Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    ei nyt varsinaisesti nykimis vika mut kuiteski. E30 325 '89 kiihdyttäessä kaasupolin lattiassa tulee rajoitin vastaan 5200rpm mut jos kiihyttää reilusti mut kaasua tasaisesti lisäämällä niin rajoitin ottaa vastaan aivan oikei 7000rpm kuin myös paikollaan polokiessa niin heleposti jaksaa kiertää rajoittimeen oikein. Bensanpaineet mitattu vedossa ja eivät hiivu missään välissä alle 3,5bar....
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Sleper
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 19
      • Oulu

      E46 n42b20

      Annetaan oma panos tähän topiciin ikävistä nykimisoireista kärsineenä.
      E46 318i vm.2003 (moottori N42B20)

      Oireet: Alkoivat erittäin lievinä pieninä nykäyksinä, mutta pahenivat vähitellen. Esiintyminen oli satunnaista, joskin pidemmässä matka-ajossa tuntuivat painottuvan alkumatkalle (ensimmäiset 20km). Bensankulutuksessa oli nähtävissä lievää nousua ja jälkikäteen arvioituna ehkä lievää tehon puutetta.
      Vika ei aiheuttanut varoitusvalojen syttymista mittaristossa.
      Vikakoodit moottorilta (Inpa):
      2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
      27BB CDKANWS - Camshaft control outlet-VANOS

      Ratkaisu: Pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimen vaihto.

      Comment

      • ntjt
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 166
        • Jyväskylä

        e46 320da -00 nykii matkanopeudessa kun kierrokset 2000-2500. Terävää nytkähtelyä varsinkin vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Kierrokset tippuu aina joku 200-300 kun nytkähtää ja tekee tätä tiuhaan tahtiin. Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen tuntuu tuo ongelma katoavan. Vikakoodia ei ole päässyt lukemaan, mutta pitää sekin ensiviikon aikana tehdä.

        Kun laittaa vaihdelaatikon manuaaliasentoon ja ajaa samaa vauhtia samalla kulutuksella 4 vaihteella ja kierrokset 3000+ ei nykimistä esiinny. Ei myöskään millään muulla vaihteella kuin 5 ja vain tuolla kierrosvälillä. Osaisiko kukaan oireiden perusteella arvata mikä on? MAFista meinasin piuhaa irrotella kokeilumielessä mutta eihän se piuha siitä irtoa tuntuu olevan jumissa

        E: vika löytyi ja korjattu, syynä yksi moottorin muovisen suojakotelon pultin puuttuminen:o puhalsi ilmaa ja öljyä moottorin päälle ja aiheutti jotenkin nykimistä.

        http://i694.photobucket.com/albums/v...531_005140.jpg

        Kuvassa keskellä oleva kotelon pultin reikä syypää.
        Last edited by ntjt; 31-05-2012, 02:02.
        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

        Comment

        • hengaaa
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 2
          • pks

          e46 318Ti

          Onkos kenelläkään ollut kyseisessä autossa nykimis ongelmaa ja miten saanut kuriin?
          kylmänä käy todella epätasaisesti kuin yksi pytty puuttuisi pelistä.?
          lämpimänä pakko kiihdyttää tasaisesti jos antaa kaasun suoraan pohjaan niin hyytyy?
          Bensiininä 98..?

          Comment

          • JOKERI87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 70

            M50b25

            Vika:
            e36 325 eli M50B25 kone kävi 1500-2000 kierroksilla tyhjäkäyntiä heijaten, ja kierrokset ei palautunut normaalisti alas.

            kokeiltuja osia millä ei vaikutusta olivat.
            ilmamassamittari
            nokka-akselintunnistin.
            kampiakselintunnistin.
            haitariputki massamittarille.
            kaasuläpänasentotunnistin.
            sytytyspuolat.

            Ratkaisu.
            no sit viimeisempänä, mut ei vähäisempänä vaihdoin lisäilmaluistimen. eli siis se osa joka tulee imusarjaan kiinni 90asteen kurvilla olevalla putkella ja noin keskellä imusarjaa (alapuolella).
            nyt kone käy normaalisti, onneks oli edellisistä projekteista osia mitä pääsi kokeileen
            Kyllä onnnistuu!

            Comment

            • H3NE
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 146
              • Pohjois- Karjala

              e34 m50b25

              (1)Satunnaista terävää nykimistä kiihdyttäessä kierroksilla 1500-2500 ja ongelmia startatessa.

              (2)Kampiakselin asentotunnistimessa hetkellistä vikaa kunnes pimeni kokonaan.
              E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
              E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
              EX. E39 528i montrealblau
              EX. E34 525 -91 calypsorot

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1318
                • Pori

                E34 540iA M60B40

                - Kylmänä toimii normaalisti, mutta heti kun kone on lämmennyt alkaa rykiminen ja tajuton tärinä+ tuntuu kolina keulasta mielestäni, jos vähänkin yrittää kiihdyttää tasakaasulla, kaasu pohjassa taas pelaa normaalisti. Kun auton laittaa parkkiin ja vapaalle, tuntuu taas toimivan normaalisti.
                Viat alkoivat öljynvaihdon, öljypumpun kiristyksen venttiilikoppien tiivisteiden vaihdon ja nokkaketjun kiristimen vaihdoin jälkeen. Ts. öljypohja oli auki ja vaihdettiin samalla uusi tiiviste, sekä MAF ja suodatinkotelo oli irti työn ajan.
                On kokeiltu ajaa ilman MAFfin piuhaa ja pelaa paremmin, joskaan ei tunnu ihan kaikkia hummia olevan käytössä. Öljyä ei ole tulppien/puolien alueella, kun äsken katsoin, samalla putsasin tyhjäkäyntiventtiilin ja purin MAFfin ja putsasin sen air cleanerillä.

                Alkaa ideat loppumaan, uusi MAF on tilattu, toivotaan et sillä korjaantuu.

                SYY: Entinen omistaja painotti, että on vaihtanut lambdat.. joo kyllä hienolla tee-se-itse ideologialla: Lambdan piuha nippusiteillä viritetty kardaanin ja rungon väliin-->lambdan johto tuhannen päreiksi hinkkautuneena huohhh, mistä noita "seppiä" sikiää.
                Last edited by MR_piikki; 03-10-2012, 16:24. Reason: Vian paikallistaminen.
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • furi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 135
                  • Turku

                  (1) M60B40 tärisi tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä, myös hieman tasakaasulla ajettaessa. Aivan kuin ei kävisi kaikilla.

                  (2) Auto oli muutettu RE85 yhteensopivaksi, isommilla suuttimilla ja bensapumpun vaihdolla. Vaihdoin vanhat suuttimet, jolloin huomasin yhden suuttimen o-renkaan olevan hajalla. Nyt vanhat suuttimet, 95:sta tankki täynnä ja toimii kunnolla.
                  E61 520dA LCI -08

                  Comment

                  • hhank
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 32
                    • Iisalmi

                    325 E36 M50B25 (Ei vanosta)

                    Vika: Röpelsi alkuun tyhjäkäynniltä 3500rpm asti mutta myöhemmin paheni ja röpelsi koko kierrosalueella.

                    Ratkaisu: 6-sylinterin puola hajalla.
                    BMW 523i E39 -96 ~170hv <--- Talvipulkka
                    Nissan 200sx S13 ~415hv <--- Kesäpirssi

                    Comment

                    • bimmerjones
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2010
                      • 1006
                      • Nurmoo

                      E34 520i (M50)
                      satunnaista röpellystä, ei edes jokapäivä vaan saattoi toimia parikin päivää moitteetta
                      ratkaisu: vaihdoin uudet tulpat (Bosch 4-kärki) ja ruiskutin puolien liittimiin kontaktispreitä, ruiskutin sitä myös "tulpanhattujen" ja puolien väliin jolloin huomasin 4 ja 5 sylintereiden puolien ja hattujen välissä olevan vihertävää hapettumaa joka poistui tällä spreillä. nyt auto toimii nätisti puolat 4 ja 5 olivat myös uudemman mallisia ruskeita :think lieneekö vaikutusta hapettumiseen
                      Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
                      E39 523i köyrinki
                      _____________________________________________
                      Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        E61 530d vm 2006 tekee usein vakkarilla ajettaessa 105-106 nopeudella nykäyksen, nopeutta pudottaa tai nostaa tuosta niin ei nykäise. Tehnyt tuota aina minulla ollessaan eli n. 40tkm ajan. Koodeja tms ei ole.

                        Comment

                        • fore
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 986
                          • Espoo

                          E34 535i vuosimallia 88 nykii ja röpöttää herkästi kun vauhti putoaa sinne kahdenkympin alle, niin alkaa sirkus. Saa liikaa bensaa, tai sytytyksessä vikaa. Tänään motarille ruuhkassa liittyessä kävi sääliksi takanaolluta Nissanmiestä
                          e34 535i -88
                          f30 328i -12
                          VW 1302 -71
                          Originally posted by axu100
                          jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            e39 M52B28TU Man. 164tkm
                            1. Satunnaisia nykäisyjä ajettaessa, viivettä, tehottomuutta ja välillä vaikeita lähtöjä. Kulutus kaupungissa n.12l/100km. Ei vikakoodeja.

                            2. Vaihdettu imu -ja pakopuolen nokka-akselien asentoanturit. Käynti parani ja kulutus pieneni. Jäljelle jäi kierrosten humpaus lämmetessä "sinirajan" lopussa (vanoksen O-renkaat):think

                            edit. Tainnut tämän kätevän threadin alkuperäinen idea jäädä unholaan...
                            Last edited by mijuko; 25-05-2013, 19:39.

                            Comment

                            • vilu36
                              Newbiemmer
                              • Feb 2013
                              • 18
                              • pyhäjoki

                              Bmw e36 m50b25 non vanos

                              -elikkäs haalealla koneella yhtäkkiä sammuu eikä lähde heti käyntiin hetken odottelun jälkeen taas käynnistyy ei tee lämpimällä/kylmällä koneella vain jos laittaa haalealla koneella käyntiin ja hetken ajon jälkee sammuu.

                              Ratkaisu: kampiakselin asentotunnistin

                              Comment

                              • TseiPii
                                BTCF Member
                                • Apr 2012
                                • 188
                                • Keskellä Suomea

                                325 m50 vanoksen kans. Nyki lähes aina kaupunkiajossa tasakaasulla ja pedaali pohjasta läpi kiihdytyksellä voimakkaampaa nykimistä/tehon puutetta varsinki korkeilla kierroksilla---> Vanoksen solenoidille jarrukliinerillä kunnon pesu ja johan pelittää. Lisäksi vanokselta ei kuulu sellasta räminää enää ku kaasua polkasee.
                                E30 318i -85

                                E30 320i -87 ex
                                E36 316i -91 ex
                                E36 325i -94 ex
                                E46 325i -03 ex
                                E46 316i -02 ex
                                E61 525i -06 ex
                                E46 320d -03

                                E70 3.0d - 09


                                E39 M5 pyhänä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎