Originally posted by GOOFY
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by turbo touring View PostMistäköhän näitä voisi saada? Onko kellään jäänyt nurkkiin?
https://www.realoem.com/bmw/photos/11411250427
Leave a comment:
-
-
Öljypumpun välilevy?
Mistäköhän näitä voisi saada? Onko kellään jäänyt nurkkiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostRuskea=maadoitus
keltainen=kierroslukutieto
musta ja vihreä (voi olla sininenkin) =virta ja puolan-
Värit kuulemma vaihtuu vuosimallien välillä mut sehän toimii vaikka puolan- ja virta oliski väärin päin. En oo saanu boksia rikki vaikka on piuhat ollu väärinpäin, kunhan ny ruskeaan ei sotke virtaa.
Eli pitäisi riittää kun kytken boksilta maan, virran ja puolalle maan? Lopuilla (jäljellejäävillä) liittimillä ei siis ole tarvetta tässä tapauksessa?
Nämä autosähköhommat ei ole vahvin alani, tässä sytkässäkin jo hieman turhanpaljon elektroniikkaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 1st View PostMorjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.
Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla)
Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta
Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
keltainen=kierroslukutieto
musta ja vihreä (voi olla sininenkin) =virta ja puolan-
Värit kuulemma vaihtuu vuosimallien välillä mut sehän toimii vaikka puolan- ja virta oliski väärin päin. En oo saanu boksia rikki vaikka on piuhat ollu väärinpäin, kunhan ny ruskeaan ei sotke virtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 1st View PostMorjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.
Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla)
Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta
Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
Leave a comment:
-
-
Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.
Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla)
Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta
Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
Leave a comment:
-
-
Ei niinkään kysymys, mutta tietoa muillekkin: Kun haeskeli tuossa aktiivisen ns. closed loop-tyhjäkäynnin asetuksia MS3:ssa M10:ppiin niin huomasin että vakio ruiskuimusarja ei virtaa tasaisesti joka sylinteriin tyhjäkäynnillä vakion tk-venttiilin lähdön kautta. Kolmonen ja kakkonen saa enemmän ilmaa kuin 1&4. Tämän totesin kun käyttelin pitkään ja hain hyvää tyhjäkäyntiä ja lopulta käynnin huononnuttua jatkuvasti, otin tulpat irti. tulos: 2&3 melkein valkoisia ja 1&4 mustia. Pottoaine re85 ja suihkutus sekä sytytys sekventaalisia. Eli imusarjan virtaus on ainut asia mikä saa 1&4 käymään tyhjäkäyntiä liian rikkaalla seoksella.
Koska ms3 niin sain homman haltuun sylinterikohtaisilla suutintrimmeillä.
Mutta tiedoksi nyt kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
Kolme pientä maajohtoo löysässä. Nyt toimii jotenkuten. Sammuu herkästi ku päästää kaasulta jalan, ja rötää ku painaa vaan vähä kaasua. Taitaa olla kaasarissa tukosta. Vai aiheuttaako jakajan alipainesäätimen viallisuus sammahtelua/ rötäämistä ku painaa kaasua? Saako niitä uusia?
Leave a comment:
-
-
edit. tosiaa L-jetti m10b18.
pirssi rupes keskenkaiken nykimään tasakaasulla. Kaikilla kierroksilla jos vaa pitää tasaisena....
Täyskaasulla pelaa niinkuin pitää.
About vuosi sitten uusittu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat ja säädetty venavälykset.
Nyt koitin varoiks uusia tulpat. Virranjakaja putsattu(oli kyll muutenki ok). jakajan roottorin ilmarako
aika ok(~0.50). Puola ok(ensiökäämin vastus 0.8ohm).
Syttyajotus aiemmin luokkaa korvakuulo. Nyt säädetty pienen häslingin jälkee. Ajotusmerkki
katsottu vauhtipyörän metallikuulasta ja siitä ~25astetta ~2900rpm.
Imuvuotojakaan ei tuntunut olevan...
Käynti ei niinkään heijaa vaan "rötää".
Ilmamäärä mittari tien päässä? jos kerran täyskaasulla menee muutenki valmiin kartan mukaan...?
Bensantuotonko voi sulkea vioista jos täyskaasu ok?
Ideoita!?!??
...kopsasin topikista tännekkin
Leave a comment:
-
-
Nyt on jännä vika -87 316. Auto käy vaan jos puolan jommassa kummas pinnissä sähkökynä kii, ja toinenpää maadotettuna?
Leave a comment:
-
-
Oman mottipukin kun väkästelin, niin tein sellasen notta tulee laatikon reikiin kiinni. Lohkon ja levyn väliin laitoin pitkät ja kapeat putket pitkillä pulteilla kiinni. Putket hitsasin levyyn kiinni. Levyn toisella puolella on sitten se paksu putki, josta koko höskä pyöri...
Mahtuu kasaamaan vauhtipyörän ja ainakin tollasen 2-levykykän lelut paikoilleen. Tykkään, vaikka itse teinkin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostSaahan tuon moottoripukin kiinni myös vaihelaatikon kiinnitys reikiin niin ei tarvi mitään alkaa virittelemään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: