Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walopower
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 294
    • Espoo

    525iAT:lla samanlaista värinää vitosella 60-65 vauhdissa kun lukko on kiinni.
    Olettaisin että kierrokset on liian matalat (n. 1200rpm) kun vitonen on niin pitkä ja kun luistoa ei ole. värinä on minusta normaalia autosta riippumatta jos kierroksia ei ole tarpeeksi.
    Voi olla vähenee jos jos vaihtaa kumeja, ehkä ei. Jos nostaa kaasua niin värinä loppuu. Jos kiihdyttää vähän reippaammin niin että laatikko ei vaihdakaan 60:ssä vaan 65:ssä vitosen, niin ei värinää ole, tai jos joutuu ajeleen 60:ä niin laittaa sportin päälle jolloin laatikko ei käytä vitosta. Kulutus on todennäköisesti sama nelosella lukko kiinni kuin ilman modia isolla luistolla vitosella siinä 60:n nopeudessa ja vääntö on parempi. Itsellä kohta 10tkm ajettu modilla, ei havaittavia muutoksia turbiinin tai lukon käyttäytymisessä.
    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Google käännös:

      Uusi versio alkaen 01.06.2013

      Koska 01.06.2013 antamalla uuden version.
      , päivityskustannuksia 20, - € plus postituskulut.
      mukautuu järjestelmän paine tästä versiosta automaattisesti. Sillä ei ole väliä nyt, onko kesä tai talvi, öljy on kuuma tai kylmä, onko kyseistä yleissopimusta tai pumpun tiiviste tai ovat uusia, öljynpaineen, (jos koskaan tarvitaan), vain määrä nostetaan livahtamaan kyseistä yleissopimusta estämiseksi. Kun moottorin kierrosluku lähestyy vain neljäsosa kierrosta ennen, paine kasvaa automaattisesti noin 0,4%. (100% / 255 vaiheet).
      VCCR myös jatkossa, kun moottori ja siirtonopeudet ovat aivan yhtä. Joten kuorma-vapaa ja kulumaton. Kyseistä yleissopimusta pysyy auki kiihdytettäessä ja vain sulkeutuu, kun menee kaasun nopeudet synkronoida.
      Suosittelen lämpimästi uuden version päivittää.
      kuitenkin kääntöpuolensa, moottorin nopeus on painanut ulkopuolelta vaihteiston ECU. Joten siellä on juotettu lanka.
      muuntaminen uuteen versioon on suhteellisen yksinkertainen. On olemassa vain kaksi johtoa ja tietenkin uuden ohjelmiston sirulle. On oltava lanka vaihteiston ohjausyksikön ja ​​juottaa ulkopuolella lähetyksen ohjausyksikkö.
      imaged muuntaminen ohjeet löydät tämän tekstin alapuolelta. , uusi versio on paljon parempi kuin vanha, yksin, koska kaikki aiemmat päivitykset, takaisin kiinnikkeet ja parannuksia mukana. Lisäksi uuden versio vielä muuttaja varovainen, koska tämä versio operaattorin virheitä, jotka voivat kulua aikaisin kyseistä yleissopimusta eivät ole enää mahdollisia. , se annetaan automaattisesti vain niin paljon tai vähän painetta tarpeen, jotta kyseistä yleissopimusta voi liukastua missään olosuhteissa. Joten uusi versio on kyseistä yleissopimusta joko kokonaan tai kokonaan lukuun ottamatta hyvin lyhyt mukavuutta ehdollinen väistämätön ramppeja. Mahdollinen virheellinen toiminta nykyisessä versiossa: . esimerkiksi vahva kaasu johdetaan aikana loppuvaiheessa silmukoita kyseistä yleissopimusta ja on liikaa se olisi oikein vain kaasua kirjoita jälkeen kyseistä yleissopimusta on täysin suljettu. Onko Verkehrsbediengt ole aina mahdollista, joten tämä päivitys. harvat ovat paineen jumpperi asettaa erikseen liian alhainen suojaamaan pumppua niin, että kyseistä yleissopimusta jatkuvasti läpi liukastui kiihdytettäessä ja tietenkin verschleißte. Kokemuksesta sopeutuu ohjausyksikkö noin viikon painetta alaspäin , asettaa käyttöönotossa paine niin alhainen on mikä johtaa livahtamaan kyseistä yleissopimusta. , paine nostetaan myöhemmin jumpperi mitä monet laiminlyönnistä. Uudessa versiossa, se ei ole enää tarpeen, koska muuttaja lipsahdus jatkuvasti ja paine muutettava tarpeen. ZF-versio on myös valmis ja odottaa vain testannut sitä.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 883
        • Kainuu

        Kiitos havainnostasi!!

        Hmmm, saisiko joku Saksaa osaava kääntää paremmin selkokielelle tuon uuden modin ominaisuudet? Itsellä kun ei ole tuosta saksankielestä kuin korkeajännitys oppimäärä...

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by expertti View Post
          Kiitos havainnostasi!!

          Hmmm, saisiko joku Saksaa osaava kääntää paremmin selkokielelle tuon uuden modin ominaisuudet?
          kannatetaan


          Saa tuosta senverran selkoa, että uusi piuha tarvitaan ulkopuolelta josta saadaan nopeustieto. (eikö muka laatikon ohjausboksissa sitä jo ole?)
          Uusi versio ei tarvi jumppereilla säädettävää painearvoa, vaan se hakee sen itse vertaamalla moottorin kierroslukua ja turbiinin nopeutta.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            No, laitoinpa omaanikin kuitenkin tuon modin, kun uutta versiota kehui valmiiksi tuotteeksi. Hyvin pelaa, lukitusnopeuden voi edelleen jumpperoida, paine menee automaattisesti. Kulutus putosi 60 vauhdissa obd mukaan kokolailla litran.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • _jake_
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 210
              • Seinäjoki

              Onko jollakulla myydä tuohon modiin tarvittavaa vaihteiston ohjausboksia tai tietoa mistä sellaisen saisi halvalla?
              E61 535d Lci M-Sport -08

              Ex:
              328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

              328i Hellrot M-Sport Coupe '96

              Comment

              • _jake_
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 210
                • Seinäjoki

                Niin ja onkohan tuohon omaan laatikkoon viisasta laittaa kyseinen modi sillä tällä hetkellä laatikko öljyjen vaihdossa kun paukautti vaihteen sisään hiljaisessa vauhdissa ja vika koodiksi antoi momenttimuuntimen liika luisto. Ja näyttöön tuli laatikon hätäohjelma-teksti. Laatikko kyllä pelasi normaalisti sen jälkeen. Uusi loota joka on ajettu 120 000 eikä kertaakaan öljyjä ole vaihdettu. Ei kai turbiini vielä ole menossa?
                E61 535d Lci M-Sport -08

                Ex:
                328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by _jake_ View Post
                  Niin ja onkohan tuohon omaan laatikkoon viisasta laittaa kyseinen modi sillä tällä hetkellä laatikko öljyjen vaihdossa kun paukautti vaihteen sisään hiljaisessa vauhdissa ja vika koodiksi antoi momenttimuuntimen liika luisto. Ja näyttöön tuli laatikon hätäohjelma-teksti. Laatikko kyllä pelasi normaalisti sen jälkeen. Uusi loota joka on ajettu 120 000 eikä kertaakaan öljyjä ole vaihdettu. Ei kai turbiini vielä ole menossa?
                  Mikä auto ja laatikko on kyseessä?

                  Tuo GM laatikko kun ei seuraa mitenkään momentinmuuntimen luistoa, eli ei voi tulla tuollaista vikakoodia. Eikä momentinmuuntimen takia tule vikatilaakaan. Eihän tuossa laatikossa muuta vikaa olekaan, kun että muuntimen lukkopinnat menee loppuun ja hajoittaa sitten paikat.

                  Kyllähän laatikon ehjä pitää olla, ei tuo muutospalikka muuta kuin lukitusnopeutta ja lukituksen painetta, eli huijaa laatikkoa toimimaan vähän eri tavoin.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • _jake_
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 210
                    • Seinäjoki

                    Auto on e39 530dA -99. Sellaisen vikakoodin se kuitenkin antoi. Ja loota pelasi hyvin ja teksti hävisi näytöstä yön aikana. Mitään rattaan valoa mittaristoon ei sentään syttynyt. Saattoi olla öljynvajetta sillä toinen putki lauhduttimelta vuosi vähän.
                    Pitääkö tosiaan se EGS vastata numeroltaan tuota oman auton purkkia?
                    E61 535d Lci M-Sport -08

                    Ex:
                    328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                    328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by _jake_ View Post
                      Auto on e39 530dA -99. Sellaisen vikakoodin se kuitenkin antoi. Ja loota pelasi hyvin ja teksti hävisi näytöstä yön aikana. Mitään rattaan valoa mittaristoon ei sentään syttynyt. Saattoi olla öljynvajetta sillä toinen putki lauhduttimelta vuosi vähän.
                      Pitääkö tosiaan se EGS vastata numeroltaan tuota oman auton purkkia?
                      Ihme juttu?

                      Onko muilla parempaa tietoa tästä momentinmuuntimen liika luisto-vikakoodista?


                      Mä ostin valmiiksi modatun egs-poksin, en ole katsonut minkä ohjelmaversio siinä on, mutta muuten sitä ei tarvi koodata autoon.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • hw74
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 49
                        • Finland

                        Originally posted by Esal View Post
                        Onko muilla parempaa tietoa tästä momentinmuuntimen liika luisto-vikakoodista?
                        ATSG:n manuaali antaa koodille 48 kuvauksen "Torque Converter Clutch (TCC) slippage detected". Toisessa lähteessä koodin kuvaus on "Torque Converter Clutch System - Mechanical".

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8266
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          laatikon ohjaus tietää moottorin kierrosluvun, vaihteen, ulostulon kierrosluvun ja onko turbiinin lukko kiinni/auki = insinööri voi halutessaan laittaa vian tunnistumaan tietyin parametrein, teknistä estettä turbiinilukon seurannalle ei ole. :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • _jake_
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 210
                            • Seinäjoki

                            Vikakin löytyi jo. Laatikossa yksinkertaisesti liian vähän öljyä sillä lauhduttimen putki oli vuotanut.
                            E61 535d Lci M-Sport -08

                            Ex:
                            328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                            328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                            Comment

                            • Akuaku
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 8
                              • Tampere

                              Modi asennettu

                              No niin.
                              Nyt on modattu ohjain asennettu.
                              Sen lisäksi vaihdettu laatikkoon öljyt+suodin ja asennettu Racechipin halvin palikka.
                              Öljyn vaihto vaikutti jonkin verran laatikon toimintaan, siis positiivisesti.
                              Pito parani ja luisto väheni.
                              Mutta vasta tuon modin asennus toi ison muutoksen.
                              Nyt on auto kun "yhtä puuta".
                              Toimii hienosti.

                              Tosin vielä ei ole kilometrejä kerinnyt paljon ajaa, katsotaan miten jatkossa.
                              Vielä ei myöskään osaa sanoa että olisi kulutus laskenut, sekin selvinnee kun muutaman tankillisen on ajanut.
                              ____________________________________________

                              BMW E39 530dA Touring 2003

                              Comment

                              • walopower
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 294
                                • Espoo

                                Tilasin M54:een updaten. Vaatii siis GS8.60.0 ECU:n M52 koneesta.
                                Last edited by walopower; 31-03-2014, 08:52.
                                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎