Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostÖh en siis vaan lyönyt vakio koneeseen viinaa tankkiin ja antanu mennä.
Ja yleisesti sitten molempia (kun kaikki eivät edes ruiskun säätöihin millään tavalla puutu.. toki silloin auton käyttötarkoitus useimmiten ihan vain kaupungissa ajelua tai maantiellä, ja ideana saada vaan ajelu edullisemmaksi).
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostS50 kotelohan siihen menee suoraan paikalleen, miksi ei vois alkuperäisestä luopua?
Vähän vaan harmittaa että laitoin uuden MAF:in muutama vuosi vain varmuuden vuoksi. Jos nyt joutuu laittamaan uuden, maksaa niin pirusti.
Riittääkö suuttimet? Vähän pelottaa paljonko menee taas uusiksi. Mulla on vielä ihan sama setuppi oheiskilkkeiden suhteen kuin Pazi88:lla. Joten tulee varmaan samat ongelmatkin.Last edited by Remotion; 21-10-2016, 00:54.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostNo hei toki sitten, BMW:n orkkiskotelohan sekin. Se kyllä ottaa ilman eripaikasta M coupessa, mutta ei varmaankaan tekemätön paikka.
Vähän vaan harmittaa että laitoin uuden MAF:in muutama vuosi vain varmuuden vuoksi. Jos nyt joutuu laittamaan uuden, maksaa niin pirusti.
Riittääkö suuttimet? Vähän pelottaa paljonko menee taas uusiksi. Mulla on vielä ihan sama setuppi oheiskilkkeiden suhteen kuin Pazi88:lla. Joten tulee varmaan samat ongelmatkin.
EDIT walbro 255 e36 sovitteella tilattu.
Minä taidan eka kokeilla vastuksella lisätä MAF:n aluetta, kun tuo on kummiskin niin vähästä kiinni. Ei tarvis uutta MAF:ia hommata + muita kilkkeitä. Väsäsin jo softan valmiiksi, kun vaan lataa sisään vastuksen tinauksen jälkeen. 470 ohmin vastuksella maksimi virtaus asettuu samaan kuin s50 maffille, että sit kun saan bensa ja sytkäkartat hierottua, niin samoja voi käyttä sit s50 maffinkin kanssa, kun vaan vaihtaa maf kartan.Last edited by Pazi88; 21-10-2016, 09:49.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSepä selviää tässä kohta. Toki taitaa pikkusen viivästyä koko homma, kun rupes kone kenkkuileen tossa aamulla. Ei tahtonut lähtä käyntiin, vedot uupuu kokonaan ja ei kiertänyt oikeen korkealle. Vissiin bensapumppu tulossa tiensä päähän. Kaupassa käynnin jälkeen pelas taas kuten pitään. No onhan se jo 20 vuotta siellä pyörinyt ja viimevuosina on tosiaan viinallakin ajeltu...
EDIT walbro 255 e36 sovitteella tilattu.
Comment
-
-
Kokeile nyt vaihtaa pelkkä bensapumppu jos se olisi ollut sittenkin se koko vian ydin. Minusta kun S52B32 m coupeihin on jenkeissä M50-imusarja laitettu niin ei ole maffia heti tarvinnut muuttaa. Ja niissä kuitenkin vakiona luonnollisesti sama
imunokka ja enemmän tilavuutta joten varmaan tehoakin.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKokeile nyt vaihtaa pelkkä bensapumppu jos se olisi ollut sittenkin se koko vian ydin. Minusta kun S52B32 m coupeihin on jenkeissä M50-imusarja laitettu niin ei ole maffia heti tarvinnut muuttaa. Ja niissä kuitenkin vakiona luonnollisesti sama
imunokka ja enemmän tilavuutta joten varmaan tehoakin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMinkähän tyyppisiä muutoksia moottorin ohjelmaan yleensä tarvitaan, kun siirrytään yhdestä kaasuläpästä erillisiin läppärunkoihin?Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Joo ei pitäs muuhun tarvis puuttua. Tohon rikastukseen piti jo koskea pikkuisen pelkän BBTB:n kanssa, koska siinä ilmaa menee koneeseen huomattavasti enemmän samalla avautumalla, mitä vakio kaasuläpällä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Bensapumppu vaihettu ja häröilyt poistu sillä lukuunottamatta yläpään pätkimistä. Eli kohta päästään säätämään, kunhan on ylimäärästä aikaa jossain välissä.
Silläaikaa vähän tutkin ja tässä on netistä löydetty logi, jossa kyseessä on m52b28 m50 imusarjalla ja s52 nokilla. Eroa meikäläisen koneeseen on et mulla on BBTB ja eri pakosarjat:
Tuossakin näkyy, että MAF loppuu kesken (punanen käyrä), mutta sen verran vähän vaan leikkaa, että ei kerkeä vaikuttamaan mihinkään. Tuo on myös vanhalla romraiderin määrityksillä tehty, että absoluuttista ilmanmäärää ei kannata tuijottaa ja osa käyristä on vähän jiirissä kans.
Sit toinen mielenkiintoinen käppyrä, eli s52US ja samaisen m52 koneen kuorma-käppyrät. Kuorma = vääntö:
Eli isommasta iskutilavuudesta on hyötyä 6k alapuolella. Aika reilustikkin, mutta sen jälkeen mennään yllättävänkin tasoissa :thinkLast edited by Pazi88; 28-10-2016, 17:19.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostBensapumppu vaihettu ja häröilyt poistu sillä lukuunottamatta yläpään pätkimistä. Eli kohta päästään säätämään, kunhan on ylimäärästä aikaa jossain välissä.
Silläaikaa vähän tutkin ja tässä on netistä löydetty logi, jossa kyseessä on m52b28 m50 imusarjalla ja s52 nokilla. Eroa meikäläisen koneeseen on et mulla on BBTB ja eri pakosarjat:
Tuossakin näkyy, että MAF loppuu kesken (punanen käyrä), mutta sen verran vähän vaan leikkaa, että ei kerkeä vaikuttamaan mihinkään. Tuo on myös vanhalla romraiderin määrityksillä tehty, että absoluuttista ilmanmäärää ei kannata tuijottaa ja osa käyristä on vähän jiirissä kans.
Sit toinen mielenkiintoinen käppyrä, eli s52US ja samaisen m52 koneen kuorma-käppyrät. Kuorma = vääntö:
Eli isommasta iskutilavuudesta on hyötyä 6k alapuolella. Aika reilustikkin, mutta sen jälkeen mennään yllättävänkin tasoissa :think
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSit toinen mielenkiintoinen käppyrä, eli s52US ja samaisen m52 koneen kuorma-käppyrät. Kuorma = vääntö:
Eli isommasta iskutilavuudesta on hyötyä 6k alapuolella. Aika reilustikkin, mutta sen jälkeen mennään yllättävänkin tasoissa :think
Ja piikkitehonkin voinee M52:n imusarjan kanssa kompensoida ajoittamalla imunokan muutaman asteen myöhäisemmälle jolloin koko käyrä kulkee M50-imusarjaisen yläpuolella......Last edited by naukkis; 29-10-2016, 13:45.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostTuossa itseasiassa näkyy M52 vs M50 imusarjan ero iskutilavuuden lisäksi, eli myös B28 olisi piikkiväännöillään 4000rpm ylöspäin M52-imusarjalla. M52:n imusarjan runnerit virtaa noin 300hp asti ja crossover missä M50-imusarja on parempi on vasta tuolla paikkeilla, noilla tehoilla M50-imusarja on vain haitaksi vaikka piikkitehoa muutama kaakki lisää tuleekin.
Ja piikkitehonkin voinee M52:n imusarjan kanssa kompensoida ajoittamalla imunokan muutaman asteen myöhäisemmälle jolloin koko käyrä kulkee M50-imusarjaisen yläpuolella......
Avasin vakaissa aikomuksissa olla kommentoimatta mitään tänne kuten joka kerta teen tämän topikin kanssa koska helppo postata turhaa jorinaa.
En ole ikinä nähnyt 52-sarjan konetta S tai M jossa olisi vaparina 300hp vakio imusarjalla. Se varmaan virtaa 300hp jos nokkana olisi jokin freevalven sähköhydraulinen aktuaattori joka pystyy siis tekemään kanttiaaltoisen nokkaprofiilin eli avaamaan nokan hetkessä auki ja pitämään sen siellä koko aukioloajan ja sitten salamana kiinni. En usko että virtaa ikimaailmassa 300hp perinteisillä pyörivillä nokka-akseleilla.
Eikä varsinkaan nokilla jotka ovat edes jossain määrin käytännölliset kadulle.
Missään tapauksessa riippumatta tehoista ei koko käyrä kulje ikinä M50:n yläpuolella koko matkaa jos rajoitin on edes vakio 6500 saati suurempi.
Käänteisiä esimerkkejä taas on tuhansia. Olen mielellään tässä väärässä mutta enpä usko ennenkuin näen.
Tuo käyrähän jälleen kerran todistaa kuinka M/S52-imusarja rajoittaa vääntöä jo 5400rpm kohdalta eteenpäin ja M50, vaikka onkin huonompaa suunnittelua, eikä tuota vääntöpiikiä keskialueelle, niin toimii rajoittamatta hyvin virtaavana käytännössä niin pitkälle kuin konetta voi koskaan pyörittää. Nokkien vaikutuksen käppyrässä voi unohtaa koska ne on kummassakin samat S52 nokat. Ainoa ero siis M50 imusarja jolla otetaan 0,4l tilavuus ja pikkaisen parempi kansi kiinni ja mennään vähän ohikin.
Syy miksi M52:sesta saa M50 imusarjalla etua kunnolla vasta pikkaisen vakiota jyrkemmillä nokilla on se että virtaus ei resonoi M52-imusarjan malliin alakeskialueella ja sylinterin täytös jää vaillinaiseksi, toisaalta vakio nokilla myös aukiolo on korkeilla kierroksilla ajallisesti niin pieni ettei sylinteri ehdi täyttyä myöskään vaikka M50 imusarja on jo edellä siinä. Mutta kun laitetaan kireämpää nokkaa kaveriksi, ja minusta myös pakosarja on tärkeä tässä, niin eroja tulee todella nätisti.Last edited by Remotion; 29-10-2016, 20:41.
Comment
-
-
Siis järjestään dynokäyristä näkee että M50-imusarja ei vaan toimi oikeastaan missään kombinaatiossa, kanavat on tarpeettoman suuret ja virtausnopeus ei nouse halutulle tasolle missään vaiheessa. M52-imusarjan kanssa 100% tuntumassa oleva VE-arvo pysyy yleensä useamman tuhannen kierroksen alueen, M50:llä korkeintaan muutama sata kierrosta. M50-imusarjassa on myös lyhyemmät runnerit kuin M52:ssa mikä antaa korkeilla kierroksilla lisää täyttöaikaa mutta jos kanavat olisivat pienemmät käyrä olisi parempi läpi rekisterin.
Ja nokkia ajoittamalla voidaan koko käyrästöä siirtää, eli imunokkaa myöhäistämällä saadaan ylärekisteriä ylös ala ja keskirekisterin kustannuksella. M50-imusarjalla tulee yleensä hittiä liki 10% keskialueella eli jos halutaan niin nokkaa voi myöhäistää/vaihtaa kireämpää imunokkaa M52-imusarjan kanssa aika reilusti ja kombinaatiolla jolla keskirekisteri menee tasoihin ylärekisteri laulaa paremmin. M52:n imusarjan runnerit virtaavat noin 50hp per kanava ja ylisuurien runnerien käyttäminen ei ole kuin huonoa virittämistä.
Comment
-
Comment