Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lorppi
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 7
    • lohja

    ongelma: nykiminen varsinkin n. 40-60 vauhdissa ja aaltomainen kiihtyvyys..

    ratkaisu: uusi akku.

    Comment

    • GeeTee
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 374
      • Lappeenranta

      Originally posted by mjat View Post
      mulla on e 36 nykimis vika kertoja on ollu monia mutta kaikilla kerroilla on tullu kuntoon mutta kahdella kerralla löyty vika toinen oli imamassa mittari korjaantui kun siirsi piirilevyä anturoimaan uusilta urilta ja on toiminu vuoden päivät ja toinen kerta oli kun ohjain boxista lähtevässä johto nipussa oli kaksi johtoa ottanut maihin ja ne oli suuttimien johdot sattumoisin ja ainakun otti maihin niin suuttimet aukes ja auto (tukehtu) korjaantui kun laitto vähä eristys teippiä ja muilla kerroilla osia on vaihdettu ja jossakin vaiheessa vaan toimi
      Mulla vähän samaa että röpeltää välillä pitää katsoa noita johtoja. Miten tuota piirilevyä siirsit?
      e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

      Comment

      • Jookuj
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 940
        • Kemi

        Joo eli täällä ilmeni sellanen nykimis vika että kun ajaa tasasesti, ja löysää kaasun niin nykäisee voimakkaasti. Selkä nousee penkistä. Sama melkeen millä vaihteella ajaa niin aina kun löysää kaasun niin nykäisee voimakkaasti, niinkun se alkas jarruttamaan. Tosi ärsyttävää varsinkin kaupungissa ajaessa, eikä ole väliä onko kylmä vaiko lämmin kone. mistähän vois alkaa vikaa hakemaan...?
        ___________________
        BMW G30 520d -17
        ----------------------------------------------------------------------
        MB c350 -11
        BMW F11 M550D -14
        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
        MB w211 -07
        BMW e39 525i -01
        BMW e36 325i -93
        BMW e36 320i -92

        Comment

        • smeagul
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 334
          • Salo

          ^^

          Originally posted by Damien83 View Post
          Tähän epäviralliseenkaan versioon ei tosiaankaan ole tarkoitus laittaa pelkästään kysymyksiä. :|

          Tarkoitus on kertoa oireet sekä millä "parani", eli kokemuksia elävästä elämästä.

          Juuri näiden kysymysten ehkäisemiseksi ja/eli meidän avuksemme tätä tehdään.
          (1) M50BTU25: Lämpimällä koneella aaltomainen/"empivä" kiihtyvyys kierrosalueella 1000-2000rpm. Myös pintakaasulla. esim. alamäessä ajettaessa kevyttä nykimistä. Myös tyhjäkäynnilla lämpimällä koneella ajoittaista röpötystä. Ei kuitenkaan ampunut putkeen ja tyhjäkäynti ei seilannut.

          (2) 6 pytyn sytytyspuolan eristeessä hiushalkeama => vaihtoon => Käyntiongelmista ei enää tietoakaan.

          root cause: kovettunut venttiilikopan kannentiiviste => 6 pytyn sytytystulppa ui öljyssä => tiivisteet myös vaihtoon
          My BMW is using what your hybrid is saving

          E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
          ex E34 520i 24V -91

          Originally posted by Rockford
          Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            nyki kolmosella kiihdyttäessä

            325 e30 joka ollut seisonnassa pari kuukautta..
            oireet kiihdyttäessä kakkosella normaali, mutta kolmosella 4th kierroksen kohdalla junnas 80 ei kiihtynyt vaan nyki...
            karstojen polttamisen jälkeen (huudatus motarilla) karsta haisi, mutta nykiminen loppui.
            Mutta vielä on karstaa koneessa,pitää poltella pois
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • antteri
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 222
              • Tampere

              Originally posted by smeagul View Post
              (2) 6 pytyn sytytyspuolan eristeessä hiushalkeama => vaihtoon => Käyntiongelmista ei enää tietoakaan.
              Mitä eristettä tarkoitat? "Tulpanhattuako"?

              Comment

              • smeagul
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 334
                • Salo

                Originally posted by antteri View Post
                Mitä eristettä tarkoitat? "Tulpanhattuako"?
                Ei vaan ihan sitä kovaa muovia, mikä on sen itse muuntajan päällä...

                M50 vialllisten puolien tunnistus

                Mulla oli uudemmat ku ton topicin mukaset (ruskeat ja kusenkeltane teksi) puolat, et sitä halkeamaa ei ihan noin helposti siit huomannu, mut huomas kumminki...
                My BMW is using what your hybrid is saving

                E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                ex E34 520i 24V -91

                Originally posted by Rockford
                Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                Comment

                • antteri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 222
                  • Tampere

                  OK. Onko kellään tietoa onko vialliset "tulpanhatut" aiheuttanu kuinka paljon ongelmia? On noi miten tarkkoja tuosta, että kumieriste on ehjä?

                  Comment

                  • smeagul
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 334
                    • Salo

                    Originally posted by antteri View Post
                    OK. Onko kellään tietoa onko vialliset "tulpanhatut" aiheuttanu kuinka paljon ongelmia? On noi miten tarkkoja tuosta, että kumieriste on ehjä?
                    No ainakin jos sinne tulpan koloon on päässyt öljyä ja se hattu on lionnut siellä öljyssä, ni se puola saattaa helposti lyödä sen kumieristeen läpi suoraan kanteen, jonka jälkeen siihen hattuun muodostuu ns. "hiilisilta", josta se alkaa sit lyömää helpommin läpi jatkuvasti...
                    My BMW is using what your hybrid is saving

                    E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                    ex E34 520i 24V -91

                    Originally posted by Rockford
                    Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                    Comment

                    • jns
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 33
                      • Helsinki

                      m52b28 kierroslukumittari

                      1) Oire: 1998 Z3:ssa m52b28 -> auton tärähtäessä moottorista loppui veto ja kierroslukumittari pomppas alas/ylös miten sattuu, vian kesto alle sekunnin. autossa virrat toimii muuten ok, poppi soi ja valot päällä tauotta näiden katkosten aikana.

                      Lopulta sippas kokonaan eikä enää käynnistyny vaikka starttimoottori kyllä pyöri ja sähkökäyttöinen katto vispas ylös ja alas ihan ok. Sähköissä ei vikaa, vai?


                      2) Selitys: Check power and cables. Akun plus-navasta moottoriin lähtevä johto oli huonosti kiinni. Toinen johto mistä muut laitteet ilmeisesti saa sähkönsä, oli kyllä kiinni. Plus-navan toisen mutterin kiristys puolella kierroksella korjas ongelman.

                      Comment

                      • deezaye
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 185
                        • Turenki Rock City

                        530dA -99 kävi huonosti tyhjäkäyntiä varsinkin kylmänä, ja nyki tyhjäkäynnillä vaihde silmässä

                        Vika paljastui 2. pytyn suuttimesta, jonka korjausarvot olivat päin ahteria. -> suutin korjattavaksi. Hehkutulpat olivat myös yhtä lukuunottamatta kaikki pimeänä, vaihdoin nekin ja nyt käy ja toimii taas hienosti.
                        E53/M54B30 -04
                        E39/M57D30 -99
                        E34/M30B35 -88
                        E28/M10B18 -85

                        Comment

                        • TVet
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 16
                          • Joensuu

                          E39 530dat, 12/1998, ajettu 444 tkm ja vielä rullaa.

                          Alkoi nykimään 2500 kierroksen kohdalla, eikä juuri ottanut kierroksia yli 4000. Välillä kiersi hyvin, välillä ei. Pohjasta, kuskin penkin kohdalta kuului kurinaa virrat päälle laittaessa, polttoainetta 3/4 tankillinen, eikä läpinäkyvissä polttoaineletkuissa ollut konehuoneen puolella ilmaa.

                          Vaihdoin siirtopumpun. Varaosa nro: 16126756157, osa 9, oheisessa linkissä http://www.realoem.com/bmw/showparts...32&hg=16&fg=15 ja johan pelittää taas.

                          Kiitokset tälle threadille, joskin oli hieman hankalaa penkoa tätä.
                          Last edited by TVet; 21-06-2011, 13:48.
                          *************************
                          -Timo
                          E61 525Xdt 2009, Range Rover 2.5dse 1999, MB w211 200cdi 2004, MB w163 ML55AMG


                          Ex, MB w208 430CLK, MB w211 w220cdi 2003, E39 530 dat 1998, E39 520i T 2003, E46 315i 2002, Range Rover Classic 3.9EFI 1990, Range Rover Classic 3.5EFI 1986, SAAB 9000i CD 1990...

                          *************************

                          Comment

                          • MelaJii
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 115
                            • Porvoo, Finland

                            E30 325iX m20b25 -91 ajettu 208 tkm

                            Nykii oikeastaan koko ajan tasakaasulla ajettaessa. Kierrokset vaikuttavat sen verran, että matalemmilla kierroksilla nykii pahemmin. Välillä nykiminen ei ole nykimistä vaan tuntuu ihan ku pitäs jonku tauon. Kiihdyttäessä reippaasti ei mitään ongelmia. Moottorin lämpötila ei vaikuta nykimiseen. Homman tekee kummalliseksi se, että auto oli jakopää remontissa ja kun auto tuli sieltä takasin ei nykimistä, mutta nyt on tullut pikkuhiljaa takaisin ja voimistunut koko ajan.:think
                            Edit: kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen pätkiminen lähes katosi ja nyt tekee sitä harvemmin ja pehmeämmin. Kenelläkään ideoita mikä olisi seuraava osa/tarkistus? Ilmamäärämittari? Sytytys hilppeet?
                            Last edited by MelaJii; 27-06-2011, 20:27.
                            BMW E30 316 M10

                            Comment

                            • Remolux
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 294

                              E46 n42b18 -02 aj.260tkm
                              vika: nykii teräviä nykäyksiä sillon tällön ( 1-3kertaa 500km matkalla ). kun lähtee esmes 80km/h kiihyttämään ohitukseen talla miltei pohjassa niin tavallaan menee polvilleen eli ei kiihdy niinkuin pitäisi mutta kun nostaa kaasua aavistuksen niin lähtee kiihtymään normaalisti.
                              tätä tehnyt puolisenvuotta ja luulin että johtuu E10 bensiinistä mutta nyt kuukausia on ollut pelkkää 98 niin tekee samaa.
                              kylmällä / kuumalla koneella ei ole merkitystä ongelmaan.
                              vikakoodea ei anna.

                              tulpat vaihettu, oireet lieveni ja kiihtyvyys parani. Inpa antaa ilmamassamittarille outoja lukemia, Pierburg in mittari tilattu.
                              bensasuodatin tänä aamuna vaihtoon + Forten polttoainejärjestelmän putsaus litku.
                              suodatin vaihdettu mut ei vielä fortea kun on liian täys tankki mutta ero on kuin yöllä ja päivällä jo nyt. suodattimena oli varmastikkin alkuperäinen näöstä päätellen.
                              ilmamassamittari vaihdettu. siihen loppu loputkin häiriöt ( ainakin toistaiseksi ) ja kiihtyvyys parani paljon..
                              Last edited by Remolux; 27-07-2011, 17:22. Reason: vikojen selvitystä

                              Comment

                              • Usher
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 2
                                • Turku

                                e38 730ia m60 vm. 1995 aj 201tkm.

                                Kävin tankkaamassa (tarkistin vielä kuitista ja oli 98E), toimi ihan normaalisti kunnes lähdin ohitustielle 100km/h rajoitusalueelle, ei millään tahtonu kiihtyä vaan rupes nykimään. enemmän kaasua ja nyki entistä enemmän mutta kiihtyi sentään. Nykimistä ei havaittu tasakaasulla.
                                Nykimistä oli muissakin kiihdytyksissä. Auto parkkiin, konehuone auki ja moottorikäynnissä, hyvin epätasaisesti kävi.
                                ulkopuolelta katsottuna ok.
                                Myöhemmässä vaiheessa ei tahtonut vastata enää ollenkaan kaasuun.

                                Vikana: polttoainepumppu loppui pelittämästä ja auto ei saanut enää kunnolla bentziiniä, jonka syystä auto hyytyikin lähelle huoltoasemaa jonne olin vienyt. Uusi polttoainepumppuTuotenumero:16141183947 paikoilleen ja eikun baanalle!
                                Last edited by Usher; 12-07-2011, 20:10. Reason: Vian löytyminen, tietojen päivittäminen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎