Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • basso72
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    On kokeiltu myös keinoa mitä opastit, ampuu kaasariin ja sun muuta mukavaa.
    No,jos pyörijä osoittaa loveen ja laatikon reiästä näkyy kuula,eikä OT-merkki(kuten pitäisi),sytkä on 25 astetta aikaisella.

    Otat nyt vaan rauhassa alusta ja unohdat sen kuulan kokonaan. Kirjoitin siitä,vain siksi ettei sitä sotkettaisi OT-merkkiin.

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    On kokeiltu myös keinoa mitä opastit, ampuu kaasariin ja sun muuta mukavaa.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    Joo, väsyneenä yritin koota ajatuksiani samalla kun luin nämä.

    Jaon ajoitus tarkistettu, molemmat linjassa.
    Venttiilivälykset kunnossa.
    Kaasariin ei ole koskettu remontin aikana, toimi hyvin ennen.

    Ei ole ajoituslamppua käytössä, mutta pyörittelin konetta siten että vauhtipyörän
    kuula tuli näkyviin niin laitoin pyörijän linjaan.

    Menee hermo tämän kanssa, on kokeiltu jopa kääntää jakajan kansi 180 astetta väärin ja leikkiä jaon kanssa.

    Pelastakaa päivä tai on yksi E21 vähemmän
    Älä sotke sitä kuulaa tuohon perusasetuksiin.

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Joo, väsyneenä yritin koota ajatuksiani samalla kun luin nämä.

    Jaon ajoitus tarkistettu, molemmat linjassa.
    Venttiilivälykset kunnossa.
    Kaasariin ei ole koskettu remontin aikana, toimi hyvin ennen.

    Ei ole ajoituslamppua käytössä, mutta pyörittelin konetta siten että vauhtipyörän
    kuula tuli näkyviin niin laitoin pyörijän linjaan.

    Menee hermo tämän kanssa, on kokeiltu jopa kääntää jakajan kansi 180 astetta väärin ja leikkiä jaon kanssa.

    Pelastakaa päivä tai on yksi E21 vähemmän

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    Jako kohdallaan, sytytys laitettu merkin kohdalle, ampuu kaasariin?
    Vai sytytys kohdalleen vasta kun OT merkki näkyy?
    Kampiakseli yläkuolokohtaan. Hihnapyörän lovi tapin kohdalla ja laatikon reiästä näkyy OT-merkki.

    Nokka-akselin lovi öljyputken keskellä. Nokka-akselin hammaspyörän lukitustapin "viides reikä" osoittaa alaspäin. Jos ylöspäin,kierrä kampuraa kierros ja alusta.

    Virranjakajan pyörijä osoittaa nyt jakajan rungon loveen. Jos ei,nosta jakaja ylös ja korjaa. Ykköspytyn tulpanjohto loven kohdalle. Loput vastapäivään (kärjetön)1-3-4-2. Kärjellinen jakaja myötäpäivään.

    Perusasetukset kohdallaan,"napista" käymään.

    Sytytyksen tarkistus/hienosäätö ajoituslampulla. esim. 1700 rpm ja kuula näkyy laatikon reiästä. Tuo kierrosluku on vain esimerkki. Eri malleille ja jakajille se on eri. Kuula on aina 25ast. ennen YKK.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    Jako kohdallaan, sytytys laitettu merkin kohdalle, ampuu kaasariin?
    Vai sytytys kohdalleen vasta kun OT merkki näkyy?
    Ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole vahva puoli

    kerros nyt omin sanoin paljon oli lampussa ennakot ja mihin merkkiin säädit?

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Jako kohdallaan, sytytys laitettu merkin kohdalle, ampuu kaasariin?
    Vai sytytys kohdalleen vasta kun OT merkki näkyy?

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Tupla
    Last edited by Throttle; 15-01-2013, 21:35.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Ja välillä taas kuvat m10:in jakomerkeistä..

    Pyörijä osoittaa jakajan rungossa olevaan loveen. (ja siis myös 1-pytyn tulpanjohdon kohdalle).

    Kampiakselin hihnapyörässä oleva lovi jakokopan tapin kohdalle.



    YKK näkyy myös startin vieressä vaihdelaatikossa olevasta reiästä. Vauhtipyörässä viiva ja merkintä OT.(Vauhtipyörällä näkyy myös kuula,joka on 25 ast. ennen YKK. Käytetään sytytyksen säädössä.)



    Nokka-akselissa lovi kannen voiteluputken keskelle. Näkyy huonohkosti ratas paikallaan,mutta pulteistakin näkee,jos hampaan pielessä.



    Luonnollisesti ketjun kiristin pitää olla kiinni ja ilmattuna jakoa tarkastaessa.
    Pistäkää johonkin talteen,ettei tarvi aina kerrata.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    Tuli laitettua jako myöhäselle, myötäpäivään ratasta laittamalla aikaistuu, oikein?
    Jatkona kahden edellisen herran hyviin neuvoihin, onko sulla säädettävää nokkapyörää? Joka tapauksessa, pistät nokka-akselin ja alakerran YKK-merkkeihin niin se on kohallaan. Lisäyksenä tähän jos sulla tosiaan säädettävä pyörä on; niin ennen nokkapyörän ruuvien kiristämistä käännät löystytettyä nokkapyörää vastapäivään sen verran että on löysät pois. Mut kai siellä pitäs olla jo jotain lukituksentynkää tehtynä ylä ja alakertaan jos oikein alkaa ajotuksia ettimään..

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ratasta, jos kyse nokan rattaasta, myötäpäivään eli nokka kääntyy vastapäivään -> myöhäistyy lisää. Mistä päättelet että on myöhäisellä nyt ?
    Tuskin on säädettävää nokkapyörää,joten nokka kääntyy mukana.
    Merkkien mukaan kohdalleen,niin ei tarvi arpoa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Throttle View Post
    Tuli laitettua jako myöhäselle, myötäpäivään ratasta laittamalla aikaistuu, oikein?
    Ratasta, jos kyse nokan rattaasta, myötäpäivään eli nokka kääntyy vastapäivään -> myöhäistyy lisää. Mistä päättelet että on myöhäisellä nyt ?

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Tuli laitettua jako myöhäselle, myötäpäivään ratasta laittamalla aikaistuu, oikein?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Ulosvetäjällä Bmw 11 2 000. Tai sitten hinkkaat se rattaan rälläkällä tms. poikki,niin lähtee leikkikaluillakin pois.
    No itseasiassa, niinpä näkyy lukevan. Joo, täytyy silpaista poikki. Ei ollu mitään puolikuuta siinä, mutta vedon määrästä ei kyllä jääny kiinni. Lienee vaan jökissä.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Milläs pelillä öljypumpun ja jakopään rattaat lähtee kampurasta? Ei onnistunut ulosvetimen ja tohottimen kanssa äkkiseltään.
    Ulosvetäjällä Bmw 11 2 000. Tai sitten hinkkaat se rattaan rälläkällä tms. poikki,niin lähtee leikkikaluillakin pois.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎