Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • turbo touring
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Fyllipeltiä kaupasta ja leikkaa siitä.
    Näin ajattelinkin mutta aattelin kokeilla jos jollaki ois joutilaita. Mikä ois ketjulle sopiva tiukkuus?

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by turbo touring View Post
    Mistäköhän näitä voisi saada? Onko kellään jäänyt nurkkiin?
    https://www.realoem.com/bmw/photos/11411250427
    Fyllipeltiä kaupasta ja leikkaa siitä.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Öljypumpun välilevy?

    Mistäköhän näitä voisi saada? Onko kellään jäänyt nurkkiin?

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Ruskea=maadoitus
    keltainen=kierroslukutieto
    musta ja vihreä (voi olla sininenkin) =virta ja puolan-
    Värit kuulemma vaihtuu vuosimallien välillä mut sehän toimii vaikka puolan- ja virta oliski väärin päin. En oo saanu boksia rikki vaikka on piuhat ollu väärinpäin, kunhan ny ruskeaan ei sotke virtaa.
    Kiitoksia, tämä selvensi asiaa!

    Eli pitäisi riittää kun kytken boksilta maan, virran ja puolalle maan? Lopuilla (jäljellejäävillä) liittimillä ei siis ole tarvetta tässä tapauksessa?

    Nämä autosähköhommat ei ole vahvin alani, tässä sytkässäkin jo hieman turhanpaljon elektroniikkaa

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by 1st View Post
    Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.

    Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla )

    Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
    No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta

    Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
    Ruskea=maadoitus
    keltainen=kierroslukutieto
    musta ja vihreä (voi olla sininenkin) =virta ja puolan-
    Värit kuulemma vaihtuu vuosimallien välillä mut sehän toimii vaikka puolan- ja virta oliski väärin päin. En oo saanu boksia rikki vaikka on piuhat ollu väärinpäin, kunhan ny ruskeaan ei sotke virtaa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by 1st View Post
    Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.

    Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla )

    Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
    No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta

    Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
    Katso tämän foorumin FAQ-alue. E30-osastossa on linkkiä virtapiirikaavioihin.

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.

    Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla )

    Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
    No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta

    Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Ei niinkään kysymys, mutta tietoa muillekkin: Kun haeskeli tuossa aktiivisen ns. closed loop-tyhjäkäynnin asetuksia MS3:ssa M10:ppiin niin huomasin että vakio ruiskuimusarja ei virtaa tasaisesti joka sylinteriin tyhjäkäynnillä vakion tk-venttiilin lähdön kautta. Kolmonen ja kakkonen saa enemmän ilmaa kuin 1&4. Tämän totesin kun käyttelin pitkään ja hain hyvää tyhjäkäyntiä ja lopulta käynnin huononnuttua jatkuvasti, otin tulpat irti. tulos: 2&3 melkein valkoisia ja 1&4 mustia. Pottoaine re85 ja suihkutus sekä sytytys sekventaalisia. Eli imusarjan virtaus on ainut asia mikä saa 1&4 käymään tyhjäkäyntiä liian rikkaalla seoksella.

    Koska ms3 niin sain homman haltuun sylinterikohtaisilla suutintrimmeillä.

    Mutta tiedoksi nyt kuitenkin.

    Leave a comment:


  • pemaripoju
    replied
    Kolme pientä maajohtoo löysässä. Nyt toimii jotenkuten. Sammuu herkästi ku päästää kaasulta jalan, ja rötää ku painaa vaan vähä kaasua. Taitaa olla kaasarissa tukosta. Vai aiheuttaako jakajan alipainesäätimen viallisuus sammahtelua/ rötäämistä ku painaa kaasua? Saako niitä uusia?

    Leave a comment:


  • hencca89
    replied
    edit. tosiaa L-jetti m10b18.

    pirssi rupes keskenkaiken nykimään tasakaasulla. Kaikilla kierroksilla jos vaa pitää tasaisena....
    Täyskaasulla pelaa niinkuin pitää.

    About vuosi sitten uusittu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat ja säädetty venavälykset.

    Nyt koitin varoiks uusia tulpat. Virranjakaja putsattu(oli kyll muutenki ok). jakajan roottorin ilmarako
    aika ok(~0.50). Puola ok(ensiökäämin vastus 0.8ohm).
    Syttyajotus aiemmin luokkaa korvakuulo. Nyt säädetty pienen häslingin jälkee. Ajotusmerkki
    katsottu vauhtipyörän metallikuulasta ja siitä ~25astetta ~2900rpm.
    Imuvuotojakaan ei tuntunut olevan...

    Käynti ei niinkään heijaa vaan "rötää".

    Ilmamäärä mittari tien päässä? jos kerran täyskaasulla menee muutenki valmiin kartan mukaan...?
    Bensantuotonko voi sulkea vioista jos täyskaasu ok?

    Ideoita!?!??

    ...kopsasin topikista tännekkin

    Leave a comment:


  • mikkomaa
    replied
    Originally posted by pemaripoju View Post
    Nyt on jännä vika -87 316. Auto käy vaan jos puolan jommassa kummas pinnissä sähkökynä kii, ja toinenpää maadotettuna?
    Osta uusi puola, itsellä oli sama homma..

    Leave a comment:


  • pemaripoju
    replied
    Nyt on jännä vika -87 316. Auto käy vaan jos puolan jommassa kummas pinnissä sähkökynä kii, ja toinenpää maadotettuna?

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Pätkä 8mm kierretankoa tais olla ainoa "erikoisvaruste".

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Oman mottipukin kun väkästelin, niin tein sellasen notta tulee laatikon reikiin kiinni. Lohkon ja levyn väliin laitoin pitkät ja kapeat putket pitkillä pulteilla kiinni. Putket hitsasin levyyn kiinni. Levyn toisella puolella on sitten se paksu putki, josta koko höskä pyöri...

    Mahtuu kasaamaan vauhtipyörän ja ainakin tollasen 2-levykykän lelut paikoilleen. Tykkään, vaikka itse teinkin

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Saahan tuon moottoripukin kiinni myös vaihelaatikon kiinnitys reikiin niin ei tarvi mitään alkaa virittelemään.
    saa tottakai. mutta jos haluaa kasata m10:n valmiiksi pukissa, niin että on kytkinkin paikoillaan niin tuo moottorikorvan kiinnikkeisiin tehty juttu on hyvä. ei ole monen minsan homma tehdä jos on sopivaa putkea ja vaikka vanha e10/e21/e12 teräksinen moottorinkorva jonka uhraa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎