mulla on e 36 nykimis vika kertoja on ollu monia mutta kaikilla kerroilla on tullu kuntoon mutta kahdella kerralla löyty vika toinen oli imamassa mittari korjaantui kun siirsi piirilevyä anturoimaan uusilta urilta ja on toiminu vuoden päivät ja toinen kerta oli kun ohjain boxista lähtevässä johto nipussa oli kaksi johtoa ottanut maihin ja ne oli suuttimien johdot sattumoisin ja ainakun otti maihin niin suuttimet aukes ja auto (tukehtu) korjaantui kun laitto vähä eristys teippiä ja muilla kerroilla osia on vaihdettu ja jossakin vaiheessa vaan toimi
Mulla vähän samaa että röpeltää välillä pitää katsoa noita johtoja. Miten tuota piirilevyä siirsit?
Joo eli täällä ilmeni sellanen nykimis vika että kun ajaa tasasesti, ja löysää kaasun niin nykäisee voimakkaasti. Selkä nousee penkistä. Sama melkeen millä vaihteella ajaa niin aina kun löysää kaasun niin nykäisee voimakkaasti, niinkun se alkas jarruttamaan. Tosi ärsyttävää varsinkin kaupungissa ajaessa, eikä ole väliä onko kylmä vaiko lämmin kone. mistähän vois alkaa vikaa hakemaan...?
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Tähän epäviralliseenkaan versioon ei tosiaankaan ole tarkoitus laittaa pelkästään kysymyksiä. :|
Tarkoitus on kertoa oireet sekä millä "parani", eli kokemuksia elävästä elämästä.
Juuri näiden kysymysten ehkäisemiseksi ja/eli meidän avuksemme tätä tehdään.
(1) M50BTU25: Lämpimällä koneella aaltomainen/"empivä" kiihtyvyys kierrosalueella 1000-2000rpm. Myös pintakaasulla. esim. alamäessä ajettaessa kevyttä nykimistä. Myös tyhjäkäynnilla lämpimällä koneella ajoittaista röpötystä. Ei kuitenkaan ampunut putkeen ja tyhjäkäynti ei seilannut.
(2) 6 pytyn sytytyspuolan eristeessä hiushalkeama => vaihtoon => Käyntiongelmista ei enää tietoakaan.
325 e30 joka ollut seisonnassa pari kuukautta..
oireet kiihdyttäessä kakkosella normaali, mutta kolmosella 4th kierroksen kohdalla junnas 80 ei kiihtynyt vaan nyki...
karstojen polttamisen jälkeen (huudatus motarilla) karsta haisi, mutta nykiminen loppui.
Mutta vielä on karstaa koneessa,pitää poltella pois
Mulla oli uudemmat ku ton topicin mukaset (ruskeat ja kusenkeltane teksi) puolat, et sitä halkeamaa ei ihan noin helposti siit huomannu, mut huomas kumminki...
My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by Rockford
Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
OK. Onko kellään tietoa onko vialliset "tulpanhatut" aiheuttanu kuinka paljon ongelmia? On noi miten tarkkoja tuosta, että kumieriste on ehjä?
No ainakin jos sinne tulpan koloon on päässyt öljyä ja se hattu on lionnut siellä öljyssä, ni se puola saattaa helposti lyödä sen kumieristeen läpi suoraan kanteen, jonka jälkeen siihen hattuun muodostuu ns. "hiilisilta", josta se alkaa sit lyömää helpommin läpi jatkuvasti...
My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by Rockford
Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
1) Oire: 1998 Z3:ssa m52b28 -> auton tärähtäessä moottorista loppui veto ja kierroslukumittari pomppas alas/ylös miten sattuu, vian kesto alle sekunnin. autossa virrat toimii muuten ok, poppi soi ja valot päällä tauotta näiden katkosten aikana.
Lopulta sippas kokonaan eikä enää käynnistyny vaikka starttimoottori kyllä pyöri ja sähkökäyttöinen katto vispas ylös ja alas ihan ok. Sähköissä ei vikaa, vai?
2) Selitys: Check power and cables. Akun plus-navasta moottoriin lähtevä johto oli huonosti kiinni. Toinen johto mistä muut laitteet ilmeisesti saa sähkönsä, oli kyllä kiinni. Plus-navan toisen mutterin kiristys puolella kierroksella korjas ongelman.
530dA -99 kävi huonosti tyhjäkäyntiä varsinkin kylmänä, ja nyki tyhjäkäynnillä vaihde silmässä
Vika paljastui 2. pytyn suuttimesta, jonka korjausarvot olivat päin ahteria. -> suutin korjattavaksi. Hehkutulpat olivat myös yhtä lukuunottamatta kaikki pimeänä, vaihdoin nekin ja nyt käy ja toimii taas hienosti.
E39 530dat, 12/1998, ajettu 444 tkm ja vielä rullaa.
Alkoi nykimään 2500 kierroksen kohdalla, eikä juuri ottanut kierroksia yli 4000. Välillä kiersi hyvin, välillä ei. Pohjasta, kuskin penkin kohdalta kuului kurinaa virrat päälle laittaessa, polttoainetta 3/4 tankillinen, eikä läpinäkyvissä polttoaineletkuissa ollut konehuoneen puolella ilmaa.
Nykii oikeastaan koko ajan tasakaasulla ajettaessa. Kierrokset vaikuttavat sen verran, että matalemmilla kierroksilla nykii pahemmin. Välillä nykiminen ei ole nykimistä vaan tuntuu ihan ku pitäs jonku tauon. Kiihdyttäessä reippaasti ei mitään ongelmia. Moottorin lämpötila ei vaikuta nykimiseen. Homman tekee kummalliseksi se, että auto oli jakopää remontissa ja kun auto tuli sieltä takasin ei nykimistä, mutta nyt on tullut pikkuhiljaa takaisin ja voimistunut koko ajan.:think
Edit: kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen pätkiminen lähes katosi ja nyt tekee sitä harvemmin ja pehmeämmin. Kenelläkään ideoita mikä olisi seuraava osa/tarkistus? Ilmamäärämittari? Sytytys hilppeet?
E46 n42b18 -02 aj.260tkm
vika: nykii teräviä nykäyksiä sillon tällön ( 1-3kertaa 500km matkalla ). kun lähtee esmes 80km/h kiihyttämään ohitukseen talla miltei pohjassa niin tavallaan menee polvilleen eli ei kiihdy niinkuin pitäisi mutta kun nostaa kaasua aavistuksen niin lähtee kiihtymään normaalisti.
tätä tehnyt puolisenvuotta ja luulin että johtuu E10 bensiinistä mutta nyt kuukausia on ollut pelkkää 98 niin tekee samaa.
kylmällä / kuumalla koneella ei ole merkitystä ongelmaan.
vikakoodea ei anna.
tulpat vaihettu, oireet lieveni ja kiihtyvyys parani. Inpa antaa ilmamassamittarille outoja lukemia, Pierburg in mittari tilattu.
bensasuodatin tänä aamuna vaihtoon + Forten polttoainejärjestelmän putsaus litku.
suodatin vaihdettu mut ei vielä fortea kun on liian täys tankki mutta ero on kuin yöllä ja päivällä jo nyt. suodattimena oli varmastikkin alkuperäinen näöstä päätellen.
ilmamassamittari vaihdettu. siihen loppu loputkin häiriöt ( ainakin toistaiseksi ) ja kiihtyvyys parani paljon..
Last edited by Remolux; 27-07-2011, 17:22.
Reason: vikojen selvitystä
Kävin tankkaamassa (tarkistin vielä kuitista ja oli 98E), toimi ihan normaalisti kunnes lähdin ohitustielle 100km/h rajoitusalueelle, ei millään tahtonu kiihtyä vaan rupes nykimään. enemmän kaasua ja nyki entistä enemmän mutta kiihtyi sentään. Nykimistä ei havaittu tasakaasulla.
Nykimistä oli muissakin kiihdytyksissä. Auto parkkiin, konehuone auki ja moottorikäynnissä, hyvin epätasaisesti kävi.
ulkopuolelta katsottuna ok.
Myöhemmässä vaiheessa ei tahtonut vastata enää ollenkaan kaasuun.
Vikana: polttoainepumppu loppui pelittämästä ja auto ei saanut enää kunnolla bentziiniä, jonka syystä auto hyytyikin lähelle huoltoasemaa jonne olin vienyt. Uusi polttoainepumppuTuotenumero:16141183947 paikoilleen ja eikun baanalle!
Last edited by Usher; 12-07-2011, 20:10.
Reason: Vian löytyminen, tietojen päivittäminen.
Comment