Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jr66
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Jos kannen tiivisteen vaihtaa, pitääkö kannen pultit vaihtaa?
    Kevättalvella -92 laitoin e21:een vanhat pultit, myin auton talvella -06, toimi tuon ajan kuin kello. Tärkeää putsata pultin reiät kunnolla eli pohjalta paskat pois.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Sarja kannenpultteja maksoi Motonetissä viimeksi kun ostin jotain 25€.
    M10:n kiristysohjeilla kulmakiristyksineen on siinä ja tässä venähtääkö 10.9 pultit vai ei, tuskin. Tolla hintaa en ite ainakaan hyödy mitään kokeilemalla vanhoilla.

Meinaatko pistää kannen kiinni sormet ristissä vai kunnostaa samalla? Suoraksi ajaminen ei koskaan tee pahaa. Toki sen ku tekee löytää jo paljon muutakin laitettavaa.
    Last edited by petrolhead; 10-06-2017, 14:56.

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Jos kannen tiivisteen vaihtaa, pitääkö kannen pultit vaihtaa?

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Ohjauspaineensäädin ei välttämättä toimi ihan optimaalisesti tuossa imuputken päälllä
    Jep, lohkon kyljessä startin edessä taisi olla oikea paikka jolloin koneen lämpö säteilee säätimeen.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Näinhän se oli
    Näkyy osa jota älä hävitä jos ei ole syöpynyt pilalle, vesiletkun yhde imusarjan etupuolella.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Ohjauspaineensäädin ei välttämättä toimi ihan optimaalisesti tuossa imuputken päälllä

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Näinhän se oli

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Tuollaisessa imusarjassa k-jet suuttimet on joku omatekele. 2-litraisessa k-jet moottorissa suuttimet on imusarjassa, mutta se onkin ihan erilainen.
    E: Sulla on siis kaasarikoneen kansi ja 1,8 k-jet imusarja johon joku on suuttimet laittanut.
    Last edited by JJT; 08-06-2017, 21:17.

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Kiitos erittäin paljon vastauksista! Lähen kohta purkaa mottii ja sit selvii lisää.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied

Siinä siis 1.8i K-jet kansi ja L-jetronicin imusarja. Kannattaa huomata ylemmässä kuvassa: kannessa on kiinnitys alkuperäiselle tk-venttiilille.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    onko tämä joku oma viritys
    On. Aidossa M10 K-jetronicissa suuttimet on kannessa. Mulla nimittäin on sellainen kansi koneessa kiinni. Ja kannessa siis "1.8i"-merkintä. Sulla on näköjään L-jetronicin imusarja johon sitten joku on sovittanut nuo k-jetin suuttimet.

Ps. on tietysti mahdollista että tuo on tehtaalta lähtenyt joku erikoinen yhdistelmä osia. Eniten mietityttää tuo suuttimien sijoitus imusarjaan. Näkyykö että niihin olisi tehty jotain pidikkeitä itse tms.
    Last edited by Vauhtivaunu; 08-06-2017, 14:51.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Joo ei en mä rupee vaihtaa omaani turhaan samoja osia. Sillä lähin kyselemää että onko tämä joku oma viritys
    Täytyy tsekkaa purkamalla mitä tossa on oikeesti tehty, miten ja millä osilla.

Kyllä, E21 mulla ja toinen kyllä tuohon rapeutee Saan mä tuosta ainaki peltipakosarjan käyttöö jos ei muuta Ja K-jetronic talteen taikka harvinaista herkkua jollekki enemmän tarvitsevalle..
    Onko pa-pumppu, suodatin ja kilkkeet orkkispaikalla perän vieressä ?

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kaasarikoneen kannelta vaikuttaa, ettei olisi koko kone kaasariversio ? Kannattaako/onko hyötyä :think Ei jos tosiaan on kaasarikansi. Näyttää olevan e21 joten sullahan on harvinaista herkkua. Tietysti läpimätähän tuo varmaan on.
    Joo ei en mä rupee vaihtaa omaani turhaan samoja osia. Sillä lähin kyselemää että onko tämä joku oma viritys
    Täytyy tsekkaa purkamalla mitä tossa on oikeesti tehty, miten ja millä osilla.

Kyllä, E21 mulla ja toinen kyllä tuohon rapeutee Saan mä tuosta ainaki peltipakosarjan käyttöö jos ei muuta Ja K-jetronic talteen taikka harvinaista herkkua jollekki enemmän tarvitsevalle..

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Kaasarikoneen kannelta vaikuttaa, ettei olisi koko kone kaasariversio ? Kannattaako/onko hyötyä :think Ei jos tosiaan on kaasarikansi. Näyttää olevan e21 joten sullahan on harvinaista herkkua. Tietysti läpimätähän tuo varmaan on.

Leave a comment:

• peltone
    replied
    Siis sitä mä tässä niiku ihmettelenki et kaikki tieto mitä oon nyt yrittäny sisäistää ni kertoo sitä että kannessa pitäs lukea jotai muuta ku tuo 1,6/2-1,8/2

Ja kyllä, kone kokonaisena vielä autossa paikallaan. Näillä osilla :think

Näkeekö tästä mitään?

Tän tarkemmin en ole asiaa vielä tutkinut, lähinnä ajattelin ensin kysellä onko koneen osista autooni mitään hyötyä
    Jos siis Weberillä jatkaa ajelua. Vai kannattaisiko tuo ruisku asentaa kokonaisuudessaan..
    Onko vaivan väärti tuohon DMTL verrattuna..

Tarkoitus olisi kuitenkin silti purkaa ja ottaa osat talteen ja purkaessa tutkia että mitä vittua tuo on syöny sisääsä.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎