Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bonell
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 20
    • paltamo

    m30b34

    eli m30b34 röpötti eikä kiekkoja kunnolla vetänyt alta neljän tonnin...
    poksahteli välillä...
    VIKA= tulpat vaihdettu ja korjaantui...
    nyt lähtee herkästi käyntiin ja kiekka herkkä...

    Comment

    • Janne.L
      BTCF Member
      • Aug 2005
      • 356
      • Savonlinna

      onko järkee vai ei?

      Auto E30 320 -88

      Ongelmana ilmamäärämittari ja omani on 0 280 202 083. Käykö tilalle 0 280 202 082?

      320i/325i/525i/Z1 13 62 1 286 615 / 13 62 1 286 615.9 / 0 280 202 082

      320i/325E/520i/525E / 13 62 1 710 539 / 0 280 202 083

      Tietoa kellään?
      Last edited by Janne.L; 26-10-2010, 09:39. Reason: osat oikein
      Nyt

      Köyhä

      Ennen

      E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
      E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
      E39 528i Sedan Schwarz II -97
      E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
      E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
      E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
      E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
      E32 730i Granitsilber -92
      E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

      Comment

      • Mielonen
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 56
        • suomi

        m30b34 nykii

        Eli m30b34+automaatti yhdistelmällä.
        Kylmänä nykii aivan penteleesti, lämpimänä vähempi, joskus ei juuri ollenkaan. vaihdettu bensansuodatin, tulpat, ruiskunlämpötila anturi ja tarkastettu mahdolliset imuvuodot. olisko vinkkiä mitä seuraavaksi. lambda? polttoainepumppu?...

        Comment

        • bulldozer-mc
          Newbiemmer
          • Aug 2004
          • 20
          • Tammisaari

          518i e34 M40b18

          Eli vikana oli:Tyhjäkäynnillä kone käy aika epätasaisesti seilaa,tuntuu ettei käy kaikilla pytyillä,pakoputkessa kuuluu röpötys kuin olisi venttiili palanut,mitattu puristukset ok kaikki pytyt.Pakokaasupäästömittauksessa CO2 12% viime vuonna 0,51%

          Tulppahattuja irroittamalla käynnin aikana 3 pytty ei paljoo reagoinut muut kyllä melkein sammutti koneen. Nostettu kierroslukua ja ruiskutettu jarrucleeneriä imusarjan ja kannen väliin kierrokset nousi 3 pytyn kohdalla.Purettu imusarja, tiivisteestä n.1 cm pala pois 3 imukanavan kohdalta.vaihdettu tiiviste,nyt käy taas nätisti.
          Jälkeenpäin huomasin ettei tyhjäkäynnillä kuulunut enään samaa imuääntä,luulin sen tulevan tyhjäkäynnillä kaasuläpän välistä.
          JPE

          Comment

          • Kallio
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 2
            • Helsinki

            e30 316 kaasari

            vika: Nyki tasakaasulla aivan järkyttävän voimakkaasti.
            Syy: Tulpat oli aivan finaalit ja kävi vähän laihalla (imuvuoto)
            Korjaus: Uudet ngk tulpat ja uudet ilmanputsariin tulevat putket.

            Johan lähti sitten toimimaan ja bensankulutus väheni samalla kun ei tarttenut koko ajan antaa kaasua niin paljon ettei nyi, vääntöäkin tuli vähän lisää.

            Comment

            • metku88
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 1
              • suomi

              bmw e36 325i v93

              missä lie vika 1 ku lähtee kiihdyttämään(talla pohjaan) nii auto rupee nykimään aika pahasti. APUJA TARVITAAN

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                Originally posted by pedroo View Post
                mulla 318 compact -95
                nykäsee kierrosten ollessa n: 5000 AINA.
                missähän vika mahtais olla?
                tyhjäkäynti heittelehtii VÄLILLÄ 500-1500 rpm välillä..
                Tämähän on ilmeisesti m42 moottorilla? Ettet nyt vain tarkoittaisi tuota Disa-venttiilin aiheuttamaa "tehopiikkiä" joka kuuluu asiaan, kun venttiilinläppä aukeaa noin 5000rpm ja kone lähtee kiertämään iloisemmin.

                Tuo tyhjäkäynnin heittely taas ei kuulu asiaan. Imuvuotoja etsimään.
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • lorti
                  Newbiemmer
                  • Nov 2010
                  • 1
                  • espoo

                  nykiminen

                  missä vika voi olla. kylmänä käy hyvin. kun kone lämpenee niin kiihdyttäessä nykiin niin kuin saisi liikaa polttoainetta kun ajaa tasasella kaasulla ei mitään ongelmaa. pensan kulutus tuntuu olevan aika suuri. vaidettu on virranjakaja, ilmamassamittari, tulpan johdot. E34 -89 525

                  Comment

                  • tiasma
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 25
                    • Lappeenranta

                    BMW 520 1989
                    mikä voi olla vialla kun auto tyhjäkäynnillä nykii ja meinaa sammua eli vaeltelee miten sattuu ja joskus sammuu, samalla välillä kun katkeilee kierrokset eli meinaa sammua niin lakkaa toimimasta se kulutusmittari kokonaan toiminnasta, sit kun taas nykii niin lähtee taas toimimaan, välil nykii ja katkeilee vaik mittari ei toimi ollenkaan (se mikä näyttää paljonko kuluttaa satasella)

                    sitten välillä tekee niin et ajan esim 60kmh tai 80kmh niin kierrokset on 3000rpm ja painan kaasun pohjaan niin mitään ei tapahdu vaan pysyy samoissa kierroksilla mut sit jossain välis kun parikertaa tallaa kaasua pohjaan niin lähtee kyl kiihdyttää ja kierrokset nousemaan.

                    en tiiä onko molemmat samaan vikaan liittyviä vai erikseen että oiskos jollain tietoa?

                    Comment

                    • ViperHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 312
                      • Joensuu

                      BMW 320i 1990 M20B20

                      Oire:
                      Voimakas pätkiminen, mikä alkaa yleensä maantiellä ajaessa muutaman kilometrin jälkeen. Pätkiminen niin voimakasta että moottori lähes sammuu. Välillä toimii hyvin nurkka-ajossa, joskus alkaa pienen matkan jälkeen pätkimään. Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin hyvin. Kun pätkimen alkaa lähes sammuu tyhjäkäynnille.

                      Vika:
                      - Viallinen sytytysjohtosarja, joka pääsi lyömään välillä maihin. Vaihdoin myös tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän. Virranjakaja ja pyörijä yhtä vanhoja kuin auto.
                      - Imuilmavuotoja kaasuläpän vierestä lähtevistä metallisista alipaineletkujen liittimistä. Olivat väljentyneet ja lähtivät helposti vetämällä irti. Korjaus laittamalla tiivisteliimaa väliin.
                      E30 -90 320i

                      Comment

                      • j3k3
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 1
                        • Lieksa

                        mikähä lie bimmerissä ku vapaalla laittaa tallan pohjaan nii röhäsee ihmeellisesti? toimii normaalisti ku ottaa kierrosta.. ajaessa esiintyy pehmeää nykimistä pienillä kierroksilla.. kyseessä 320 e36 vm92
                        Last edited by j3k3; 01-01-2011, 14:53.

                        Comment

                        • metelaah
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 8
                          • Riihimäki

                          BMW 540iA -1/98

                          Kone M62 ja nykii ajon jälkeen puolilämpimänä ja joskus lämpimänä. Ei koskaan jos käynnistää kylmänä, ainoastaan kun autolla on ajettu kone lämpimäksi ja jonkin aikaa sen jälkeen seisseenä lähdetään uudelleen ajamaan.

                          Korjaus: kynsilakan poistoainetta maffiin vanupuikolla ja siinä kävi pikku haveri ja meni maf anturin levy halki. Eipä nyi enää mutta nyt sammuu välillä lämpimänä käynnistyksen jälkeen, pysyy vain kaasun avulla käynnissä. Uusi maf tilauksessa.
                          Last edited by metelaah; 19-01-2011, 13:29.
                          e39 540ia Sedan 01/1998

                          Comment

                          • Snellu
                            Newbiemmer
                            • Dec 2008
                            • 16
                            • Tampere

                            M57 alkoi pätkimään/nykimään/röpöttämään aluksi vain lämpimänä, lopulta kylmästartista alkaen ja samalla tehot katos lähes tyystin (pääsin motarilla n. yhdeksääkymppiä...)

                            Vika: ykkössylinterin suuttimessa johtosarjan liitos löystynyt - liitin kuntoon ja matka jatkuu

                            Tällä kertaa tuurintynkää...
                            X3 3,0i -04

                            Comment

                            • shawela
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 370
                              • Oulu

                              e38 740 -98

                              Ongelma:
                              Ottaa kierroksia huonosti, ei käy kaikilla, tyhjäkäynnillä täristää, osakaasulla toimii jotenkuten, toisen puolen tulpat mustuivat ja hajoilivat.

                              Ongelman syy;
                              Katalysaattori toiselta puolelta tukossa. Selvisi pakokaasujen painemittauksella ennen ja jälkeen kattien.

                              Ratkaisu:
                              Kummatkin katiti vaihdettu, samoin lambdat, myös tulpat vaihdettu, Nyt toimii erinomaisesti.

                              Kun katit irroitettiin niin toisessa tuntui olevan romut irti sisällä.
                              Menipä korjaamomiehillä aikaa pohtiessaan vikaa. Vian diagnoosi maksoi nimittäinn enemmän kuin sen korjaus.

                              Comment

                              • haebae
                                Newbiemmer
                                • Jan 2011
                                • 6
                                • Tampere

                                BWM 318 1998 nykii/tyhjäkäynti humppa

                                Tyyppi: BMW 318i E46, vuosimallia 1998, moottori M43TUB19 1.9L 87kw 118hp

                                Ongelma: Tyhjäkäynti oli usein, mutta ei aina, epätasaista. Välillä kierrokset menivät niin ales että moottori sammui. Kiihdyttäessä välillä auto ei meinannu millään kulkea mihinkään, kaasu pohjassa 40km/h ja nollast sataan kolmessa minuutissa hyvällä lykyllä alamäkeen. Ongelma enemmän kylmällä koneella mutta myös lämpimänä motarille kiihdyttäessä ei meinannut päästä 120km/h millään ilveellä. Auto myös täristi vähän kun ongelmaa esiintyi.

                                Vika: Ilmamassa-anturi ilmeisesti paskana. Auto ei antanut kuitenkaa vikakoodeja.

                                Korjaus: Vaihdettu tulpat ja ilmamassa-anturi, joutukäyntimoottori putsattu. Hintaa kertyi töineen 353e yhteensä. Niistä töihin kului noin 80 euroa. Aikaa meni noin 1.5h.

                                Lopputulos: Auto toimii kuin unelma. Tuntuu että olisit koko motti vaihdettu. Tehoa tuli rutkasti enemmän. Ainakin tuntuu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎