Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupsu
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 6
    • oulu

    E36 316i -97

    (1) Pätki satunnaisesti millä tahansa kierrosluvulla ajossa tai tyhjäkäynnillä kylmänä tai lämpimänä kuun asennosta ja viikonpäivästä riippumatta.

    (2) Korjaantui puhdistamalla nokka-akselin -ja kampiakselinasentotunnistimet. Kampiakselin anturiin oli hikoillut öljyä joka keräsi kaiken hiekan ja anturi pieneni konkreettisesti puolella kun sen puhdisti.
    Bmw E30 Touring 324td
    alpinweiß
    Bmw E36 Cabrio 318i
    dakargelb II
    Bmw E91 Touring 325d
    Black-sapphire metallic

    Comment

    • Juggis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 197
      • Espoo

      e91 325xiA N52 -05

      Kolme toisistaan eronnutta tapausta, joskin kahdessa syyllinen oli sama.

      (1) Moottorin vikavalo syttyi ja tyhjäkäynti yksinkertaisesti surkeaa, ajaminen nykivää.
      (2) Kolmossylinterin puolan vaihto.

      (1) Käynti / ajo täristävää, nykivää, epävakaata jne. Vikakoodia missfirestä ja Vanoksesta.
      (2) Vanoksen solenoidiventtiilien vaihto.

      (1) Toimi kylmänä täysin mutta lämmetessään alkoi nykimään pienellä kaasulla. Aluksi ei antanut vikakoodia tai moottorivaloa. Tilanne paheni nopeasti ja lopulta sytytti vikavalon.
      (2) Puola nro. 5 vaihto. Tässä kohtaa kaikki loput puolat + tulpat uusiksi.

      Yllä siis tiedoksi kaksi hiukan oireiltaan eronnutta puolavikaa Yksi näistä olisi estetty mikäli olisi kerralla vaihtanut kaikki puolat.

      e36 328i coupé -95

      (1) Röpelti hiukan ja ajo oli nykivää.
      (2) Yksi alipaineletku oli irronnut imusarjan vaihdon jälkeen.

      EDIT: lisätty yksi exän kanssa ilmi tullut nykimisvika.
      Last edited by Juggis; 12-05-2017, 15:54.
      F10 535d xdrive msport
      Ex. e91 325xiA
      Ex. e36 328i Coupé

      Comment

      • musscle
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 115
        • Turku

        Auto: e60 525D vm-06

        Oire; Pehmeä nypytys lämpimällä koneella pintakaasulla kiihdyttäessä pienillä kierroksilla.


        Vikaa hain aika kauan, kunnes huomasin että EGR- venttiili elää omaa elämäänsä. Aukoi ja sulki sitä muun muassa tyhjäkäynnillä, joka ei käsittääkseni ole normaalia. Ilmeisesti EGR:n ohjaus venttiili sökö. Uuden hinta 120€, joten päädyin EGR:n poistoon ohjelmallisesti. Vikakoodia ei antanut.
        Nypytystä ei ole enää ilmennyt viikkoon, joten oletan että EGR oli vian aiheuttaja.
        Last edited by musscle; 28-08-2017, 08:18.

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4310
          • Turku

          E34 '91 M50B20

          (1) Nyki valoista lähdettäessä ja ampui jonkun kerran imusarjaan.

          (2) Vaihdettu uudet tulpat.

          Tosin tulpat oli vain noin 9kk ikäiset Denson K20XTR, jollaiset korjaamo nytkin vaihtoi. Aiemmin jotkin nelikärkiset platinatulpat toimi monta vuotta moitteetta.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16228
            • Asikkala

            Originally posted by jani73 View Post
            E34 '91 M50B20

            (1) Nyki valoista lähdettäessä ja ampui jonkun kerran imusarjaan.

            (2) Vaihdettu uudet tulpat.

            Tosin tulpat oli vain noin 9kk ikäiset Denson K20XTR, jollaiset korjaamo nytkin vaihtoi. Aiemmin jotkin nelikärkiset platinatulpat toimi monta vuotta moitteetta.
            NGK BKR6EK, 2-kärkiset ja toimii.

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4310
              • Turku

              Tuossa ekassa postauksessa oli vaihtoehdot tosiaan mainittu.

              Voi olla että nuo Densot tulpat ei oikein toimi. Kytkin pohjassa tyhjäkäynniltä vähän nopeammin kaasua painaen, tuntuu että kone pätkii hieman, ei siis nosta jouhevasti kierroksia. Voipi olla että joutuu jossain vaiheessa itse vaihtamaan paremmat tulpat siihen.

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4310
                • Turku

                Päivitystä edelliseen. Auto alkoi taas eilen oirehtia nykimällä.
                Hain motonetista Boschin platinatulpat ja varoiksi pari puolaa.

                Ensin tulpat vaihdettuani ja saatuani auton käyntiin se kävi vielä huonommin, luultavasti viidellä pytyllä.

                No sitten vaihdoin puolat 1 ja 2 sylintereihin ja uusi kokeilu. Nyt toimii kuin kello, ei enää minkäänlaista empimistä.

                Tulpat oli korjaamollakin vedetty vain aivan kevyesti kiinni, ei ne missään 30Nm momentissa olleet.

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  E38 M52B28 automaattilootalla oli nuhainen ja tukkoinen ja kiihtyi huonosti, vastaavuus kaasuunkin oli aika heikkoa. Tasakaasulla oli jatkuvaa pientä nyhtämistä, ihan kuin muutama heppa olisi tipahtanut pois kyydistä ja sitten taas hypännyt takaisin. Kylmänä toimi ihan ok, mutta heti kun kone lämpeni, ongelmat alkoivat. Ja mitään vikakoodeja ei tullut missään vaiheessa.

                  Helpotti, kun:
                  - vaihdoin Motonetistä ostetun haistapaska-halpis nokka-akselin anturin alkuperäiseen ja
                  - vaihdatin tukkeutuneen ccv:n letkuineen.

                  Sen jälkeen tuntui kuin olisin vaihtanut ihan toiseen autoon. Näiden moottorien kanssa ei kannata aliarvioida alkuperäisten osien merkitystä
                  Last edited by Kv1984; 01-07-2020, 19:53.

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎