. s50 maf on lähes bolt-on on. Mutta minä ainakin ihan mielenkiinnosta tutkin asiaa. Ja mitään käytettyä maffia en itse kyllä osta, kun noissa vanhoissa alkaa olla melkoista hajontaa mitä ne mittaa.Originally posted by Vauhtivaunu View PostEikö kannattaisi vaan hommata Fordin tai Nissanin massamittarin anturi, joihin on olemassa kartat? Liian helppoa vai? Hintaa kuitenkin vain muutaman kympin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Antureita taitaa saada uutena muutamalla kympillä ja rungoksi käy alumiini- tai muoviputkenpätkä?Originally posted by Pazi88 View PostJa mitään käytettyä maffia en itse kyllä osta, kun noissa vanhoissa alkaa olla melkoista hajontaa mitä ne mittaa.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Laita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?Originally posted by Vauhtivaunu View PostEikö kannattaisi vaan hommata Fordin tai Nissanin massamittarin anturi, joihin on olemassa kartat? Liian helppoa vai? Hintaa kuitenkin vain muutaman kympin.
Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
Comment
-
Tuleeko ne kartat sinne itsekseen sen vastus kikkailun kanssa? Ja kai sen putken koon voi valita oman mielensä tai vaikka naapurin mielen mukaan, tokihan noin näppäränä netin käyttäjänä saat pähkäiltyä mikä olisi juuri se optimaallisin koko? Vertaa vaikka siihen s50 maffin kokoon niin todennäköisesti jo siellä metällä on kokoOriginally posted by Remotion View PostLaita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
Comment
-
Jos aiheeseen on jo perehtynyt ja lukenut RomRaider-foorumia niin on aika varmasti löytänyt aiheesta käydyn keskustelun:Originally posted by Remotion View PostLaita toki teko-ohje kun se noin helppoa on. parilla kympillä toimintaan Ecun kanssa, miten ne kartat sinne tulee, itsestään?
Onko toi "alumiini tai muoviputkenpätkä" ihan randomina valitun kokoinen ja aina kartat toimii vai kuinka. Melkoisia heittoja jälleen.
http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=42&t=12453sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Joo niin siellä on. Siksi on tärkeätä.että MAF käppyrän on oikein ja kuorman laskentaa pelaa kuten pitää. Olen Tässä koittanut kaiken muun ohella saada kierrosten leijunnan kaasun noston jälkeen pois ja se ei ihan mikään yksinkertainen juttu ookkaan. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.Originally posted by Vauhtivaunu View PostPs. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Modet voisitteko poistaa offtopikkia tästä ketjusta. Kaikki viestit joissa ei tule uutta informaatiota joutaa minusta poistaa.
Tulee pian toi 1000 viestiä täyteen ja sitten se on kehno homma jos täytyisi jatkaa toisessa topikissa.Last edited by Remotion; 08-12-2016, 22:47.
Comment
jäi itseltä ostamatta
Comment